Dan komt ze bijna met 4 poten los van de grond om een ''kusje'' te geven

Ik zeg altijd tegen de mensen, als ze springt mag je haar van mij best corrigeren hoor, ik sta er namelijk zelf niet altijd met mijn neus bovenop, dus ben soms zelf wel eens te laat!
De mensen zeggen dan: Nee dat doe ik niet hoor, het is niet mijn hond.
Ik snap het wel dat ze zo denken, maar ik heb zoiets van: Ze mag gewoon niet springen, bij ons weet ze dat dondersgoed, maar bij andere mensen die haar niet ervoor straffen blijft ze het doen.
Als er bij mij een hond springt van iemand anders, kijk ik altijd wel even wat de baasjes doen, maar doen ze niks en het gebeurd een paar keer, dan grijp ik zelf in.
Natuurlijk wel normaal, met bv de hond even rustig pakken en zeg ik FOEI of LAAG!
Als Senna echt blijft springen bij andere mensen met loslopen, en die andere mensen grijpen niet in, en ik ben te laat, dan gaat ze aan de lijn, en wordt haar vrijheid afgenomen.
Maar ik hoop soms wel eens dat ik iemand tegenkom die haar ff goed aanpakt, zodat ze misschien leert dat ook vreemde mensen het niet accepteren!!
Wat vinden jullie?? Vinden jullie het goed als een ander je hond ''corrigeert'' als je hond los loopt en jij zelf even niet oplet of te laat bent!?
En doe je dat ook bij andere honden? als honden tegen je aan springen, of laat je het gewoon gebeuren.
Ik sta soms verderweg dan de andere mensen, en dan springt senna tegen ze aan, en eer dat ik bij Senna ben is ze hem alweer gesmeerd.. Het is namelijke echt een fractie van een paar seconden.
En ja dan vind ik het echt niet erg als diegene waar Senna tegenop springt zelf ingrijpt..