Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herder baalt van los lopende honden.
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Herder baalt van los lopende honden.
En daar kan ik me iets bij voorstellen,maar als je hond verder bijna nergens los kan.....
KLIK
KLIK

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
chrico
- Zeer actief
Als je hond verder nergens los kan hoor je hem daar ook niet los te gooien als dat niet mag en vooral niet als je weet dat je hond achter schapen aangaat.
Ik vind de veluwe ook prachtig en heerlijk om mijn honden los te gooien, toch doe ik het maar niet
Ik vind de veluwe ook prachtig en heerlijk om mijn honden los te gooien, toch doe ik het maar niet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Je hebt volkomen gelijk,maar toch kan ik me er iets bij voorstellen.chrico schreef:Als je hond verder nergens los kan hoor je hem daar ook niet los te gooien als dat niet mag en vooral niet als je weet dat je hond achter schapen aangaat.
Maar als je het dan doet hou je hond dan a.u.b. onder controle.En dat mankeert er meestal aan....
Overigens laat ik ze ook dagelijks los op de Veluwe(het Rozendaalse Veld/De Posbank ligt aan de rand van de Veluwe)

- Mi
- Actief
-
Fin
- Zeer actief
Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.
Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
Waar ze niets over zegt is dat kennelijk de rest van de loslopende honden geen overlast veroorzaakt. Anders viel er qua schade echt wel wat meer te betreuren.
En nee, ik kan mijn honden niet loslaten waar schapen bijzijn, tenminste, dat ga ik niet uitproberen. Mij zul je er niet zien.
Waar ze niets over zegt is dat kennelijk de rest van de loslopende honden geen overlast veroorzaakt. Anders viel er qua schade echt wel wat meer te betreuren.
En nee, ik kan mijn honden niet loslaten waar schapen bijzijn, tenminste, dat ga ik niet uitproberen. Mij zul je er niet zien.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ja wat verwacht je dan van haar, dat ze nadat ze eigenhandig die vier schapen uit de sloot heeft moeten trekken (wat trouwens niet eenvoudig is) de overige hondenbezitters een veer in de kont gaat stekenchristo schreef:Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
Trouwens maar afwachtten nog wat de schade gaat zijn, dat ziet ze pas als de ooien gaan lammeren. En dan verwacht je ook nog sympathie van haar ?
Gr. Aniek

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ga mijn honden ook niet los laten als ik weet dat er ergens schapen lopen;je kunt moeilijkheden ook opzoekenchristo schreef:Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
Ik heb zo het idee dat schapen uit de sloot trekken ook geen lolletje is als je bedenkt hoe veel wol er meestal op zit en er nu ook lammetjes in zitten,dus ik kan me de boosheid wel indenken hoor.
Maar aan de andere kant zijn er ook hondeneigenaren die maar heel weinig losloopmogelijkeden hebben en dus weleens de fout in gaan.
En ook dat kan ik me voorstellen,maar doe het dan alleen als je hond(en) voldoende onder appèl staat(n).
Net zoals je mensen hebt die het betalen van hondenbelasting een legitieme reden vinden om hun hond overal te laten poepen zijn er denk ik ook mensen die om ongeveer zo'n zelfde reden hun hond overal los laten struinen,en in een dichtbevolkt land als het onze kan dat nou eenmaal niet meer.
Voor een schaapskudde is het verlies van voortijdig geboren lammeren nou eenmaal een flinke schadepost

-
Poppetje
- Zeer actief
Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.
Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
Dat gaat alleen over de zichtbare schade, niet over de schade die straks bij het lammeren nog kan komen.
Welke rest van de honden? Ze heeft het toch over honden in het algemeen die daar loslopen, volgens mij noemt ze geen bepaalde honden.
Ik zou in zo`n gebied waar veel schapen lopen mijn honden zoiezo niet loslaten als ze niet luisteren. En als het al een gebied is waar honden niet loslopen vraag ik me zoiezo af waar je mee bezig bent, het is waarschijnlijk niet voor niets dat honden in zo`n gebied niet los mogen.
Dat gaat alleen over de zichtbare schade, niet over de schade die straks bij het lammeren nog kan komen.
Welke rest van de honden? Ze heeft het toch over honden in het algemeen die daar loslopen, volgens mij noemt ze geen bepaalde honden.
