Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje pesten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, nee, en je kan me met weinig dingen zo boos krijgen als dat je dat dus wel bij mijn honden doet :boos: :mrgreen:

Van de lolligerds die dan net doen alsof ze de bal voor Vera weggooien, en dan snel weer in hun zak stoppen. Ik kan me daar echt kwaad om maken, die hond snapt het hele concept 'plagen' toch niet.

Maar als je het bij je eigen honden wilt doen ga vooral je gang :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nee, dat soort geintjes haal ik eigenlijk nooit uit want Vegas ziet de humor er niet in en dan vind ik het niet grappig. Ik neem hem liever in de maling door me bijvoorbeeld te verstoppen als ik vind dat hij niet genoeg oplet. Vind hij ook niet grappig maar dan leert hij er nog wat van.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nee dat doe ik nooit, ik word er zelf kwaad om als mensen Ameno wel plagen.

Dat tuig van je is wel heel tolerant Nanna, menig hedder zou je in je neus bijten met je geblaas :smile: :pffff:
:pop:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Misschien toch ergens een steekje los :denken: :denken:
Maggie
Maggie
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zo gemeen als jij ben ik niet Nanna :pffff: .
Maar ik mag wel graag zachtjes in de oren van mijn honden blazen, Kyra en Lyndie kijken mij dan verontwaardigd aan en verhuizen direct naar de overkant van de kamer. :mrgreen: .
Cody begint gelijk dreigend met z'n kaken te klapperen en Gina laat het gelaten over zich heen komen en zucht eens diep.
En een geliefd geintje van me is als ze eens niezen maak ik direct ook een niesgeluid en dan blijven ze aan het niezen. Mochten ze uitgeniesd zijn, nies ik nog een keer en beginnen ze weer opnieuw, tot ze uiteindelijk boos beginnen te blaffen.
Krijgen ze wel direct een koekje van me, om het weer goed te maken. :wink:

En o ja, Cody kan er niet tegen als ik hem onder de zooltjes van zijn achterpoten kietel. Gaat-ie heel raar trekkepoten... Valt dat ook onder pesten??? :N:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik gooi ook nepballen :N:

ik blaas ook in gezichtjes :N:

ik doe niet net alsof ik koekjes pak :cheer:

:N: :smile:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Heel soms blaas ik Jaymz wel in zijn oren. Niet om hem te plagen, maar om te voorkomen dat hij zich uitschud IN huis als hij weer eens in een prutsloot heeft gezwommen.
Maar plagen doe ik bij Jaymz niet, dat vind ik sneu. Al plaag ik wel graag, maar dan bij mensen. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Wat een saaie humorloze beesten hebben jullie. :N:
Die honden van mij zal de clou wel helemaal ontgaan maar ze zien dat ik onmatig plezier heb en dan lachen ze wel mee. Het is alom gekwispel.
Als Charles sloom voortsjokt door het bos mag ik me weleens als een gillende tijger bovenop hem storten, als er verder niemand in de buurt is. Hij schrikt zich onveranderlijk helemaal rot maar daarna krijgt ie van de weeromstuit een renstuip en zitten we elkaar joelend achterna.
Ik heb geen humorloze honden. Mijn honden hebben gewoon een hele aardige baas die niet van pesten houdt :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef: En een geliefd geintje van me is als ze eens niezen maak ik direct ook een niesgeluid en dan blijven ze aan het niezen. Mochten ze uitgeniesd zijn, nies ik nog een keer en beginnen ze weer opnieuw, tot ze uiteindelijk boos beginnen te blaffen.

En o ja, Cody kan er niet tegen als ik hem onder de zooltjes van zijn achterpoten kietel. Gaat-ie heel raar trekkepoten... Valt dat ook onder pesten??? :N:
Dat niezen zal ik ook es uitproberen. :mrgreen:
En ja, onder voetjes kietelen doe ik ook, dat is beginnerswerk :wink:
Ik buig nederig voor jouw expertise....Kan ik bij jou een cursus volgen, Nanna?
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

*lol*

We plagen thuis Mats wel eens. Die heeft behoorlijke staar en ziet het allemaal niet meer zo goed. Als we doen of we iets gooien, gaat ze de hele kamer afspeuren. Gemeen he! Ze krijgt daarna altijd een koekje.
Helaas begint ze het grapje door te krijgen, want als ze niet snel genoeg iets vindt, komt ze netjes voor je zitten! :wink:

Paul pakt heel vaak met twee handen Cena's hoofd vast, op zo'n manier dat ze niet met haar poten kan meppen. Cena begint dan gelijk heel diep te joelen. Zodra Paul los laat, bespringt Cena hem en slaat met haar poten. :eek:

Zelf blaas ik alleen hard in Cena haar gezicht als ze mij constant kusjes wil geven. Dan is ze het zo beu en druipt ze geirriteerd af!
RIP Cena :roos:
    estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nee volgens mij niet. Ik hou ook niet zo van dat hondje pesten.

Wat ik weleens doe bij Hera is aan dr voorpootjes (bij dr teentjes) 'trekken' als ze op bed of op de bank ligt. Dan wordt ze helemaal gek in positieve zin, en gaat overal bijten waar ze me bijten kan.

Of Bij Hera net doen alsof ik de bal gooi en dan sneaky vasthouden. Dan rent ze de 1e x hard weg om halverwege rond te gaan loeren 'uhh?? bal? waar ben je nou?' om vervolgens in sneltreinvaart terug bij mij te komen omdat ze dan beseft hoe laat het is, en dan mij aan gaan zitten te blaffen. :mrgreen:

Maar goed, Hera ziet overal de lol en gein ook wel van in. Die laat zich niet gek maken. Woopy daar in tegen.... :N:
    Tiny
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik zeg wel eens poepie en dan de p uitspreken met heel veel lucht tegen Jeda, ze wordt dan helemaal dol en ze gaat dan met haar pootje mijn mond dicht duwen. Of ik pak een speeltje en ga daar uitgebreid naar kijken, gillend en blaffend komt ze dan aanrennen omdat zij dat moet hebben. Beau kan interesseert het allemaal niks, die maakt zich nergens druk om :19:
    In lieve herinnering
    Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
    Beau, Lhasa Apso
    &
    Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
    Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
    Akira 16-08-2021
    estelle

Nanna schreef:Wat ik doe bij Topsi is haar buiten opeens beloeren. Dan sluip ik op haar af en dan begint ze al te hollen. Ze draait dan met een belachelijke snelheid cirkels om me heen en heeft pret voor tien. Als ik dan JAAAA! roep springt ze huizenhoog tegen me aan.
    Haha, dat doe ik bij Kimba ook.
    Ineens wat gebukt op haar af sluipen 'wat moet je dan he?' en ondertussen dan ook 'oeeee wat is dattttt wat moet jeee??'.
    Dan gaat ze ook als een gek in spelbuiging rondjes rennen en uiteindelijk wordt Woopy dan van Kimba ook weer speels/rennerig en dan gaan ze met elkaar spelen.
    Moos
    Zeer actief

Nanna schreef:Mijn honden vinden het leuk. :pffff:
    De baas is vrolijk, ze krijgen aandacht en vaak na een pesterijtje een extra koekje.
    Ik zal ze nooit pijn doen, het moet wel een lolletje blijven.

Wat ik doe bij Topsi is haar buiten opeens beloeren. Dan sluip ik op haar af en dan begint ze al te hollen. Ze draait dan met een belachelijke snelheid cirkels om me heen en heeft pret voor tien. Als ik dan JAAAA! roep springt ze huizenhoog tegen me aan.
    Ja, maar dat is geen pesten meer, dat is gewoon een leuk spelletje samen. Dat vind ik iets compleet anders dan zogenaamd de bal weggooien bijvoorbeeld.
    Afbeelding
    Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Nee.
    Ik zie er geen gein in om te pesten.
    Tiny
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ari@ne schreef:Nee.
    Ik zie er geen gein in om te pesten.
    Ik zie het niet als echt kwaadwillig pesten, meestal ziet Jeda het aankomen en doet ze mee. Als ze het niet wilt heeft ze de vrijheid om weg te gaan.
    In lieve herinnering
    Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
    Beau, Lhasa Apso
    &
    Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
    Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
    Akira 16-08-2021
    Maxiem
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Nep bal weggooien doe ik ook, dat is zo'n grappig gezicht. Dan springt ze heel vrolijk het veld in, om er vervolgens stomverbaasd achter te komen dat er helemaal geen bal ligt :mrgreen:
    Of als ze bijvoorbeeld heel erg om kaas aan het zeuren is, die kaas pakken en er prinsheerlijk een plakje voor mezelf af te snijden.
    Bal krijgt ze uiteindelijk altijd hoor (kaas eigenlijk ook, ze kan zo zielig kijken dan :smile: ).
    Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
    Paddle
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik doe het heel af en toe eens, Angel plagen door de bal zogenaamd weg te gooien.

Een keer dat ze doorheeft dat er helemaal geen bal is gegooid, dan komt ze volle snelheid terug gelopen, want ze weet dat ze dan de bal gewoon krijgt en we één van haar favoriete spelletjes doen. Om het goed te maken :wink: .
    Afbeelding
    Inge
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja hoor...ik blaas in neuzen en oren, gooi nepballen (en Nika en Marouck blijven erin trappen :smile: ), ik spring weg achter bomen in het bos, kriebel onder poten, maak ppprrrrttt-geluidjes waardoor ze helemaal gek worden etc.
    Biène pest mij terug :N: , die heeft altijd een kwartiertje (meestal tegen de tijd dat ze vinden dat ze eten moeten krijgen) dat ze me aan alle kanten belaagt. Ze hapt dan in mijn armen, springt met 4 poten tegelijk bovenop me, blaft en joelt in mijn oor en ik krijg dan dus een lachstuip waardoor ze nog gekker wordt. :mrgreen:
    Groetjes Inge
    Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
    Carmen
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik doe ook aan blazen, nepgooien maar daar trappen ze hier niet meer in.
    Ook laat ik de honden graag schrikken. Maar als ze timide reageren zal ik het niet weer doen. Hier reageren ze er vnml. zoals ik het graag noem "hoepsiewoepsie"op.
    Dat wil zeggen dat ze op het schrikken reageren met een speelse schijnaanval dat vind ik dan ook weer erg grappig.
    Ik heb gewoon wel een wat sadistische inslag. Zelfs bij de Nijntjeboekjes van mijn zoontje zag ik gruwelijke associaties zoals opgegeten, bloedende kuikentjes maar dat las ik maar niet voor.
    Ik ben overigens verder erg lief in het dagelijks leven

*edit gruwelijke schrijffout
    Laatst gewijzigd door Carmen op 19 jan 2009 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
    Muis..
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Toen Tim al zijn poten nog had, liep ik wel eens sluipend op hem af en riep dan zachtjes,'ik ga Timo pakken', dan keek hij achterom en zette de spurt erin.
    Myra plaag ik wel eens door een bal zogenaamd weg te gooien, maar na 2x heeft ze dat ook weer door.
    Of als ze gestrekt naast me liggen op de bank, voetzooltjes kriebelen.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Carmen schreef:Ik heb gewoon wel een wat sadistische inslag. Zelfs bij de Nijntjeboekjes van mijn zoontje zag ik gruwelijke accosiaties zoals opgegeten, bloedende kuikentjes maar dat las ik maar niet voor.
    Ik ben overigens verder erg lief in het dagelijks leven
    :eek: :eek: :eek:

:smile: :smile: :smile: *lol* arme nijntje!
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

ik vind het overigens geen pesten als de honden er zichtbaar lol aan beleven.
      Zo wordt Cena helemaal gek als mensen duivengeluidjes maken. Ze bespringt dan die persoon, druk zoekend naar waar het geluid vandaan komt en áltijd kwispeld ze dan in haar enthousiasme een glas van tafel of stoot ze iets om! :smile:
      Ze vindt het koppie-vasthouden van Paul ook een meesterlijk spelletje.

Merken jullie ook aan je hond dat ze het niet leuk vinden om uitgelachen te worden?
        Podenji
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
        Aantal honden: 8
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

oohh genoeg plaagspelletjes,

Barry en Jenson kan je dol maken door rare geluidjes te maken, als er rare geluidjes op tv zijn maken ze zichzelf dol, zoals met die nieuwe audi reclame.

Solar wordt helemaal wild als je dr op dr kont krabbelt/ kietelt, vind ze helemaal geweldig, bij Barry zit dat plekje tussen zn schouderbladen, druk je daarop en maak je gekke geluidjes dan gaat zijn springmodus aan.

ook vind ik het leuk om gekke bekke bij ze te trekken :oops: , dan trek ik hun lippen uitelkaar, zal dr eigenlijk een foto van moeten maken om het te verduidelijken :mrgreen: ze vinden het allemaal best , ik doe dit niet vaak, maar ik pruts wel vaak aan ze, vinden ze helemaal niet erg, je kan echt alles met ze doen, de goedsullen en volgens mij vinden ze het nog fijn ook. oorfriemelen en kneden is ook zo wat , bij Barry kan je duiverlsoortjes maken :mrgreen:

ze uitdagen en dan heel hard weglopen en achter dingen gaan staan zodat ze je niet kunnen pakken, vinden ze ook een leuk spelletje, vooral Cy en Jenson kunnen dat erg lang volhouden, langer dan ik dus dan geef ik me op een gegeven moment maar gewonnen :smile:

Tiemen en ik lummelen wel eens met de honden, dus bal overgooien zonder dat ze hem kunnen pakken , goed voor hun reactievermogen en conditie :pffff:

samen huilen is hier ook favoriet, Jenson en Barry reageren op het commando "zing" en voor je het weet heb je ze allemaal aan het huilen, thuis, in de tuin, in de auto :mrgreen:

maar goed dit allemaal vinden ze of dikke prima of ze worden er helemaal vrolijk van, als ze het niet leuk zouden vinden dan zou ik het niet doen, zo ben ik dan ook wel weer.
        My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
        laura22
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky

Ongelezen bericht door laura22 »

Idd gezicht blazen of met je tong na buiten en dan blazen weet niet zo gauw hoe je dat noemt dan als je dat een paar keer doet wordt hij helemaal gek en gaat proberen je tong te pakken. Hij heeft van die leuke flaporen en dan doe ik net of hij een vliegtuig is en pak zijn oren en ga dan heen en weer er mee ook erg grappig. Net doen of je de bal weggooit is ook leuk gaat hij er vandoor maar dan springend als een koniijntje en me vriend gaat af en toe op de grond liggen met zijn hoofd tussen zijn armen en dan geluidjes maken vind hij ook helemaal geweldig gaat hij op alle mogelijke manieren kijken waar die geluidjes vandaan komen.
        Afbeelding
        S@ndr@
        Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:smile2: een klein beetje maar, :cheer:
        Gaia
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Haha, ja ik hou van pesten. Net doen of Juno te eten krijgt waardoor hij altijd als een idioot gaat staan springen (ik mijd overigens het woord eten wel). Prrt geluiden maken, Gaia vol in d'r toetert blazen. Als ze langs lopen plots een duw geven waarom ze dus gelijk begint te spelen.

Heerlijk. :mrgreen:
        Afbeelding
        L@nghaar
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Zie het nut hier ook niet zo van in.
        Kan ongeloofelijk boos worden als mensen mijn hond/katten pesten dus waarom zou ik het dan zelf doen? :19:
        Afbeelding
        Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
        estelle

Inge O schreef:er zijn weinig dingen waar ik zó intens van gruwel als van pesten, ik kan het niet hebben bij mensen maar al he-le-maal niet bij honden.
        om diezelfde reden zal ik ook nooit ofte nimmer naar verborgen-camera programma's kijken, daar krijg ik ronduit het sch*t van :19: .
        Nanna schreef: Wat ik doe bij Topsi is haar buiten opeens beloeren. Dan sluip ik op haar af en dan begint ze al te hollen. Ze draait dan met een belachelijke snelheid cirkels om me heen en heeft pret voor tien. Als ik dan JAAAA! roep springt ze huizenhoog tegen me aan.
        maar dit valt voor mij niet onder pesten, wel onder spelen.
        Wat vind jij dan pesten?
        Zoiets als net doen of je een koekje pakt en dan 'nanananana lekker puh jullie krijgen niet' vind ik bijv. pesten en nergens voor nodig.
        Zoek stok!
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:
        Wat vind jij dan pesten?
        Zoiets als net doen of je een koekje pakt en dan 'nanananana lekker puh jullie krijgen niet' vind ik bijv. pesten en nergens voor nodig.
        Dat vind ik idd pesten en daar houd ik helemaal niet van. Pesten als je er alletwee lol in hebt, is geen echt pesten, dat is lol maken :wink:
        Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
        Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”