Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO clubs
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
IPO clubs
Ik heb een vraag, Ik heb een mh van 6 maanden uit een werklijn en doe daar nu gehoozaamheid mee. dwz een puppytraining gedaan en gisteren examen gedaan voor jonge honden training. Nou wil ik meer met haar gaan doen en ben een aantal maanden geleden bij een KNPV vereniging bij ons in de buurt geweest. Ik ben hier heel erg op af geknapt, de honden werden daar alleen maar geschopt en geslagen. nou gaat het mij niet om de discussie of dat nou wel of niet goed is, ik wil dit niet en ik denk gewoon dat ik bij een verkeerde vereniging ben geweest.
Ook ben ik bij een reddingshonden club geweest en dat was opzichwel leuk maar knpv/ipo trekt mij meer. ik heb mij laten vertellen dat IPO meer sport gericht is en dus wat vriendelijker is. ik ben niet tegen een hond corrigeren maar wel op een normale manier vandaar.
mijn vraag is nu het volgende:
Ken iemand een leuke IPO vereniging in overijssel. ik kan het nergens vinden. of is er iemand die het leukt lijkt om eens ergens samen heen te gaan? Wat het meest belangerijk is is de vraag dat als ik IPO ga doen mijn hond gewoon in huis gehouden kan worden. Ik heb geen kennel en dit wil ik ook niet mijn hondje moet lekker in huis mee draaien.
Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren. wel eerlijk van ze maar niet mijn bedoeling..
nou heel verhaal,
Ik hoop op wat reacties
alvast bedankt
Ook ben ik bij een reddingshonden club geweest en dat was opzichwel leuk maar knpv/ipo trekt mij meer. ik heb mij laten vertellen dat IPO meer sport gericht is en dus wat vriendelijker is. ik ben niet tegen een hond corrigeren maar wel op een normale manier vandaar.
mijn vraag is nu het volgende:
Ken iemand een leuke IPO vereniging in overijssel. ik kan het nergens vinden. of is er iemand die het leukt lijkt om eens ergens samen heen te gaan? Wat het meest belangerijk is is de vraag dat als ik IPO ga doen mijn hond gewoon in huis gehouden kan worden. Ik heb geen kennel en dit wil ik ook niet mijn hondje moet lekker in huis mee draaien.
Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren. wel eerlijk van ze maar niet mijn bedoeling..
nou heel verhaal,
Ik hoop op wat reacties
alvast bedankt
-
- Zeer actief
Ik ben zelf eens wezen kijken bij een vereniging waar ipo getraind werd, van de NBG. Die zitten op verschillende plaatsen, deze zat in Buurse, bij Enschede.
Ik vond dat daar heel leuk getraind werd. Of ze goed zijn en dat soort dingen, dat kan ik niet zeggen, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van. Ik kreeg wel de indruk dat ze er heel serieus en prettig mee bezig waren. Geslagen en geschopt heb ik niet gezien, dat leek ook niet echt hun stijl te zijn (voor zover ik dat zo snel heb kunnen zien).
Als je belangstelling hebt kan je eens kijken op
http://www.nbg-hondensport.nl/
Als je daar kijkt bij verenigingen dan zie je alle vestigingen met de info hoe je contact op kan nemen.
Heel veel plezier en succes met je training
Groetjes,
Marjan
Ik vond dat daar heel leuk getraind werd. Of ze goed zijn en dat soort dingen, dat kan ik niet zeggen, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van. Ik kreeg wel de indruk dat ze er heel serieus en prettig mee bezig waren. Geslagen en geschopt heb ik niet gezien, dat leek ook niet echt hun stijl te zijn (voor zover ik dat zo snel heb kunnen zien).
Als je daar kijkt bij verenigingen dan zie je alle vestigingen met de info hoe je contact op kan nemen.

Groetjes,
Marjan
- frank1985
- Zeer actief
Murphy schreef:Ik ben zelf eens wezen kijken bij een vereniging waar ipo getraind werd, van de NBG. Die zitten op verschillende plaatsen, deze zat in Buurse, bij Enschede.
Groetjes,
Marjan
heey Marjan,
Dank je wel ga daar eens kijken. ben je daar zelf ook gaan trainen of heb je alleen gekeken??
-
- Vaste gebruiker
waar woon je in overrijssel? ik woon zelf ik Enschede ik train met me hond in duitsland(Coesfeld)www.rottweiler-coesfeld.de
in overijssel zijn niet veel clubs
hier de lijst van werkgroepen
Amsterdam www.rottweilerwerkgroepamsterdam.nl
Emmen www.rwe-emmen.nl
Fryslân (Heerenveen) www.rottweilerfriesland.nl
De Kempen (Valkenswaard) www.rottweilerwerkgroepdekempen.nl
Roosendaal www.rotties.nl
Rotterdam www.enrw.nl
Veluwe-IJsselstreek www.rwvij.eu
Flevoland www.rwflevoland.nl
Tilburg www.rottweilerwerkgroeptilburg.nl
Zeeland http://www.communities.zeelandnet.nl./d ... php?page=1
Weststellingwerf i.o. www.rwweststellingwerf.nl
varsseveld www.agvarsseveld.nl
het kan zijn dat ik er wat vergeet maar ga eens googlen
in overijssel zijn niet veel clubs
hier de lijst van werkgroepen
Amsterdam www.rottweilerwerkgroepamsterdam.nl
Emmen www.rwe-emmen.nl
Fryslân (Heerenveen) www.rottweilerfriesland.nl
De Kempen (Valkenswaard) www.rottweilerwerkgroepdekempen.nl
Roosendaal www.rotties.nl
Rotterdam www.enrw.nl
Veluwe-IJsselstreek www.rwvij.eu
Flevoland www.rwflevoland.nl
Tilburg www.rottweilerwerkgroeptilburg.nl
Zeeland http://www.communities.zeelandnet.nl./d ... php?page=1
Weststellingwerf i.o. www.rwweststellingwerf.nl
varsseveld www.agvarsseveld.nl
het kan zijn dat ik er wat vergeet maar ga eens googlen
Laatst gewijzigd door Rottweiler_Hummer op 25 feb 2009 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
Ben ik ook heel erg benieuwd naar.............. ik lees hier op het forum regelmatig dat jullie je honden gewoon in huis hebben.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
Wie is het daar mee eens?
- frank1985
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wat een onzin. Hier zitten ze in een kennel o.a. omdat het gewone huishondje asociaal is t.o.v. de herders en omdat ze zo hun rust hebben van elkaar, maar ze zouden net zo goed in huis kunnen qua sociaal gedrag. Veel beveiligers hebben hun honden ook gewoon binnen liggen hoor. De hond moet het verschil weten tussen wanneer hij aan het werk is en wanneer niet, en dat ligt aan de baas en hoe er getraind wordt. Bij een vereniging die ze helemaal doldraait zou ik niet willen trainen.frank1985 schreef:Ben ik ook heel erg benieuwd naar.............. ik lees hier op het forum regelmatig dat jullie je honden gewoon in huis hebben.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
- frank1985
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
ben ik helemaal met je eens, ik ben 4 keer bij die vereniging geweest en naar mijn idee hoe ik het zag ( ik ben wel een leek ) was dit niet gezond hoe ze daar werkten. het was alleen schreeuwen schoppen en slaan en daardoor heb ik een beetje een vertekend beeld ervan gekregen. erg jammer want het lijkt me zo leuk omdat met mijn hondje te doen.Gos schreef:Wat een onzin. Hier zitten ze in een kennel o.a. omdat het gewone huishondje asociaal is t.o.v. de herders en omdat ze zo hun rust hebben van elkaar, maar ze zouden net zo goed in huis kunnen qua sociaal gedrag. Veel beveiligers hebben hun honden ook gewoon binnen liggen hoor. De hond moet het verschil weten tussen wanneer hij aan het werk is en wanneer niet, en dat ligt aan de baas en hoe er getraind wordt. Bij een vereniging die ze helemaal doldraait zou ik niet willen trainen.frank1985 schreef:Ben ik ook heel erg benieuwd naar.............. ik lees hier op het forum regelmatig dat jullie je honden gewoon in huis hebben.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
ook gewoon in het weekend met de hond naar het bos deden de mensen daar niet. ze kwamen enkel uit hun kennel om te trainen. nou ik wil savonds wel lekker een eind kunnen lopen met mijn hond daarvoor heb ik natuurlijk ook een hond genomen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik train het KNPV zoekhonden hier in de omgeving en reddingshonden gaan we het hele land doorfrank1985 schreef:waar doe jij het dan ?janinca2002 schreef:Jafrank1985 schreef:in het westen des lands...... zal de naam ff opzoeken. doe je ook reddingshonden werk?janinca2002 schreef:en bij welke reddingshondenclub was je wezen kijken?
Jan

- frank1985
- Zeer actief
ok je woont in Enter zag ik dat is vlak bij almelo. waar train je KNPV dan en hoe gaat de training daar? mischien is dit evt een goede vereniging voor mij als dat uberhaupt kan........janinca2002 schreef:ik train het KNPV zoekhonden hier in de omgeving en reddingshonden gaan we het hele land doorfrank1985 schreef:waar doe jij het dan ?janinca2002 schreef:Jafrank1985 schreef: in het westen des lands...... zal de naam ff opzoeken. doe je ook reddingshonden werk?
-
- Vaste gebruiker
hier klopt niks van en heeft duidelijk nooit een werkhond ervaren.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
Hummer is thuis een ontzettend lieve gezellig deugniet en op de club een fanatieke bijtrol gek..
-
- Vaste gebruiker
in enschede zit ook een knpv clubfrank1985 schreef:ok je woont in Enter zag ik dat is vlak bij almelo. waar train je KNPV dan en hoe gaat de training daar? mischien is dit evt een goede vereniging voor mij als dat uberhaupt kan........janinca2002 schreef:ik train het KNPV zoekhonden hier in de omgeving en reddingshonden gaan we het hele land doorfrank1985 schreef:waar doe jij het dan ?janinca2002 schreef: Ja
- frank1985
- Zeer actief
train jij in enschede? hoe gaat het daar dan? qua trainings methodenRottweiler_Hummer schreef:in enschede zit ook een knpv clubfrank1985 schreef:ok je woont in Enter zag ik dat is vlak bij almelo. waar train je KNPV dan en hoe gaat de training daar? mischien is dit evt een goede vereniging voor mij als dat uberhaupt kan........janinca2002 schreef:ik train het KNPV zoekhonden hier in de omgeving en reddingshonden gaan we het hele land doorfrank1985 schreef: waar doe jij het dan ?
-
- Vaste gebruiker
ik train niet in enschede ik train in coesfeld en dat is een ipo werkgroep maar die knpv club zit valk achter ons en zaterdags zie ik ze altijd trainen daar als ik met de hond wandelfrank1985 schreef:train jij in enschede? hoe gaat het daar dan? qua trainings methodenRottweiler_Hummer schreef:in enschede zit ook een knpv clubfrank1985 schreef:ok je woont in Enter zag ik dat is vlak bij almelo. waar train je KNPV dan en hoe gaat de training daar? mischien is dit evt een goede vereniging voor mij als dat uberhaupt kan........janinca2002 schreef: ik train het KNPV zoekhonden hier in de omgeving en reddingshonden gaan we het hele land door
- frank1985
- Zeer actief
ok maar je kent die knpc club verder niet? klopt het dat KNPV vaak harder is dan IPO? Hoevaak train je in Coesveld. als ik het goed begrijp heb jij je IPO hond dus ook gewoon thuis? en dat leverd dus totaal geen problemen op.Rottweiler_Hummer schreef:ik train niet in enschede ik train in coesfeld en dat is een ipo werkgroep maar die knpv club zit valk achter ons en zaterdags zie ik ze altijd trainen daar als ik met de hond wandelfrank1985 schreef:train jij in enschede? hoe gaat het daar dan? qua trainings methodenRottweiler_Hummer schreef:in enschede zit ook een knpv clubfrank1985 schreef: ok je woont in Enter zag ik dat is vlak bij almelo. waar train je KNPV dan en hoe gaat de training daar? mischien is dit evt een goede vereniging voor mij als dat uberhaupt kan........
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Ik train KNPV Basiscertificaat zoekhonden en daar is het helemaal niet de hond aframmelen hoor.
Ok ik gebruik ook een pikband maar alleen voor correctie, en zo zijn er meerdere op de club. Dat is gewoon een kort klein rukje aan de riem.
Je ziet zelden een keer een schop dat is echt zelden.
Ik trian daar hartstikke fijn.
Ok ik gebruik ook een pikband maar alleen voor correctie, en zo zijn er meerdere op de club. Dat is gewoon een kort klein rukje aan de riem.
-
- Vaste gebruiker
ik train daar 2x in de week woensdagsavond(vanaf 5uur) en zaterdagavond(vanaf 4uur)frank1985 schreef: ok maar je kent die knpc club verder niet? klopt het dat KNPV vaak harder is dan IPO? Hoevaak train je in Coesveld. als ik het goed begrijp heb jij je IPO hond dus ook gewoon thuis? en dat leverd dus totaal geen problemen op.
ik heb inderdaad hummer in huis en natuurlijk is dat geen probleem.
dat zijn allemaal fabeltjes van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Murphy schreef:Ik ben zelf eens wezen kijken bij een vereniging waar ipo getraind werd, van de NBG. Die zitten op verschillende plaatsen, deze zat in Buurse, bij Enschede.
