Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens mij reageren mensen nergens op...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Volgens mij reageren mensen nergens op...

Ongelezen bericht door Moos »

Het is nu een aantal keren gebeurt dat er in de wijk een loslopende reu op mijn honden af kwam gelopen, en nu leefde ik toch in de veronderstelling dat " zij is loops!" de wonderwoorden waren om mensen snel hun hond op te laten halen; maar ook dat werkt al niet :jank:

Vanochtend toch weer :19: Mevrouw met ook een Retriever, los een meter of 30 achter haar. Ik had ze al zien lopen, een andere richting op dan wij, dus ik dacht slim te zijn en even te wachten totdat ze ruim de andere kant op gelopen waren. Ging best aardig, totdat de reu in kwestie bijnaaaa bij zijn baas was, en opeens Vera rook :N: En daar kwam ie aangetrippeld; met een overduidelijke houding van "ah, lekker vrouwtje, gaan wij eens even regelen :lees: ". Baas roepen, hond niet luisteren. Dus ik roep "zij is loops!" naar die mevrouw in de veronderstelling dat ze dan op een vaartje aan zou komen rennen.
Nou, mooi niet. Een "oh" kan er nog vanaf, en toen was reu-lief dus bij ons aangeland. Saar maar ook losgelaten, en die ging uitgebreid de bek van die hond staan likken wat een seconde of wat afleiding gaf :mrgreen:
Meneer de Retriever had echter prima door bij wie hij moest zijn, dus hop, dwars over Saar heen bijna, en in een rechte lijn door naar Vera.

Vera zelf was ook niet te beroerd om even gezellig te gaan doen met die hond, dus die stond ik aan haar halsband op te hangen (zitten was kansloos in haar enthousiasme), ondertussen steeds rondjes draaiend dat die reu amper bij haar kont kon komen (waar hij wel verwoede pogingen toe deed terwijl ik hem probeerde te blocken).
En net toen ik wilde gaan roepen of die hond opgehaald kon worden kwam de baas ook nog eens aanlopen "ja, twee van die honden waren te moeilijk voor hem om te luisteren", zegt ze ook nog.
Dus ik antwoord weer dat die ene loops is, maar ook toen deed dat geen lichtje bij haar branden :denken:

Denk je mensen ruim op tijd te waarschuwen, heeft het nog geen effect :boos:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Misschien weet ze niet wat `loops`is :wink:
Sommige mensen hebben een bord vor hun kop :roll: als Gizmo loops was riep ik het ook van ver af en dan deden de meeste hun hond aan de lijn.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

weet je wat goed werkt als je zegt dat je hond last heeft van een vlooieplaag
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik maak sam altijd in mijn verhaal naar de mensen agressiever dan hij is.

niet leuk voor sam, wel voor mijn gemoedsrust.

in de trant van: bij je houden anders heb je er straks 2! :boos:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb het je al vaker gezegd; 'DEZE HEEFT SCHURFT!'
Dan moet je ze zien vliegen. Nooit meer last. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:ik heb het je al vaker gezegd; 'DEZE HEEFT SCHURFT!'
Nou, toen Moos kennelhoest had deed "hij heeft besmettelijke kennelhoest' het 'm ook niet :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

miekmiek schreef:ik heb het je al vaker gezegd; 'DEZE HEEFT SCHURFT!'
Die heb ik ook wel eens gedaan, en ZE BIJT! :mrgreen:
Al zal dat ook misschien niet zo verontrustend zijn als je Saar en Vera ziet.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier in het bos( waar ik overigens niet meer kom, vanwege zeer gefrustreerde baasjes..) werkte dat juist averechts... Ik kreeg namelijk de reactie, 'ja geen wonder dat mijn hond dan niet luistert, je moet ook niet met een loopse teef in het bos komen :neenee: .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Muis.. schreef:Hier in het bos( waar ik overigens niet meer kom, vanwege zeer gefrustreerde baasjes..) werkte dat juist averechts... Ik kreeg namelijk de reactie, 'ja geen wonder dat mijn hond dan niet luistert, je moet ook niet met een loopse teef in het bos komen :neenee: .
Ik vind het geen excuus. Ze moeten hun hond aanlijnen als ze hem niet bij zich kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Dat iemand anders een loopse hond heeft, pleit ze echt niet vrij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Jep herkenbaar ; besmettelijk virus helpt ook niet bij alle baasje en dat was die keer dus echt waar.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

