Wij hebben een kruising Hollandse/Mechelse herder Ayla van 6 en half jaar.(en sinds vorige week onze Duitse herderpup Noah).
Met Ayla hebben we nooit cursussen oid gevolgd.
Ze luistert over het algemeen vrij goed,en hebben de standaard dingen zelf aangeleerd.
Ik maak dagelijks een lange wandeling met haar,of laat haar flink apporteren(vind ze het einde)om haar zo haar beweging t geven die ze nodig heeft.
Achteraf vind ik het toch wel jammer dat ik nooit iets met haar gedaan heb,zeker gezien we nu 2 honden hebben en ik met Noah iets wil gaan doen.(ben er nog niet precies uit wat).
Zo ben ik een tijd lang met Ayla gaan fietsen,dit ging een tijd goed,tot ze op een keer een kat in de bosjes zag en mij zo met fiets en al ondersteboven liep,daar lag ik plat op mn gezicht

Ook het echt volgen aan de voet,kost me veel moeite en vind ik ook wel jammer.
Ze krijgt veel beweging van me,maar heeft toch de neiging te dik te worden.Als voedsel krijgt ze kvv.(diepvries)
Buiten loopt ze bij ons achter in de polder altijd los,de ene hond speelt ze mee,de andere loopt ze voorbij,tegen kleine hondjes is ze altijd lief,maar tegen de meeste grote honden is ze erg dominant.
Zou het mogelijk zijn nog iets met Ayla te gaan doen,gezien haar leeftijd?en zijn bepaalde dingen haar nog aan te leren?Zoals naast de fiets,beter volgen enz?
Groetjes Yvonne