Ik zou in zo`n gebied waar veel schapen lopen mijn honden zoiezo niet loslaten als ze niet luisteren. En als het al een gebied is waar honden niet loslopen vraag ik me zoiezo af waar je mee bezig bent, het is waarschijnlijk niet voor niets dat honden in zo`n gebied niet los mogen.
- Maltezers
- Zeer actief
Mi schreef:'een vreemde hond in een kudde is er de voornaamste oorzaak van dat ooien ongeboren lammetjes ter wereld brengen'![]()
Begrijp ik iets niet offuh.....
- Budkes
- Zeer actief
Ze doelt denk ik op het woord "ongeboren". Dus ongeboren lammetjes. Dat is een typefoutje en moet dus doodgeboren zijn.Maltezers schreef:Mi schreef:'een vreemde hond in een kudde is er de voornaamste oorzaak van dat ooien ongeboren lammetjes ter wereld brengen'![]()
Begrijp ik iets niet offuh.....Nou daar is niet zoveel niet begrijpen aan hoor. De meeste herders hebben een of meer honden ( meest BC`s ) en die zijn vertrouwd met de kudden. Een vreemde hond die dan ook nog gaat jagen zorgt voor paniek, zo simpel is dat.
Gr. Aniek

-
Fin
- Zeer actief
Kan het iets minder aanvallend, misschien? Beetje perspectief graag, het zijn niet mijn honden die achter schapen aangaan, die geef ik daar de kans niet toe. Ze hebben schapen nooit iets gedaan, maar eens kan de eerste keer zijn, en dat risico neem ik niet.Poppetje schreef:Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
En ja, ze heeft het over loslopende honden in het algemeen, terwijl er voor de rest gesproken wordt over twee bepaalde honden die de fout in zijn gegaan, waarbij van één hond de eigenaar bekend is.
- Mi
- Actief
Ik bedoelde idd het woord ongeboren, grove fout voor een krantenartikelBudkes schreef:Ze doelt denk ik op het woord "ongeboren". Dus ongeboren lammetjes. Dat is een typefoutje en moet dus doodgeboren zijn.Maltezers schreef:Mi schreef:'een vreemde hond in een kudde is er de voornaamste oorzaak van dat ooien ongeboren lammetjes ter wereld brengen'![]()
Begrijp ik iets niet offuh.....Nou daar is niet zoveel niet begrijpen aan hoor. De meeste herders hebben een of meer honden ( meest BC`s ) en die zijn vertrouwd met de kudden. Een vreemde hond die dan ook nog gaat jagen zorgt voor paniek, zo simpel is dat.
Betreft inhoud van artikel: al kan ik me goed voorstellen dat je toch ergens heen moet met je hond wanneer er nergens in de buurt losloopgebieden zijn, vind ik het wel erg argeloos om je hond naar een kudde te laten gaan/ stug los laten lopen terwijl je weet dat er andere dieren zijn, daarnaast een aanlijngebied blijft aanlijngebied en dus aan de regels houden.
Ik heb zelf geen verstand van kudde schapen of dergelijke, maar zelfs ik kan wel bedenken dat dat niet handig is en paniek bij de schapen op kan leveren...nou dan zal ik vast niet de enige zijn die dat zelf wel kan bedenken
-
Fin
- Zeer actief
Ze zal vast ook wel reden tot klagen hebben, hoor. Ik heb ook wel eens een keer of twee een verhaal gehoord van een hondenbezitter dat hun hond de sloot overgestoken was naar een weiland met schapen, en er dan een paar opgejaagd had. En dan net doen alsof je neus bloedt en doorlopen.marian* schreef:Ik ga mijn honden ook niet los laten als ik weet dat er ergens schapen lopen;je kunt moeilijkheden ook opzoekenchristo schreef:Ik vind de manier waarop mevrouw de herder het allemaal opspeelt in de krant niet zo heel erg sympathiek, sorry.Vooral omdat tot nu toe de enige schade die te betreuren viel vier schapen in de sloot waren (die er ook weer uitgetrokken werden).
En nee, ik kan mijn honden niet loslaten waar schapen bijzijn, tenminste, dat ga ik niet uitproberen. Mij zul je er niet zien.![]()
Ik heb zo het idee dat schapen uit de sloot trekken ook geen lolletje is als je bedenkt hoe veel wol er meestal op zit en er nu ook lammetjes in zitten,dus ik kan me de boosheid wel indenken hoor.
Maar aan de andere kant zijn er ook hondeneigenaren die maar heel weinig losloopmogelijkeden hebben en dus weleens de fout in gaan.
