Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tegenstrijdig gedrag van het baasje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Tegenstrijdig gedrag van het baasje

Ongelezen bericht door Addy »

Maak jij je daar wel eens schuldig aan ?
Vind je het okay van jezelf ?
Wat is je excuus voor je tegenstrijdigheid :mrgreen:
De reden waarom ik hierop kom is dat Pommetje Terror buiten mensen aanblafte en aangromde en noway dat ik dat acceptabel vind en overdag doet hij dat dus ook niet meer :neenee:
Echter nu loop ik vaak s'nachts en laatst komt er een trimmer aan om vijf uur sóchtends in het pikkedonker en Pommetje vliegt er grommend op af en blokt die man bij mij weg, hij kon dus geen stap meer verzetten :19:
Terwijl de man stamelde dat hij niks van plan was stond Pommetje met ontblootte tanden voor hem. Op zich normalerwijze geen acceptabel gedrag maar nu vond ik het prima, hij mag mij bewaken in het donker.
Maar tegenstrijdig is het wel van mij als baasje, overigens liet Pommetje zich keurig bij me roepen waarop ik hem aangelijnd heb en meneer de trimmer alsnog zijn weg kon vervolgen.
Dus roept u maar, op welke tegenstrijdigheden betrappen jullie jezelf :wink:
Addy

Nanna schreef:Ik ben één groot vat van tegenstrijdigheden.
Zo inconsequent als de neten.
Dus ik zou geeneens weten waar te beginnen...
En ik maar denken dat jij de meest consequente knoedelleidster bent die op deze aardbol rondwandelt :smile: :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ook :mrgreen:

of nee niet helemaal hoor, ik ben best consequent, maar niet altijd op dezelfde manier, lastig uit te leggen :wink:
laat ik het zo zeggen, voor alles is een tijd en plaats, soms wil ik iets gewoon even niet, terwijl ze dat thuis wel mogen, of andersom...en gek genoeg snappen ze dat ook nog
Addy

yamie schreef:

of nee niet helemaal hoor, ik ben best consequent, maar niet altijd op dezelfde manier, lastig uit te leggen :wink:
laat ik het zo zeggen, voor alles is een tijd en plaats, soms wil ik iets gewoon even niet, terwijl ze dat thuis wel mogen, of andersom...en gek genoeg snappen ze dat ook nog
ja op de een of andere manier weten ze dat verschil heel goed. Eigenlijk betekend het dan toch dat je consequent bent want anders zouden ze niet luisteren :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier is nee vooral nee, en klaar is klaar. Maar wanneer het nee of klaar is kan nogal verschillen per dag/moment.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

yamie schreef:

Hier eigenlijk net zo.
Zo mogen ze hier thuis best schooien en hoopvol naast de tafel zitten te wachten (eventueel kop op mijn been). MIjn ouders vinden dat niks zo'n hond bij de tafel en daar mag dat dus niet. En dat begrijpen ze prima.
En zo zijn er meer dingen.
Addy

Inge O schreef:maar dat houdt dus ook in dat crunch nu hevig genietend brullend over het erf loopt, terwijl ze dat normaal gezien niet mag. daar snapt ze nu nog niks van natuurlijk maar wanneer het wel en niet mag komt ze nog wel achter.
:smile: :smile: :smile:
Dat heb ik met Pommetje ook, s'nachts waken mag maar bij daglicht absoluut niet, ik denk dat ze dat ook heel goed aan te leren is :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ben ook zo inconsequent als de pest.
Met mijn vorige hond en met Tsuki kom ik daar mákkelijk mee weg, bij Quasar niet. Tegen hem ben ik dus altijd vrij streng en consequent en laat ik de inconsequente dingen aan Lars over :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Overdag overal om anablaffen vind ik ook niet goed, maar als ik s'avonds of s'nachts mijn bed uit moet omdat er 1 blaft ben ik er alleen maar blij om omdat ze dan wat horen..gelukkig gebeurt het niet vaak maar tis wel eens gebeurt en toen bleek dat er beneden nog een raam open stond of dat er iemand in de achertuin liep.... ja en dan mogen ze van mij blaffen...

Ik probeer consequent tezijn maar ben ook maar eenn mens :wink:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Alsof je mij beschrijft. :wink:

Hoewel bij sommige dingen is nee wel gewoon nee. :N:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Marin
Actief

Ongelezen bericht door Marin »

Maar als je altijd inconsequent bent ben je daar toch juist weer consequent in?????? :smile: :smile:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ben opzich vrij consequent, maar ook niet altijd. Zo mogen de honden niet op de bank maar gisteravond vond ik het wel heerlijk om te laptoppen met aan beide kanten een hond :mrgreen: Maar dan geef ik ze wel het commando om op de bank te gaan, dat mogen ze niet zelf. En als ik zeg dat het genoeg is, gaan ze er ook weer af.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zit al een tijd te denken maar volgens mij ben ik eigenlijk wel vrij consequent :19:
Ik nam met heel andere ideeën een pup (niet op de bank, bed etc) maar die ideeën heb ik al vrij snel overboord gegooid en daar ben ik vrij consequent in :mrgreen:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Gollum schreef:Ik zit al een tijd te denken maar volgens mij ben ik eigenlijk wel vrij consequent :19:
Ik nam met heel andere ideeën een pup (niet op de bank, bed etc) maar die ideeën heb ik al vrij snel overboord gegooid en daar ben ik vrij consequent in :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben ook tegenstrijdig, maar mijn honden snappen mij uitstekend ;)

Ik zeg altijd maar zo: een duidelijke roedelleider kan het zich permitteren inconsequent te zijn :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

yamie schreef:

Jij beschrijft het precies goed Noor :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”