bernersennenfan schreef:Muk schreef:Ik vind die minimale beweging toch een flinke beperking. Dan kom je (in mijn ogen dan) op een heel klein formaat hond uit (type gezelschapshond) die sneller moe is met een standaardwandeling dan een groter formaat hond. En sneller moe, omdat die veel meer moet bewegen om hetzelfde stuk te wandelen dan bijvoorbeeld een labrador.
Een labrador zou ook goed passen, maar die heeft wel veel beweging nodig.
Wat versta je eigenlijk onder niet zo'n grote bewegingsbehoefte? En hoeveel keer per dag laat je hem uit en hoe lang duren die wandelingen? En hoe lang moet je hond per dag alleen zitten?
Hij schrijft geen minimaal, maar gemiddeld

Weet ik, maar voor de een is gemiddeld 3x per dag een blokje om en in het weekend misschien een extra lange wandeling, terwijl dat voor een ander weer minimaal is. Dus vandaar dat ik het wat aangedikt heb. Maar de TS heeft al jarenlang honden gehad, dus weet precies hoeveel gemiddeld is blijkbaar?
Laat ik het dan zo zeggen; hoeveel tijd wil je dagelijks vrijmaken voor je hond in hoeveel wandelingen?
Want gemiddeld dan denk ik aan 3x per dag een wandeling van maximaal een half uur (met als het meezit een langere wandeling van 1 uur) en in het weekend als het weer meezit een lange wandeling voor de hond. En dan vallen (in mijn ogen dan) toch veel rassen af.
Blijkbaar houd de TS ook niet van vieze haren en vachtverzorging (en hoe zit het met een vieze hond die in de blubber / slootwater heeft gezeten?). Als verharen zo'n probleem is, dan blijft er weinig over dan een poedel of een naakthond.
En ja, als ik een uitspraak als een mormel hoor, dan denk ik dat eigenlijk alleen een speelgoedhond overblijft. Verhaart ook niet.
Als je een leuke hond zoekt, dan zul je er moeite voor moeten doen, ze komen niet bij bosjes aangewaaid. Je zal dus zelf moeten bellen naar asiels (of mensen op marktplaats). En over het algemeen zul je er ook voor moeten betalen.
En nog eens mijn vraag, hoe lang moet de hond dagelijks alleen zitten?