Ik heb gebeld en het gaat om een teefje van 14 maanden. Het teefje is niet geröntgend (ouderdieren beide HD-A en alleen de vader op ED getest, dat vond ik al een twijfelpunt), alleen op de ogen gecontroleerd en daarop is ze voorlopig vrij gegeven.
Reden van herplaatsing is dat het teefje nog "te speels" is en het niet goed doet in de ring tijdens het showen. Ze loopt dan een beetje te klieren en speelt liever met andere honden
Op zich had ik wel interesse. Ik vroeg naar de prijs en de fokker noemde zonder blikken of blozen het bedrag van € 700,= :N: .
Op mijn reactie: "Zo dan
Nee natuurlijk niet, ik vind € 700,= nogal een fors bedrag voor een herplaatser.
Toen begon ie van "Ja maar, het is een hond van net een jaar en meer van die onzin. Prima, maar voor een paar euries meer koop ik een pup die ik helemaal naar m'n hand kan zetten..., alleen, ik wil geen pup bij Donna zetten. Daarnaast was Megan tijdens haar herplaatsing in 2004 ook pas 13 maanden en voor haar hoefde ik maar € 150,= te betalen, een wezelijk verschil dus!
Maar goed..., toen ik duidelijk maakte dat ik € 700,= te duur vond voor een herplaatser, maakte hij ook gelijk een einde aan het gesprek.
Wat vinden jullie van die prijs?