Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond die mensen negeert.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Hond die mensen negeert.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik las een interessant artikel in een honden-tijdschrift, en daarin werd verteld dat je juist bij honden die ieder mens negeert (doet alsof iedere vreemde dus gewoon een hap lucht is) zeer strikt in de gaten moet worden gehouden etc. Omdat de kan dat deze honden bijten naar mensen erg groot is.

In hoeverre zijn jullie het daar mee eens?
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Hondenmanieren? Ik las het gister ook toevallig!

Ik kan me er wel in vinden, zeker met kleine kinderen, als je oplet zie het vrij veel honden doen!
Het deed me denken aan mijn collega die erg verontwaardigd was over een Rottweiler die zijn dochtertje gebeten had. Ik zei "had ze hem ook maar niet zomaar moeten aaien" oei, foute opmerking natuurlijk haha :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als je hem zo zwart/wit stelt ben ik het er niet mee eens.
Saar negeert iedere vreemde, niet in huis overigens, dan begroet ze iedereen die binnenkomt wel vrolijk, maar wel buitenshuis (in het bos, op straat, bij anderen thuis etc etc.).
De kans dat Saar ooit iemand zal bijten acht ik zo minimaal als je die maar kan achten.

Ik denk wel dat er best wat honden zijn die vreemden negeren omdat ze er ook echt niks mee van doen willen hebben (Saar negeert wel, maar als mensen zelf naar haar toekomen wil ze best geaaid), en die dan wellicht wel kunnen snappen als iemand opeens aan ze zit.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hm, dat is me wat te kort door de bocht. Net alsof een terughoudende hond een gevaar op vier poten is. Ook die terughoudende hond is in veel gevallen naar bekenden wel vriendelijk. En volgens mij zijn de meeste bijtincidenten binnen de familie, toch?

Wat wel klopt, is dat je contact met onbekenden beter moet begeleiden bij terughoudende honden. Als ze dat verstaan onder 'zeer strikt in de gaten houden', dan deel ik dat. Maar het is ook weer niet zo dat terughoudende honden altijd direct in je hand hangen als ze benaderd worden. Vaak kiezen ze er eerst voor om weg te komen. Bram kan gaan blaffen en grommen als hij benaderd wordt, maar in de meeste gevallen blijft hij ook dan volhouden dat de vreemde lucht is en hij hobbelt dus gewoon door. De Tatra in de buurt doet dat ook zo. Hangt er ook vanaf hoe kort het lontje is van de hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

YvetteJ schreef: Ik kan me er wel in vinden, zeker met kleine kinderen, als je oplet zie het vrij veel honden doen!
Ik zie meer dingen gebeuren bij honden die contact maken met kinderen dan bij honden die kinderen als lucht behandelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain is heel gereserveert maar negeert geen mensen sterker nog het is een reactieve ramp, alles wat beweegt is leuk, toch wil hij zich niet door vreemde laten aaien hij ontloopt ze heel actief,
Voor kleine kinderen maakt hij wel een uitzondering hoor, die vind hij wel leuk
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Wat wel klopt, is dat je contact met onbekenden beter moet begeleiden bij terughoudende honden.
Maar het ligt er dan maar ook net aan wat je onder terughoudend verstaat en waarom de hond terughoudend is. Heel veel mensen vinden Saar erg terughoudend naar onbekenden. Toch hoef ik bij haar niks te begeleiden in contact maken, als mensen contact willen vindt ze dat wel oke, maar het hoeft niet van haar. Ik moet het bij Vera meer begeleiden :mrgreen:
Maar Saar is dus niet terughoudend uit echt niet willen. Als mensen wel contact met haar willen mag dat. Ze zal dan overigens nog niet genietend gaan zitten kijken ofzo, maar zal zich zonder morren aan laten halen met een blik en houding van "ik ben er niet".
Laatst gewijzigd door Moos op 21 nov 2008 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Zoek stok! schreef:
YvetteJ schreef: Ik kan me er wel in vinden, zeker met kleine kinderen, als je oplet zie het vrij veel honden doen!
Ik zie meer dingen gebeuren bij honden die contact maken met kinderen dan bij honden die kinderen als lucht behandelen.
Het ging hier om het actief wegkijken/geen contact maken als het kind dat wel doet. De gevallen waar wel direct iets gebeurd zijn denk ik niet de honden die in dit stuk genoemd worden.

