deze knappe jongen zit bij http://www.legendofthestarr.be/
priscilla, bedankt voor deze mogelijkheid!!!
de site wordt morgen aangepast.
Moderator: moderatorteam

Haha ook alMizzsylver schreef:google is my best frienddragonsstarr schreef:Mizzsylver, ik ga geen antwoord op deze vraag geven want Jo het is Jo haar combiMaar waar ik benieuwd naar ben, hoe weet je de stamboom van mijn reu, aangezien deze nergens op staat, niet op mijn site aangezien deze nog geupdate moet worden, en ook niet op Jo haar site

Is het niet zo dat reu- en teefeigenaar evenveel bijdragen aan een combinatie en dat de reu-eigenaar óók verantwoording draagt daarvoor. We adverteren toch altijd met "voor passende teven beschikbaar". Dat impliceert toch dat er geweigerd kan worden. Is het in deze tijden waarin we vooral over genenspreiding en gezondheid van onze rassen niet not done om aan lijnteelt te doen?dragonsstarr schreef:Mizzsylver, ik ga geen antwoord op deze vraag geven want Jo het is Jo haar combiMaar waar ik benieuwd naar ben, hoe weet je de stamboom van mijn reu, aangezien deze nergens op staat, niet op mijn site aangezien deze nog geupdate moet worden, en ook niet op Jo haar site

Mens die eens even normaal ja !!Rosita Compagner schreef:Ja, ja.... da's wel een argument ja. Doen ze in jullie ras ook aan inteeltcoëfficiënten (COI)?En in ons ras fokken er veel die dichte lijnteelt doen

Priscilla,dragonsstarr schreef:Mens die eens even normaal ja !!Rosita Compagner schreef:Ja, ja.... da's wel een argument ja. Doen ze in jullie ras ook aan inteeltcoëfficiënten (COI)?En in ons ras fokken er veel die dichte lijnteelt doen
Ik ga hier nieteens op reageren ! Als je niks van stambomen af weet hou dan aub je uitspraken voor je. Dichte lijnteelt is dit niet, nogmaals. Wil je ook weten dat de honden beide op diverse dingen getest zijn etc?? Ja zoals je kunt zien word er niet zomaar aangemodderd maar goed nagedacht voordat een combinatie word gemaakt!!
Kan nu ook bijdehand gaan doen en me ergens mee gaan bemoeien waar ik totaal geen verstand van heb, maar doe het niet en hou de eer aan mezelf !
Jo alvast veel succes hoor, ben erg benieuwd wat beide voor moois gaan voorbrengen.

Ik snap niks van de namen maar wel van genetica hoor. Vandaar dat mijn vragen daar ook op gebaseerd zijn. Ik neem aan dat Jo en jij er evenveel vanaf weten dus wie antwoord maakt niet uit toch? Verder lijkt me deze vraag prima bij dit onderwerp passen.dragonsstarr schreef:Ok, ik denk dat ik die zin verkeerd heb opgevat dan !! dat is soms een nadeel van getypte dingen lezenVond het al nergens op slaan,
omdat ik toch een gewoon normaal antwoord aan haar gaf
Valt zomaar even niet uit te leggen hoe het in elkaar zit, en zeker niet als je geen verstand heb van de honden die achter de stambomen zitten.
Maar ik wil Jo haar topic verder niet "bevuilen" met een discussie !
ik vind de combinatie zo op het oog ook geen dichte lijnteelt. Werken jullie met IC? En welk IC vind je dichte lijnteelt?Rosita Compagner schreef:Ik snap niks van de namen maar wel van genetica hoor. Vandaar dat mijn vragen daar ook op gebaseerd zijn. Ik neem aan dat Jo en jij er evenveel vanaf weten dus wie antwoord maakt niet uit toch? Verder lijkt me deze vraag prima bij dit onderwerp passen.dragonsstarr schreef:Ok, ik denk dat ik die zin verkeerd heb opgevat dan !! dat is soms een nadeel van getypte dingen lezenVond het al nergens op slaan,
omdat ik toch een gewoon normaal antwoord aan haar gaf
Valt zomaar even niet uit te leggen hoe het in elkaar zit, en zeker niet als je geen verstand heb van de honden die achter de stambomen zitten.
Maar ik wil Jo haar topic verder niet "bevuilen" met een discussie !
Ik ga even off topic in dit onderwerp. Weet iemand interessante sites over dit onderwerp? Het gaat me dus niet om deze combinatie, maar binnen 'mijn' ras zijn vrijwel alle honden verwand aan elkaar en ik ben dus wel benieuwd naar dergelijke berekeningen die je op een combinatie kunt loslaten.Rosita Compagner schreef:
Ja, ja.... da's wel een argument ja. Doen ze in jullie ras ook aan inteeltcoëfficiënten (COI)?
Dat zal toch vooral over het aantal generaties gaan waarover je berekent? Mooi is als je over 10 generaties kunt rekenen. Dat gaat nog niet voor ieder ras.LongFields schreef:Ik heb afgelopen zaterdag op het fokkersoverleg van mijn rasvereniging begrepen dat er allerlei verschillende rekenmethodes zijn om de inteeltcoëfficiënt te berekenen.![]()