Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Handen wassen na het aaien

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Handen wassen na het aaien

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb net zo gelachen, ik ging met Gol even bij iemand op visite met de metro. Daar buiten zat een allerschattigst jochie te wachten van een jaar of 4 of 5, hij vond Gol wel interessant. Hij had hele verhalen tegen haar of ze zijn schoenen wel mooi vond, volgens hem niet want ze wilde niet eens kijken (ze zag een andere hond, veel interessanter dan nieuwe schoenen :mrgreen: ). Toen we de metro inliepen kwam hij ook naast ons zitten, zijn moeder en haar vriendinnen zaten een paar stoelen verderop. En hij maar kletsen :mrgreen:
Op een gegeven moment vroeg ik dat jochie of hij Gollum misschien wilde aaien en ik vertelde dat ze dat wel leuk vond.
Nou dat wilde hij niet hoor, want als hij dat zou doen gingen zijn handen stinken :oeps: :smile:
Goh laat ik nog eens mijn hand over m'n hart strijken :smile:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

haha grappig dat je dat schrijft. Hier op een Australisch forum hadden ze daar een poosje terug een poll over wie zijn handen wast na het aaien van zijn honden en dat waren er best nog wat. Of alleen niet na het aaien van hun eigen hond maar wel die van een ander.

Kan wel met een wasbakje om mijn nek gaan lopen als ik dat zou moeten doen :)
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik was netjes m'n handen voordat ik ga koken, verder niet...
Knuff graag met haar... :ok: :ok:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Handen wassen na aaien ? Jeetje, kan ik wel bij de kraan blijven staan.
Bloem is een slordige poeper, hij heeft regelmatig een klontje poep aan zijn anus hangen. Als ik die weggehaald heb met wc-papier , dan was ik wel even mijn handen, dat dan weer wel :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Als ik bij mensen op bezoek ben geweest en daar flink heb lopen knuffelen was ik ook altijd m'n handen als ik thuis kom :oeps:
Heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan :N: :mrgreen:
Verder idd alleen voor het koken en natuurlijk na wc bezoek :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als ik ga koken of als ik kleine babytjes aan raak was ik mijn handen en verder niet hoor....
Haha dat heeft dat ventje vast van zijn moeder :wink:
Afbeelding
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GalgoEspanol »

Eigenlijk was ik alleen mijn handen na het uitlaten (poep ruimen) en na het klaarmaken van hun eten. Vooral als ik pens in hun bakken heb gedaan. Voor de rest ben ik niet zo moeilijk......... Een kraan of deurklink in een openbaar toilet aanraken is 1000x erger.
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
Gollum
Zeer actief

jacq1970 schreef:Als ik ga koken of als ik kleine babytjes aan raak was ik mijn handen en verder niet hoor....
Haha dat heeft dat ventje vast van zijn moeder :wink:
haha ja natuurlijk :mrgreen:
Het jochie vertelde ook nog dat hij zelf een hondje had dus vroeg ik of hij z'n handen dan ook moest wassen. Nee dat hoefde niet want hij was in de winkel gekocht en kon echt praten (speelgoedhondje denk ik :smile: ).
Oh heerlijk.

De vriend van m'n zusje wast ook altijd zijn handen als hij Gol heeft geaaid. Ik sta er eigenlijk niet zo bij stil, ik was m'n handen voor het eten maar nooit na het aaien. Dan kan ik idd wel aan de gang blijven.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Als je eens wist hoeveel mensen hun poten niet wassen na toiletbezoek dan vind ik een hand geven veel smeriger dan een hond aaien.
:N:
:oops: :oops: :mrgreen:
Bullenmama

Nou we het er toch over hebben :
zijn er viespeuken onder de forumleden die vaatdoekjes gebruiken ?
Die dingen waar je de beestjes mee heen en weer zwabbert over het aanrecht ?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Bullenmama schreef:Nou we het er toch over hebben :
Ja ik, wel elke dag een nieuwe en na gebruik in de chloor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Bullenmama

Ik draag nooit onderbroeken, dus dat valt af.
Een schone handdoek, vers uit de kast, daar doe ik mijn aanrecht mee. En die gaat meteen in de wasmand.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Bullenmama schreef:Ik draag nooit onderbroeken, dus dat valt af.
Een schone handdoek, vers uit de kast, daar doe ik mijn aanrecht mee. En die gaat meteen in de wasmand.
Maar dan ben je duurder uit met wassen, die vaatdoeken kosten een drol.
Ik doe trouwens ook mijn tafel en kast dagelijks met een vaatdoek.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dan kan je toch net zo goed een schoon vaatdoekje vers uit de kast doen? :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik was ook vaak mijn handen als ik vreemde honden heb geaaid en die stinken soms echt, vooral als het honden zijn met een vettige vacht :N:
Thuis zit ik zo vaak aan de kraan dat ik er niet echt op let, in elk geval was ik mijn handen niet steeds als ik Tomas heb geknuffeld, dan kan ik ook de hele dag wel..... :wink:
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Hier worden ook geen handen gewassen naar het aaien, kan je wel blijven wassen.
Echter soms kom je wel eens honden tegen die een lucht bij hun hebben, gewoon een hondenlucht. Dan was ik wel even daarna.
Er kwam eens een kennis een puppy laten zien, ik pakte hem op en dat vond hij lekker. De hond zijn vacht rook echter niet erg fris en zette hem gelijk weer neer. Toen maar wel even de handen gewassen toen ze weg waren.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik was mijn handen niet na het aaien en ook niet als ze aan mijn handen likt.
Ik was mijn handen ook niet na het aaien van andermans honden, alleen als mijn handen (de honden) heel erg stinken.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Ik ben wel een echte viespeuk schijnbaar... :cheer:
Inderdaad, vaatdoekjes en ook niet eens iedere dag een nieuwe...
Ja, ik weet dat het goor is.
Heb ik ook nog kinderen.
En na het aaien? Dat al helemaal niet !
Mijn wc is wel schoon.(maak ik het weer een beetje goed voor mezelf :mrgreen: ).
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ligt eraan, als een hond stinkt was ik ze wel gelijk,
van sommige kan ik wel over mn nek gaan na het aaien,
maar moet een lief hondje altijd aaien.

Voor mn werk ga ik bij autogarages langs en vaak als die
een hond hebben... ruiken ze niet al te fris... Heb dus in de
auto een zakje met van die natte doekjes. Ook al zie
ik de volgende dag weer die hond krijgt ie toch een aai,
want hij kan er ook niks aan doen dat ie zo stinkt :mrgreen:

Vaatdoekjes? Heb een rol vaatdoekjes van de action, afscheuren,
gebruiken, weggooien!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jij trekt dus direct een broek / rok aan over je blote kont? Persoonlijk vind ik dat viezer dan een vaatdoek gebruiken die je toch elke dag in de was doet.

Mijn handen was ik alleen als ik een vieze hond heb geaaid (eentje die stinkt bijvoorbeeld, of mijn eigen hond als die in een vieze prutsloot is gedoken). En natuurlijk was ik mijn handen na wc bezoek enz.
Gollum
Zeer actief

Ja die heb ik. En ik gooi ze niet eens elke dag in de was :N:
Goed voor je weerstand :smile:
Bullenmama

Ja hoor, ik trek een broek of rok gewoon aan zonder onderbroek.
Ik vind het niet fijn zitten, een onderbroek.
Gollum
Zeer actief

Bullenmama schreef:Ja hoor, ik trek een broek of rok gewoon aan zonder onderbroek.
Vind je het dan niet eng als het waait? (of je omgeving :mrgreen: )
Muk

Bullenmama schreef:Ja hoor, ik trek een broek of rok gewoon aan zonder onderbroek.
Dat kan ik begrijpen, maar ik neem dan wel aan dat je je broek / rok dan ook dagelijks verschoont? Want dat is hetzelfde idee als een vaatdoek in mijn ogen dan.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik was wel mijn handen na het aaien van de honden :mrgreen: Tenminste, voordat ik iets anders ga doen dan. Niet meteen omdat ik de honden heb geaaid. Ik was dus denk ik wel 20 keer per dag mijn handen maar zeker niet omdat ik snel ergens vies van ben. Meer omdat ik vaak iets te eten pak, ga schilderen (vette handen is vette vlekken op het papier), vaak de honden aai, tussen elke vogelkooi/voliere met verzorgen (ivm overdracht ziektes), na de toilet, voor het koken omdat ik groente snij bv., nadat ik vlees heb gekruid (anders zit er rauw vlees besmetting op de sla), nadat ik gel in mijn haren heb gedaan, nadat ik de honden hun rauw vlees heb gegeven en dus de honden-etensbakken heb gepakt en gevuld met vlees en ga zo door. Ik vind het echt vies om de etensbakken met vlees te vullen en dan mijn handen niet te wassen. :denken: Helemaal geen rare redenen of smetvrees maar gewoon omdat dat nodig is in mijn ogen om een beetje hygiënisch te blijven :19:
Afbeelding
kimsy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimsy »

ik was mijn handen niet als ik een hond heb geaaid

mn schoonzusje doet dat wel, maar die is dan ook allergisch, maar ze vind dano zo leuk, dat ze hem toch altijd even wil aaien!!

vaatdoekjes gebruik ik amper,ik heb glorix doekjes, aanrecht afvegen en weggooien
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik was wel mijn handen na het aaien van de honden :mrgreen: Tenminste, voordat ik iets anders ga doen dan. Niet meteen omdat ik de honden heb geaaid. Ik was dus denk ik wel 20 keer per dag mijn handen maar zeker niet omdat ik snel ergens vies van ben. Meer omdat ik vaak iets te eten pak, ga schilderen (vette handen is vette vlekken op het papier), vaak de honden aai, tussen elke vogelkooi/voliere met verzorgen (ivm overdracht ziektes), na de toilet, voor het koken omdat ik groente snij bv., nadat ik vlees heb gekruid (anders zit er rauw vlees besmetting op de sla), nadat ik gel in mijn haren heb gedaan, nadat ik de honden hun rauw vlees heb gegeven en dus de honden-etensbakken heb gepakt en gevuld met vlees en ga zo door. Ik vind het echt vies om de etensbakken met vlees te vullen en dan mijn handen niet te wassen. :denken: Helemaal geen rare redenen of smetvrees maar gewoon omdat dat nodig is in mijn ogen om een beetje hygiënisch te blijven :19:
Ja oke dat snap ik, ik was mn handen ook als ik eten heb gepakt voor Gol. Moet er niet aan denken eerst een lap pens te pakken en dan een boterham zonder handen te wassen :N: :mrgreen:
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef:
Dat kan ik begrijpen, maar ik neem dan wel aan dat je je broek / rok dan ook dagelijks verschoont? Want dat is hetzelfde idee als een vaatdoek in mijn ogen dan.
Ik moet er niet aan dénken om geen onderbroek aan te hebben.
Dat je rechtstreeks met je vochtige lappen tegen je broek aan loopt te schuren :N:
Helemaal als je ongesteld bent of heftige diarree hebt. :N: Nee, niks voor mij dus.
Muk

Gollum schreef:
MARC_S schreef:Ik was wel mijn handen na het aaien van de honden :mrgreen: Tenminste, voordat ik iets anders ga doen dan. Niet meteen omdat ik de honden heb geaaid. Ik was dus denk ik wel 20 keer per dag mijn handen maar zeker niet omdat ik snel ergens vies van ben. Meer omdat ik vaak iets te eten pak, ga schilderen (vette handen is vette vlekken op het papier), vaak de honden aai, tussen elke vogelkooi/voliere met verzorgen (ivm overdracht ziektes), na de toilet, voor het koken omdat ik groente snij bv., nadat ik vlees heb gekruid (anders zit er rauw vlees besmetting op de sla), nadat ik gel in mijn haren heb gedaan, nadat ik de honden hun rauw vlees heb gegeven en dus de honden-etensbakken heb gepakt en gevuld met vlees en ga zo door. Ik vind het echt vies om de etensbakken met vlees te vullen en dan mijn handen niet te wassen. :denken: Helemaal geen rare redenen of smetvrees maar gewoon omdat dat nodig is in mijn ogen om een beetje hygiënisch te blijven :19:
Ja oke dat snap ik, ik was mn handen ook als ik eten heb gepakt voor Gol. Moet er niet aan denken eerst een lap pens te pakken en dan een boterham zonder handen te wassen :N: :mrgreen:
Getver, dat is ook te smerig voor woorden. Zelfs bij het geven van gedroogde pensstaafjes was ik mijn handen.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

topic gesplitst; afsplitsing staat in Cafe - de Koffiecorner :N:
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”