Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezondheid Chinese Naakthond/Dwergpincher.......

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gezondheid Chinese Naakthond/Dwergpincher.......

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

.........Amerikaanse haarloze terrier/ Japanse Spits/ Vlinderhondje.
Mijn vriend en ik willen over een paar jaar (1 à 2 - ligt eraan wanneer Haakon volledig is opgevoed) wel een 2de hondje erbij. In eerste instantie willen we eigenlijk een Cavalier King Charles Spaniel, maar die hebben soms met nogal wat dingen te kampen qua gezondheid, jammer genoeg. Misschien dat we alsnog voor een CKCS gaan, maar nu ben ik ook informatie aan het inwinnen over andere rassen die me ook erg aanspreken.
Vooral de Chinese naakthondjes spreken mij erg aan, maar ik heb geen idee hoe mijn vriend hierover denkt. Ik kan alleen weinig vinden over de gezondheid van een Chinese naakthond. Wel weet ik dat het gebit van een Powderpuff veel beter is t.o.v. de naaktere varianten (3 als ik me niet vergis). En dat het fenoneem hanging tongue weleens voorkomt bij dit ras.
Ik zou graag wat meer willen weten over de gezondheid van de bovenstaande hondjes. Ook is het misschien handig dat ik de verenigingen van bovenstaande rassen hierover wat vragen stel, maar misschien kunnen jullie me hier ook al wat verder helpen.
Pfffffff, wat zijn honden verslavend, zeg!!!! :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik kan het mis hebben, maar volgen mij is de dwergpincher wel aardig doorgefokt aan het raken (vanwege chihuahua look a like).
Vlinderhondjes worden geloof ik behoorlijk oud, ik ken er eentje van 14 jaar
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bij de Chinese naakthond zijn eigenlijk geen veel voorkomende rasgebonden afwijkingen.
Goede fokkers testen op ogen (ECVO plus een DNA test voor een bepaalde vorm van PRA) en vaak ook een patella luxatie test.
De naakte honden hebben geen compleet gebit maar dit is in de meeste gevallen geen probleem, maar gewoon een feit :wink:
Hanging tongue komt hier bij de Chinees eigenlijk nooit voor. Ik heb het tenminste nog nooit gezien bij hun bij honden in Nederland.

Zou je voor een powderpuff willen gaan of een naakte ?

De Chinees is in een korte tijd wel heel erg veelpopulairder geworden.Kijk dus weluit bij wat voorfokkerje koopt.Sommige fokkers hebben achter elkaar nesten. Zetten hun reuen tig keer in of kunnen niet wachten met fokken tot de honden gewoon een normale leeftijd hebben bereikt.

Van de Amerikaanse haarloze terrier zijn mij ook geen gezondheidsafwijkingen bekend maar dat is omdat het ras nog heel erg onbekend is. Patella's lijken me geen overbodige testcase iig. En verder ook bij hun ook goed op de fokker letten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tussen de rassen die je noemt zitten wel levensgrote verschillen tussen de karakters hoor!

Wat zoek je in een hondje qua karakter ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Tussen de rassen die je noemt zitten wel levensgrote verschillen tussen de karakters hoor!

Wat zoek je in een hondje qua karakter ?
Een vrolijk hondje die grotere wandelingen ook aankan i.v.m. onze ODH. Het hoeft niet perse een allemansvriendje te zijn. Volgens mij zijn Chinese naakters bijna altijd heel erg vrolijk van aard. Je kunt over de Amerikaanse variant ook niet bar veel vinden. De omschrijving die ik vond, leek erg veel op de omschrijving van een Chinese. Ook erg weinig fokkers van een Amerikaan te vinden.
Ik denk dat een dwergpincher over het algemeen wat feller en/of waakser zijn en sneller blaffen. Zo ook de vlinderhondjes en de Japanse Spits.
Zijn er meer verschillen in karakter die ik over het hoofd zie?

O, en de powderpuff vind ik wel ontzettend leuk, dus als het een Chinese naakthond wordt, wil ik wel voor een powderpuff gaan. :wink:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nou, mijn vriend wil dus absoluut geen naakthond. :(: Ik heb hem helaas niet kunnen overtuigen.
Een dwergpincher wil hij ook niet, net zomin als een vlinderhondje.
De Japanse Spits is nog een twijfelgeval. Ik ben even wat verder gaan zoeken en kwam bij de Engelse Cocker uit. Engelse Cockers heb ik altijd ontzettend lieve honden gevonden en ik heb gekeken op de site van de NL spaniel club. Daar vond ik een fokker met een ontzettend mooi teefje:
Afbeelding
Ook heb ik nog een andere fokker gevonden waar ik 3 prachtige teefjes heb gezien; Luna, Molly en de nieuwe aanwinst Jess:
http://lunasstar.englishcockerspaniel.info/index.htm
Als we besluiten om voor een Engelse Cocker te gaan, dan wil ik in ieder geval ook een schimmelkleur met tan of een chocoladekleur (met of zonder tan). :I: :I: :I:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zorg dat je een goede fokker zoekt, ik ken wel een paar engelse en die zijn allemaal erg raar qua karakter, angstig en bijterig :N:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

jidde schreef:Zorg dat je een goede fokker zoekt, ik ken wel een paar engelse en die zijn allemaal erg raar qua karakter, angstig en bijterig :N:
Ik ken er ook een paar (blauwschimmel) en die zijn allebei lief, niet angstig, gehoorzaam en heel sociaal :ok:
Een van hen heet trouwens Noa :wink:, daarvan weet ik de fokker niet. De andere, Lola, komt van Kennel Vom Seebensee.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ken ook wel wat misfoksels van Cockers helaas. Dus idd een goede fokker is (sowieso altijd) aan te raden.

Is een Japanse Spaniel niks voor je? Qua uiterlijk (zie onderschrift) kruising tussen Cavalier/vlinderhondje.
Kunnen lange wandelingen makkelijk aan zolang het niet te benauwd is. (mijn dame heeft zaterdag nog 2 uur gelopen en was daarna nog steeds niet moe).

Omdat het een zeldzaam ras is in Nederland zijn er maar 5 fokkers, in Duitsland komen ze meer voor. De enige echt "bekende" problematiek is dat er weleens Patella voorkomt, maar bij mijn weten ook niet veel.
Hondjes worden ongeveer 10 tot 12 jaar oud.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:Ik ken ook wel wat misfoksels van Cockers helaas. Dus idd een goede fokker is (sowieso altijd) aan te raden.

Is een Japanse Spaniel niks voor je? Qua uiterlijk (zie onderschrift) kruising tussen Cavalier/vlinderhondje.
Maar het zoeken van een goede fokker geldt voor ieder ras. :wink: :mrgreen:

Een Japanse spaniel is niet ons soort hondje. Wij houden namelijk niet zo van die platte neuzen..... :oops:
Het 'broertje' van de Cavalier King Charles is de King Charles spaniel en die heeft ook een platte snoet en is ook niet onze smaak.
Wel hardstikke bedankt voor je advies en uitleg. :ok:

Ik heb me al aangemeld op het forum van de Engelse Cocker Spaniel en ik verwacht dat de forummers daar mij ook kunnen helpen met de zoektocht naar een goede fokker. Ik heb al veel goeds gehoord over de kennel 'From Luna's Star' die ik op het oog heb. :mrgreen:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Update: Ik denk dat ik een klein sprongetje van blijdschap mag gaan maken. Raymond begint namelijk toch steeds meer overtuigd te raken van een Chinese naakthond en wordt volgens mij een beetje aangestoken door mijn enthousiasme. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”