Vanmorgen om 8 uur vertrokken we van huis en iets na half 9 waren we op de vereniging aanwezig.
Na een bakje koffie was het dan tijd om te beginnen.
Het volgwerk was vandaag het eerste wat we gingen doen. Biène was als 2e groep aan de beurt, dus even in een kenneltje gelegd tot ze aan de beurt was.
Eerst afliggen, wat geen enkel probleem opleverde. Daarna het volgwerk, wat prima ging. Netjes volgen, niet reageren op geluiden, netjes omspringen naar de andere kant, geen problemen met het door de groep volgen, keurig af tijdens het volgen en ook het vooruitsturen ging prima. Een goed begin van de dag dus.
Hierna konden we om de beurt aanmelden voor het tillen van de hond en de toestellen.
Biène liet zich goed tillen en gaf geen problemen toen ze door de ander aangepakt werd.
Daarna de puinbak, ging prima. Bij de kuil probeerde ze er eerst langs te lopen, dus gelijk een EEH

Daarna nog de haag die ze zoals altijd bij het springen op vreemd terrein niet vrij sprong, ze steunde dus op de haag.

Door naar het zoekterrein in het bos aan de overkant.
Het eerste voorwerp (sleutelbos die hoog hing) had ze zo gevonden en geapporteerd. Met de 2 andere voorwerpen had ze behoorlijk wat moeite. Het was een totaal andere ondergrond in het bos als wat ze gewend is (soort klei?) en ze had daardoor behoorlijk wat tijd nodig om de voorwerpen te vinden. Halverwege moest ze ook ineens heel nodig plassen

Daarna weer het terrein op voor het voorwerprevieren. Dat werd gedaan op een oude vuilnisbelt en de luchten daar waren blijkbaar in overvloed aanwezig.

Weer terug naar het bos aan de overkant voor het persoonrevieren. Ik ging wat moeizaam van start (Biène wilde niet graag de bramenstruiken door) maar gelukkig kreeg ik de aanwijzing dat ik ook zélf het bos in mocht lopen. Daarna ging het beter, Biène liet zich beter sturen en had de man zo gevonden. Ze bleef keurig bij zijn voeten blaffen, dus ik was dik tevreden. Geen pogingen gedaan om de man te ontwijken, wel had het "slachtoffer" haar stiekem even geholpen door heel zachtjes rrrr te zeggen zodat ze begon te blaffen.

Na wat gegeten te hebben werd het tijd voor het sorteren. Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het snel apporteren van de buisjes en pas sinds een week ben ik aan het trainen met de sorteerbak erbij. Biène pakt de buisjes nu van de bak als ze schuin gelegd worden, liggen ze vlak dan aarzelt ze nog, begint dan of te blaffen of mept met haar poot het buisje eerst van de bak af... Dat dus gezegd en even onder toezicht van de "experts" geoefend. Advies...geduld hebben, maar komt vast wel goed.

Na het sorteren zijn we nog gaan speuren. Iemand anders had voor mij een spoor uitgelegd en Biène had het zwaar. Zware grond, heel nat, veel "viezigheid" op het spoor. Maar ze is rond gekomen, wel met extra commando's bij de voorwerpen.
Moe maar voldaan zijn we in ieder geval na vandaag, we hebben heerlijk kunnen trainen en weer veel stof tot nadenken gekregen.

Kreeg te horen dat ik maar gewoon mee moet doen aan de wedstrijd in Stiphout in maart, maar daar denk ik nog maar even over, eerst maar eens in de groep gooien op de club.

En vandaag van verschillende mensen gehoord dat ik een leuk hondje aan de lijn heb, toch leuk om te horen.