Het artikel ging overigens ook niet direct over bijten en ik denk ook niet dat dat hier in dit topic bedoeld wordt. Het ging er meer over wat een hond doet voor zijn eigen zelfbeheersing. Niet alle honden vinden alles even leuk maar dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat alle honden zullen uitvallen in een situatie die ze onprettig vinden.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène is van nature behoorlijk terughoudend.
Biène negeerde andere mensen wel, zeker als jonge hond. Als ze op dat moment toch benaderd werd schroomde ze inderdaad niet om uit te halen (gelukkig nooit echt iets gebeurd), dus in die zin betekende haar negeren wel degelijk dat ze beter met rust kon worden gelaten.
Benaderde ze zélf actief iemand, dan was er niets aan de hand.

In mijn beleving bepaalde Biène dus zelf met wie ze wel en niet contact wilde en ik vond dat prima (tot op zekere hoogte). Ik heb haar nooit gedwongen om interactie te hebben met degenen die ze echt negeerde, wel heb ik het zelf actief contact maken met anderen beloond.
Biène is daardoor veel opener geworden en zal nu veel eerder contact maken met iemand, echt negeren doet ze zelden of nooit meer.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro is een allemansvriend. Als iemand hem buitenaankijkt gaat hij er kwispelend opaf.
Luca en Fahim zijn beide terughoudend, buiten zullen ze op niemand zo maar afstappen. Binnen zijn ze wel anders dan zijn ze meestal erg blij met de visite. Al kijkt Fahim toch wel wat de kat uit de boom. Maar gaat de visite zitten dan is het ijs meteen gebroken, en komt hij knuffelen. Moet hem dan echt terug sturen anders blijft hij bezig.
Met kinderen zijn ze geen van drieen terughoudend. Altijd voorzichtig kijken en snuffelen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Geen idee. Wel ben ik juist "banger" voor de honden die stilletjes voorbij schuiven maar wel gigantisch fixeren, dan voor de rotzakkies die compleet uit hun plaat gaan.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira vind vreemde mensen niet bijster interessant en kinderen niet zo heel leuk, veel te druk. Zij negeert volgens mij in de hoop dat ze haar negeren. Toen onze eigen zoon eens heel vervelend met haar was en in de hoek dreef, gromde ze alleen heel zacht verder niets maar dan ben je er wel heel vlug bij natuurlijk. Ze wordt straks 8 jaar heeft 1 keer in haar leven zacht gegromd uit onzekerheid en is verder niets dan lievigheid. Dus nee, ik vind het ook te kort door de bocht.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Maar het ligt er dan maar ook net aan wat je onder terughoudend verstaat en waarom de hond terughoudend is. Heel veel mensen vinden Saar erg terughoudend naar onbekenden. Toch hoef ik bij haar niks te begeleiden in contact maken, als mensen contact willen vindt ze dat wel oke, maar het hoeft niet van haar. Ik moet het bij Vera meer begeleiden :mrgreen:
Maar Saar is dus niet terughoudend uit echt niet willen. Als mensen wel contact met haar willen mag dat. Ze zal dan overigens nog niet genietend gaan zitten kijken ofzo, maar zal zich zonder morren aan laten halen met een blik en houding van "ik ben er niet".
Ik zou Saar niet terughoudend, maar verlegen noemen :wink: Een terughoudende hond vind ik een hond die geen contact wil met onbekenden en dat ook vermijdt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marin
Actief

Ongelezen bericht door Marin »

negeren vind ik niet erg.Enorm blaffen en grommen ook niet. Ik gaat pas echt goed uitkijken als ze me niet negeren niet blaffen en grommen niet kwispelen en zeer kalm dominant om me heen gaan stappen.
Maar ook dan wil dat niet zeggen dat ze in je handen hangen(meestal niet zelfs) maar in het laatste geval denk ik aan een zeer zelfverzekerde hond die donders goed weet wat ie bewaakt,waarom en hoever jij/ik dan mag gaan.
Marin
Actief

Ongelezen bericht door Marin »

Mizzsylver schreef:
Zoek stok! schreef: Een terughoudende hond vind ik een hond die geen contact wil met onbekenden en dat ook vermijdt.
hierbij stel ik me een hond voor die als je em toch probeert te aaien zn oren in de nek, staart laag en probeert weg te duiken van je hand.

Met negeren van mensen zoals Gaia dat doet, zie ik niks van dat alles, je kunt dr gewoon aaien, ze reageert gewoon niet op je, ze negeert je
in mijn ogen niks mis mee
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Maar het ligt er dan maar ook net aan wat je onder terughoudend verstaat en waarom de hond terughoudend is. Heel veel mensen vinden Saar erg terughoudend naar onbekenden. Toch hoef ik bij haar niks te begeleiden in contact maken, als mensen contact willen vindt ze dat wel oke, maar het hoeft niet van haar. Ik moet het bij Vera meer begeleiden :mrgreen:
Ik zou Saar niet terughoudend, maar verlegen noemen :wink: Een terughoudende hond vind ik een hond die geen contact wil met onbekenden en dat ook vermijdt.
Ja, dat vind ik een mooi onderscheid zo inderdaad :wink:
Alleen puur naar de stelling bekeken zouden zowel Saar als Bram dus vreemden straal negeren, alleen aangezien de motivatie (en reactie als er wel contact afgedwongen wordt) totaal verschillend is vind ik alleen al daarom dat de stelling dus niet klopt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Mizzsylver schreef:
Zoek stok! schreef: Een terughoudende hond vind ik een hond die geen contact wil met onbekenden en dat ook vermijdt.
hierbij stel ik me een hond voor die als je em toch probeert te aaien zn oren in de nek, staart laag en probeert weg te duiken van je hand.

Met negeren van mensen zoals Gaia dat doet, zie ik niks van dat alles, je kunt dr gewoon aaien, ze reageert gewoon niet op je, ze negeert je
te·rug´hou·dend
bijvoeglijk naamwoord; afleiding: terughoudendheid

1 zonder zich bloot te geven, zonder enthousiasme blijvend
voorbeeld
+ voornaamwoord
zich terughoudend opstellen

jouw interpretatie van terughoudend is dus niet correct - terughoudendheid hoeft helemaal niet met angst gepaard te gaan, maar ja, als de hond geen lijfelijk contact wil met een vreemde die aan hem wil zitten en hij wil niet bijten zal hij toch iets moeten verzinnen : meestal is dat dan net buiten handbereik blijven.
Idd, ik herken wat Mizzsylver schrijft ook wel bij honden, maar een terughoudende hond hoeft niet angstig te reageren. Bram ontwijkt handen, zegt eventueel een keer woef en loopt door. Alleen in kleine ruimtes kan hij zo reageren als Mizzsylver beschrijft. Dan is het echt oppassen voor mij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Goh moeilijk... ik weet niet of je het zo over het algemeen kan stellen eigenlijk, want er zijn allerlei redenen waarom een hond geen contact zoekt met mensen.

Word er in het artikel gesproken over totaal geen contact? ook niet met mensen waar de hond mee in huis woont?

Kaya negeert bijvoorbeeld buitenshuis alle vreemde mensen. Bekenden worden hartelijk begroet, maar vreemden zijn lucht voor haar. Ze interesseren haar gewoon niet, dus het is niet echt terughoudendheid van haar.
Ze zal er niet naartoe lopen en de enkele keer wanneer ze het wel doet, is om een stok voor hun voeten neer te plempen 'gooien graag' :pffff:
Mocht ze in een hoekje gedwongen worden om te aaien, dan kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat ze niet zal bijten, maar ze kiest er in eerste instantie voor om zich terug te trekken als ze door vreemden geaaid wordt (zeer sporadisch, want mensen aaien over het algemeen geen wildvreemde Rottweiler).

Puchu is veel terughoudender, negeert eigenlijk niet echt: blaft liever. Is veel alerter en achterdochtiger.
Maar bij hem schat ik de kans dat hij bijt, juist weer veel kleiner in. Hij zal veel meer waarschuwen denk ik dan Kaya.

Binnenshuis zijn ze beiden trouwens gek op mensen, ook onbekende mensen.
Kaya heeft ooit één keer geblaft tegen een tuinman, waar ik zeer verbaasd over was. Verder vinden ze iedereen in huis geweldig.

