Toen ik halverwegen was hoorde ik geblaf van en weilandvandaan komen waar noormaal schapen op lopen, dus heel nieuwschierig als dat ik was maar even gaan kijken wat er aan de hand was.
Zie ik dus 2 mensen met 3 borders staan, net klaar met drijven.
Ik was al een paar maabden bezig om een cursu schapendrijven te vinden in de buurd maar niets gevonden of ik kon van het voorjaar weer terug komen kijken of ze het wat vond.
Dus mensen aangesproken en natuurlijk mogt ik wel een keer kijken of mijn border collie Sky het leuk vondt, en zelfs mijn mechel mogt het proberen wat ik dus maar heb afgeslagen

Die zondag (vandaag dus) mogten we het proberen.
Vandaag dus ernaartoe nou... ik verwacht dat ze er of vandoor zou gaan (als pup bang voor schapen) of ze zou gaan rennen en de schapen alle kanten uit drijven.
We moesten het veld op en vlakbij de schapen moest ik haar los laten, geen commando`s gewoon laten gaan.
nou mijn mond viel open samen met die van een paar toeschouwers.
Ze hield ze gelijk mooi bij elkaar, toen er een ontsnapte haalde ze hem weer terug bij de kudde (8 schapen) en dreef ze netjes naar me toe toen de schapen om mij heen stonden en een horens in mijn knieen hadden seplaatst

Toen mogt ik haar belonen en aflaten.
2de rondje moest ik haar loslaten op een afstand van 20meter nou eerst dreef ze de schapen nog veder weg doordat er een utbrak, aar heel snel coriseerde ze ze en bracht de kudde naar me toe.
ik sta er nog steeds van te kijken hoe goed het ging, helaas ik het iedere zondag wanneer ik met mijn mechel knpv doe.
Maar omdat ze pas starten daar met de schapen kan het ook zijn dat ze nog andere dagen erbij gaan doen.
Dat hoop ik dan maar.