Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
roedelgedrag
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
roedelgedrag
of gewoon interactie tussen huisgenoten?
wat is nou in jullie ogen roedelgedrag, of wanneer benoem je het zo? is dat gewoon de interactie tussen jullie honden? of is het een begrip wat toch meer past bij meer dan 2 honden?
imo, zeker als ik vele post hier lees, word er qua roedelgedrag gekeken naar hoe bv wolven het doen, of een groep ( wilde) honden...
ik zie heel vaak, dat men zich zelf ook bij de roedel betrekt.
ik vind persoonlijk 2 honden bv geen roedel, te klein om die dynamiek te kunnen hebben, maar ook ligt het er voor mij aan, wat voor soort honden je hebt, bv. 3 totaal verschillende honden, vormen imo ook geen roedel, iig niet qua uitvoering of gedrag, zeker als de leeftijden ook erg uiteen liggen.
wil niet zeggen dat die honden onderling zich niet als een roedel kunnen gedragen hoor, maar dat dat dus bij 2, 3 honden heel erg verschilt, het ene huishouden heeft daarin wel een roedel, en een ander heeft eigenlijk gewoon 3 honden.
misschien is het wat onduidelijk, maar ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, ik wil wel een vb noemen ( waarvan ik denk dat ze het niet erg vind :N: )
Moos, heeft 2 honden, totaal verschillende honden, reageren totaal anders enz... dat noem ik dus geen roedel, daarbij noem ik dus ook een vera die een saar beschermt ergens voor, ook geen roedel gedrag, gewoon 2 honden bij elkaar, leuke combi verder niks.
nou ja, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
wat is nou in jullie ogen roedelgedrag, of wanneer benoem je het zo? is dat gewoon de interactie tussen jullie honden? of is het een begrip wat toch meer past bij meer dan 2 honden?
imo, zeker als ik vele post hier lees, word er qua roedelgedrag gekeken naar hoe bv wolven het doen, of een groep ( wilde) honden...
ik zie heel vaak, dat men zich zelf ook bij de roedel betrekt.
ik vind persoonlijk 2 honden bv geen roedel, te klein om die dynamiek te kunnen hebben, maar ook ligt het er voor mij aan, wat voor soort honden je hebt, bv. 3 totaal verschillende honden, vormen imo ook geen roedel, iig niet qua uitvoering of gedrag, zeker als de leeftijden ook erg uiteen liggen.
wil niet zeggen dat die honden onderling zich niet als een roedel kunnen gedragen hoor, maar dat dat dus bij 2, 3 honden heel erg verschilt, het ene huishouden heeft daarin wel een roedel, en een ander heeft eigenlijk gewoon 3 honden.
misschien is het wat onduidelijk, maar ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, ik wil wel een vb noemen ( waarvan ik denk dat ze het niet erg vind :N: )
Moos, heeft 2 honden, totaal verschillende honden, reageren totaal anders enz... dat noem ik dus geen roedel, daarbij noem ik dus ook een vera die een saar beschermt ergens voor, ook geen roedel gedrag, gewoon 2 honden bij elkaar, leuke combi verder niks.
nou ja, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
-
Addy
Tja allereerst vind ik dat roedelgedrag vaak vreselijk overtrokken wordt, als hier de hele dag interacties plaats zouden vinden zou ik gillend gek worden maar de dagelijkse praktijk is dat als ze lekker uitgeweest zijn en gegeten hebben ze gewoon voor uren liggen te pitten
Ik noem het hier liever een groot gezin wat redelijk goed floreert, we lopen hier niet de hele dag dingen en situaties te analyseren. Ze doen het hier goed samen, jong en oud. Met eten moet ik de club splitsen wegens baknijd door hun verleden, prima ook geen probleem.
Barf is de big boss, die positie heeft ze zich vreedzaam toege- eigend en die rol vervult ze perfekt, voorheen was het Destiny maar die voelt zich er verder ook goed onder.
Ze hebben hier allemaal hun eigen plekje en dat is duidelijk
Dus een roedel, ach wat mij betreft gewoon een groot gezin
Ik noem het hier liever een groot gezin wat redelijk goed floreert, we lopen hier niet de hele dag dingen en situaties te analyseren. Ze doen het hier goed samen, jong en oud. Met eten moet ik de club splitsen wegens baknijd door hun verleden, prima ook geen probleem.
