Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het lijken meer Münsterlanders, klein dan wel groot, dat Staby's.
Apart trouwens om twee pups (tegelijk?) te kopen en dan niet eens te willen weten wie de ouders zijn.
Marie-Josée schreef:Het lijken meer Münsterlanders, klein dan wel groot, dat Staby's.
Apart trouwens om twee pups (tegelijk?) te kopen en dan niet eens te willen weten wie de ouders zijn.
Het zijn zusjes van elkaar (ja ik denk er ook zo over zoals jullie dat waarschijnlijk doen maargoed)
En het ging ze meer om dat ze lief waren.. niet specifiek uitgezocht op ras.
En vond het op eerste gezicht ook Munsterlanders.
jores schreef:ik denk engelse springer jachtlijn, vooral door de hoog aangezette oren
Zat ik ook al aan te denken. Maar als ze loslopen gaan ze niet echt achter de eenden aan enzo. Of word dat later pas ontwikkeld?
Bij Vera in ieder geval wel. Ze jaagt nog steeds amper hoor, en alleen op vogeltjes (opstoten), maar dat is begonnen toen ze een maand of 8 was denk ik.
Ik zie er ook iets jachthond-achtigs in; Heidewachtel/munsterlander
jores schreef:ik denk engelse springer jachtlijn, vooral door de hoog aangezette oren
Zat ik ook al aan te denken. Maar als ze loslopen gaan ze niet echt achter de eenden aan enzo. Of word dat later pas ontwikkeld?
dat ligt eraan. Ik heb er 3 van de showlijn. Onze Lance gaat gillend achter eenden aan, Chad vind daar geen donder aan en Tristan gaat achter zijn pa aan, maar of hij nu vanwege pa of vanwege de eenden gaat weet ik niet.
Niet iedere springer jachtlijn is ook daadwerkelijk geschikt voor de jacht.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Bekend hoe de moeder er uit ziet?
Kennelijk ook al niet raszuiver?
Of zijn het importpuppy's
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
zowiezo lijkt mij er heidewachtel bloed in te zitten die heb je namelijk in biede kleurstellingen die de pups hebben, er kan best ook friese stabij
bloed in
zitten hoor, dat zit in mijn drent ook en niemand die het ziet
edit: nu ik beter naar die donkere pup kijk kan er ook nog wel eens draadhaarbloed in zitten
ranetje schreef:Ik ga even voor Heidewachtel x Drent
Bekend hoe de moeder er uit ziet?
Kennelijk ook al niet raszuiver?
Of zijn het importpuppy's
Geen idee of het importpuppy's zijn, maar volges mij niet.
Moeder geloof ik ook niet raszuiver
Van de moeder hebben ze wel een foto en is precies hetzelfde de donkere pup.
Hier iets betere foto's
Hebben ze de moeder ook gezien toen ze de puppy's haalden?
In dat geval zijn het geen importpuppy's (puppen verzameld in het buitenland en hier in Nederland en op een puppyfarm verkocht).
Ik zie er in ieder geval veel Heidewachtel in.
En in de lichte hond ook een Drent.
Maar met kruisingen krijg je soms leuke verrassingen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ze hebben ze gekocht met de woorden dat het Stabij's waren, maar ze hebben ze vader niet gezien, en de moeder ook maar half half..
als je dit koopt als Stabijs kan het je blijkbaar sowieso geen bal schelen wat je koopt. Raar.
Nee klopt, ze wilden gewoon hondjes, maakte ze geen bal uit wat voor pups. Maar ze zijn ontzettend lief!
Niks raars aan lijkt me, hun keus en ze zijn er blij mee.
Ik had het ook anders gedaan.
ranetje schreef:Hebben ze de moeder ook gezien toen ze de puppy's haalden?
In dat geval zijn het geen importpuppy's (puppen verzameld in het buitenland en hier in Nederland en op een puppyfarm verkocht).
Ik zie er in ieder geval veel Heidewachtel in.
En in de lichte hond ook een Drent.
Maar met kruisingen krijg je soms leuke verrassingen
Ja moeder hebben ze wel gezien ja.
Ze willen zelf niet perse weten wat voor kruisingen oid het nou zijn, maar het was meer mijn vraag, omdat ik er zwaar
over twijfelde dat het Stabij's waren, ik vond het meteen iets van heidewachtels.
drent.lover schreef:zowiezo lijkt mij er heidewachtel bloed in te zitten die heb je namelijk in biede kleurstellingen die de pups hebben, er kan best ook friese stabij
bloed in
edit: nu ik beter naar die donkere pup kijk kan er ook nog wel eens draadhaarbloed in zitten
sinds wanneer is de Hedewachtel in het zwart te verkrijgen? De zwarte zijn grote münsterländers
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
drent.lover schreef:zowiezo lijkt mij er heidewachtel bloed in te zitten die heb je namelijk in biede kleurstellingen die de pups hebben, er kan best ook friese stabij
bloed in
sinds wanneer is de Hedewachtel in het zwart te verkrijgen? De zwarte zijn grote münsterländers
Ik denk dat ze bedoelt dat je die in beide kleurstellingen hebt qua ''uhm hoe noem je dat'' dat de ene pup
wit met bruine vlekken, en de andere pup bruin met witte haren er tussendoor heeft.
bloed in
Heidewachtels zijn niet zwart, dan kom je bij de grote Münsterlander.
Ik zie er geen Drent in, denk dat die bles een beetje vertekent.
Bruno had trouwens ook vrij hoog aangezette oortjes, die van langhaar Tomas zitten een stuk lager.
Ellen. schreef:Nee klopt, ze wilden gewoon hondjes, maakte ze geen bal uit wat voor pups. Maar ze zijn ontzettend lief!
Niks raars aan lijkt me, hun keus en ze zijn er blij mee.
bloed in
nou sorry hoor maar ik zie geen zwarte pup maar donker bruin, ik weet ook wel dat een grote munsterlander zwart/wit is en een kleine munsterlander bont of bruin zoals deze pup, ik bedoel zoals de heidewachtel op deze foto,
maar misschien verschillen onze beeldschermen wel qua kleur