Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behendigheidswedstrijd in Nijmegen

Moderator: moderatorteam

*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Behendigheidswedstrijd in Nijmegen

Ongelezen bericht door *Anita* »

Gisteren met beide honden in Nijmegen gelopen.
Harley liep bar slecht. Stond stijf van de stress. (word met de wedstrijd erger)
Heb besloten hem op de bach bloesem te zetten om te kijken of het wat verminderd. Met hangen en wurgen nog wel foutloos rondgekomen op het vast parkoers en een promotiepunt gehaald. (moet toch al volgend seizoen naar de B met hem)
Pardoes liep wel goed. Had helaas een latje op de jumping. Op het vast parkoers wat tijd verloren door een bijna botsing met de scheids. (moest vol op de rem) Hier werden we derde.
De gehele dag foto's gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=7BXBNMCQ zijn ze allemaal te zien.

een paar foto's van Pardoes en Harley
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog wat van andere honden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik was er ook! ik heb de hele ochtend achter de tafel in ring 1 (spel) gestaan.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

massam schreef:ik was er ook! ik heb de hele ochtend achter de tafel in ring 1 (spel) gestaan.
Mochten jullie dat leuke spel doen (snooker) :N:
Was met Pardoes al na 1 sprong af. Hij wilde zo graag dat hij meteen na de start 2 sprongen nam ipv een sprong en puntentoestel
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

*Anita* schreef:
massam schreef:ik was er ook! ik heb de hele ochtend achter de tafel in ring 1 (spel) gestaan.
Was met Pardoes al na 1 sprong af. Hij wilde zo graag dat hij meteen na de start 2 sprongen nam ipv een sprong en puntentoestel
hoe het heet weet ik niet hoor. ik dacht gambling ofzo?

ik heb alleen de a-maxi t/m toy gedaan. dus tot 12.30 ofzo

was jij daar ook bij? dat had wel met punten binnen 30 seconden en niet 2x dezelfde punten achter elkaar doen te maken ja (je merkt, ik ben geen behendigheidswonder maar gehoorzaamheidstrainer van de club die meehielp :N: )
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

massam schreef:
*Anita* schreef:
hoe het heet weet ik niet hoor. ik dacht gambling ofzo?

ik heb alleen de a-maxi t/m toy gedaan. dus tot 12.30 ofzo

was jij daar ook bij? dat had wel met punten binnen 30 seconden en niet 2x dezelfde punten achter elkaar doen te maken ja (je merkt, ik ben geen behendigheidswonder maar gehoorzaamheidstrainer van de club die meehielp :N: )
Ja met Harley heb ik in de A mini gelopen.
Met Pardoes was je er niet meer. De C liep het spel snooker
Afbeelding
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

leuke foto's..zag nog een paar bekende honden erbij zitten..we hebben met ons clubje ook een zeer leuk dagje gehad :ok:
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Re: Behendigheidswedstrijd in Nijmegen

Ongelezen bericht door Kaiou »

*Anita* schreef: Harley liep bar slecht. Stond stijf van de stress. (word met de wedstrijd erger). Heb besloten hem op de bach bloesem te zetten om te kijken of het wat verminderd. Met hangen en wurgen nog wel foutloos rondgekomen op het vast parkoers en een promotiepunt gehaald. (moet toch al volgend seizoen naar de B met hem)
Leuke foto's!
Maar waarom moet je naar de B volgend seizoen?. Wanneer je hond stijf staat van de stress lijkt mij dat behendigheid niet meer gewoon een leuk spelletje is voor Harley :19:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Kaiou schreef:
*Anita* schreef: Harley liep bar slecht. Stond stijf van de stress. (word met de wedstrijd erger). Heb besloten hem op de bach bloesem te zetten om te kijken of het wat verminderd. Met hangen en wurgen nog wel foutloos rondgekomen op het vast parkoers en een promotiepunt gehaald. (moet toch al volgend seizoen naar de B met hem)
Leuke foto's!
Maar waarom moet je naar de B volgend seizoen?. Wanneer je hond stijf staat van de stress lijkt mij dat behendigheid niet meer gewoon een leuk spelletje is voor Harley :19:
Omdat hij al lang en breed zijn promotiepunten heeft behaald. :wink:
Ondanks de stress zie je wel dat hij er nog lol in heeft. Al is dit wel beduidend minder dan op trainingen.
Stress (misschien meer onzekerheid) is ook niet gekoppeld aan het spelletje maar aan het op een vreemde plaats zijn.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

