Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke cursussen?
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welke cursussen?
Ik ben van plan om met Cena na de puppycursus meer cursussen te gaan volgen, maar ik weet niet zo goed waar ik mijn keuze op moet baseren.
We moeten nu nog 4 lessen puppycursus. Cena is dan 7 maanden als we klaar zijn. Daarna wil ik de gevorderde cursus gaan doen, die duurt 12 weken.
Maar wat dan? Behendigheid/ agility, flyball, schapen hoeden, doggydance, nog iets anders??? Ik weet het niet! Het lijkt mij allemaal leuk.
Hoe kies je zo'n cursus?
We moeten nu nog 4 lessen puppycursus. Cena is dan 7 maanden als we klaar zijn. Daarna wil ik de gevorderde cursus gaan doen, die duurt 12 weken.
Maar wat dan? Behendigheid/ agility, flyball, schapen hoeden, doggydance, nog iets anders??? Ik weet het niet! Het lijkt mij allemaal leuk.
Hoe kies je zo'n cursus?
RIP Cena

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja het is maar net wat je hond leuk vindt, wat je zelf leuk vindt en welke mogelijkheden je hebt. Ik wilde met Jip graag flyballen maar daar vond ze geen donder aan. Dan houdt het natuurlijk op
Behendigheid vinden we allebei wel weer heel erg leuk
Schapendrijven is ook super, maar helaas maar heel weinig mogelijkheden en vaak ook alleen voor borders...
Je kunt ook meerdere dingen doen natuurlijk

Schapendrijven is ook super, maar helaas maar heel weinig mogelijkheden en vaak ook alleen voor borders...
Je kunt ook meerdere dingen doen natuurlijk

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Behendigheid valt af, daar is je hond te jong voor.
Springen moeten ze minimaal 1 jaar voor zijn.
Bij ons op les doen ze van alles wat. Na de puppenles deden we wel wat aan behendigheid ( zonder te springen!), maar ook aan speuren. Gehoorzaamheid blijft altijd het uitgangspunt, daar wordt de meeste aandacht aan besteed.
Nu gaan we verder met doggydance, dat is echt leuk.
Springen moeten ze minimaal 1 jaar voor zijn.
Bij ons op les doen ze van alles wat. Na de puppenles deden we wel wat aan behendigheid ( zonder te springen!), maar ook aan speuren. Gehoorzaamheid blijft altijd het uitgangspunt, daar wordt de meeste aandacht aan besteed.
Nu gaan we verder met doggydance, dat is echt leuk.
-
- Zeer actief
Hoi,
Als je maar wel op de leeftijd let! Veel bewegingen van doggydance mogen nog niet ivm leeftijd. Behendigheid zou ik zeker mee wachten tot de hond ruim 1 jaar is (een goede hondenschool laat je eerder ook niet toe).
Sommige hondenscholen verlangen een aantoonbaar nivo van gehoorzaamheid.
Je woont toch in Tilburg? Ik kan je DeWolf aanraden als hondenschool, daar komen na de pupcursus nog 3 cursussen (A, B en C) en die duren elk zo'n 3 maanden.
Anders bijv alternatieven in gehoorzaamheid? "Gehoorzame hond" of "sociale huishond".
In Eindhoven zit ook een leuke hondenschool Dog-Action waar ze ook een soort 'sport en spel' hebben, met elementen uit meerdere disciplines. Moet je wel eerst een cursus introductie clickeren doen, maar die cursus is ook heel leuk!!!
Er zijn genoeg dingen te bedenken, rekening houdend met de leeftijd van de hond.
Suzanne
Als je maar wel op de leeftijd let! Veel bewegingen van doggydance mogen nog niet ivm leeftijd. Behendigheid zou ik zeker mee wachten tot de hond ruim 1 jaar is (een goede hondenschool laat je eerder ook niet toe).
Sommige hondenscholen verlangen een aantoonbaar nivo van gehoorzaamheid.
Je woont toch in Tilburg? Ik kan je DeWolf aanraden als hondenschool, daar komen na de pupcursus nog 3 cursussen (A, B en C) en die duren elk zo'n 3 maanden.
Anders bijv alternatieven in gehoorzaamheid? "Gehoorzame hond" of "sociale huishond".
In Eindhoven zit ook een leuke hondenschool Dog-Action waar ze ook een soort 'sport en spel' hebben, met elementen uit meerdere disciplines. Moet je wel eerst een cursus introductie clickeren doen, maar die cursus is ook heel leuk!!!
Er zijn genoeg dingen te bedenken, rekening houdend met de leeftijd van de hond.
Suzanne
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanx voor de adviezen!
Alweer Suzanne: uiteraard let ik op leeftijd! Daarom heb ik die er ook steeds bijgezet. Ik heb niet zo'n inzicht in welke cursus met welke leeftijd wel en niet kan, vandaar.
Ik zit nu al bij De Wolf! Daar doen we dus de puppycursus en wil ik straks ook de vervolgcursus gaan doen. Ik denk dat ik ze uiteindelijk allemaal doe (A. B en C) een beetje afhankelijk van wat het allemaal inhoudt enzo.
Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben is Cena al een jaar geweest. Heb ik tenminste ook zelf nog even tijd om aan mijn conditie te werken
Alweer Suzanne: uiteraard let ik op leeftijd! Daarom heb ik die er ook steeds bijgezet. Ik heb niet zo'n inzicht in welke cursus met welke leeftijd wel en niet kan, vandaar.
Ik zit nu al bij De Wolf! Daar doen we dus de puppycursus en wil ik straks ook de vervolgcursus gaan doen. Ik denk dat ik ze uiteindelijk allemaal doe (A. B en C) een beetje afhankelijk van wat het allemaal inhoudt enzo.
Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben is Cena al een jaar geweest. Heb ik tenminste ook zelf nog even tijd om aan mijn conditie te werken

