Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad en mogelijk wil mijn vriend er toch over nadenken.
Dus misschien kunnen de mensen me hier verder helpen.
Moderator: moderatorteam

Ja, wel graag een pup met een stamboom.NewfieLove schreef:denk dat eerst weten als je een stamboompje wil of niet de 1 ste stap is dan...
groetjes

Nanna schreef:Volgens mij hangt het van de kleur af (rood schijnt duur te zijn) en ook of het een reu of een teef is.
Ik hoorde al prijzen van tussen de 1500-2000 euro.....

Ik heb de vereniging al een mail gestuurd.Nanna schreef:Hoho, ik weet dat niet zeker hoor. Heb ooit met een fokster op een show staan praten en die maakte mij dat wijs.Mireillevdw schreef:Nanna schreef:Volgens mij hangt het van de kleur af (rood schijnt duur te zijn) en ook of het een reu of een teef is.
Ik hoorde al prijzen van tussen de 1500-2000 euro.....Zo duur???
Die zei dat er voor teven een wachtlijst was en dat die vanaf 1750 euro van de hand gingen.
Hearsay, dus
Ik zou zeggen: bel de vereniging es

Nou, tegenwoordig ook niet meer, toch?jip007 schreef:die vraag moeten de fokkers maar beantwoorden , maar het zijn idd stevige prijzen , een dog is goedkoperJinx schreef:Stevige prijzen Jip. Is het zo moeilijk om ze te fokken ivm kaal/haar?
Nou dat bedoelde ik eigenlijk, of er ergens veel aandacht voor was geweest zoals zo'n lassiefilm oid dat ze zo ineens in de kijker liepen. Haha zelf zou ik voor mijn ras meer interesse hebben ze uit de populariteit te halenNanna schreef:Als iemand van tevoren aan kon zien komen wat een rage gaat worden, wordt ie stinkend rijk.Bons schreef:Waar komt die plotse populariteit bij de Chineesjes eigenlijk vandaan? Film, reclame, beroemdheid ofzo of spontaan?
Trendwatchers doen hun best maar zitten er ook wel eens naast.
Soms zie je het van mijlenver aankomen (lassiefilms) maar soms kun je er geen peil op trekken.
geen idee eigenlijk , Sophietje was in elk geval wel duurder dan EagleScooby schreef:Nou, tegenwoordig ook niet meer, toch?jip007 schreef:die vraag moeten de fokkers maar beantwoorden , maar het zijn idd stevige prijzen , een dog is goedkoperJinx schreef:Stevige prijzen Jip. Is het zo moeilijk om ze te fokken ivm kaal/haar?

Nee, ik laat de keuze ook zeker niet afhangen van een prijs, maar ik heb ook zo mijn grenzen. Bij fokkers die meer dan € 1.500 vragen heb ik ook zo mijn vraagtekens. Waarom zoveel vragen voor een pup als het schijnbaar ook voor veel minder kan?sirene schreef:ik zou de keus van de fokker niet van de prijs af laten hangen trouwens. Mits het niet de spuigaten uitloopt.
Ik zou me eerst gaan orienteren op fokkers en op de lijnen en types. Er zit zoveel verschil in.
Heb je de stambomen database al gezien ? www.chinesecrested.no ? Die is geweldig om je te verdiepen in de verschillende types en je ziet ook een beetje welke fokkers het nodig vinden om een vakantiehuis aan hun dekreu over te houden.

Bons schreef:Nou dat bedoelde ik eigenlijk, of er ergens veel aandacht voor was geweest zoals zo'n lassiefilm oid dat ze zo ineens in de kijker liepen. Haha zelf zou ik voor mijn ras meer interesse hebben ze uit de populariteit te halenNanna schreef:Als iemand van tevoren aan kon zien komen wat een rage gaat worden, wordt ie stinkend rijk.Bons schreef:Waar komt die plotse populariteit bij de Chineesjes eigenlijk vandaan? Film, reclame, beroemdheid ofzo of spontaan?
Trendwatchers doen hun best maar zitten er ook wel eens naast.
Soms zie je het van mijlenver aankomen (lassiefilms) maar soms kun je er geen peil op trekken.misschien toch die stomme streep eruit fokken... dan is het alleen nog maar een grote bruine Oost Indisch dove jachthond met een dikke middelvinger en een naam die niemand kan onthouden als je hem lekker binnensmonds mompelt

Wat een verschil, zeg!!!!Maria schreef:volgens mij hoorde ik laatst rond de 850 euro voor powderpuff. En de naakte versies 1300(reuen)-1500(teven) euro
gr Maria

Het is inderdaad geen foutje en pp's zijn nodig om goede naakthonden mee te kunnen fokken. Ik heb daarover wat gelezen op het CC forum. Ik weet alleen niet meer wat de reden was daarvan.Nanna schreef:Nee, geen foutje. Gewoon een bijprodukt, zo u wilt.boefke schreef:Ik heb wel eens gehoord dat een pp een 'foutje' is in het nest met naakthonden.
De fokker is daar dus niet blij mee.
Mij lijkt het dan wel extra moeilijk om zo'n hondje te vinden.
Hoe vaak komt het voor dat er een pp geboren wordt?
Homozygote (fokzuivere) nakerds bestaan nl. niet, die worden niet geboren en gaan in de baarmoeder al dood.
Wat er dan dus nog geboren wordt zijn statistisch gezien 50% nakerds met langhaar-gen en 25% behaarde chineesjes.
Maar dat balletje hoeft dus niet altijd zo te rollen en zo kun je als blootfokker mooi tegen 5 behaarde pups in 1 nest aan komen te kijken.
Of, als je geluk hebt, 5 bloterds.

O, ik dacht dat toch ergens te hebben gelezen....Nanna schreef:Nee hoor, er zijn geen pp's nodig om goede naakthonden te fokkenMireillevdw schreef:
Het is inderdaad geen foutje en pp's zijn nodig om goede naakthonden mee te kunnen fokken. Ik heb daarover wat gelezen op het CC forum. Ik weet alleen niet meer wat de reden was daarvan.
Je kunt gerust tot in lengte van dagen de combinatie chinese bloterd maal chinese bloterd doen. Feit blijft echter wel dat je altijd behaarde hondjes in de nesten kunt aantreffen omdat beide ouders het gen voor langhaar bij zich dragen.

Ja, dat snap ik wel, maar ik geloof dat het wel ergens goed voor was dat er met de pp gefokt wordt.Nanna schreef: Ja, maar met een behaarde ouder gebruiken krijg je geen naakte pups met goede gebitten
Het is meestal zo dat de blote pups geen schitterende gebitjes zullen hebben en de behaarde juist weer veelal vaker wèl.Ongeacht de oudercombinatie (dus bloot x bloot of bloot x behaard)