Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En wat als je ziek bent?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

En wat als je ziek bent?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik lig hier nu al met flinke griep twee dagen op de bank. Ga toch proberen morgen maar weer naar buiten te gaan met Nilo, hij moet toch zijn energie kwijt. En nu heb ik het voordeel dat mijn ouders hem natuurlijk wel uitlaten maar hij kan dat niet echt zijn beweging kwijt. Hij luisterd beduidend minder goed naar hen dus kan hij dan eigenlijk niet los. Maar hoe doen mensen dat dan als er geen ouders zijn die het over nemen? Als het echt moest had ik vandaag misschien van de bank kunnen krabbelen om naar de overkant van de straat te gaan om ze te laten plassen maar zelfs dat was me gisteren niet gelukt zonder er bij om te vallen :N:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit zo ziek ben.. Als het zou gebeuren zou ik misschien een uitlaatservice in kunnen schakelen, de buren of andere hondenbazen, in het uiterste geval mn ex.
Nou is Gol ook vrij makkelijk hoor, heb je koekjes dan luistert ze :mrgreen:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Dan schakel je alle hulptroepen in die je maar kunt bedenken en gelukkig zijn er altijd mensen die willen helpen. Ik heb begin vorig jaar bijna 7 weken plat gelegen met een hernia en alle dagen werd Ljennah gewoon uitgelaten, soms een wat kortere wandeling maar ze kwam toch 4x per dag buiten door wat we gekscherend "de mantelzorgers" noemden.
In geval van nood leer je dus je echte vrienden kennen. :ok:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ze passen zich wel aan aan mijn ziek zijn. Dan nemen ze gewoon genoegen met minder. Daarna gaan we natuurlijk extra veel...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Normaal gesproken nemen mijn ouder shet over, daar is Jamey bijna net zo thuis als hier. Verder heb ik hier in de flat 2 personen die ik voor hulp kan vragen en woont er vlakbij mij een trainster van de KC die ook wil helpen als dat uitkomt... Verder heb ik nog vrienden in Amersfoort die ook in kunnen springen indien nodig...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: En wat als je ziek bent?

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:Ik lig hier nu al met flinke griep twee dagen op de bank. Ga toch proberen morgen maar weer naar buiten te gaan met Nilo, hij moet toch zijn energie kwijt. En nu heb ik het voordeel dat mijn ouders hem natuurlijk wel uitlaten maar hij kan dat niet echt zijn beweging kwijt. Hij luisterd beduidend minder goed naar hen dus kan hij dan eigenlijk niet los. Maar hoe doen mensen dat dan als er geen ouders zijn die het over nemen? Als het echt moest had ik vandaag misschien van de bank kunnen krabbelen om naar de overkant van de straat te gaan om ze te laten plassen maar zelfs dat was me gisteren niet gelukt zonder er bij om te vallen :N:
hier kan niemand anders mn honden uitlaten... ja Boy kan uitgelaten worden door mn moeder maar verder geen enkele hond...
dus als ik ziek ben en manlief is werken, zal ik me uit bed moeten worstelen om ze uit te laten...'t is niet anders... dan maar wat minder uitgebreid en dat manlief ze 's avonds meeneemt naar het bos.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Bij gewoon ziek zijn, b.v. griep, laat ik gewoon de honden nog uit, net zo goed als ik dan nog voor mijn kinderen zorg/ het huishouden doe enz. Alleen alles op een wat lager pitje. :mrgreen:

Mocht er iets ernstigs zijn, even afkloppen, heb ik wel mensen om heen die dan de zorg tijdelijk kunnen overnemen. Zou dat lang gaan duren, zullen ze waarschijnlijk naar een pension gaan. Gelukkig ben ik, so far, sowieso maar heel weinig ziek. :wink:
Laatst gewijzigd door Chione op 13 jan 2009 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb met bijna 40 graden koorts wel in het park gelopen, want mijn ouders of de kids kunnen ze wel effe laten plassen en poepen, maar dan kunnen ze niet los. Gewoon jezelf wijsmaken dat je na een rondje park misschien wel wat opknapt, en daarna lekker weer je bed induiken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het hangt er ook een beetje vanaf wanneer je denkt dat je te ziek bent om te lopen, dat is per persoon verschillend denk ik.
Ik kan bv best kotsend en met koorts een rondje park doen, kotsend met koorts mn werk uitvoeren word weer wat lastiger :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gollum schreef:Het hangt er ook een beetje vanaf wanneer je denkt dat je te ziek bent om te lopen, dat is per persoon verschillend denk ik.
Ik kan bv best kotsend en met koorts een rondje park doen, kotsend met koorts mn werk uitvoeren word weer wat lastiger :mrgreen:
Ik heb de mazzel dat ik dagelijks van ongeveer half elf tot half vier werk. Ik kan dus dapper mijn honden flink uitlaten en dan om half tien of zo voor dood binnen strompelen, mezelf ziek melden en de rest van de dag op bed liggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Ziek of niet ziek hier is er niemand die het voor me kan doen
Dus word het wel me uit bed slepen en hoe ziek ook toch doen
In geval van nood wil de buurvrouw ze wel even achter thuis doen
Maar dat is natuurlijk niet lopen
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ben net ook goed ziek geweest maar heb de pech dat mijn mechelaar door niemand kan worden uitgelaten, ook niet door mijn man :roll: . De andere 2 overigens wel, die doen niet zo moeilijk. Dus 3 x per dag mezelf uit bed gehezen en een kleumend rillend chagrijnig rondje gemaakt.
Dat is dus minimaal, dan hebben ze even vette pech, het is dan niet anders.
Laatst had ik een operatie gehad, 's morgens onder narcose, dagopname en 's middags met de honden lopen, met m'n man op een meter of 2 achter me aan, voor het geval ik van de sokken zou gaan (ik zou eigenlijk niet weten wat ie dan moest doen want dan was ie gewoon opgevreten door de hond :N: , maar goed voor het idee). Maar dat ging gelukkig goed.
We hebben het er wel eens over gehad wat we moeten doen als mij plotseling iets zou overkomen, een aanrijding of zo, waardoor ik dus niet eerst thuis kan komen om de boel te regelen.
Dan moeten de collega's komen om hem met een vangstok uit de kennel te halen, het is helaas niet anders.

Maar bij ziekte; dan hebben ze het gewoon even iets minder luxe wat uitlaten betreft, ik doe wel wat er gedaan moet worden uiteraard (ook met de kids) maar het is wel minimaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Gelukkig ben ik zelden ziek maar als ziek ben ben ik ook meteen goed ziek.

En als dat gebeurd kan ik gelukkig altijd terugvallen op mijn buuf, vrienden en mn ouders. En Sammy heeft ook altijd door als ik mn niet goed voel, dan is ze ook heel rustig en komt lekker bij me liggen :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Of Ria of ik laat Yla uit, ze is met mensen heel leuk, gezellig en knuffelig..
Maar met honden, zie je echt een andere Yla. En een buurman zouden we haar mee laten gaan. Maar hij heeft veel verstand van honden, én kent Yla goed..
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Als ik ziek ben en ik kan niet met Rico naar buiten, zal ik hem in de tuin moeten doen. Als het voor een langere periode is, zou hij helaas naar een pension moeten.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Tot nu toe doen mijn thuis wonende kinderen dat als mijn man niet kan, dus die mogen nooit het huis uit heh :smile:
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kan erg lang doorgaan en inmiddels heb ik geleerd dat het handig is om je hond te leren in de tuin te plassen :wink:
Ik heb gelukkig nog een man en inwonende zoon maar probeer altijd alles te doen alsof zij er niet zijn :wink: IK heb een hekel aan afhankelijkheid.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

mijn vent. Gelukkig kan ik inmiddels de wat moeilijkere honden die we hebben ook zelf uitlaten. Toen we nog in Almere woonden, kon ik een aantal honden niet uitlaten (behalve in de tuin). Nu ze op eigen terrein (weiland) uitgaan, kan ik ook zijn diensthond uitlaten.

Zoals nu (39 wkn zwanger) gaat het allemaal wel wat langzamer als mijn vent naar zijn werk is, maar de hondjes gaan gewoon uit. Het enige is dat we even geen pensionhonden hebben, omdat Dick straks even alleen de honden moet doen. Met nog maar 8 honden ( 7 eigen en 1 aankomende diensthond die over een week of 2 weg is)is het heerlijk rustig :mrgreen:

@ Aniek: ook niet met korfje om?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

[quote="
@ Aniek: ook niet met korfje om?[/quote]
Dan moet je hem eerst om zien te krijgen! Dit is een moeilijke hond voor iemand anders dan zijn eigen geleider, ik zou hem ook niet uitlaten.
Jan
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben een aantal jaar geleden heel erg ziek geweest, zo ziek dat ik weken niet van bed ben geweest en geen idee wie d ehonden wanneer heeft uitgelaten... maar het is goed gekomen :ok:
Mijn ouders zijn en goede back-up, anders kan ik mijn zus en broertje inschakelen... ook wat vrienden en kennissen .. mocht het zover zijn dat ik echt weer weken uit de roulatie ben dan zou ik proberen om Bowie ergens obder tebrengen en de andere 2 blijven wel thuis die passen zich makkelijk aan maar Bowie is nog tejong daarvoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik mijn ouders niet had gehad ind e buurt dat ik ook niet aan honden begonnen zou zijn...ik ben hun back-up en hun die van mij.
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

janinca2002 schreef:
Selena schreef: @ Aniek: ook niet met korfje om?
Dan moet je hem eerst om zien te krijgen! Dit is een moeilijke hond voor iemand anders dan zijn eigen geleider, ik zou hem ook niet uitlaten.
da's kwestie van 1 x korfje om doen en af doen (drinken kan hij gewoon, ook met korfje/snuitje om), is beter dan jezelf 3 x pd doodziek het bed uithijsen, is vaak ook een kwestie van een dag of 2 dat je het echt niet redt.
enneuh ik ken het type hond, remember, daar heb ik er zelf ook een paar van rondlopen + de pensionhonden vallen gedeeltelijk ook onder die categorie :wink:
Heb van de zomer mezelf een paar keer in de schijn gezet, toen ik op het weiland stond en Dick 1 vd pensionhonden losliet, die in eerste instantie andere dingen in zijn hoofd toen hij me zag staan. Gelukkig weet ik dat de schijn bij die hond altijd goed was en icm mijn (rustige) stem, zakten de andere gedachten weg. :mrgreen: Gelukkig maar want ik weet ook wat de praktijkresultaten van die hond zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Selena op 13 jan 2009 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als ik echt ziek ben kunnen de herders de tuin in eventueel, die doen daar hun behoefte ook wel. Nika niet, dus dan hijs ik me toch mijn bed maar uit om een rondje te doen.
Ben ik echt te ziek dan komen mijn ouders de honden uitlaten, eventueel nemen ze Nika mee zodat alleen Marouck en Biène hier zijn (en die kunnen dus de tuin in). Zou het echt voor een langere periode zijn, dan vrees ik dat ik Biène en Marouck naar het pension zou moeten doen. Gelukkig heeft iemand van een bevriende club een pension en die vertrouw ik wel met mijn honden. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Selena schreef:
janinca2002 schreef:
Selena schreef: @ Aniek: ook niet met korfje om?
dwink:
Humeurtje Seleen, het wordt tijd dat die kleine eruit komt :wink:
Jan
Afbeelding
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Ik heb altijd back-up van m'n ouders, waar ik heel erg blij mee ben.
Toen mijn vorige hond nog leefde heb ik een behoorlijke tijd met de ziekte van pfeiffer gezeten waardoor ik zeker 2 maanden hem niet uit heb kunnen laten...van bed naar de bank was al een survival ansich.
Mijn ouders hebben toen alles gedaan, als zij er niet waren geweest zou ik niet weten hoe ik dat opgelost zou hebben.
Budkes schreef:
We hebben het er wel eens over gehad wat we moeten doen als mij plotseling iets zou overkomen, een aanrijding of zo, waardoor ik dus niet eerst thuis kan komen om de boel te regelen.
Dan moeten de collega's komen om hem met een vangstok uit de kennel te halen, het is helaas niet anders.
Puur uit nieuwsgierigheid; waarom kan je man niet met je hond lopen?
Zo te begrijpen is het een dienst hond, nooit geweten dat partner daar niet mee kan lopen.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb het al een paar keer gehad,ook toen mijn zoon langdurig in het ziekenhuis lag,gelukkig woont mijn zus hier 2 deuren verder en die laat ze dan uit voor me,andersom laat ik haar kooiker ook uit.
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik heb hier een goeie vriendin in de buurt en als ik ziek zou zijn neemt zij mijn honden mee. En andersom natuurlijk ook. Eventueel heb ik nog een back up in de vorm van een andere vriendin. Zij hebben allebei ook Cattledogs en kennen de honden goed.
Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik de honden verspreid over vrienden. Het was een beetje puzzelen welke hond naar wie ging maar het is helemaal goed gekomen :wink:
Zulke mensen moet je in ere houden.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

als ik de griep heb(wat zelden gebeurt) ga ik meestal naar een veldje waar ze even kunnen uitrazen en waar shadow lekker z'n hersens kan gebruiken en waar ik op een bankje kan zitten,plassen en poepen doen ze dan maar even aan de overkant.zou ik migraine hebben en jeroen is niet thuis dan moeten ze maar naar m'n werk in het pension,dan ben ik namelijk echt niet in staat om de honden uit te laten.uiteraard doet jeroen het als hij ook thuis is,en evt m'n moeder op haar vrije dagen
Afbeelding

jemble 5 maanden
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

wilde ik toch precies dezelfde vraag stellen...
Ik ben vanaf vrijag al flink ziek niks gegeten en koorts enzo dus lopen dat lukte me ook niet nou woon ik nog thuis dus kunnen mijn ouders Zazoe uitlaten dat gaat prima hij kan gewoon los en luistert naar ons allemaal!!

En ik vroeg me terwijl ik ziek was dus ook af hoe mensen dat deden als ze geen partner hadden ofzo...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Een aantal weken geleden was ik flink ziek, overdag toen de kids op school zaten en man werkte liet ik Fellow wel uit, niet zo lang als normaal. Als de kids uit school kwamen liepen zij met Fellow (dan mag hij niet los) en 's avonds deed mijn wederhelft het. Niks aan om ziek te zijn.

Beterschap!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als ik ziek ben doen de honden het met wat minder. Zij worden uitgelaten door manlief voor hij vertrekt, kunnen ze hun energie kwijt met rennen en dan kan ik ze laten plassen door een vriendin aan wie ik ze toevertrouw voor een plasronde. Als mijn dochter uit school komt neemt die ook een plasronden en dan de avond is weer voor manlief waarbij ze weer kunnen rennen.
Is manlief er niet dan kan ik ze hooguit 1 dag minder laten doen door alleen de plasrondes met dochter of vriendin maar dag 2 zal ik ze echt zelf moeten laten rennen en klieren.
Dyna kan ik nog aan anderen meegeven mee naar het strand maar de andere drie moet ik echt zelf doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”