RIP Cena

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Je kunt al best aan de slag met dog dance hoor. Je kunt je hond onder een jaar beter alleen niet leren om op zijn achter poten te lopen, te kruipen en te springen. Maar dan bijven er genoeg oefeningen over. En bij dog dance zijn er ook geen verplichte oefeningen, dus je kunt de oefeningen kiezen die passen bij je hond.SannePP schreef:Thanx voor de adviezen!
Succes met je keuze!
- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
ik doe met beau aansluitend op de puppycursus de basiscursus. die cursus is bij mijn club verplicht op vervolgens aan behendigheid te mogen doen. het is echt een gehoorzaamheidscursus waar je op een speelse manier van alles leert aan de hond. moet leren volgen, blijven (ik noem het alleen wachten) etc etc... best moeilijk voor mijn kleine hondje... en we moeten ook een club examen in doen, maar gelukkig kunnnen we dik 10 weken trainen;) en daarna kunnen we volgend seizoen lekker meedoen aan behendigheid!
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Dog-Action kun je na de clickercursus al beginnen met behendigheid want daar heb je puppybehendigheid.Suzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat houdt rally-O dan precies in?loony schreef:Je kan ook rally- O doen, kan op elke leeftijd en is leuker dan GG.
Men kelpie van 8 maand begint er binnen 2 weken aan en sinds vorige week leert ze de beginselen flyball op de internationale bak en ze doet al sinds de leeftijd van 10 weken puppyfrisbee.
RIP Cena

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Hey Linda,Yèti schreef:Ik train ook bij de Wolf. Je zult daar in ieder geval eerst nog gehoorzaamheid A en B moeten doen voor je behendigheid mag doen.![]()
Je hebt niet toevallig vanavond cursus?
wij zijn er op maandagavond om kwart over 8. Komende dinsdag zijn we er ook voor een inhaallesje.
Gaan jullie zondag ook zwemmen?
RIP Cena

- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat een goede basis voor de gehoorzaamheid altijd wel handig is. Tijdens die cursussen en wanneer je hond ouder word zie je vanzelf wat ze leuk vind en heb je ook een idee van wat je daarna kan doen. Zo merk ik nu al aan Nilo dat hij behendigheid heel leuk gaat vinden. Bij ons op cursus proberen we trouwens ook vaak makkelijke oefeningen van verschillende sporten, vinden de honden heel leuk!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Beike heeft eerst de puppy cursus gedaan en daarna hebben we nog:
Beginner, A en B gedaan.
( van alle 4 een certificaat).
Vervolgens bij een andere hondenschool hebben we V2 gedaan, waarvan we een examen hebben gedaan en een diploma hebben.
Daarna zijn we op behendigheid gegaan.
Erg leuk en Beike was al ouder dan een jaar , toen we ermee begonnen.
Waarom zet ik dit hier neer??
Veel hondenscholen verlangen enige gehoorzaamheid van je hond, voordat je mee mag doen.
Ik kon mijn certificaten laten tonen en ik heb een klein "testje" gedaan, omdat ik bij een andere hondenschool instroomde, ( voor de V2) en later ook in de behendigheids cursus.
Tussen het A en B certificaat in, hebben we ook even aan behendigheid gedaan, op dezelfde hondenschool.
Helaas kon ik op die school niet meer verder trainen en ben zo bij een andere hondenschool terrecht gekomen, waar we nu nog steeds behendigheid doen.
YESSS!!!
Morgen weer beginnen, na ong. 2 mnd zomerstop.

Beginner, A en B gedaan.
( van alle 4 een certificaat).
Vervolgens bij een andere hondenschool hebben we V2 gedaan, waarvan we een examen hebben gedaan en een diploma hebben.
Daarna zijn we op behendigheid gegaan.
Erg leuk en Beike was al ouder dan een jaar , toen we ermee begonnen.
Waarom zet ik dit hier neer??
Veel hondenscholen verlangen enige gehoorzaamheid van je hond, voordat je mee mag doen.
Ik kon mijn certificaten laten tonen en ik heb een klein "testje" gedaan, omdat ik bij een andere hondenschool instroomde, ( voor de V2) en later ook in de behendigheids cursus.
Tussen het A en B certificaat in, hebben we ook even aan behendigheid gedaan, op dezelfde hondenschool.
Helaas kon ik op die school niet meer verder trainen en ben zo bij een andere hondenschool terrecht gekomen, waar we nu nog steeds behendigheid doen.
YESSS!!!
Morgen weer beginnen, na ong. 2 mnd zomerstop.