En ook dat kan ik me voorstellen,maar doe het dan alleen als je hond(en) voldoende onder appèl staat(n).
Net zoals je mensen hebt die het betalen van hondenbelasting een legitieme reden vinden om hun hond overal te laten poepen zijn er denk ik ook mensen die om ongeveer zo'n zelfde reden hun hond overal los laten struinen,en in een dichtbevolkt land als het onze kan dat nou eenmaal niet meer.
Voor een schaapskudde is het verlies van voortijdig geboren lammeren nou eenmaal een flinke schadepost
Ik heb één keer gehad dat Christo parallel aan zo'n sloot heen en weer ging rennen en de schapen daarvan schrokken en gingen rennen, en je zag hem naar de sloot ertussen kijken met de gedachte, kan ik die oversteken? Dat mochten eigenlijk ook geen honden los, maar dat is nu een officieel hondenlosloopgebied geworden.
Hond vast, en voortaan alleen los in een veilig losloopgebied zonder schapen of op het strand. Pech voor mij, maar dan had ik het maar bij een stel swiffers moeten houden.
Maar niettemin - ik hou er niet van van iedereen over één kam scheren, er zijn nl best veel hondenbezitters die wel hun verantwoordelijkheid nemen. En zet tien herders op een rij (als je er tien kunt vinden), en je vindt tien verschillende manieren om met hetzelfde probleem om te gaan. Daar zitten vast wel iets constructievere manieren bij dan de zaak gaan lopen opspelen in de krant.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die Herder kwaad is.
Heb met mijn vorige hond veel in Dwingeloo gewandeld, ik ging dan 's morgens vroeg en kwam vaak een schaapherder met schapen tegen.
Laika keek niet op of om naar de schapen, kon gewoon los blijven lopen.
Heb vaak even met die schaapherder gekletst en als je dan de verhalen hoort over honden die totaal niet luisteren en eigenaren die dan ook nog kwaad worden als hij er wat van zei nou dan zakt je de broek af.
In Dwingeloo heb je gelukkig nog losloop route's voor GOED luisterende honden maar dat begrip is voor sommige mensen heel rekbaar en dat is jammer want zo wordt het voor de rest verpest.
Heb met mijn vorige hond veel in Dwingeloo gewandeld, ik ging dan 's morgens vroeg en kwam vaak een schaapherder met schapen tegen.
Laika keek niet op of om naar de schapen, kon gewoon los blijven lopen.
Heb vaak even met die schaapherder gekletst en als je dan de verhalen hoort over honden die totaal niet luisteren en eigenaren die dan ook nog kwaad worden als hij er wat van zei nou dan zakt je de broek af.
In Dwingeloo heb je gelukkig nog losloop route's voor GOED luisterende honden maar dat begrip is voor sommige mensen heel rekbaar en dat is jammer want zo wordt het voor de rest verpest.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Lijkt me toch, hoe je het ook wendt of keert dat die honden overlast veroorzaken.
En om dan te gaan doen dat die herder overdrijft vind ik redelijk vergezocht.
Ik vind het nog niet zo verkeerd dat ze de krant inschakelt.
Wat moet ze dan doen als er geen eigenaar bij is?
De honden doodschieten?????

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- iones
- Zeer actief
Dat stoort mij ook. Mijn honden gaan ook nooit vee achterna en ze zouden het ook niet mogen.christo schreef:
Honden mogen al bijna nergens los. Als ze niet luisteren, oke. Dan is dat begrijpelijk. Maar honden die niets verkeerds doen, mogen door wangedrag van lakse hondeneigenaren ook al nergens meer los.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wij zouden hier zeggen dat is een waarheid als een koe. Door wangedrag van lakse hondeneigenaren. Heel goed gezegd.iones schreef:Dat stoort mij ook. Mijn honden gaan ook nooit vee achterna en ze zouden het ook niet mogen.christo schreef:
Honden mogen al bijna nergens los. Als ze niet luisteren, oke. Dan is dat begrijpelijk. Maar honden die niets verkeerds doen, mogen door wangedrag van lakse hondeneigenaren ook al nergens meer los.
Mijn hond loopt helaas voor hem, zelden los. Omdat in veel gevallen het niet verantwoord is. En ik vind ook niet dat hij goed genoeg luisterd. Ja hij komt als ik hem roep. Maar soms even niet.
- Chione
- Zeer actief
Hoeven herders geen poepzakjes bij zich te hebben? Ze hebben nog wel een hond mee, die kan de zakjes toch prima dragen.Martijn schreef:Schapen moeten uit de natuur geweerd worden.
