Ik ben vandaag begonnen met het zoekwerk (ook omdat de andere honden aan het volgen waren en ik zo min mogelijk last wilde bezorgen met mijn loopse teef).
Vandaag 4 voorwerpen weggelegd, waarvan 1 hoog in een grote bult takken. De 3 voorwerpen op de grond had ze zo gevonden, het voorwerp in de takkenbos was lastiger maar ineens zag je haar lucht hebben en klom ze de takkenbos in om verder te zoeken....hebbes.

Daarna haar een keer door de tunnel gestuurd...gewoon zonder problemen erdoorheen, netjes af aan de andere kant.
Daarna voorwerp revieren. Clubgenoot had het breekijzer en het geweer weggegooid en vooral het breekijzer lag een stuk dieper het bos in als ik het erin gegooid krijg.

Daarna het volgwerk. Tijdens het losse volgen kwam het dwarse (loopse) gedrag boven, madam werd springerig en bijterig en had dus even een correctie nodig om duidelijk te maken dat dat niet was wat ik wilde.
Af uit volgen ging prima, vooruitsturen (wat al een paar weken minder gaat, ze weigert af en toe) ging ook weer beter. Nog wat traag vooruit, maar niet meer aarzelen en keurig naar de pion.

Hierna afliggen, wat geen enkel probleem is gelukkig.
Na een kop koffie waren ze klaar met het kistrevieren in het bos en zijn we het bos ingegaan voor het persoonrevieren. Twan lag ergens verstopt, maar ik wist niet precies waar, ik moest dus echt op Biène vertrouwen.
Haar aangezet tot revieren en ze bleef goed in de hand. Ze was terug te roepen en bij te sturen, netjes dus. Ineens had ze lucht en ging ze in een streep vooruit, om vervolgens heel overtuigend te gaan blaffen. Toen ik haar weer in zicht kreeg bleek ze keurig bij de voeten van Twan aan het blaffen te zijn.

Na een tijdje blaffen kreeg ze de click en mocht ze de bal pakken...volgens Twan had ze totaal geen aarzeling vertoond en blafte ze de hele tijd heel overtuigend. Na gespeeld te hebben vond ze echter wel dat ze ook nog iets lekkers verdiende van Twan...gelukkig voor haar had ie koekjes in zijn zak.
Vanaf de volgende keer gaan we nu afwisselen met personen....met Twan gaat het perfect, nu oefenen op andere (en eventueel meerdere) slachtoffers.

Terwijl mijn clubgenoten aan het bijtwerk gingen beginnen ben ik een spoor gaan uitleggen op een nabij gelegen weiland. Het spoor liep ze heel netjes uit, alleen overliep ze 2 voorwerpen.

Toen iedereen klaar was heeft ze ook nog ff lekker mogen bijten.
Mijn meissie is moe en voldaan en ik ben tevreden...want loops of niet, ze heeft netjes gewerkt.