Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wandeling met lugubere afloop
Moderator: moderatorteam
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
wandeling met lugubere afloop
Gisteren was ik op wandel, met Guus, in het natuurreservaat De Kevie, hier in Tongeren. Zoals zo vaak, rustig, op het "stille vogelpad", heel mooi wandelpad.
Na een minuutje of twintig, kom ik aan een bankje. En daar lag iets.
Het duurde best even voor mijn brein kon verwerken wat daar nou juist lag.
Een dode man dus.
Ik was helemaal in paniek, bang, aan het trillen ook. Vlug teruggewandeld naar het minder rustige stuk van het bos, waarom weet ik niet, ik wou zo vlug mogelijk weg daar. Weer onder de mensen zijn.
Toen de politie gebeld, die zijn gekomen, verklaring moeten afleggen enzo. Voorlopig denken ze aan zelfmoord.
Pft, best wat om te verwerken, als je nog nooit een dode gezien hebt... Net nu vriendlief weer aan de andere kant van de wereld zit (vietnam).
Ik krijg dat beeld maar niet uit mijn hoofd.
Vanmiddag ben ik dan toch maar opnieuw daar gaan wandelen (niet alleen natuurlijk :N: ), had het gevoel dat ik dat moest doen. Met wat tegenzin, maar toch maar gegaan. En daar ben ik wel blij om, 't zou zo zonde zijn om die plek te moeten mijden, 't is erg mooi daar.
Na een minuutje of twintig, kom ik aan een bankje. En daar lag iets.
Het duurde best even voor mijn brein kon verwerken wat daar nou juist lag.
Een dode man dus.
Ik was helemaal in paniek, bang, aan het trillen ook. Vlug teruggewandeld naar het minder rustige stuk van het bos, waarom weet ik niet, ik wou zo vlug mogelijk weg daar. Weer onder de mensen zijn.
Toen de politie gebeld, die zijn gekomen, verklaring moeten afleggen enzo. Voorlopig denken ze aan zelfmoord.
Pft, best wat om te verwerken, als je nog nooit een dode gezien hebt... Net nu vriendlief weer aan de andere kant van de wereld zit (vietnam).
Ik krijg dat beeld maar niet uit mijn hoofd.
Vanmiddag ben ik dan toch maar opnieuw daar gaan wandelen (niet alleen natuurlijk :N: ), had het gevoel dat ik dat moest doen. Met wat tegenzin, maar toch maar gegaan. En daar ben ik wel blij om, 't zou zo zonde zijn om die plek te moeten mijden, 't is erg mooi daar.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
S@ndr@
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Dat heb ik ook. Vooral als de honden een eind het pad afgaan en erg lopen te snuffelen.Daisy@ schreef:Jemig, dat is wel héél erg bizar zeg.
Ik loop er wel eens over te denken.... stel dat. Ik wandel ook vaak erg afgelegen... het kan dus gewoon gebeuren.
Sterkte ermee... dit moet je een plekje geven.
Sterkte voor jou Miemot. (kan je naam niet spellen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Dazzlie
- Actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
tineke
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- miemot
- Zeer actief
Guus was gelukkig aan de lijn (veel te veel wild daar en veel te dicht bij de spoorweg), behalve dat de wandeling ineens afgelopen was heeft ie niks gemerkt.
Ik had wel direct door dat die man dood was ja. Alhoewel ik de hele tijd nog gedacht heb dat het een pop was, tot de politie kwam. Hij lag zo vreemd, helemaal verwrongen, op dat bankje.
Intussen heb ik hier al vier keer een beschrijving proberen te typen van hoe hij daar juist lag en het toch telkens weer ge-delete. Ik kan het niet mooier maken dan het was, dus ik verwoord het maar niet. 't Was gewoon heel eng.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de zelfmoord-theorie (stond zo in de krant), ook al was het vrij dicht bij het spoor. Op basis van de manier waarop hij lag, bedoel ik dan. Het lijkt me gewoon dat er trefzekerder manieren zijn om jezelf iets aan te doen, minder pijnlijke ook.
De politie heeft me gisterenavond ook nog teruggebeld en wat vragen gesteld. Of ik nog andere mensen gezien had daar, of er mij iets speciaals was opgevallen, onderweg of bij het lichaam.
Ik had wel direct door dat die man dood was ja. Alhoewel ik de hele tijd nog gedacht heb dat het een pop was, tot de politie kwam. Hij lag zo vreemd, helemaal verwrongen, op dat bankje.
Intussen heb ik hier al vier keer een beschrijving proberen te typen van hoe hij daar juist lag en het toch telkens weer ge-delete. Ik kan het niet mooier maken dan het was, dus ik verwoord het maar niet. 't Was gewoon heel eng.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over de zelfmoord-theorie (stond zo in de krant), ook al was het vrij dicht bij het spoor. Op basis van de manier waarop hij lag, bedoel ik dan. Het lijkt me gewoon dat er trefzekerder manieren zijn om jezelf iets aan te doen, minder pijnlijke ook.
De politie heeft me gisterenavond ook nog teruggebeld en wat vragen gesteld. Of ik nog andere mensen gezien had daar, of er mij iets speciaals was opgevallen, onderweg of bij het lichaam.
- iones
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tjeetje dat is wat om dat tegen te komen. :N: Waarom twijfel je aan zelfmoord? Wat is de theorie van de politie? Heeft hij iets in genomen en is hij toen op het bankje doodgegaan?
Sterkte..................
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Does
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
-
Mojuan
- Zeer actief
- miemot
- Zeer actief
Ik twijfel aan zelfmoord omdat... tja, omdat hij dus schuin op het bankje lag, op zijn buik, met zijn gezicht in de modder (bloed rondom) en omdat zijn knieën/benen gebroken leken. Zijn onderbenen hadden geen natuurlijke houding meer, die staken de verkeerde kant op. Ik weet niet hoe je zoiets doet? Tegen hoge snelheid op het bankje botsen?Rataplan schreef:Tjeetje dat is wat om dat tegen te komen. :N: Waarom twijfel je aan zelfmoord? Wat is de theorie van de politie? Heeft hij iets in genomen en is hij toen op het bankje doodgegaan?
En ook omdat de eerste agent mij naar huis heeft laten gaan na een korte verklaring (gewoon tijdstip enzo, geen vragen verder). Indien het een 'verdacht overlijden' zou blijken, na onderzoek van de dokter, zouden ze wel opnieuw contact opnemen zei hij.
Een paar uur later kreeg ik dan dat telefoontje. Met een hoop vragen, over wat ik allemaal gezien had enzo.
Vandaar dus.
Het kan natuurlijk zelfmoord geweest zijn. Ik ben ook geen detective of zo, dus ik weet er helemaal niks van
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
en dan precies op het bankje gelanceerd denk het niet en als misschien was er een boom boven het bankje waar hij zich verhangen zou kunnen hebben en dat daarna het tou breekt dat zou gebroken benen nog kunnen verklareneefje+huig schreef:jeetje heftig hoor.
wie weet toch zelfmoord door de trein?dat ie gelanceerd is door de trein ofzo.......nou ja hoe het ook gebeurd is,het blijft vreselijk en ik hoop dat jij voldoende hulp tot je beschikking hebt als het nodig is,lijkt me niet niks om zo iemand te vinden
- miemot
- Zeer actief
Ja, dat kan natuurlijk wel... Ik lees net even de andere krantenberichten en daar bevestigt de politie toch echt wel dat het een wanhoopsdaad was.eefje+huig schreef:jeetje heftig hoor.
wie weet toch zelfmoord door de trein?dat ie gelanceerd is door de trein ofzo.......nou ja hoe het ook gebeurd is,het blijft vreselijk en ik hoop dat jij voldoende hulp tot je beschikking hebt als het nodig is,lijkt me niet niks om zo iemand te vinden
Er over praten en het hier neerschrijven doet me wel goed. Het gaat ook wel hoor, ik probeer het zoveel mogelijk te relativeren. Mensen gaan nu eenmaal dood hè...
Alleen, slapen gaan straks, dat steekt me wel wat tegen. Zeker nu Frank er niet is.
Misschien de voorraad bier uit de koelkast maar eens aanspreken
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
de wonderen zijn de wereld niet uit,heb je wel eens gezien hoe hard je wegvliegt als je door de sneltrein geraakt word?twinkeltje schreef:en dan precies op het bankje gelanceerd denk het niet en als misschien was er een boom boven het bankje waar hij zich verhangen zou kunnen hebben en dat daarna het tou breekt dat zou gebroken benen nog kunnen verklareneefje+huig schreef:jeetje heftig hoor.
dan word je gewoon gelanceerd hoor.
nou ja genoeg gore lugubere praat,miemot slaapt straks helemaal niet meer,dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor!
nogmaals sterkte en heb je wel slachtofferhulp aangeboden gekregen?
wel om vragen hoor als het te heftig is!
- miemot
- Zeer actief
Dat zou wel eens kunnen ja, er staat inderdaad een boom achter dat bankje. Lijkt me ook heel wat aannemelijker dan dat hij precies op dat bankje gelanceerd is...misschien was er een boom boven het bankje waar hij zich verhangen zou kunnen hebben en dat daarna het tou breekt dat zou gebroken benen nog kunnen verklaren
Iemand opperde vanmorgen dat hij misschien in een boom geklommen was en dan gesprongen, maar daarvoor leek de boom me niet stevig genoeg. Maar dat ophangen ja... dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn.
Dat geeft me wel een rustig gevoel zo ineens. Weten hoe, bedoel ik.
En tegelijk ook een beetje opgelucht, dat die tak gebroken is (gesteld dat het zo gegaan is).... dat beeld was ik anders echt nooit meer kwijtgeraakt.
[/quote]
- *Linda*
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is wel een hele nare ervaring. Sterkte met het verwerken en schrijf het lekker van je af of praat er met iemand over.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso