Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op mijn hondjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Trots op mijn hondjes

Ongelezen bericht door flamme »

Zoals een aantal van jullie wel weten heb ik 2 saarlooswolfhonden en 1 flatcoated retriever. En ik woon beneden de rivieren dus hebben we carnaval. Nou had ik vorige week al de kinderoptocht gekeken. Maar dat was vanachter het huiskamerraam en niet zo'n harde geluiden.

Gisteren kwam de echte optocht bij ons langs. Da's dan weer andere koek. Niet alleen is het dan druk bij ons voor de deur, maar de optocht gaat gepaard met harde muziek, gillende, raar verklede mensen, de harmonie en enkele grote praalwagens.
Toch hadden we besloten buiten op onze oprit te gaan zitten. Geparkeerd in een tuinstoelletje met een glas drinken erbij (roosvicee :mrgreen: )

Mika was al meteen zo gek als een deur en joelde vrolijk mee met alles wat op muziek leek. Werd helemaal gek van de balonnen maar was vooral in zijn sas toen de kinderen van de kinderoptocht hem kwamen knuffelen :mrgreen: . Nu was ik voor Mika ook niet zo bang. De saartjes was ik meer bang voor.
Escan was het meeste schuw. Maar heeft zijn staart niet tussen zijn poten gehad al kwispelde hij ook niet. Hij kwam wel bevestiging zoeken bij mij, maar at bv ook gewoon snoepjes. Iets wat hij als hij echt gestresst is niet doet. Heeft zelfs, toen voorbijgangers hem op de foto wilden zetten even vriendelijk een beetje gekwispeld. En vond het toch ook nodig om tegen een klein hondje te blaffen wat zo brutaal was tegen onze brievenbus te plassen. Flamme ging nog een stapje verder, die vond het in het begin machtig interessant maar na een half uurtje had ze het wel bekeken en ging voor mijn voeten liggen slapen :eek: . Ze had toen al wel de nodige koekjes op, en een appel die 1 van de optochtlopers uitdeelden. Ik hoefde 'm niet, Flamme nam hem met een grote kwispel aan. En daarna had ze het wel gezien.
Ik had de voordeur open zodat ik als de stress teveel zou worden meteen naar binnen kon. Maar da's helemaal niet nodig geweest :cheer:
Ik ben dan ook heel erg trots op mijn hondjes. Op Miek natuurlijk ook, maar vooral op de saartjes. Want ze hebben het alle 3 heel erg goed gedaan :ok:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Soms ben je zo trots, leuk gevoel is dat :mrgreen:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ja, ik vond het super :ok:
We kregen wel reacties hoor. Zowel positief als negatief. Zo van, belachelijk dat je honden meeneemt naar een optocht, of met een smalend lachje: Zit je met je gezin buiten...
Boeit me niet zo. Ik weet waarom ik ervoor kies en voor wie.

Wel erg leuk dat verschillende mensen de honden even kwamen aanhalen. Of gewoon dat je hoort dat je mooie honden hebt. Erg, he :mrgreen: maar dat streelt mijn ego :N: :wink:
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

super dat het zo goed is gegaan! is dan echt een fijn gevoel!

dat mensen soms van die rare opmerkingen maken is hun probleem, niets van aantrekken! het zijn die leuke opmerkingen die idd nog eventjes je ego strelen he;)
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Beertje houdt niet van carnaval.
Bij mij start de optocht voor de deur. Dat is heel druk , ontzettend veel lawaai en veel mensen over de vloer.
Beertje was vreselijk bang en onrustig. Ik ben maar naar binnen gegaan en heb samen met hem gewacht tot het over was. Toen we later in het bos waren werd hij weer rustig. Gelukkig is het meeste glas op straat ook alweer opgeruimd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Fijn is zoiets he :ok:
Vorig jaar hebben mijn moeder en ik de honden ook meegenomen naar de optocht (in Maastricht nogwel). Wij verkleed als dalmatiers en de honden allebei een stippelvestje aan (ja sorry, we konden het niet laten :N: ). Beide waren ze wat nerveus als er een muziekband voorbij kwam, maar we stonden op een mooie plek, zodat ik afstand kon nemen van de optocht wanneer nodig. Heel veel positieve reacties gehad (mensen die op de foto wilden enzo :mrgreen: ) maar inderdaad ook negatieve. Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Jij weet wat je met jouw honden kan en wat niet.
Ik zag het toen als een nieuwe ervaring voor ze en als dat op een positieve manier begeleid wordt lijkt me er weinig verkeerds aan :19:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nou, zo bekijk ik het inderdaad maar. Wel lachen die stippelvestjes :N: :mrgreen:

Ik zeg ieder jaar dat ik als roodkapje ga. Dan is 1 van de saarloosjes de grote boze wolf :mrgreen: maar dat doe ik maar niet. Ik wil juist van het roodkapjesyndroom af :wink:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Alleen maar goed een keer een optocht te bekijken met de honden. Wij zijn met 3 jonge honden van de club zaterdag ook naar de optocht wezen kijken.
Nou gaven ze er alle 3 helemaal totaal niks om dus dat was weer fijn.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gefeliciteerd haha! Je hebt down to earth honden? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”