Barf is de big boss, die positie heeft ze zich vreedzaam toege- eigend en die rol vervult ze perfekt, voorheen was het Destiny maar die voelt zich er verder ook goed onder.
Ze hebben hier allemaal hun eigen plekje en dat is duidelijk
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hier ook niet, maar dat heeft ook niks met de vraag te maken, dat jij even wil vertellen hoe het onder jou dakkie gaat? leuk hoor, maar dat beantwoord mijn vraag nietAddy schreef:Tja allereerst vind ik dat roedelgedrag vaak vreselijk overtrokken wordt, als hier de hele dag interacties plaats zouden vinden zou ik gillend gek worden maar de dagelijkse praktijk is dat als ze lekker uitgeweest zijn en gegeten hebben ze gewoon voor uren liggen te pitten![]()
Ze hebben hier allemaal hun eigen plekje en dat is duidelijk![]()
-
Addy
Dan heb ik je vraag denk ik niet begrepen en nee twee honden vind ik geen roedel en vijf honden die ieder apart hun ding doen vind ik ook geen roedel.yamie schreef:nee hier ook niet, maar dat heeft ook niks met de vraag te maken, dat jij even wil vertellen hoe het onder jou dakkie gaat? leuk hoor, maar dat beantwoord mijn vraag nietAddy schreef:Tja allereerst vind ik dat roedelgedrag vaak vreselijk overtrokken wordt, als hier de hele dag interacties plaats zouden vinden zou ik gillend gek worden maar de dagelijkse praktijk is dat als ze lekker uitgeweest zijn en gegeten hebben ze gewoon voor uren liggen te pitten![]()
Dus een roedel, ach wat mij betreft gewoon een groot gezin![]()
Mijn honden beschermen elkaar, dat vind ik wel roedelgedrag
En als ze een doel hebben streven ze dat gezamenlijk na
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, roedelgedrag, ook al heb je 5 honden, als ze elkaar links laten liggen is het geen roedel.. ik vind niet zozeer dat roedelgedrag overtrokken word, maar te vaak verkeerd vertaald of gebruikt word ( als verklaring).. vaak gebruikt door mensen die helemaal geen roedel hebben.Addy schreef:Dan heb ik je vraag denk ik niet begrepen en nee twee honden vind ik geen roedel en vijf honden die ieder apart hun ding doen vind ik ook geen roedel.yamie schreef:nee hier ook niet, maar dat heeft ook niks met de vraag te maken, dat jij even wil vertellen hoe het onder jou dakkie gaat? leuk hoor, maar dat beantwoord mijn vraag nietAddy schreef:Tja allereerst vind ik dat roedelgedrag vaak vreselijk overtrokken wordt, als hier de hele dag interacties plaats zouden vinden zou ik gillend gek worden maar de dagelijkse praktijk is dat als ze lekker uitgeweest zijn en gegeten hebben ze gewoon voor uren liggen te pitten![]()
Dus een roedel, ach wat mij betreft gewoon een groot gezin![]()
Mijn honden beschermen elkaar, dat vind ik wel roedelgedrag
En als ze een doel hebben streven ze dat gezamenlijk na
vb> "hoezo doen ze zus of zo? JIJ bent toch de baas" "ik maak precies uit wanneer er gegromd word, ik accepteer dat nooit"
-
Addy
dat vind ik duidelijk opmerkingen van mensen die niet gewend zijn aan het leven met een roedel.yamie schreef:vb> "hoezo doen ze zus of zo? JIJ bent toch de baas" "ik maak precies uit wanneer er gegromd word, ik accepteer dat nooit"
Als ik voortdurend in moet grijpen krijg ik een roedel die elkaar afslacht, ze mogen elkaar beschermen, bewaken en ook mij. Bij kleine interacties zoals een grommetje grijp ik niet in, fixeren tolereer ik niet, nergens voor nodig en echt knokken in en buitenhuis vind ik ook niet goed. Wel mogen ze reageren op honden die duidelijk niet zo'n goede bedoelingen hebben met een van de roedelleden maar eigenlijk voorkom ik dat soort situaties vrijwel altijd.