*Anita* schreef:
Kaiou schreef:
Leuke foto's!
Omdat hij al lang en breed zijn promotiepunten heeft behaald. :wink:
Ondanks de stress zie je wel dat hij er nog lol in heeft. Al is dit wel beduidend minder dan op trainingen.
Stress (misschien meer onzekerheid) is ook niet gekoppeld aan het spelletje maar aan het op een vreemde plaats zijn.
:ok: duidelijk. Ik vond het zo ´streberig´ klinken, alsof je zelf, wat Harley er ook aan vindt, perse B wilde lopen :wink: . Misschien kun je proberen om vaker naar vreemde plaatsen te gaan buiten de wedstrijden om (zonder behendigheid bedoel ik dan). Dan wordt het enge, vreemde misschien niet meer aan een wedstrijd gekoppeld en wordt juist een behendigheidswedstrijd een vertrouwdere plaats. Daar weet ie wel wat er gaat gebeuren, dus zou dat minder eng moeten zijn als die andere plaatsen :19:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Kaiou schreef: :ok: duidelijk. Ik vond het zo ´streberig´ klinken, alsof je zelf, wat Harley er ook aan vindt, perse B wilde lopen :wink: . Misschien kun je proberen om vaker naar vreemde plaatsen te gaan buiten de wedstrijden om (zonder behendigheid bedoel ik dan). Dan wordt het enge, vreemde misschien niet meer aan een wedstrijd gekoppeld en wordt juist een behendigheidswedstrijd een vertrouwdere plaats. Daar weet ie wel wat er gaat gebeuren, dus zou dat minder eng moeten zijn als die andere plaatsen :19:
Was zelfs liever in de A gebleven. :19:
Harley gaat van pup af aan al mee op forum wandelingen en naar wedstrijden. Hij is dus wel gewend om mee te gaan naar een vreemde omgeving.
Merk wel dat hij op forumwandelingen met veel honden erg onzeker is. Hij is dan erg bang dat hij me kwijt raakt en blijft aan mijn been plakken.
Komende tijd gaat hij op bach bloesem ter ondersteuning.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

*Anita* schreef:Was zelfs liever in de A gebleven. :19:
Harley gaat van pup af aan al mee op forum wandelingen en naar wedstrijden. Hij is dus wel gewend om mee te gaan naar een vreemde omgeving.
Merk wel dat hij op forumwandelingen met veel honden erg onzeker is. Hij is dan erg bang dat hij me kwijt raakt en blijft aan mijn been plakken.
Komende tijd gaat hij op bach bloesem ter ondersteuning.
Ik vond de A wedstrijden altijd erg fijn om te lopen. Losjes en gezellig :wink:
(ben ook nooit verder gekomen trouwens :mrgreen: , wilde geen competitie gaan lopen al had mijn Joris dat heel goed gekund).
Succes met de bach bloesem, hoopt dat het werkt voor Harley.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat zijn er toch veel wedstrijden he. Ik krijg nooit zoveel mee van de FHN, maar dat zijn natuurlijk net zoveel wedstrijden als bij Cyno, of niet?

Mooie foto's gemaakt! En lekker gelopen met Pardoes dus. Hoe merk je dat Harley zo in de stress zit?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb jullie ook gezien.
Ik zat de hele dag bij de gambling.
Dat spel snooker viel geloof ik bij niemand in de smaak :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
*Anita*
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Wat zijn er toch veel wedstrijden he. Ik krijg nooit zoveel mee van de FHN, maar dat zijn natuurlijk net zoveel wedstrijden als bij Cyno, of niet?

Mooie foto's gemaakt! En lekker gelopen met Pardoes dus. Hoe merk je dat Harley zo in de stress zit?
Het aantal wedstrijden is bij de fhn toch wel minder.

Hij heeft de gehele dag gebibberd. Continu bevestiging vragen tijdens het lopen en achter mijn voeten willen lopen. Normaal wordt hij idioot als hij een balletje ziet, nu dus niet. Sterker nog als ik het van me weg gooide (max 1,5 meter) ging hij er niet eens naar toe.
Als ik hem alleen liet zat hij ook weer erg te blaffen. (dit was juist minder aan het worden op de wedstrijden)
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

samantha! schreef:Ik heb jullie ook gezien.
Ik zat de hele dag bij de gambling.
Dat spel snooker viel geloof ik bij niemand in de smaak :mrgreen:
vind dat een verschrikkelijk spel.
Het lijkt wel of de spelregels elke keer anders zijn. Daarnaast hadden ze het zo gebouwd dat je er bar weinig mee kon.
Voor mij was het achteraf wel goed dat ik na twee sprongen al weer de ring uit kon met Pardoes want ik moest meteen daarna met Harley in een andere ring lopen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

*Anita* schreef:Hij heeft de gehele dag gebibberd. Continu bevestiging vragen tijdens het lopen en achter mijn voeten willen lopen. Normaal wordt hij idioot als hij een balletje ziet, nu dus niet. Sterker nog als ik het van me weg gooide (max 1,5 meter) ging hij er niet eens naar toe.
Als ik hem alleen liet zat hij ook weer erg te blaffen. (dit was juist minder aan het worden op de wedstrijden)
Wat raar joh, dat klinkt wel ernstig en ook niet iets wat zomaar weer gaat veranderen. Geen idee waar hij dan zo op reageert? De hoeveelheid honden, de mensen, het lawaai?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
*Anita* schreef:Hij heeft de gehele dag gebibberd. Continu bevestiging vragen tijdens het lopen en achter mijn voeten willen lopen. Normaal wordt hij idioot als hij een balletje ziet, nu dus niet. Sterker nog als ik het van me weg gooide (max 1,5 meter) ging hij er niet eens naar toe.
Wat raar joh, dat klinkt wel ernstig en ook niet iets wat zomaar weer gaat veranderen. Geen idee waar hij dan zo op reageert? De hoeveelheid honden, de mensen, het lawaai?
Ik ben bang dat het een combinatie is van vreemd terrein en veel honden. As zondag hebben we een vriendschappelijke wedstrijd op eigen terrein. Wilde eerst niet meelopen maar wil nu toch kijken hoe hij reageerd. Hoop dat het zonder druk toch wat minder gaat worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”