estelle schreef:
Bij Woopy ligt zijn staart normaal zeg maar in krul op zijn rug, het einde van zijn staart hangt dan wat schuin aan 1 kant zeg maar over zijn zij, dus niet recht op zn rug. En iet wat plat.
Wil hij laten zien dat hij het mannetje is (en dat denkt hij vaak) dan 'hangt' die staart een stuk hoger en raakt het uiteinde van zijn staart net de bovenkant van zijn rug. Tel daar dan zijn vooruitstaande oren bij op en het hoog op de poten lopen en de andere hond weet genoeg.
Is hij ergens ontevreden over dan hangt zijn staart gewoon helemaal naar beneden.
Als hij gewoon neutraal is dan hangt zijn staart gewoon als normaal zeg maar.
Is hij daadwerkelijk heel bang dan gaat zijn staart tussen zn benen richting zn buik.
Ik gebruik Moos nu even als voorbeeld omdat Saar altijd alleen maar onderdanig doet, dus daar valt zo weinig over te bespreken verder
Maar Moos had natuurlijk ook flaporen, dus die kon hij ook niet echt naar voren zetten. Wel een klein beetje, maar niet zo duidelijk als staande oren (flaporen onderdanig naar achteren doen gaat dan wel weel heel erg goed). Ik had ook niet het idee dat zijn staart anders in de krul ging als hij zich het mannetje voelde eigenlijk
Hij kon wel ook afhangen als hij niet helemaal blij of lekker was, en ook tussen zijn poten.
Ik kon aan zijn staart in ieder geval niet zien of hij probeerde te imponeren ofzo, alleen aan de rest van zijn houding.
Bij Vera is het soms puur de staart waardoor ik kan zien dat ze stoer doet (naar vreemde objecten, nooit naar vreemde honden of mensen

), terwijl de rest van haar houding dan niet super-stoer is, alleen die staart in een krul over d'r rug.
Ik vraag me dus weleens af of Saar wellicht ook weleens subtiel een beetje imponerend zal doen wat ik alleen niet kan zien doordat die staart standaard al in een hoge stand staat