Straks wordt de natuur vies. Al die haren en die poep.
Dat kan toch zo niet?
We hebben net vorige week besloten dat de natuur hygiënisch schoon en citroentjesfris moet zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Neeltje
Inderdaad, ze moet er ergens mee naar toe, behalve de politie iedere keer inlichten. Wat geeft hondeneigenaren het recht om regels aan hun laars te lappen? Zeker als het voor de veiligheid van andere dieren betreft? Wij willen toch ook dat onze honden veilig kunnen lopen, nu de herder wil graag dat zin schapen veilig kunnen lopen, dat is toch niet meer dan normaal. Wat geeft andere mensen het recht de veiligheid van deze dieren aan hun laars te lappen en behalve de dieren helemaal in de stress te laten geraken met alle gevolgen vandien, maar op deze manier ook de broodwinning van de herder in gevaar te brengen???renee-uk schreef:Lijkt me toch, hoe je het ook wendt of keert dat die honden overlast veroorzaken.
De regels zijn er allemaal gekomen OMDAT er zoveel mensen zijn die die regels aan hun laars lappen en problemen veroorzaken en als ze hiermee door blijven gaan, mogen we straks gewoon nergens meer komen met onze honden.
- daan!
- Zeer actief
Daar stoor ik me al jaren aan.Martijn schreef:Schapen moeten uit de natuur geweerd worden.
Straks wordt de natuur vies. Al die haren en die poep.
Dat kan toch zo niet?
We hebben net vorige week besloten dat de natuur hygiënisch schoon en citroentjesfris moet zijn.
Knuffelnatuur.
We willen koeien en schapen in de wei, maar geen poep aan de schoenen.
We willen hooglanders, reeen, zwijnen en het liefst ook wolven zien, maar een jager, die aan wildbeheer doet, nee dat weer niet, dat is weer zielig.
Ik denk dat je als je met je honden wilt lopen dat best mogelijk is, maar dat je ook wel eens onverwacht moet aanlijnen.
Ik woon ook in een agrarisch/natuurgebied.
Langs mijn loslooproute stonden opeens paarden in een weiland afgescheiden door een hoge stroomdraad.
Was echt niet lachen toen mijn mastiffs met hun domme koppen even meenden te moeten gaan 'buurten' Want ze zijn bekend met pony's, alleen deze paarden niet met de honden. Ze werden er nog net niet afgeschopt.
Dus...les geleerd, en dat stuk aan de lijn, evenals nu tijdelijk bij schapen. ( die staan hier achter in 'ons' weiland)
De knuffelnatuur bestaat niet. Het is niet alleen maar leuk voor iedereen.
Het is geven en nemen. En in agrarische gebieden loop je met je honden bij de broodwinning van anderen.
Ik trek me niks aan van bordjes, en laat mijn honden loslopen waar het kan, en dat kan varieren. Ik wil geen overlast van anderen en probeer het ook te voorkomen dat anderen overlast van mij hebben.
Ik sprak laatst iemand die zich erover beklaagde dat haar kinderen in het bos in een drol hadden getrapt.
Nou, daar heb je regenlaarzen voor.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ze liep net in dit gebied toch.. die herder.. kan toch goed zijn dat die mensen geen flauw benul hadden dat die dieren daar inene zouden zijn..
en niet bewust ervoor kozen om te gaan lopen daar waar de schapen liepen en de hond(en) achter de schapen aangingen...
En ik loop ook wel eens het gebied in waar de schotse hooglanders staan, en waar aanlijngebied is.. nu zijn die dieren veelal in de verte te zien.. en heeft Finn niet de intentie erachteraan te gaan.. met Bluf ben ik er nog niet geweest, maar bij haar gaat toch echt het lijntje eraan omdat ik niet weet hoe ze reageert.. laatste keer met Finn daar waren de dieren echter dichtbij.. en had ik wel de lijn eraan.. gelukkig maar want ze bleken dichterbij dan ik in eerste instantie had ingeschat.. ik zag er twee op een duin staan, oh mooi.. ik loop de bocht om en in die bocht lag dus een kudde... inclusief kalveren... :N: nu had Finn ze niet eens in de gaten.. maar de stier hem wel
die stond dus ook op en ik ben resoluut doorgestapt met Finn aan de lijn...
Ik bedoel maar, sommige situaties zijn niet in te schatten.. als je niet weet dat er ineens schapen lopen kun je ook als eigenaar voor verassingen komen te staan..
als je weet dat ze er zijn, en bewust je hond die je of niet kent of waarvan je weet dat ze schapen jagen daar los houdt. vind ik gewoon beschamend..
Vorig jaar rond deze tijd waren er ook al zoveel berichten van honden die schapen najoegen, ook hier in katwijk.. en hier was dat een weide vlakbij de boulevard... die schapen staan daar al jaaaren... dan vind ik je als eigenaar van een hond erg onverantwoordelijk als je je hond dan loshebt(is naast de straat dus aanlijngebied zowiezo), de hond de kans krijgt te jagen..je als eigenaar er zelf ervandoor gaat.. en de boer met een stel miskramen op te zadelen..geloof zelfs dat er hier ook twee de uitwatering in waren gesprongen..(schapen dan.. geen eigenaren van honden...)
Beetje verantwoordelijkheid nemen lijkt me wel op de plaats, ook voor diegenen die wel hun honden hebben aan kunnen leren niet achter de schapen aan te gaan... zoals eerder gezegd, er zijn veel honden die wel gewoon andere dieren kunnen negeren, er zijn veel bazen die weten dat hun hond ze niet negeert,. en die lijnen aan.. maar er zijn er ook een aantal die lak aan alles hebben... en juist die verpesten het in mijn ogen voor andere mensen en honden.. ik wil toch niet net als in belgie bijna overal mijn hond overal aan de lijn moeten houden... dat vind ik voor de honden niets...
en niet bewust ervoor kozen om te gaan lopen daar waar de schapen liepen en de hond(en) achter de schapen aangingen...
En ik loop ook wel eens het gebied in waar de schotse hooglanders staan, en waar aanlijngebied is.. nu zijn die dieren veelal in de verte te zien.. en heeft Finn niet de intentie erachteraan te gaan.. met Bluf ben ik er nog niet geweest, maar bij haar gaat toch echt het lijntje eraan omdat ik niet weet hoe ze reageert.. laatste keer met Finn daar waren de dieren echter dichtbij.. en had ik wel de lijn eraan.. gelukkig maar want ze bleken dichterbij dan ik in eerste instantie had ingeschat.. ik zag er twee op een duin staan, oh mooi.. ik loop de bocht om en in die bocht lag dus een kudde... inclusief kalveren... :N: nu had Finn ze niet eens in de gaten.. maar de stier hem wel
Ik bedoel maar, sommige situaties zijn niet in te schatten.. als je niet weet dat er ineens schapen lopen kun je ook als eigenaar voor verassingen komen te staan..
als je weet dat ze er zijn, en bewust je hond die je of niet kent of waarvan je weet dat ze schapen jagen daar los houdt. vind ik gewoon beschamend..
Vorig jaar rond deze tijd waren er ook al zoveel berichten van honden die schapen najoegen, ook hier in katwijk.. en hier was dat een weide vlakbij de boulevard... die schapen staan daar al jaaaren... dan vind ik je als eigenaar van een hond erg onverantwoordelijk als je je hond dan loshebt(is naast de straat dus aanlijngebied zowiezo), de hond de kans krijgt te jagen..je als eigenaar er zelf ervandoor gaat.. en de boer met een stel miskramen op te zadelen..geloof zelfs dat er hier ook twee de uitwatering in waren gesprongen..(schapen dan.. geen eigenaren van honden...)
Beetje verantwoordelijkheid nemen lijkt me wel op de plaats, ook voor diegenen die wel hun honden hebben aan kunnen leren niet achter de schapen aan te gaan... zoals eerder gezegd, er zijn veel honden die wel gewoon andere dieren kunnen negeren, er zijn veel bazen die weten dat hun hond ze niet negeert,. en die lijnen aan.. maar er zijn er ook een aantal die lak aan alles hebben... en juist die verpesten het in mijn ogen voor andere mensen en honden.. ik wil toch niet net als in belgie bijna overal mijn hond overal aan de lijn moeten houden... dat vind ik voor de honden niets...
- iones
- Zeer actief
Nee, en dat krijgen ze ook niet als ze niet in de gaten houden waar hun hond uithangt. WAnt deze hond was ook zonder eigenaar.blondie schreef:Ze liep net in dit gebied toch.. die herder.. kan toch goed zijn dat die mensen geen flauw benul hadden dat die dieren daar inene zouden zijn..
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen