Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

das je goed recht, meneer van faunaland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

das je goed recht, meneer van faunaland

Ongelezen bericht door jenny* »

daar is hij weer volgens mij.
Nu gata het programma das je goed recht weer achetr hem aan.

half tien op sbs, vanavond.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zag het net op de reclame.
Even kijken dalijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heb een heel klein stukje gezien en meneer is waar het verborgen camera's betreft duidelijk door de wol geverfd.
Ik hoop dat veel mensen dit gezien hebben en doodgewoon niet meer kopen bij dat soort figuren,maar da's ijdele hoop denk ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

Yep Entius weer eens. Dierenbeul. Die hondjes zijn echt zielig en ze zitten zondags ook gewon zonder eten denken wij. arme beestejes

die man is gek.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik snap niet dat Faunaland haar naam daar aan wil verbinden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Carmen schreef:Ik snap niet dat Faunaland haar naam daar aan wil verbinden
dat snap ik dus ook niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heb het programma gemist gisteren :boos:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

malinois schreef:
Carmen schreef:Ik snap niet dat Faunaland haar naam daar aan wil verbinden
dat snap ik dus ook niet
Ik heb faunaland daar ooit eens een mailtje overgestuurd maar nooit wat terug ontvangen...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ach, ik vond het mevrouws eigen schuld. Ze had al honden gehad dus ze was ervaren zei ze. Ze had een half jaar op internet research gedaan en kwam toen op de puppypagina uit die haar het meest betrouwbaar leek omdat ze gechipt waren en geënt. Toen koos ze een kruisingpuppy uit ondanks dat ze dat achterin in een dierenwinkel uit een wit betegelde bak vol puppies deed. Dat was geen probleem omdat mevrouw precies wist wat ze deed als ingelezen en ervaren hondenmens.

Het is goed met haar. Ze vroeg meteen de volgende dag aan de telefoon toen de hond ziek was "het is toch geen Oostblokpuppie he?" Goh, in die ene dag na aanschaf wist ze ineens meer dan in haar 6 maanden zoeken naar een leuke hond? Pffff, eigen schuld dikke bult. :ok:

Zij is de oorzaak van die hele hondenhandel en niet de man die handel ziet in wat mensen toch steeds maar weer willen kopen. De een verkoopt hamsters, de ander slacht varkens en weer een ander ziet handel in hondjes. Dat blijft toch bestaan zolang mensen als die vrouw na 6 maanden research daar toch een pup gaan halen.

Toen kwam er een expert die zei dat je een betrouwbare fokker kan herkennen aan een registratienummer waar je altijd naar moest vragen als je een hond kocht want anders is het onbetrouwbaar. Ook al zo'n onzin. Keurmerk voor DE goede fokker en dus is de rest slecht. Volgens mij kan zelfs een puppymill een registratienummer krijgen en hebben de meest goed verzorgde eenmalige nesten dat dus niet :roll: Ik weet wel waar ik mijn pup zou kopen.

Dus al met al vond ik het domme onzin en vond ik het slachtoffer meer een dader dan een slachtoffer. Na de 1600 euro DA kosten aan de parvopup heeft ze misschien iets geleerd? :mrgreen:

O ja, in Amsterdam woonden wij op loopafstand van zo'n puppydierenwinkel. Altijd een lekker gevoel als er weer zo'n dierenwinkel shitzu in je straat is komen wonen die aan de schijt is en de hele buurt vol parvo sproeit omdat mensen het weer eens niet konden laten. :ok:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