Verder bemoei ik me eigenlijk zo min mogelijk met evt akties en dat werkt het allerbeste, het blijven honden die elkaar op hun eigen manier corrigeren
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik, met m'n 2 honden, heb geen roedel, zo zal ik het ook never noemen
Zelf denk ik dat je pas echt van een roedel kan spreken als er minimaal 4 à 5 honden bij elkaar leven.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar met jouw onderstaande stukje trek ik toch een beetje mijn twijfels of dat wel zo is.
Naar mijn idee zijn honden die voor onze ogen elkaar links laten liggen ook een roedel en zullen ze op wat voor subtiele manier echt wel met elkaar communiceren.
Zelf denk ik dat je pas echt van een roedel kan spreken als er minimaal 4 à 5 honden bij elkaar leven.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar met jouw onderstaande stukje trek ik toch een beetje mijn twijfels of dat wel zo is.
Naar mijn idee zijn honden die voor onze ogen elkaar links laten liggen ook een roedel en zullen ze op wat voor subtiele manier echt wel met elkaar communiceren.
yamie schreef:precies, roedelgedrag, ook al heb je 5 honden, als ze elkaar links laten liggen is het geen roedel..
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
lees maar eens, ook hier op hf, zovaak dat dit gezegd word en het kan hoor, dat dat oke is.. maar teveel ingrijpen? dat gaat niet eens in een roedel, dat krijg je nl op je bord... denk ik.Addy schreef:dat vind ik duidelijk opmerkingen van mensen die niet gewend zijn aan het leven met een roedel.yamie schreef:vb> "hoezo doen ze zus of zo? JIJ bent toch de baas" "ik maak precies uit wanneer er gegromd word, ik accepteer dat nooit"
Als ik voortdurend in moet grijpen krijg ik een roedel die elkaar afslacht, ze mogen elkaar beschermen, bewaken en ook mij. Bij kleine interacties zoals een grommetje grijp ik niet in, fixeren tolereer ik niet, nergens voor nodig en echt knokken in en buitenhuis vind ik ook niet goed. Wel mogen ze reageren op honden die duidelijk niet zo'n goede bedoelingen hebben met een van de roedelleden maar eigenlijk voorkom ik dat soort situaties vrijwel altijd.
Verder bemoei ik me eigenlijk zo min mogelijk met evt akties en dat werkt het allerbeste, het blijven honden die elkaar op hun eigen manier corrigeren
ondanks wat er met sam gebeurt is, laat ik ze elkaar hier echt nog wel corrigeren ( heeft me wel weer even wat moeite gekost hoor)
ik lees alleen best vaak, tja ze zijn een roedel, ze beschermen elkaar enz enz. en als het dan over 2 of 3 honden gaat, dan zie ik dat "roedel" gewoon niet zo
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja ik sluit me aan bij de woorden van Addy. Als hun onderling gerotzooi hebben, zoeken ze het maar uit. Een serieus conflict is voor mij om op te lossen. Als ik me bemoei met ieder grommetje krijg je een scheve roedelverhouding, wat uitloopt op een flinke escalatie. Hoe goed wij mensen het ook denken te weten, we missen toch een aantal signalen die honden wel degelijk opvangen.Addy schreef:dat vind ik duidelijk opmerkingen van mensen die niet gewend zijn aan het leven met een roedel.yamie schreef:vb> "hoezo doen ze zus of zo? JIJ bent toch de baas" "ik maak precies uit wanneer er gegromd word, ik accepteer dat nooit"
Als ik hier kijk hebben we binnen de roedel sub-roedels, deze zijn voornamelijk op ras gebonden, maar uiteindelijk is er maar 1 de leider.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dan heb je misschien wel een roedel, maar als je 5 honden hebt, die totaal niet met elkaar omgaan, of qua leeftijd, of gescheiden gehouden worden of gewoon honden die niks met elkaar hebben? dan is er imo geen roedelgedragTamara. schreef:Ik, met m'n 2 honden, heb geen roedel, zo zal ik het ook never noemen![]()
yamie schreef:precies, roedelgedrag, ook al heb je 5 honden, als ze elkaar links laten liggen is het geen roedel..