Groetjes,
Marjan
Dankje voor de link, wij zijn ook aan het rond kijken naar een andere club.. (niets is nog zeker) Maar zoals het nu gaat vinden wij het bij onze club niet echt prettig meer.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- frank1985
- Zeer actief
nou de mensen die dat zeiden waren lid van die knpv club dus denk dat ze er wel ervaring mee hebben maar dat ze die honden gewoon helemaal gek maken. waar jij traint is dat een RW club of mogen daar ook andre rassen trainen? is dat in de buurt van enschedeRottweiler_Hummer schreef:ik train daar 2x in de week woensdagsavond(vanaf 5uur) en zaterdagavond(vanaf 4uur)frank1985 schreef: ok maar je kent die knpc club verder niet? klopt het dat KNPV vaak harder is dan IPO? Hoevaak train je in Coesveld. als ik het goed begrijp heb jij je IPO hond dus ook gewoon thuis? en dat leverd dus totaal geen problemen op.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik denk dat het eerder stoere praat is dan iets anders...
ik train IPO en heb de helft van de honden gewoon binnen, 2 zitten er in de kennel omdat ze liever buiten zitten.
Overigens moet je vzh doen voor je uberhaupt ipo kunt doen en daar wordt ook naar het sociale gedeelte gekeken.
ik train IPO en heb de helft van de honden gewoon binnen, 2 zitten er in de kennel omdat ze liever buiten zitten.
Overigens moet je vzh doen voor je uberhaupt ipo kunt doen en daar wordt ook naar het sociale gedeelte gekeken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
er morgen ook andere rassen trainen maar het is voornamelijk rottweilersfrank1985 schreef:nou de mensen die dat zeiden waren lid van die knpv club dus denk dat ze er wel ervaring mee hebben maar dat ze die honden gewoon helemaal gek maken. waar jij traint is dat een RW club of mogen daar ook andre rassen trainen? is dat in de buurt van enschedeRottweiler_Hummer schreef:ik train daar 2x in de week woensdagsavond(vanaf 5uur) en zaterdagavond(vanaf 4uur)frank1985 schreef: ok maar je kent die knpc club verder niet? klopt het dat KNPV vaak harder is dan IPO? Hoevaak train je in Coesveld. als ik het goed begrijp heb jij je IPO hond dus ook gewoon thuis? en dat leverd dus totaal geen problemen op.
het is een half uur 3kwatier van enschede af
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- frank1985
- Zeer actief
Ik ben ook echt niet tegen correcties of zo hoor. ik snap het ff niet meer. als je het over KNPV programma hebt dan heb je toch appel,speuren en pakwerk dat is toch ph1. is KNPV basiscertificaat daar dan een vervolg op of staat dat er los van.Sonnie1983 schreef:Ik train KNPV Basiscertificaat zoekhonden en daar is het helemaal niet de hond aframmelen hoor.
moet je bij KNPV ook eerst VZH doen of is dat niet nodig?
bedankt voor de vele reacties trouwens

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
KNPV heeft verschillende programma's, dus niet alleen PH1frank1985 schreef:Ik ben ook echt niet tegen correcties of zo hoor. ik snap het ff niet meer. als je het over KNPV programma hebt dan heb je toch appel,speuren en pakwerk dat is toch ph1. is KNPV basiscertificaat daar dan een vervolg op of staat dat er los van.Sonnie1983 schreef:Ik train KNPV Basiscertificaat zoekhonden en daar is het helemaal niet de hond aframmelen hoor.
bedankt voor de vele reacties trouwens

Je hebt ook PH2 en objectbewaking (beide met bijtoefeningen) en daarnaast ook het zoekhondenprogramma (dus zonder bijtwerk). Bij dat zoekhondenprogramma begin je met het basiscertificaat en daarna kun je verder voor speuren, sporteren, vlakterevieren en puinrevieren.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- frank1985
- Zeer actief
ok ik zou dan denk ik PH1 of objectbewaking willen doen. wat is daar het verschil in ?Inge schreef:KNPV heeft verschillende programma's, dus niet alleen PH1frank1985 schreef:Ik ben ook echt niet tegen correcties of zo hoor. ik snap het ff niet meer. als je het over KNPV programma hebt dan heb je toch appel,speuren en pakwerk dat is toch ph1. is KNPV basiscertificaat daar dan een vervolg op of staat dat er los van.Sonnie1983 schreef:Ik train KNPV Basiscertificaat zoekhonden en daar is het helemaal niet de hond aframmelen hoor.
bedankt voor de vele reacties trouwens![]()
Je hebt ook PH2 en objectbewaking (beide met bijtoefeningen) en daarnaast ook het zoekhondenprogramma (dus zonder bijtwerk). Bij dat zoekhondenprogramma begin je met het basiscertificaat en daarna kun je verder voor speuren, sporteren, vlakterevieren en puinrevieren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
weet je wel het verschil tussen IPO en KNPV behalve dat IPO vooral sportgericht is?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi