Conclusie van de instrukteur: zowel voor sorteren als veldwerk zeer geschikt.
Ik wil nu wekelijks met haar gaan speuren, ik vond het erg leuk en Reina was helemaal in haar element.
Nu de hamvraag

Moderator: moderatorteam
Volgens hem moest het een tuig zijn wat niet bij trekken om de borst kon knellen en verstelbaar moest zijn. Hij kon er een voor me laten maken maar dat vond ik nogal duur :N:estelle schreef:Leuk dat het zo goed ging! Speuren e.d. is zoooo leuk! En je hond wordt er zo heerlijk geestelijk moe van!
Ik heb gewoon een leren tuig, op de markt gekocht, wat op een aantal plaatsen versteld kan worden.
Vrijwel elke hond kan mijn tuig dragen, ideaal. Werd ook gretig gebruik van gemaakt op mijn oude club als men weer eens het tuig vergeten was.
Ook een erg stevig tuig was het.
Is geen merk ofzo, geloof ik.
Wat heb je hier veel aan he.
Jammer hoor want met weinig middelen (natuurlijk wel met kennis van zaken) kan je een leuk speurschooltje opzetten, zie mijn link.Inge O schreef:nee - ik ben één keer gaan kijken bij cleanbootspeuren maar die man had het zo druk (er waren veel te veel mensen) dat hij er gewoon een potje van maakte - nee, dan vergaat de lust me meteen.alm@ schreef:Heb jij niet zoiets in de buurt?Inge O schreef:ik ben alweer jaloers.
ik heb verder al op het net zitten speuren maar het blijkt echt een hiaat, goede/leuke speurles.
Zeker leukchrico schreef:Leuk heen Cor legt het ook heel rustig uit.
Kiet mag maandag weerhopelijk doe ik mijn best
Ik weet het niet maar dat werd mij geadviseerd. Ik heb voor geen enkele hond ooit een tuig gebruikt, ik weet dus niks van tuigen vandaar mijn vraag hierMARC_S schreef:Even hoor, waarom overal verstelbaar? Wij hebben een paar tuigen voor de honden hier maar ik zie even niet waarom die ongeschikt zouden zijn?![]()
We hebben er met band tussen de voorpoten, met een lus voor en om het middel en een kruis op de rug, supermakkelijk
Ik wist inderdaad niet wat ik zag: een vrolijke zelfverzekerde hond met blije ogen die helemaal happy was met wat ze aan doen was. Bijna ontroerend om te zien.Jaap* schreef:Aan een tuig kan ik je niet helpen, maar wat ontzettend leuk voor jullie![]()
Ik vind het vaak ongelofelijk hoeveel zelfverzekerdheid een wat onzekere hond kan ontlenen aan iets waar ze goed in is. Wat ze zelfstandig tot een goed einde kan brengen. Echt leuk voor jullie![]()
Veel succes!
Wat grappig om te lezen.alm@ schreef:Ik wist inderdaad niet wat ik zag: een vrolijke zelfverzekerde hond met blije ogen die helemaal happy was met wat ze aan doen was. Bijna ontroerend om te zien.Jaap* schreef:Aan een tuig kan ik je niet helpen, maar wat ontzettend leuk voor jullie![]()
Ik vind het vaak ongelofelijk hoeveel zelfverzekerdheid een wat onzekere hond kan ontlenen aan iets waar ze goed in is. Wat ze zelfstandig tot een goed einde kan brengen. Echt leuk voor jullie![]()
Veel succes!
Ik heb verschillende dingen met haar geprobeerd: behendigheid, stukje ipo, G&G. Ze had dat ook allemaal wel snel door en deed braaf wat gevraagd werd maar plezier en gedrevenheid ontbrak dus ben ik daar mee gekapt.
Dit is écht haar ding en ik verheug me op de volgende lesBedankt
Die hebi k ook wel eens gezien.maart schreef:Voor Ds gebruik ik een simpele bötcher, vind ik erg handig eigenlijk, klik je gewoon vast aa de halsband. Lijn loopt onder de hond door.
maar een bötcher is voornamelijk ervoor dat ze niet trekken... ik zou hem dan ook niet maar zo gebruiken als het niet nodig is eigenlijkmaart schreef:Voor Ds gebruik ik een simpele bötcher, vind ik erg handig eigenlijk, klik je gewoon vast aa de halsband. Lijn loopt onder de hond door.
Niet?Sonnie1983 schreef:Die hebi k ook wel eens gezien.maart schreef:Voor Ds gebruik ik een simpele bötcher, vind ik erg handig eigenlijk, klik je gewoon vast aa de halsband. Lijn loopt onder de hond door.
Ik gebruik bij Diego geen tuig gewoon riem aan zijn halsband. Hij houd zelf zijn koppie op de grond dus hoef hem ook niet onder zijn voorpoot door te doen ofzo.
Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef:Niet?Sonnie1983 schreef:Die hebi k ook wel eens gezien.maart schreef:Voor Ds gebruik ik een simpele bötcher, vind ik erg handig eigenlijk, klik je gewoon vast aa de halsband. Lijn loopt onder de hond door.
Ik gebruik bij Diego geen tuig gewoon riem aan zijn halsband. Hij houd zelf zijn koppie op de grond dus hoef hem ook niet onder zijn voorpoot door te doen ofzo.Dat heb ik nog nooit gezien zo speuren? Maar goed, ik zie dan ook alleen IPO honden over het algemeen...
Ik speur ook op de ketting maar echt wel onderdoor... dan heb je toch totaal geen grip meer op de hond? Onderdoor kun je hem nog iets sturen indien nodig....
gewoon ff doorzetten, het is de eerste keren altijd raar iets tussen je 'ballen' te hebben voor een reu... meestal zijn ze het na een paar strekken al vergetenSonnie1983 schreef:Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef:Niet?Sonnie1983 schreef:Die hebi k ook wel eens gezien.maart schreef:Voor Ds gebruik ik een simpele bötcher, vind ik erg handig eigenlijk, klik je gewoon vast aa de halsband. Lijn loopt onder de hond door.
Ik gebruik bij Diego geen tuig gewoon riem aan zijn halsband. Hij houd zelf zijn koppie op de grond dus hoef hem ook niet onder zijn voorpoot door te doen ofzo.Dat heb ik nog nooit gezien zo speuren? Maar goed, ik zie dan ook alleen IPO honden over het algemeen...
Ik speur ook op de ketting maar echt wel onderdoor... dan heb je toch totaal geen grip meer op de hond? Onderdoor kun je hem nog iets sturen indien nodig....
Dit ligt dus aan het type, niet elke hond kan dit verdragen. Onder voorpoot door kan primamalinois schreef:gewoon ff doorzetten, het is de eerste keren altijd raar iets tussen je 'ballen' te hebben voor een reu... meestal zijn ze het na een paar strekken al vergetenSonnie1983 schreef:Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef:Niet?Sonnie1983 schreef: Die hebi k ook wel eens gezien.
Ik speur ook op de ketting maar echt wel onderdoor... dan heb je toch totaal geen grip meer op de hond? Onderdoor kun je hem nog iets sturen indien nodig....![]()
Dan heb je tenminste nog iets om te sturen, bovenlangs speuren heb ik juist ook het idee dat je hem dan omhoog trekt dus van het spoor af ipv naar beneden welk effect je krijgt als je hem onderlangs doet...