Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oefendag Blerick

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Oefendag Blerick

Ongelezen bericht door Inge »

Vandaag had ik met Biène een oefendag basiscertificaat in Blerick (Limburg).
Vanmorgen om 8 uur vertrokken we van huis en iets na half 9 waren we op de vereniging aanwezig.
Na een bakje koffie was het dan tijd om te beginnen.

Het volgwerk was vandaag het eerste wat we gingen doen. Biène was als 2e groep aan de beurt, dus even in een kenneltje gelegd tot ze aan de beurt was.
Eerst afliggen, wat geen enkel probleem opleverde. Daarna het volgwerk, wat prima ging. Netjes volgen, niet reageren op geluiden, netjes omspringen naar de andere kant, geen problemen met het door de groep volgen, keurig af tijdens het volgen en ook het vooruitsturen ging prima. Een goed begin van de dag dus.

Hierna konden we om de beurt aanmelden voor het tillen van de hond en de toestellen.
Biène liet zich goed tillen en gaf geen problemen toen ze door de ander aangepakt werd.
Daarna de puinbak, ging prima. Bij de kuil probeerde ze er eerst langs te lopen, dus gelijk een EEH :evil: en teruggeroepen. Opnieuw commando gegeven en nu ging ze er gewoon netjes overheen.Daarna de trap met plank en afloop. Ze ging er wat snel overheen. Bij de tunnel kwam ze 2x terug, in de buis zat een versmalling en dat vond ze wat raar. Iemand heeft even de flap omhoog gehouden zodat ze het einde kon zien en toen ging ze er wel gewoon doorheen. Nog een keer erdoorheen gestuurd, nu met de flap gewoon dicht en nu was het geen probleem meer en ging ze er keurig doorheen en af op het einde. :wink:
Daarna nog de haag die ze zoals altijd bij het springen op vreemd terrein niet vrij sprong, ze steunde dus op de haag. :roll:

Door naar het zoekterrein in het bos aan de overkant.
Het eerste voorwerp (sleutelbos die hoog hing) had ze zo gevonden en geapporteerd. Met de 2 andere voorwerpen had ze behoorlijk wat moeite. Het was een totaal andere ondergrond in het bos als wat ze gewend is (soort klei?) en ze had daardoor behoorlijk wat tijd nodig om de voorwerpen te vinden. Halverwege moest ze ook ineens heel nodig plassen :roll: (door de spanning wellicht?) Ze bleef echter doorzoeken en uiteindelijk had ze de andere 2 voorwerpen ook gevonden (geen idee of het officieel nog binnen de tijd was).

Daarna weer het terrein op voor het voorwerprevieren. Dat werd gedaan op een oude vuilnisbelt en de luchten daar waren blijkbaar in overvloed aanwezig. :? Met andere woorden...Biène maakte er een potje van en had bananen in haar oren. :roll: Haar eindelijk weer bij me kunnen roepen, lijntje aangedaan en opnieuw begonnen, nu ging het beter. Toen ze met wat moeite eindelijk beide voorwerpen gelokaliseerd had heb ik haar voor een derde keer afgezet en nu had ze vrij vlot beide voorwerpen netjes verwezen. Goed af kunnen sluiten dus.

Weer terug naar het bos aan de overkant voor het persoonrevieren. Ik ging wat moeizaam van start (Biène wilde niet graag de bramenstruiken door) maar gelukkig kreeg ik de aanwijzing dat ik ook zélf het bos in mocht lopen. Daarna ging het beter, Biène liet zich beter sturen en had de man zo gevonden. Ze bleef keurig bij zijn voeten blaffen, dus ik was dik tevreden. Geen pogingen gedaan om de man te ontwijken, wel had het "slachtoffer" haar stiekem even geholpen door heel zachtjes rrrr te zeggen zodat ze begon te blaffen. :mrgreen:

Na wat gegeten te hebben werd het tijd voor het sorteren. Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het snel apporteren van de buisjes en pas sinds een week ben ik aan het trainen met de sorteerbak erbij. Biène pakt de buisjes nu van de bak als ze schuin gelegd worden, liggen ze vlak dan aarzelt ze nog, begint dan of te blaffen of mept met haar poot het buisje eerst van de bak af... Dat dus gezegd en even onder toezicht van de "experts" geoefend. Advies...geduld hebben, maar komt vast wel goed. :)

Na het sorteren zijn we nog gaan speuren. Iemand anders had voor mij een spoor uitgelegd en Biène had het zwaar. Zware grond, heel nat, veel "viezigheid" op het spoor. Maar ze is rond gekomen, wel met extra commando's bij de voorwerpen.

Moe maar voldaan zijn we in ieder geval na vandaag, we hebben heerlijk kunnen trainen en weer veel stof tot nadenken gekregen. :wink:

Kreeg te horen dat ik maar gewoon mee moet doen aan de wedstrijd in Stiphout in maart, maar daar denk ik nog maar even over, eerst maar eens in de groep gooien op de club. :wink:
En vandaag van verschillende mensen gehoord dat ik een leuk hondje aan de lijn heb, toch leuk om te horen. :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zuinige complimentjes zeg :mrgreen: leuk weer om te lezen :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

leuk verslag en fijn om op ander terrein ook te trainen! Leren hond en geleider van :wink:
En complimentjes zijn meestal erg zuinig.. maar daarom als je ze krijgt weet je dat het gemeend is :ok:
Ben benieuwd of je club ook meegaat in een wedstrijd! en of je zelf denkt dat jullie er klaar voor zijn.
Ik ben vandaag na eigen training ook even bij een KNPV club gaan kijken, was erg leuk, ik vind de onderdelen zo veelzijdig en praktijkgerichter
Inge
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:leuk verslag en fijn om op ander terrein ook te trainen! Leren hond en geleider van :wink:
En complimentjes zijn meestal erg zuinig.. maar daarom als je ze krijgt weet je dat het gemeend is :ok:
Ben benieuwd of je club ook meegaat in een wedstrijd! en of je zelf denkt dat jullie er klaar voor zijn.
Ik ben vandaag na eigen training ook even bij een KNPV club gaan kijken, was erg leuk, ik vind de onderdelen zo veelzijdig en praktijkgerichter
Ik denk niet dat we echt klaar zijn voor een wedstrijd, maar volgens de mensen vandaag moest ik gewoon meedoen en het beschouwen als een oefendag.
Deden hun ook. :wink:
Tja...het is natuurlijk wel een manier om onder "druk" en loswerkend te kijken wat ze doet, daar kun je niet echt goed op trainen.
Maar ik weet het nog niet hoor, ga eerst echt overleggen op de club met degenen die mij voornamelijk begeleiden hoe zij erover denken.
Mijn doel is om in november voor het certificaat te gaan, heb dus genoeg tijd na de wedstrijd om de puntjes echt op de i te kunnen zetten denk ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Je hebt niets maar dan ook niets te verliezen Inge dus geef je nou maar gauw op bij Francien! :ok:

En wat zuinige complimentjes betreft: als je weet van wie ze komen, zijn dat geen zuinige complimentjes :mrgreen: :pffff: Ik had al gehoord dat je leuk gewerkt had en dat ze vonden dat je mee moest doen. Gewoon doen dus :ok:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Whaaaa......van wie had je dat gehoord dan? :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge schreef:Whaaaa......van wie had je dat gehoord dan? :N:
Van de pieten.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”