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Als wij met een klein groepje lopen, lossen ze het los van elkaar op. Lopen we met een grotere groep, zal de groep ook als groep een escalatie oplossen. Dan pas zie je wat een roedel is.yamie schreef:
ik lees alleen best vaak, tja ze zijn een roedel, ze beschermen elkaar enz enz. en als het dan over 2 of 3 honden gaat, dan zie ik dat "roedel" gewoon niet zo

-
Addy
Ik weet wel zeker dat je dat op je bord krijgt, je gaat namelijk spanningen creeeren.yamie schreef:lees maar eens, ook hier op hf, zovaak dat dit gezegd word en het kan hoor, dat dat oke is.. maar teveel ingrijpen? dat gaat niet eens in een roedel, dat krijg je nl op je bord... denk ik.
ondanks wat er met sam gebeurt is, laat ik ze elkaar hier echt nog wel corrigeren ( heeft me wel weer even wat moeite gekost hoor)
En bij Sam blijf ik toch gevoelsmatig het idee houden dat er iets onverwachts getriggerd heeft, laatst verstapte Tessa zich en die begon enorm te gillen en toen wilde Pommetje zich er ook op storten. Alleen stond ik ernaast dus kon onmiddelijk ingrijpen.
Ik heb dat gevoel ook bij jouw Sam want dit soort dingen gebeurd niet zomaar
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ladybird schreef:Als wij met een klein groepje lopen, lossen ze het los van elkaar op. Lopen we met een grotere groep, zal de groep ook als groep een escalatie oplossen. Dan pas zie je wat een roedel is.yamie schreef:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)Addy schreef:Ik weet wel zeker dat je dat op je bord krijgt, je gaat namelijk spanningen creeeren.yamie schreef:lees maar eens, ook hier op hf, zovaak dat dit gezegd word en het kan hoor, dat dat oke is.. maar teveel ingrijpen? dat gaat niet eens in een roedel, dat krijg je nl op je bord... denk ik.
En bij Sam blijf ik toch gevoelsmatig het idee houden dat er iets onverwachts getriggerd heeft, laatst verstapte Tessa zich en die begon enorm te gillen en toen wilde Pommetje zich er ook op storten. Alleen stond ik ernaast dus kon onmiddelijk ingrijpen.
en dat is dus ook "normaal"roedel gedrag, ganging up enz.. alleen dus nogal kut als je er niet bij bent, zeker bij terriers
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
O, daar twijfel ik niet aan hoor.yamie schreef:ladybird schreef:Als wij met een klein groepje lopen, lossen ze het los van elkaar op. Lopen we met een grotere groep, zal de groep ook als groep een escalatie oplossen. Dan pas zie je wat een roedel is.yamie schreef:
je hoeft mij niet te zeggen wat een roedel is, ik weet dat wel

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Het gedrag wat een hond van zichzelf laat zien is roedelgedrag omdat hij niets anders weet. Alles wat hij laat zien waar wij bij zijn is aangeleerd gedrag. Of de hond nou alleen is of met 25 honden in een groep buiten leeft. Reuen die niet willen dekken als de 'baas' erbij is bijvoorbeeld. Dat gedrag vertonen ook reuen die alleen in huis wonen.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Maar dit is ook gedrag wat bij 2 honden kan gebeuren die samen levenyamie schreef: er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)
en dat is dus ook "normaal"roedel gedrag, ganging up enz.. alleen dus nogal kut als je er niet bij bent, zeker bij terriers
Net zoals het ingrijpen bij onderling gedrag. Moet je in een roedel maar zoveel mogelijk onderling laten gaan en bij 2 honden niet?
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet alleen terrier gebonden. Ik weet ook van andere rassen dat het tot de dood kan uitlopen. Ik weet van gevallen bij: Golden retriever, labrador, franse bulldog, kleine belgische griffons, chihuahua's enz.yamie schreef:er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)Addy schreef:Ik weet wel zeker dat je dat op je bord krijgt, je gaat namelijk spanningen creeeren.yamie schreef:lees maar eens, ook hier op hf, zovaak dat dit gezegd word en het kan hoor, dat dat oke is.. maar teveel ingrijpen? dat gaat niet eens in een roedel, dat krijg je nl op je bord... denk ik.

-
Addy
ganging up met twee honden is niet mogelijk, twee honden krijgen knokkes, in een roedel krijg je ganging upTamara. schreef:Maar dit is ook gedrag wat bij 2 honden kan gebeuren die samen levenyamie schreef: er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)
en dat is dus ook "normaal"roedel gedrag, ganging up enz.. alleen dus nogal kut als je er niet bij bent, zeker bij terriers![]()
Net zoals het ingrijpen bij onderling gedrag. Moet je in een roedel maar zoveel mogelijk onderling laten gaan en bij 2 honden niet?