mark.
ik kan me alleen maar aansluiten eigenlijk bij jouw stuk.
Wel met de kanttekening dat i meneer in dezen wel erggggggggggg fout vind dat hij e rnog nooit wat van geleerd heeft....en nog erger idd dat er handel voor is..
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Precies wat ik dacht Marc.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Heb gisteren ook behoorlijk zitten ergeren aan de uitzending.
De betreffenden dame had zich echt goed voorgelicht en wilde zo goedkoop mogelijk een pupje. :19:
Als dan 't pupje ziek blijkt, gaan er bakken geld doorheen :blah: :blah:
En dan zijn ze ineens opgelicht :blah:
Stom mens, een blik in de winkel en de bakken met pups zou toch genoeg moeten zijn.
Ze had toch genoeg info op 't internet verkregen :denken:
En net wat Marc schrijft, al schijtend de rest van de straat ook nog in gevaar brengen met de parvo.
Als ik bij een DA zit en er zo'n hompie ergens op schoot zit, waarvan de verhalen natuurlijk meteen de wachtkamer in gaan. Diaree en ziek. Dan heb ik toch altijd weer moeite om m'n mond te houden en bedenk dan wel dat ook mijn honden daar de spreekkamer weer in moeten. :boos:

Vanmorgen nog meegemaakt, ik kwam Kaatje brengen er was een dame voor me met een piep klein pupje. Zo ziek..............................
Verdomme :boos: :boos: :boos: :boos:

en dan die registratie :smile: :smile: ja hoor daar zit 't 'm natuurlijk in :smile:

Zonde van de zendtijd.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Helemaal met Marc eens. Intussen moeten de mensen toch wel beter weten maar willen weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Met alle gevolgen vandien. Wat een dom wief!
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik ben het er helemaal mee eens, buiten dat ik koper en verkoper beide fout vindt dus beide aanpakken.
Dikke boete als je je schuldig maakt aan handel in de broodfok, dus beide partijen en het geld dat je daarmee binnenhaalt schenken aan goede doelen, bv buitenlandse hondjes, eigen dierenasiels whatever
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind ook diegene die het hardst klaagt, gewoon evengoed fout zit.
Was laatst ook iemand die had een paard gekocht bij een vaag mannetje, en dat paard bleek ouder te zijn en cushing te hebben. Ja heel rot, maar ook gewoon je eigen domme schuld dat je dan met zo iemand in zee gaat.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Maeve schreef:Heb het programma gemist gisteren :boos:
http://www.sbs6.nl/web/show/id=297650/l ... 657/page=1
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

natuurlijk moet de eigenaar aangepakt worden, maar marc's verhaal is ook helemaal waar! :ok:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ook ik ben eens met wat marc zegt. Alhoewel ik vind dat die man ook schuld heeft.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ze zijn beiden dader. Alleen is de ene dader slachtoffer geworden van de andere dader. Maar mensen die bij dat soort figuren een pup kopen zijn zo ontzettend fout! Ik heb er geen goed woord voor over en ik wens zo iemand nog veel hondenellende toe. De honden wens ik echter weer geen ellende toe.... maar ja. Dat blijft toch, want deze lui houden het in stand. WILLENS en wetens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Helaas zijn de honden weer de dupe.....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rea schreef: en dan die registratie :smile: :smile: ja hoor daar zit 't 'm natuurlijk in :smile:

Zonde van de zendtijd.
Die registratie..... :smile:
Inderdaad zonde van de zendtijd want slecht gemaakt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Maryanne schreef:
Maeve schreef:Heb het programma gemist gisteren :boos:
http://www.sbs6.nl/web/show/id=297650/l ... 657/page=1
Thanks! :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ben het ook helemaal met Mark eens.

maar ik ergerde me er wel aan dat die mevrouw Toen even ging vertellen waar je goede fokker aan herkende. wat een onzin allemaal.
ze vertelde nog wel dat de moederhond bij een goede fokker te zien moet zijn. maar ze vertelde niet waar je dan op moet letten. want de moeder hond kan wel in een schuur helemaal uitgemergeld zitten.

en als je een pup wilt dan kijk ik ook hoeveel fokteven er zitten hoe die gehuisvest zijn en hoeveel rassen ze hebben.

want de ergste soort broodfok vind ik daar waar ze heel veel verschillende rassen en kruisingen hebben.

als ze op interenet zeggen diverse soorten pups, dan hoef ik al niet meer heen.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Tja, wat moet ik hier nu nog aan toevoegen? Ik snap niet dat er mensen zijn die bij een fokker gaat kijken die met zoveel verschillende rassen fokt. En dan ook zoiets; als bij aankomst blijkt dat het een dierenwinkel betreft, vertrek je toch meteen weer. De deskundige had niet van die onzin uit moeten kramen, maar dingen zoals: het aantal verschillende rassen waarmee wordt gefokt, de leefomstandigheden van zowel pups als moederhond, hoeveel honden in de kennel, hoevaak een nest en geen 2 nesten tegelijk enz. Het neemt niet weg dat deze vent een ontzettende klootzak is met zijn vuile praktijken.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Als je een pup wilt en je vind een fokker gooi de naam gewoon even door google mocht hij als slecht aan geschreven staan duikt de naam meestal wel op(radar of kassa bv)
De broodfokker kun je heel makkelijk herkennen, het is meestal je gevoel dat je wel verteld dat het zaakje stinkt.
Het lijkt mij het beste dat je dan ook niet gaat kijken want dan heb je meteen zoveel medelijden dat je toch een pup meeneemt.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Rhiannon schreef:Als je een pup wilt en je vind een fokker gooi de naam gewoon even door google mocht hij als slecht aan geschreven staan duikt de naam meestal wel op(radar of kassa bv)
De broodfokker kun je heel makkelijk herkennen, het is meestal je gevoel dat je wel verteld dat het zaakje stinkt.
Het lijkt mij het beste dat je dan ook niet gaat kijken want dan heb je meteen zoveel medelijden dat je toch een pup meeneemt.
mee eens...alleen het gedeelte met een pup uit medelijden pakken niet...iemand met een gezond verstand, die goede research gedaan heeft en serieus een hond wilt zal zo'n pup niet pakken...al blijf je er uren naar kijken :roll:

ik bedoel als emoties zo snel met je gaan lopen, dan wil ik niet met die persoon in andere situaties terecht komen :N: (misschien draaf ik nu door :mrgreen: )
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

ik bedoel als emoties zo snel met je gaan lopen, dan wil ik niet met die persoon in andere situaties terecht komen schrik (misschien draaf ik nu door mrgreen )

Dat heb ik alleen maar met zielige beestjes , daarom ga ik niet ...

In andere situatie,s komt dat niet voor :mrgreen: :mrgreen:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

haha... :mrgreen:

nee, maar wat ik gewoon bedoel is dat als je goed doordacht voor een pup gaat kijken, je niet zo snel door je emoties laat leiden...mensen die dus impulsief beslissen, doen dat vaak wel...
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

domme mensen zullen er altijd zijn. Hoog tijd dat ook de regering iets doet aan die broodfokkers..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
BoNoblesse
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door BoNoblesse »

Tja, wat zal ik hier over zeggen.......
Dit loopt werkelijk al jaren. Tuurlijk mogen de mensen daar nooooooooiiiiit een hond kopen, maar een ding is zeker, die vent is een regelrechte ploert!!!!
Leugenaar is zijn beroep, hij heeft totaal niets, maar dan ook niets met dieren op, is een regelrechte geldwolf.
Ik woon in Medemblik en hoor alleen maar ellende over hem. Wij komen al jaren niet meer in die winkel, kopen alles voor onze dieren elders.
Maar goed, hij verdient goudgeld aan die 'stumpertjes'. Misschien dat hij nog een terechte aanslag krijgt van de belasting
Kennis van mij heeft faunalandhoofdkantoor er al jaren geleden over gesproken, maar alles zonder resultaat.
Hij had de rechtzaak die tegen hem liep gewonnen van de dierenbescherming vanwege een fout, meteen een foto in de Medemblikkercourant waarop tezien was dat hij zijn ziekelijke overwinning aan 't vieren was tussen de boeketten bloemen. Het was werkelijk walgelijk.
Ik hoop dat hij ooit............

Groetjes......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”