Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weglopen van een hond die het spelletje te leuk vind ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Weglopen van een hond die het spelletje te leuk vind ...

Ongelezen bericht door blondie »

tsja.. dat deed ik gister met de laatste nachtwandeling.. we liepen gedrieen het park in.. na middernacht dus geen honden meer.. ik zie een bal langs de kant van het slootje en wijs ernaar en zeg pak m maar..
hardstikke leuk natuurlijk :cheer: leren knik was nog niet zoals ik dacht lek maar intact.. beetje lastig beethouden dus voor Bluf..
Maar op het open veld kon ik wel ver trappen.. dus superleuk spelletje.. Finn rende ook vrolijk mee en het feest was compleet.. na tien minuutjes vond ik het welletjes.. dus hup jongens we gaan slapen!
Ja doeiiii :pffff: dacht Bluf en die stond halverwege het veldje vrolijk te kwispelen voor nog een spelletje, een keer hier .. kwam ze met bal.. maar niet voor me.. ze bleef op afstand uitdagen..
Tsja.. ik vertikte het om op haar in te lopen... dus nog een keer.. hier..
ze duwde met de neus tegen de bal en bleef kwispelend om een spelletje vragen :mrgreen: maar goed.. had ze hem nu voor me voeten gelegd had ze nog een spelletje kunnen krijgen.. maar dat vertikte ze ook dus na me ervan vergewist te hebben dat er echt geen andere honden liepen... ben ik met Finn het bruggetje overgelopen en langs de struiken vertrokken... die komt wel...
ik keek door de struiken, luisterde naar het geluid van haar poten op het bruggetje... en toen.. werd het stil... :N:

snel terug gelopen.. gekeken.. en toen hoorde ik haar... splish splash... madam had de bal in het water laten vallen.. en kreeg geen grip op die bal..terwijl ze al happend en poten zwaaiend in het water de bal onder controle te krijgen :roll:
Ik bedacht me alleen... hoe krijg ik het voor elkaar...en ik wil :slaap:
maar ja nat was ze toch al.. dan maar stimuleren de bal ook echt te pakken... en jippie... ze had beet... kluiterde de kant op... met bal...
en legt de bal neer om te gaan schudden... bal rolt weer het water in :19:
en toen begon het tafereel opnieuw... tot ze eenmaal echt met bal op de kant stond... en ze bewust :evil: de poot tegen die bal aanknalde zodat die weer het water in viel.--- krengetje---
Ik vond dat ze wel weer genoeg beweging had gehad, en heb de bal lekker onder me arm geduwd wat weer een keurig volgend hondje opleverde :pffff:
Maar weer wat geleerd---- de ene hond is de ander niet hahaha Finn zou alles om zich heen vergeten als ik uit beeld ben... dan is het WAAR IS ZE NOU!!!!! en Bluf denkt nog wel eens :wink: daaahag baas!
Gelukkig heeft ze een vacht die snel droog is... :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

:N:

Ze gaan hier 's avonds echt niet los. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat zou zo maar mn jonge mechel geweest kunnen zijn :N: als die een bal langs ziet drijven in het kanaal mot ie hem hebben of die nu heel is of niet (dus pakbaar of niet) krijgen zal ie hem...
Ook al moet ie een uur ploeteren en is het idd. midden in de nacht... die bal zal mee naar huis. :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

malinois schreef:Dat zou zo maar mn jonge mechel geweest kunnen zijn :N: als die een bal langs ziet drijven in het kanaal mot ie hem hebben of die nu heel is of niet (dus pakbaar of niet) krijgen zal ie hem...
Ook al moet ie een uur ploeteren en is het idd. midden in de nacht... die bal zal mee naar huis. :N:
Leuk he...honden... :mrgreen:
(ach als je het echt te gortig vind worden.. dan neem ik aan dat jij op je jonge mechel ook wel grip hebt.. soms mogen ze wat mij betreft burgerlijk ongehoorzaam zijn haha dan geniet ik van de volhardendheid in hun missie om het bijna onmogelijke mogelijk te maken...)

oh en eh.. ik heb nu geloof ik vier hele ballen, drie vodjes, 3 halfzachte leren knikken in de tuin liggen.. en vrijdag gaan de halve boomtakken die in mijn voortuin liggen naar de mileustraat... :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ohhh geweldig!
In de zomer is het zo'n ontzettend leuk spelletje om geestelijk moe van te worden; ballen (die dus niet kapot zijn) in het water mieteren en zie hem er maar uit te krijgen. :smile2:
Dan zwemmen ze soms het hele meer wel 4x over hihihih.

Gisteren had Hera trouwens ook zoiets. In een slootje lag wat ijs (geen diepe sloot hoor) en op de een of andere manier krijgt Hera dat balletje onder het ijs geschoven. Toen moest ze ook heel hard na gaan denken hoe ze ide er nu weer uit kreeg. Ze had al snel door dat ze met haar voorpoot dat ijs kapot kon slaan maar elke keer als ze dat deed schoof het balletje gewoon een stukje verder onder het ijs. :smile2: Op een gegeven moment zag je haar even denken :denken: om uiteindelijk als een debiel het ijs kapot te maken en toen had ze hem weer. :cheer:

Maar op zo'n moment krijg ik haar ook echt niet mee hoor, dan moet en zal ze die bal hebben. Ghaya was net zo.
Kimba (en Chello voorheen) zal het wel, ze probeert even of het lukt en zo niet....jammer.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

blondie schreef: Leuk he...honden... :mrgreen:
(ach als je het echt te gortig vind worden.. dan neem ik aan dat jij op je jonge mechel ook wel grip hebt.. soms mogen ze wat mij betreft burgerlijk ongehoorzaam zijn haha dan geniet ik van de volhardendheid in hun missie om het bijna onmogelijke mogelijk te maken...)

oh en eh.. ik heb nu geloof ik vier hele ballen, drie vodjes, 3 halfzachte leren knikken in de tuin liggen.. en vrijdag gaan de halve boomtakken die in mijn voortuin liggen naar de mileustraat... :mrgreen:
Wat klinkt dit ongelofelijk bekend zeg, de oogst was hier vorige week:
twee leren kicks, waarvan één lek, drie plastic vodjes, een half bos met takken, drie tennisballen (uitgekleed) en een stuk touw,van dat hele dikke, een sleeptros zeg maar.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

haha geweldig :smile: gelukkig heeft dongo daar geen last van...al blijft het natuurlijk wel een leuk schouwspel :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:Dat zou zo maar mn jonge mechel geweest kunnen zijn :N: als die een bal langs ziet drijven in het kanaal mot ie hem hebben of die nu heel is of niet (dus pakbaar of niet) krijgen zal ie hem...
Leuk he...honden... :mrgreen:

ja als het moet dan komt ie met lichtelijke tegenzin... maar komen doet ie wel hoor, maar als ik niks zeg... blijft ie net zolang bezig tot ie hem heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

josefientje schreef:
blondie schreef: Leuk he...honden... :mrgreen:

Wat klinkt dit ongelofelijk bekend zeg, de oogst was hier vorige week:
twee leren kicks, waarvan één lek, drie plastic vodjes, een half bos met takken, drie tennisballen (uitgekleed) en een stuk touw,van dat hele dikke, een sleeptros zeg maar.
Hier komen zelfs de buurtkinderen hun lekke ballen brengen, op voorwaarde dat ze deze zelf aan een hond mogen geven :N: dus hier een complete verzameling...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier idem. Eva presteert het bal na bal om de rubberen ballen mee het water in te nemen en dan los te laten. Daar krijg je dus echte en punthoofd van want we moeten steeds weer een nieuwe kopen. Drijvende kongen worden vakkundig van hun drijfschuim ontdaan en zinken dan ook. Maar reken maar dat ze op de plaats van verlies blijft staan graven en klooien in het water. Die bal moet gevonden worden. Ook de dag erna rent ze meteen naar waar ze hem het laatst had en gaat ze weer het water in om de bodem af te zoeken. Meestal koop ik meteen een nieuwe zodat ze in ieder geval vervanging heeft waardoor de verloren bal zijn waarde verliest. :ok:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

MARC_S schreef:
Hier idem. Eva presteert het bal na bal om de rubberen ballen
dus echte en punthoofd van want we moeten steeds weer een nieuwe kopen. Drijvende kongen worden vakkundig van hun drijfschuim ontdaan en zinken dan ook. Maar reken maar dat ze op de plaats van verlies blijft staan graven en klooien in het water. Die bal moet gevonden worden. Ook de dag erna rent ze meteen naar waar ze hem het laatst had en gaat ze weer het water in om de bodem af te zoeken. Meestal koop ik meteen een nieuwe zodat ze in ieder geval vervanging heeft waardoor de verloren bal zijn waarde verliest. :ok:
Ik wou dat mijn Eva deed wat jouw Eva doet.
De mijne dropt ze het water in......................en dat was het dan.
Geen haar op d'r lijf die eraan denkt om erachter aan te gaan om ze eruit te halen.

Báááás.....oehoe......bal is weg :cheer:
Gooi even een nieuwe op :boos:
blondie
Zeer actief

MARC_S schreef:
Hier idem. Eva presteert het bal na bal om de rubberen ballen mee het water in te nemen en dan los te laten. Daar krijg je dus echte en punthoofd van want we moeten steeds weer een nieuwe kopen. Drijvende kongen worden vakkundig van hun drijfschuim ontdaan en zinken dan ook. Maar reken maar dat ze op de plaats van verlies blijft staan graven en klooien in het water. Die bal moet gevonden worden. Ook de dag erna rent ze meteen naar waar ze hem het laatst had en gaat ze weer het water in om de bodem af te zoeken. Meestal koop ik meteen een nieuwe zodat ze in ieder geval vervanging heeft waardoor de verloren bal zijn waarde verliest. :ok:
oei! Dure hobby die kong!!! hier werd het drijfschuim ook vakkundig verwijderd... scheelt dat ik weet waar hij nog steeds ligt in de sloot, dus binnenkort eens mijn hengelpak aan en hem eruithalen...
En Finn gooit ook doelbewust zijn rubberen ballen in het water om dan met zijn gehele kop erin te verdwijnen om hem weer op te duiken.. en lukt dat niet dan maalt hij met zijn poten de grond af en als hij hem voelt dan duikt hij hem op :denken:
maar ik geniet ervan als ik dat zo zie gebeuren.. haha helemaal in hun element...
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

malinois schreef:
josefientje schreef:
blondie schreef: Hier komen zelfs de buurtkinderen hun lekke ballen brengen, op voorwaarde dat ze deze zelf aan een hond mogen geven :N: dus hier een complete verzameling...
:smile:
Deed ik ook altijd, mijn oude spullen naar de hond van de buren. Die had nog meer speelgoed dan hun eigen kinderen!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

oei! Dure hobby die kong!!! hier werd het drijfschuim ook vakkundig verwijderd... scheelt dat ik weet waar hij nog steeds ligt in de sloot, dus binnenkort eens mijn hengelpak aan en hem eruithalen...
Misschien een rare tip, maar in een golfzaak (of winkel die iets van golfspullen verkoopt) kun je een retriever kopen. Het is een soort uitschuifbare stok waarmee je golfballetjes uit het water kunt halen. (stalen schepnetje) Zit dus in mijn golftas want ben nog lang geen pro en mik ze rustig in het water :mrgreen:

Kong gaat volgens mij lukken, een voetbal helaas niet :wink:

Zo'n retriever kost een euro of 7 (mijne tenminste 3 jaar terug)
En de groeten van de mannen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”