twinkeltje schreef:weet je wat goed werkt als je zegt dat je hond last heeft van een vlooieplaag
Ja, iedereen weet wel wat vlooien zijn en daar is iedereen wel erg huiverig voor. Ik zou zoiets dus ook roepen in zo'n geval.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wil je Isabel lenen?
Die rost die reuen namelijk gewoon weg als ze één van de loopse meisjes hier lastig vallen.
Ideaal! :ok:

Ik loop gewoon waar ik wil met de dames, ook als er een loops is. Nooit problemen. Zij horen hun honden bij zich te houden, mijn dames luisteren ook gewoon als ik ze roep. Ook als ze loops zijn.

Ik waarschuw wel even, en meestal lijnen ze dan de reu aan. Als ze dat niet doen zeg ik meestal dat het mij niet uitmaakt (want Isabel zorgt wel dat er niet gedekt wordt :mrgreen: ) maar dat die hond dus wel met mij mee loopt als ze hem niet bij zich houden.
Soms blijkt hij dan toch wel onder appèl te kunnen staan, en soms loopt ie mee.
Dan is het een masochist, want ik houd Isabel dus niet bij me :smile2:
Die rost erop los. :S:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja wat moet je dan nog gaan zeggen als ze daar al niet op reageren?

Hera is nu ook hoogloops maar nog geen problemen gehad. Nooit eigenlijk.
Ik ben daarnet toch aardig wat honden tegen gekomen maar geen enkele die ons lastig viel. Gelukkig.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

estelle schreef:ja wat moet je dan nog gaan zeggen als ze daar al niet op reageren?
Ik kan wel een paar dingen bedenken, maar ik geloof niet dat Moos dat bedoelde ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb vergelijkbare ervaringen op het moment :mrgreen:
Volgens mij is het woord "loops" niet meer bekend?
Als ik dat zeg wordt er zeer wazig gekeken :denken:
Als er al iets wordt teruggezegd is het ook niet meer dan "oh"
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik heb vergelijkbare ervaringen op het moment :mrgreen:
Volgens mij is het woord "loops" niet meer bekend?
Als ik dat zeg wordt er zeer wazig gekeken :denken:
Als er al iets wordt teruggezegd is het ook niet meer dan "oh"
Ah, ik ben dus niet de enige :mrgreen:
Raar he? Ik krijg inderdaad ook het idee dat ze niet weten wat ik bedoel ofzo :denken:
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Toen Fellow kennelhoest had had je een paar reacties als je mensen waarschuwden ,of ze deden of Fellow een monster was, of ze zeiden dat hun hond was ingeënt of het maakte ze niet uit.
Dus dat werkt niet als je honden op afstand wilt houden, misschien kun je beter zeggen dat je hond niet met andere honden om kan gaan :wink:
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Ook ik heb alleen meisjes. En een loops teefje nu. Gelukkig kan ik gewoon door rijden als er een opdringerige reu aankomt. Het is niet mijn probleem als die dan achter ons aan hobbelt. Sorry reu eigenaren maar ik rijdt echt gewoon door. Als ik stil gaat staan dan gaan
A; mijn honden breien met de riemen
B; Trekken en dat kan ik niet hebben
c ik wil geen puppen meer :mrgreen:
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Je meent het :smile2: :smile2: Nog te jong... Als het zo makkelijk is....
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Noële schreef:Toen Fellow kennelhoest had had je een paar reacties als je mensen waarschuwden ,of ze deden of Fellow een monster was, of ze zeiden dat hun hond was ingeënt of het maakte ze niet uit.
Dus dat werkt niet als je honden op afstand wilt houden, misschien kun je beter zeggen dat je hond niet met andere honden om kan gaan :wink:
Dat gelooft niemand als je met een klein witje en een Golden teef loopt :wink: Die optie heb ik allang opgegeven :mrgreen:

Wel toevallig net vanmiddag dan weer de hele leuke andere kant tegengekomen. JR reutje (later bleek gecastreerd) die los liep, maar even werd opgetild toen ze zagen dat mijn honden aangelijnd waren en ik stond te wachten tot ze waren doorgelopen. Even later kwamen we elkaar weer tegen en toen heb ik maar even gezegd dat ik met een loopse teef liep, en bleek JR gecastreerd.
Hij was echter nog wel heel erg geintesseerd in Vera, die dan dus gewoon 10 minuten lang met een JR neus in haar kont haar eigen ding loopt te doen :roll: :mrgreen: , en toen draaiden zij om en zeiden vriendelijk dat ze wel even een andere route namen. Niks "wat doe je hier dan ook met een loopse teef" ofzo (het was in een grijs gebied tussen aanlijn- en losloopgebied waar ik liep, en dat was de enige hond die we tegen zijn gekomen).
Was toch weer een leuke ervaring dan ook :ok: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Mickie schreef:Ik héb op dit moment en loopse en zéér gewillige teef. Toen ik haar eergisteren uitliet kwamen we een forse, loslopende, bullmastifferige reu tegen. Op mijn opmerking dat ik een loopse teef aan de lijn had, reageerde de eigenaar met een lacherige "oh maar die van mij is nog te jong om iets te kunnen hoor, hij weet nog niet hoe". Nou ik ben toch maar even omgelopen want ik had hem er niet graag afgetrokken als hij terplekke het licht had gezien... :19:

Volgende keer roep ik ook SCHURFT! :smile:
Nou haha, gelijk heb je om om te draaien ja...Zit je ook niet op te wachten zo'n enorme reu die er wel even op wil :N: :mrgreen:
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Als een van mijn teefjes loops is dan ga ik niet naar uitlaat gebieden. Nu woon ik gelukkig aan de rand van Rotterdam zuid. Dus ik kan een andere kant opgaan zeg maar. Ik kan de reactie wel voorstellen dat reu eigenaren de opmerking plaatsen zo van, wat doe je hier met een loopse teef.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jannie Tilly schreef:Als een van mijn teefjes loops is dan ga ik niet naar uitlaat gebieden. Nu woon ik gelukkig aan de rand van Rotterdam zuid. Dus ik kan een andere kant opgaan zeg maar. Ik kan de reactie wel voorstellen dat reu eigenaren de opmerking plaatsen zo van, wat doe je hier met een loopse teef.
Ik ga ook niet naar uitlaatgebieden hoor :wink: Maar loslopen wordt hier heel veel gedoogd, en er zijn dus geen plekken waar je geen loslopende honden tegen zal komen.
Ik loop nu bewust alleen nog maar in de wijk of in de polder op plekken waar ook auto's rijden. Alleen daar lopen dus ook honden los. Tja, nah ja, dan doen ze maar even alsof wij ook een auto zijn. Ik vind het sowieso onverantwoord je hond los te laten daar waar elke 5 minuten wel een auto de bocht om komt zoeven.
Maar we komen in de polder dus zelden loslopende andere honden tegen, 1 per week is veel. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
Jannie Tilly schreef:Als een van mijn teefjes loops is dan ga ik niet naar uitlaat gebieden. Nu woon ik gelukkig aan de rand van Rotterdam zuid. Dus ik kan een andere kant opgaan zeg maar. Ik kan de reactie wel voorstellen dat reu eigenaren de opmerking plaatsen zo van, wat doe je hier met een loopse teef.
Ik ga ook niet naar uitlaatgebieden hoor :wink: Maar loslopen wordt hier heel veel gedoogd, en er zijn dus geen plekken waar je geen loslopende honden tegen zal komen.
Ik loop nu bewust alleen nog maar in de wijk of in de polder op plekken waar ook auto's rijden. Alleen daar lopen dus ook honden los. Tja, nah ja, dan doen ze maar even alsof wij ook een auto zijn. Ik vind het sowieso onverantwoord je hond los te laten daar waar elke 5 minuten wel een auto de bocht om komt zoeven.
Maar we komen in de polder dus zelden loslopende andere honden tegen, 1 per week is veel. :wink:
Ik loop ook niet in de uitlaatgebieden waar de honden officiëel los mogen lopen.
De laatste vage blik was trouwens van een mijnheer die zijn reu aan de lijn had, maar het wel leuk vond als de hondjes even konden kennismaken :mrgreen:
(Ita was ook aangelijnd)

Nou toch maar even niet :N:

En inderdaad van de week hier ook iemand met een jonge reu die volgens zijn baas "het licht" nog niet had gezien.
Dat hoeft hij dan ook niet te ontdekken op Ita :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ik loop ook niet in de uitlaatgebieden waar de honden officiëel los mogen lopen.
De laatste vage blik was trouwens van een mijnheer die zijn reu aan de lijn had, maar het wel leuk vond als de hondjes even konden kennismaken :mrgreen:
(Ita was ook aangelijnd)

Nou toch maar even niet :N:
Ja hahaahah, ik moest van de week ook iemand met een reutje aan de flexi ervan overtuigen dat kennis maken geen goed idee was. Nadat ik twee keer had geroepen dat ze loops was, verduidelijkt met dat we geen puppies willen he? (en dan maar hopen dat die baas er ook zo over denkt :N: :mrgreen: ), werd de flexi toch maar even kort gehouden.
Toen heb ik snel geroepen "dan neem ik haar nu meteen mee hoor!" en heb enorm de pas erin gezet. Mevrouw had wat hints nodig, maar toen had ze het eindelijk door :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Muk schreef:
twinkeltje schreef:weet je wat goed werkt als je zegt dat je hond last heeft van een vlooieplaag
Ja, iedereen weet wel wat vlooien zijn en daar is iedereen wel erg huiverig voor. Ik zou zoiets dus ook roepen in zo'n geval.
heb ik ook een aantal keer gedaan hoor moet je kijken hoe vies ze dan naar je kijken en hun hond mee nemen
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

iones schreef:
Muis.. schreef:Hier in het bos( waar ik overigens niet meer kom, vanwege zeer gefrustreerde baasjes..) werkte dat juist averechts... Ik kreeg namelijk de reactie, 'ja geen wonder dat mijn hond dan niet luistert, je moet ook niet met een loopse teef in het bos komen :neenee: .
Ik vind het geen excuus. Ze moeten hun hond aanlijnen als ze hem niet bij zich kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Dat iemand anders een loopse hond heeft, pleit ze echt niet vrij.
niet mee eens...al heb je de best luisterende reu, bij loopse teefjes blijft het toch altijd maar de vraag of ze luisteren

ik vind trouwens wel dat je met je loopse teef in een bos mag wandelen...
Cantus
Zeer actief

twinkeltje schreef:
Muk schreef:
heb ik ook een aantal keer gedaan hoor moet je kijken hoe vies ze dan naar je kijken en hun hond mee nemen
ik heb wel eens de reactie gehad: "achja mijne is toch ingespoten met frontline" :19:
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
iones schreef:
niet mee eens...al heb je de best luisterende reu, bij loopse teefjes blijft het toch altijd maar de vraag of ze luisteren

ik vind trouwens wel dat je met je loopse teef in een bos mag wandelen...
Ik vind een loopse teef ook een behoorlijk verzachtende omstandigheid inderdaad hoor :wink:
Nu loop ik dus niet in offciele losloopgebieden, en dan verwacht ik dus wel dat iemand meteen bij me staat om zijn/haar hond te pakken en aan te lijnen.
Helaas blijkt de kreet "ze is loops" daar niet voldoende voor :19:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

daar ben ik het dan ook mee eens
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”