Mijn vriend en ik willen over een paar jaar (1 à 2 - ligt eraan wanneer Haakon volledig is opgevoed) wel een 2de hondje erbij. In eerste instantie willen we eigenlijk een Cavalier King Charles Spaniel, maar die hebben soms met nogal wat dingen te kampen qua gezondheid, jammer genoeg. Misschien dat we alsnog voor een CKCS gaan, maar nu ben ik ook informatie aan het inwinnen over andere rassen die me ook erg aanspreken.
Vooral de Chinese naakthondjes spreken mij erg aan, maar ik heb geen idee hoe mijn vriend hierover denkt. Ik kan alleen weinig vinden over de gezondheid van een Chinese naakthond. Wel weet ik dat het gebit van een Powderpuff veel beter is t.o.v. de naaktere varianten (3 als ik me niet vergis). En dat het fenoneem hanging tongue weleens voorkomt bij dit ras.
Ik zou graag wat meer willen weten over de gezondheid van de bovenstaande hondjes. Ook is het misschien handig dat ik de verenigingen van bovenstaande rassen hierover wat vragen stel, maar misschien kunnen jullie me hier ook al wat verder helpen.
Pfffffff, wat zijn honden verslavend, zeg!!!!