Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup wel of niet op de slaapkamer

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Pup wel of niet op de slaapkamer

Ongelezen bericht door roy »

Ik lees en hoor zoveel verschillende dingen, wat is jullie mening en waarom?
Nemen jullie een nieuwe pup op de slaapkamer bij je om hem zo stukje voor stukje te gaan laten wennen aan alleen slapen beneden?

yvonne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja. En de rest van hun leven kunnen ze ook op de slaapkamer als ze dat willen (gelijksvloers met alle deuren open).

Ik vind een pupje alleen beneden laten krijzen (vooropgesteld dat de pup dat doet, je hebt er ook tussen zitten die beter alleen slapen dan naast je bed :mrgreen: ) not done.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

De eerste nachten in ieder geval pup op de slaapkamer, of jij op een matras oid bij de pup... Pup kan namelijk nog niet alleen slapen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Onze laatste pup, de Schotse Herder sliep bij ons ik mijn nek in bed. Was hij bij de fokker gewend. Handig, want als hij wakker werd, werd ik ook wakker en dan ging ik naar beneden voor een plas. Ik heb nog nooit een hond zo snel zindelijk gekregen.
Op een bepaald moment koos hij er zelf voor beneden te slapen bij de andere honden. Sindsdien heeft hij nooit meer boven geslapen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb een aantal weken bij Caja geslapen toen ze pup was.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jacksel schreef:De eerste nachten in ieder geval pup op de slaapkamer, of jij op een matras oid bij de pup... Pup kan namelijk nog niet alleen slapen...
Exact.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Marjoleine schreef:
Jacksel schreef:De eerste nachten in ieder geval pup op de slaapkamer, of jij op een matras oid bij de pup... Pup kan namelijk nog niet alleen slapen...
Exact.
De meningen zijn hier gelukkig eensgezind, ik begon al aan mezelf te twijfelen :mrgreen:

yvonne
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Pup wel of niet op de slaapkamer

Ongelezen bericht door Tiny »

roy schreef: Nemen jullie een nieuwe pup op de slaapkamer bij je om hem zo stukje voor stukje te gaan laten wennen aan alleen slapen beneden?
yvonne
Niet alleen een pup :wink: Ze mogen hier slapen waar ze willen maar hebben de voorkeur voor het bed.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

wij zijn zelf de eerste nachten beneden gaan slapen...
Wij hebben twee honden en drie poezen, mijn slaapkamer wil ik beestvrij!
Het is vooral denk ik wat jezelf wilt.
Maar de eerste nachten ze er doorheen helpen lijkt me wel fijn voor de pup!
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Hier sliep hij de eerste nachten in bed en ging daarna uit zichzelf naast het bed liggen, hij slaapt nu nog in de slaapkamer (soms grond en soms op bed) en zal dit ook altijd blijven doen.
Het is me super goed bevallen op deze manier en denk voor de pup ook de meest prettige manier.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft hier de eerste weken in een kartonnen doos naast bed geslapen en Bente in een puppybench.Allebei met babykruiken waar ik flanel omheen gewikkeld had.
Nu mogen ze 's nachts overal slapen(gelijkvloers en alle deuren open).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb de eerste weken bij Cheeky geslapen.
Langzaam steeds verder uit haar buurt (en zicht) gaan liggen.

Cheeky was wel een bijzonder vocale pup moet ik zeggen, maar op deze manier ging het slapen en alleen zijn vrij snel heel goed.

Ik heb haar wel wakker gehouden in de avond hoor, spelen, knuffelen en een wandeling voor het slapen. Vanaf 8 uur 's avonds werd er niet geslapen!!!! Daardoor sliep zij ook beter wanneer ik dat van plan was. ;)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika en Marouck hebben beiden tot een maand of 3 oud boven geslapen in een kleine bench naast mijn bed. Toen ze eruit begonnen te groeien zijn ze naar beneden verhuisd.
Biène is ook boven begonnen maar was met ruim 9 weken al uit die bench gegroeid dus naar beneden verhuisd.
Ik heb nooit moeite gehad 's nachts, geen enkele hond heeft gegild oid, ze sliepen ook allen redelijk tot goed door (Marouck wat minder dan de andere 2, die moest er nog lange tijd 's nachts een keer uit).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier zijn ze beiden vanaf dag 1 gewoon gewoon beneden gebleven.
Ze hebben allebei nooit gejankt ofzo.
Als de volgende hond er meer moeite mee zou hebben zou ik hem zeker wel bij me nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Samica is vanaf de eerste nacht thuis alleen in de huiskamer in een kenneltje. Ze heeft geen nestbroers en zusjes dus ik denk zeker dat dat mee heeft geholpen. Ze heeft nog nooit een kik gegeven 's nachts. Wel ging ik er de eerste twee weken uit 's nachts om even naar buiten met haar te gaan.
De twee volwassen honden slapen naast het bed. :roll:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb het 1 x gedaan bij onze dober... dat was een ramp die werd pas rustig toen we hem van ellende in de kamer hadden gezet...

alle pups daarna hebben we beneden gelaten in de bench, ik bleef er meestal de eerste nacht bij alleen bij de laatste 2 was dit niet nodig... daarbij ben ik na een paar uur naar boven gegaan... babyfoon beneden...
Hier waren ze ook zo goed als nachtzindelijk binnen een week.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ja in de slaapkamer, zelfs op bed. Elkaar leren kennen, en overdag benchtraining doen en het huis verder leren kennen. Als de benchtraining goed gaat na een tijdje kan de pup lekker in zijn inmiddels vertrouwde omgeving daar slapen.

Een pup bij zijn nestgenootjes en mama weg trekken en dan gelijk hup in een bench proppen voor de nacht is niet mijn ding...voel mij daar helemaal niet prettig bij.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chezzies schreef:
Een pup bij zijn nestgenootjes en mama weg trekken en dan gelijk hup in een bench proppen voor de nacht is niet mijn ding...voel mij daar helemaal niet prettig bij.
hier lagen ze bij de fokker al in het nachthok.... dus die kleine ruimte zijn ze al gewend... hier heb ik verder andere honden dus alleen ligt hij niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

gelijk mee in bed :wink: zo waren ze bij mij eigenlijk gelijk zindelijk s'nachts en ze sliepen als roosjes in mijn armen (amy & iza)
en ik zou die heerlijke puppenlucht in mijn neus niet willen missen bij het wakker worden :mrgreen:
o ik had wel voor de zekerheid een doos naast mijn bed, daar hebben ze eigenlijk alleen ingezeten als ik me aan ging kleden voor de nacht en of ochtend wandeling, dan bleven ze droog tot we buiten waren :ok:
Laatst gewijzigd door monky555 op 06 dec 2008 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

malinois schreef:
Chezzies schreef:
hier lagen ze bij de fokker al in het nachthok.... dus die kleine ruimte zijn ze al gewend... hier heb ik verder andere honden dus alleen ligt hij niet...
Bij elke fokker liggen ze ergens samen snachts neem ik aan?In een nachthok in je vertrouwde omgeving slapen vind ik toch echt anders als een totale nieuwe wereld waar je in terecht komt zonder je vertrouwde broertjes/zusjes en mama. Totale cultuurshock is het vaak voor ze, en al stress genoeg.
IK vind het niet nodig om ze nog meer te stressen door het zo te doen. Ik neem dus de puppen die hier komen van buitenaf lekker mee naar ut bedje. De pup die ik gehouden heb uit mijn eigen nestje bleef wel gelijk beneden slapen maar die kende de boel hier al op haar duimpje :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zowel Bowie als Fien de eerste nachten op de slaapkamer. Nu nog steeds, trouwens :N: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chezzies schreef:
malinois schreef:
Chezzies schreef:
Bij elke fokker liggen ze ergens samen snachts neem ik aan?In een nachthok in je vertrouwde omgeving slapen vind ik toch echt anders als een totale nieuwe wereld waar je in terecht komt zonder je vertrouwde broertjes/zusjes en mama. Totale cultuurshock is het vaak voor ze, en al stress genoeg.
IK vind het niet nodig om ze nog meer te stressen door het zo te doen. Ik neem dus de puppen die hier komen van buitenaf lekker mee naar ut bedje. De pup die ik gehouden heb uit mijn eigen nestje bleef wel gelijk beneden slapen maar die kende de boel hier al op haar duimpje :mrgreen:
dat kan, dat is je goed recht ook.... ik heb nog geen pup gehad die hier problemen mee heeft gehad (dus gepiept heeft 's nachts) ze zijn overdag zo druk dat ze 's nachts in diepe rust zijn. Mama liggen ze al vanaf een week of 4 a 5 niet meer bij dus bij de fokker hebben ze alleen hun nestgenootjes nog...
Wat ik al zei, mn eerste dober hebben we dit dus wel gedaan... wat een drama.. gillen, krijsen... een aantal weken lang... tot ik hem zo zat was en in de kamer heb gezet met bench... en toen was ie stil... en sliep :eek:
Ik vind het dus niet nodig dat als een pup toch stil is om deze dan boven neer te zetten... beneden lopen de andere honden en als er wat is hoor ik het ook via de babyfoon.
Behalve dan de eerste nacht dan blijf ik erbij indien nodig...als ze stil zijn dan ga ik wel naar boven.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ja hoor, alle pups gaan hier mee naar bed ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mickie schreef:Zelf beneden bij de pup gaan slapen kan net zo goed maar ik geef de voorkeur aan mijn eigen bedje :wink:
Kabouter Rinne Roos gaf ook de voorkeur aan ons eigen bedje :smile:

Gelukkig wil ze dat al heel lang niet meer: te warm ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Alles wat hier als pup binnen komt gaat mee naar boven op en in en naast het bed.
De ieren zolang ik ze de trap op en weer naar beneden kon dragen.
De cockers nu nog steeds en op 't bed, gezellie :cheer:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ligt aan de hond denk ik. Nilo heeft 1 nacht boven geslapen bij mij maar zelfs dat was niet nodig geweest geloof ik. Hij negeerde ons zo'n beetje :smile: Dus meteen de 2e nacht beneden geslapen zonder problemen. Dit leek hij zelfs fijner te vinden.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

marye schreef:Ik heb een aantal weken bij Caja geslapen toen ze pup was.
Nog nooit een pup gehad, maar zo zou ik het ook doen, pup wel beneden bij de groters, maar er een tijd lang 's nachts bij blijven. De overgang naar zonder baas slapen lijkt me dan veel soepeler gaan dan wanneer er uiteindelijk verhuisd moet worden van boven naar beneden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Pups slapen naast het bed in een bench. En meestal blijven ze daar een jaartje slapen. Lekker vertrouwd :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hanneke2 schreef:
Nog nooit een pup gehad, maar zo zou ik het ook doen, pup wel beneden bij de groters, maar er een tijd lang 's nachts bij blijven. De overgang naar zonder baas slapen lijkt me dan veel soepeler gaan dan wanneer er uiteindelijk verhuisd moet worden van boven naar beneden.
Of gewoon niet laten verhuizen maar gezellig allemaal op de slaapkamer.
:mrgreen:

Al mijn honden hebben als pup (of de herplaatsers als jonge hond) bij ons geslapen op de slaapkamer. Ghaya lag bijv. gezellig tussen ons in of naast het bed. Chello lag liever op de grond bij het voeteneind.
Woopy kwam er weer later bij en die lag op de grond in de slaapkamer.
Hera lag ook bij ons als pup.

Uiteindelijk sliepen alleen Ghaya en Hera nog bij ons op de slaapkamer omdat ik dat zelf gezellig vindt.
De rest bleef op een gegeven moment in ons vorige huis beneden omdat de trap naar boven te stijl was. Chello durfde dan niet goed naar beneden en Woopy sliep liever op de bank.
Dat is dus allemaal probleemloos verlopen ondanks dat ze dus allemaal jaren bij ons op de slaapkamer hadden gelegen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

estelle schreef:
Hanneke2 schreef:
Of gewoon niet laten verhuizen maar gezellig allemaal op de slaapkamer.
:mrgreen:

Al mijn honden hebben als pup (of de herplaatsers als jonge hond) bij ons geslapen op de slaapkamer. Ghaya lag bijv. gezellig tussen ons in of naast het bed. Chello lag liever op de grond bij het voeteneind.
Woopy kwam er weer later bij en die lag op de grond in de slaapkamer.
Hera lag ook bij ons als pup.

Uiteindelijk sliepen alleen Ghaya en Hera nog bij ons op de slaapkamer omdat ik dat zelf gezellig vindt.
De rest bleef op een gegeven moment in ons vorige huis beneden omdat de trap naar boven te stijl was. Chello durfde dan niet goed naar beneden en Woopy sliep liever op de bank.
Dat is dus allemaal probleemloos verlopen ondanks dat ze dus allemaal jaren bij ons op de slaapkamer hadden gelegen.
Van mij mogen ze, ik zou het beregezellig vinden, en op vakantie liggen ze ook heerlijk bij me in bed (mag eigenlijk niet, sorry Centerparcs & co :mrgreen: )

Maar Jack mag hier echt de trap niet op. Ik kan er niet op vertrouwen dat hij voorzichtig doet, ik heb geen hondveilige trap, en het zou gewoon vragen zijn om ongelukken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”