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ganging up is ook het samen naar iets toerennen bijvoorbeeld. Hoeft niet altijd negatief te zijn. Het is gewoon een groepsactiviteit, je ziet het al bij pups.Addy schreef:ganging up met twee honden is niet mogelijk, twee honden krijgen knokkes, in een roedel krijg je ganging upTamara. schreef:Maar dit is ook gedrag wat bij 2 honden kan gebeuren die samen levenyamie schreef: er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)
en dat is dus ook "normaal"roedel gedrag, ganging up enz.. alleen dus nogal kut als je er niet bij bent, zeker bij terriers![]()
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het ook al van meerdere rassen gehoord, maar ganging up is niet alleen het samenspannen om een hond aan te vallen, het kan net zo goed het samenspannen zijn om een activiteit te ondernemen bijvoorbeeld. Denk aan het openen van een omheining of eronderdoor graven etc.ladybird schreef:Dat is niet alleen terrier gebonden. Ik weet ook van andere rassen dat het tot de dood kan uitlopen. Ik weet van gevallen bij: Golden retriever, labrador, franse bulldog, kleine belgische griffons, chihuahua's enz.yamie schreef:er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)Addy schreef:Ik weet wel zeker dat je dat op je bord krijgt, je gaat namelijk spanningen creeeren.yamie schreef:lees maar eens, ook hier op hf, zovaak dat dit gezegd word en het kan hoor, dat dat oke is.. maar teveel ingrijpen? dat gaat niet eens in een roedel, dat krijg je nl op je bord... denk ik.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tamara. schreef:Maar dit is ook gedrag wat bij 2 honden kan gebeuren die samen levenyamie schreef: er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)
-
Addy
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbrekenAddy schreef:ganging up met twee honden is niet mogelijk, twee honden krijgen knokkes, in een roedel krijg je ganging upTamara. schreef:Maar dit is ook gedrag wat bij 2 honden kan gebeuren die samen levenyamie schreef: er is ook iets geweest hoor, ik denk zelf, iets op tv (hond, kat, geluid, daar reageerde zowel sam als thica best fel op)
-
Addy
ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken
ik vind het wel wat anders of een hele meute op iets afstormt of dat een grote en een kleintje ergens achteraan zitten
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ja dat ligt er dus aan, de term is vrij simpel en kan dus ook met twee honden, het gaat ook niet zozeer om de uitvoering maar om de impactAddy schreef:ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken![]()
ik vind het wel wat anders of een hele meute op iets afstormt of dat een grote en een kleintje ergens achteraan zitten
-
Addy
inderdaadyamie schreef:nou ja dat ligt er dus aan, de term is vrij simpel en kan dus ook met twee honden, het gaat ook niet zozeer om de uitvoering maar om de impactAddy schreef:ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken![]()
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
En die impact is met twee honden anders?yamie schreef:nou ja dat ligt er dus aan, de term is vrij simpel en kan dus ook met twee honden, het gaat ook niet zozeer om de uitvoering maar om de impactAddy schreef:ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken![]()
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Als twee honden een hond aan stukken scheuren is het slachtoffer er toch gewoon geweest, door de ganging up van slechts twee honden.Addy schreef:ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken![]()
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, als 2 van onze kleine honden op een andere hond afrennen om die te vermoorden, zal het gestook zijn, ze kunnen weinig bereiken met zijn 2en. Doen 2 honden van een groter kaliber het, bv 2 mastiffs of staffords of van mijn part herders, dan heb je een ganging up. De impact is idd gewoon met een groter bereik.yamie schreef:nou ja dat ligt er dus aan, de term is vrij simpel en kan dus ook met twee honden, het gaat ook niet zozeer om de uitvoering maar om de impactAddy schreef:ganging up met twee honden, vind ik niet echt ganging upyamie schreef: nou het is niet zo dat je in een roedel automatisch ganging up krijgt, maar, tuurlijk kan dat ook met 2 honden, alleen is in mijn ogen de impact dan minder, en het makkelijker te onderbreken![]()