Afijn, terug naar het artikel :F: Ik denk wel dat de kans groter is dat een hond bijt wanneer een hond weinig of geen contact zoekt met mensen dan dat een hond bijt die dol is op mensen.
denk ik..... toch wel...... Zeker als het zo ver gaat, dat de hond ook niet van contact houdt met 'eigen' mensen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Caro. schreef: Binnenshuis zijn ze beiden trouwens gek op mensen, ook onbekende mensen.
......
Afijn, terug naar het artikel :F: Ik denk wel dat de kans groter is dat een hond bijt wanneer een hond weinig of geen contact zoekt met mensen dan dat een hond bijt die dol is op mensen.
denk ik..... toch wel...... Zeker als het zo ver gaat, dat de hond ook niet van contact houdt met 'eigen' mensen.
maar dan komt al het eerste probleem : wat is dan een hond die mensen negeert? want die van mij doen net andersom als die van jou : hier op het erf of binnenshuis vinden ze mensen vaak maar niks, maar buiten het erf is iedereen al snel leuk :cheer: :mrgreen: .
Ja precies. En waarom negeert hij mensen? Uit verlegenheid, zoals Linda dat zo mooi zei, zoals Saar, of meer echt uit gewoon totaal geen contact willen hebben. Of uit angst, of of.... :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moeilijk. Wuilus negeerde niemand en die beet soms wel eens naar iemand als diegene viel, ineens schreeuwde of snel en resoluut op mij af kwam. Dat trok ze niet en zag ze als dreiging. Eva wilde als pup net als Biene van Inge niks met vreemden te maken hebben die iets van haar wilde en ze is ook niet gediend van mensen die zich op haar storten als in "oh wat een leuke hond" etc. Zij negeert en het is ook beter dat mensen haar dan negeren. :wink: Het is een echte "eigen" hond en dat is nu eenmaal de aard van het beestje. :ok: Koekjes neemt ze wel aan maar daar is ook alles mee gezegd meestal. Heel soms heeft ze ineens de kolder en vindt ze andere mensen ineens wel heel leuk. Ik denk dus dat naarmate ze ouder wordt net als bij heel veel Belgen dit gedrag zal afnemen en ombuigen naar meer open gedrag.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dora negeert mensen maar dat wil niet zeggen dat ze niet weet wat die doen :wink:
Toch zit er geen greintje agressie in haar, alleen heeft ze niets maar dan ook niets met vreemden. Iedereen kan haar aanhalen maar ze staat gewoon stoicijns te kijken, het stoort haar niet maar doet haar ook niets.
Zolang ze mij maar niet negeert vind ik het prima en eigenlijk ook wel makkelijk want vreemde honden negeert ze net zo :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
Caro. schreef: Binnenshuis zijn ze beiden trouwens gek op mensen, ook onbekende mensen.
......
maar dan komt al het eerste probleem : wat is dan een hond die mensen negeert? want die van mij doen net andersom als die van jou : hier op het erf of binnenshuis vinden ze mensen vaak maar niks, maar buiten het erf is iedereen al snel leuk :cheer: :mrgreen: .
Ja precies. En waarom negeert hij mensen? Uit verlegenheid, zoals Linda dat zo mooi zei, zoals Saar, of meer echt uit gewoon totaal geen contact willen hebben. Of uit angst, of of.... :mrgreen:
ja, en wanneer negeren ze wel en niet? is liggen kijken ook negeren? want letterlijk 'doen alsof iemand lucht is' geloof ik niet zo in hoor - als je zo'n hond observeert zal je overduidelijk signalen zien die aangeven dat ze de mensen in kwestie goed in de gaten houden.
Zo is Baco :mrgreen: Die observeert iedereen, vaak vind hij het niet de moeite om iemand in huis te begroeten en anders gaat hij na een aai weer ergens liggen, maar wel observeren.
Op mijn werk als hij buiten is, vind hij iemand geweldig en van een ander moet hij niets weten, vaak degene die Baco juist wel leuk vinden .
In kantoor breekt iedereen zijn nek over hem, want hij zal nooit overeind komen als er mensen binnekomen, wel ken ik hem zo goed dat ook als iedereen denkt dat hij slaapt, hij alles merkt. :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
Inge O schreef:
......
Of uit totale des-interesse? Kaya vindt ze gewoon echt niet interessant buiten. Die vindt stokken interessant, luchtjes en godzijdank mij :F:
Ze vindt ze alleen interessant als ze in zijn om een stok te gooien, verder boeit het haar totaal niet.

Komen ze op haar af, wat zelden gebeurt, dan ligt het helemaal aan de persoon wat haar reactie is. Puur aaien, daar houdt ze niet van en ze zal zich terugtrekken. Als ze haar om haar nek vallen, dan sta ik niet voor haar in (is nooit gebeurt gelukkig :F: ).
Zijn ze enthousiast en in voor een spelletje, dan ben je binnen een seconde haar grootste vriend.

Bij Puchu niet, die moet er allemaal niets van hebben, behalve van 'hondenmensen'. Mensen die dus ook met een hond lopen, die zijn pas normaal in zijn ogen :smile: Andere mensen wantrouwt hij, kan hij tegen blaffen. Met name mensen die onzeker zijn of (lichte) angst vertonen, pikt hij er haarfijn uit en wantrouwt hij behoorlijk.
Toch zal juist hij, in mijn ogen, minder snel bijten dan Kaya. Die 'agressie' (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) zit praktisch niet in hem.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mizzsylver schreef:
Inge O schreef:
......
ja idd wat is een hond die mensen negeert? Want er is volgens mij wel verschil tussen negeren en ontwijken toch?
Ik vind de houding van de genegeerde mensen ook wel van belang voor het hele verhaal. Jack is een enorme allemansvriend, maar niet *iedereen* op straat hoeft begroet te worden (gelukkig, anders kwamen we echt geen stap vooruit). Maar stappen we bijvoorbeeld de metro in, dan wil hij eigenlijk iedereen langs, volgens mij uit pure beleefdheid. :roll:

Gaat iemand buiten door de knieën en praat vrolijk tegen mijn honden, dan gaan ze er vriendelijk belangstellend op af. Een hond die *niet* angstig is maar zo'n begroeting straal negeert... dat neigt in mijn ogen naar wel erg arrogant/dominanterig. Als je zo'n hond toch dwingt tot contact, kan ik me ook wel voorstellen dat je een corrigerende grom krijgt, niet persé meteen een stel tanden in je hand.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef: Gaat iemand buiten door de knieën en praat vrolijk tegen mijn honden, dan gaan ze er vriendelijk belangstellend op af. Een hond die *niet* angstig is maar zo'n begroeting straal negeert... dat neigt in mijn ogen naar wel erg arrogant/dominanterig. Als je zo'n hond toch dwingt tot contact, kan ik me ook wel voorstellen dat je een corrigerende grom krijgt, niet persé meteen een stel tanden in je hand.
Dat ben ik niet met je eens, Door is absoluut niet angstig voor vreemden maar ze moet er gewoon niks van hebben. Je ken nog zo aardig tegen haar kletsen, dan kijkt ze eens naar mij met een blik van wat heb je toch een rare mensen rondwandelen :mrgreen:
toch kan je haar rustig aaien zonder dat ze gromt, laat staan bijten :wink:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

quireste negeert buiten ook vreemde mensen, hij moet er gewoon niks van hebben, zeker niet als mensen hem dan ook nog eens gaan roepen.
hij draait dan zijn kop aan de kant en loopt verder.

de kans dat hij zal bijten is echt nihil. ik kan het me niet voorstellen.

quireste is wel een hond die bepaalde voorkeuren heeft qua mensen, mannen vind ie helemaal geweldig en vrouwen vind ie pas leuk als ie ze kent.

heb ooit eens in de stad in een winkel gestaan met een heeeeel verbaasd gezicht. er werkte een meneer in die winkel en hij liep er uit zichzelf op af en ging bij hem zitten om een aai te krijgen, echt ongelofelijk!

dus om nou te stellen dat een hond die mensen negeerd eerder bijt? nee dat denk ik niet.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Addy schreef:
Hanneke2 schreef: Gaat iemand buiten door de knieën en praat vrolijk tegen mijn honden, dan gaan ze er vriendelijk belangstellend op af. Een hond die *niet* angstig is maar zo'n begroeting straal negeert... dat neigt in mijn ogen naar wel erg arrogant/dominanterig. Als je zo'n hond toch dwingt tot contact, kan ik me ook wel voorstellen dat je een corrigerende grom krijgt, niet persé meteen een stel tanden in je hand.
Dat ben ik niet met je eens, Door is absoluut niet angstig voor vreemden maar ze moet er gewoon niks van hebben. Je ken nog zo aardig tegen haar kletsen, dan kijkt ze eens naar mij met een blik van wat heb je toch een rare mensen rondwandelen :mrgreen:
toch kan je haar rustig aaien zonder dat ze gromt, laat staan bijten :wink:
Bij Kira gaat het net zo als bij Door, tenminste buiten. Binnen is iederen haar vriend en probeert ze of ze op schoot kan zitten :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het persoonlijk trouwens ook veel te kort door de bocht, ik ken zat honden die andere mensen nou eenmaal niet interessant vinden, en daar hoeft geen agressie bij aan te pas te komen. Anderzijds denk ik wel dat honden die mensen negeert, en die dan toch worden benaderd door mensen, misschien wel sneller hap kunnen zeggen, maar dat kan je een hond niet kwalijk nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”