Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben boos :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ben boos :(

Ongelezen bericht door WiLuna »

Een tijd geleden is Luna aangevallen, heb dat hier toen ook geplaatst.
Ik had haar aangelijnd (ze was nog lang geen jaar oud toen) en we liepen door een parkje hier dichtbij (5 min. lopen).
Komt er om een hoekje een grote bouvier, die loopt heel rustig op Luna af, en HAP, tilt haar zo in de bek de lucht in, ben me wild geschrokken omdat dit zomaar uit het niet kwam.
Ze had me niet gezien, blablabla, dierenarts rekening heeft ze betaald en ze zou de hond voortaan aangelijnd houden en eventueel muilkorven.

Nu doet ze dus beide niet.
Ze woont hier in de straat een stukje verderop, het parkje is de andere kant op, maar daar kom ik dus niet meer, want daar loopt zij met dat beest, maar wil ik de andere kant op, moet ik langs hun deur....en wat zag ik van de week weer...de deur ging open, ze komt naar buiten, beest er achteraan, niet aangelijnd en geen muilkorf oid.

Ik durf verdorie bijna nergens meer te lopen met Luna, Luna zelf is bang voor zowat elke hond, vooral als ze plotseling aan komen rennen of blaffen.
Het is ZO sneu gewoon, en ja zelf loop ik dus niet meer fijn met Luna buiten, altijd op mn hoede.

Ook is me inmiddels bekend dat dat beest al meerdere honden heeft aangevallen op deze manier.
Zij zelf verteld de hele buurt en school (onze kids zitten op dezelfde school) dat zij haar hond had aangelijnd, en ik Luna los had, wel potverdorie zeg!
Wat moet ik hier nu mee, ik ben het spuugzat en spring zowat uit mn vel als ik dat beest weer los zie lopen.

Ik kwam er toen de rekening brengen, begint dat beest ineens naar mij te grommen, jeez.....dat doet ie anders nooit hoor, bij niemand...jaja zal wel :roll:
Het is nu dus al een hele tijd geleden, maar ze houdt zich gewoon niet aan de afspraak en dan ook doodleuk gedag zeggen he, bluh! :boos:

moest dit even kwijt, bah, wil weer rustig met Luna kunnen lopen!
tis echt een grote hond, nu ben ik nooit bang voor honden geweest maar deze vertrouw ik voor geen cent!
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

boos

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wat waardeloos :devil:

ik zou toch even met haar gaan praten en dan niet vertellen wat zij wel of niet moet doen, maar dat jij je niet op je gemak voelt als je wil gaan wandelen en of ze in ieder geval in de straat haar hond wil aanlijnen.

Ik hoop dat het lukt!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Als ze zich niet aan de afspraak houdt, dan zou ik met de wijkagent gaan praten. Misschien dat die meer indruk maakt als het gaat om afspraken nakomen :19:

Verder vind ik het heel verdrietig voor Luna. Ik weet niet hoe hoor, maar kun je niet met haar trainen zodat ze hier overheen kan groeien. 't Is zo zonde :19:
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Doe gewoon aangifte! Dat is echt de enige manier om jezelf en andere te beschermen. Op deze manier zijn we allemaal de dupe........

Verder heel veel sterkte met Luna.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Aah arme Luna! Wat een takkewijf zeg, als je weet dat je hond zo is doe hem dan even een muilkorf om als je gaat wandelen..
Zou met een wijkagent gaan praten, want niet alleen financieel maar ook emotioneel is dit niet grappig. :19:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

nou we zijn meteen daarna toen ze weer helemaal beter was, de straat opgegaan, andere honden gezocht die wel vertrouwd waren, vooral zwarte grote, ging toen prima!
Totdat...we bij een ander veldje kwamen, daar kon ze altijd lekker even uitrennen...er kwam een herder de hoek om, konde we niet zien aankomen, die ziet luna, en hop, hard rennend en blaffend achter haar aan.
Ben toen vreselijk kwaad geworden en heb geschreeuwd en gegild dat ze dr hond bij dr moest roepen: Ja doe mn best, zegt het vrouwtje, ja lekker dan.
doe $#@ je hond niet los als die niet luisterd!
Toen was het dus helemaal mis :(
Ze schrikt bij elke hond die ze ziet, wil achteruit weg rennen, hierdoor kan ze niet meer los, want zodra ze een hond ziet rent ze in paniek weg.
Ik haad haar zo goed getraind, kon prima los, prima met elke hond etc....en nu.... :devil:
Vind het echt heel erg, ze is heel anders geworden, ook is ze sinds die tijd gaan blaffen als er andere honden of katten buiten langs lopen enzo.
Hjeel ander hondje gewoon, minder aanhalig ook :(
Ze was verdorie nog lang geen jaar oud :(

Ik ben hier dus ook echt verdrietig over, het hele relaxte wandelen is weg, en dit alles door die hond :(
Hoe vaak moet het nog gebeuren voordat ze er wat aan doen, ik wil idd actie ondernemen, hoe gaat zo'n aangifte?
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

vooral emotioneel hebben we er moeite mee idd, en dat vind ik erger dan financiele gevolgen :(
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

jij hebt het geld aangepakt nu
jij hebt de keus gemaakt het onderling te regelen
dus ik denk dat je nu geen aangifte meer kan doen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Frenk
Zeer actief

Aangifte doen is wel meteen erg zwaar, een wijkagent of lokale hondengeleider hoeft niet meteen een officieel rapport op te stellen. Hij/zij kan toch gewoon meedenken hoe je dit nu verder op zou kunnen lossen. Het is niet het eerste 'geval' en gezien het onverantwoordelijke gedrag van deze dame denk ik zomaar ook niet het laatste :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

WiLuna schreef:Toen was het dus helemaal mis :(
Ze schrikt bij elke hond die ze ziet, wil achteruit weg rennen, hierdoor kan ze niet meer los, want zodra ze een hond ziet rent ze in paniek weg.
Ik haad haar zo goed getraind, kon prima los, prima met elke hond etc....en nu.... :devil:
Vind het echt heel erg, ze is heel anders geworden, ook is ze sinds die tijd gaan blaffen als er andere honden of katten buiten langs lopen enzo.
Hjeel ander hondje gewoon, minder aanhalig ook :(
Ze was verdorie nog lang geen jaar oud :(
Ik zou eens raad vragen aan een ervaren hondentrainer bij jou in de buurt of misschien dat iemand op dit forum je kan helpen. :ok:
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ja ik ga zeker met Luna aan de slag hiermee, tips zijn welkom daarover.
Dan idd maar contact opnemen met de wijkagent, we zullen er vast 1 hebben, maar waar die uithangt? :denken:
Ik baal hier gewoon heel erg van (erg zacht uitgedrukt)
Tuurlijk haar de rekening laten betalen, na met haar gepraat te hebben, en ze begreep me helemaal en zou iig haar hond aangelijnd houden etc. etc.
Leek de kwaadste niet, ze kwam zelfs na het gebeuren meteen kijken hoe het nu met Luna ging.
Dat ze vervolgens zo verder zou gaan had ik dus totaal niet verwacht.
Pas veel later hoorde ik ook over die andere gebeurtenissen, dat beest heeft blijkbaar iets met, of liever gezegd, tegen kleine hondjes.
Ze hadden die bouvier uit een asiel, dat weet ik wel.

Maar goed, leek toen zo goed opgelost, want om toen meteen al aangiste te doen is ook zo wat.

Dat er zoveel achter weg kan komen he, de angst, ja te voorzien idd na zoiets, maar ook emotioneel verder, ze is er echt door veranderd, en ik zelf geloof ik ook, ben erger geschrokken dan dat ik toen dacht eigenlijk.
Angst is gewoon vreselijk, bah!
Voor ons beide.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet ook eens kijken hoe je zelf rustiger kan worden. Op mij kom je (terecht overigens) best wel angstig over. Je bent bang dat het weer kan gebeuren en dat is logisch want je hondje is klein. Maar als er dan bv een herder aan komt rennen kun je er gewoon beter vanuit gaan dat het wel goed zal gaan. Meer kan je toch niet doen en dan blijven jij en je hondje rustiger waardoor ook de herder sneller goed zal reageren.
Als ik ineens oog in oog kom met een hond die ik niet vertrouw dan probeer ik alle kalmte te bewaren om de honden zelf onderling zo relaxed mogelijk te laten zijn. Dat helpt echt. Als er een hond achter Eva aan gaat wat me wel eens gebeurd is toen ze pup was heb ik toch niet gereageerd. Niet geschreeuwd, niet getroost en niet in gesprek met de andere baas gegaan. Zo is je eigen hond er het snelste overheen. Creëer je drama (nogmaals, zeer begrijpelijk in jouw geval) dan maakt je hond er toch ook een drama van en gaat ze bv echt vluchten. Jij geeft immers aan dat het erg is.

Ik denk dat je jezelf moet herpakken, gewoon weer dat parkje in moet en net moet doen alsof dit nooit gebeurd is. De eigenaar van de andere hond zit ook niet op de kosten van een DA te wachten dus zal echt wel proberen te voorkomen dat je hondje weer gepakt wordt :wink:
vom Grubenländer-Schupo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door vom Grubenländer-Schupo »

Waardeloos is dat he? :boos:

Ik erger me ook altijd enorm aan mensen die hun honden niet onder commando hebben.
1 van onze honden die is niet erg sociaal naar andere honden toe.
Ik houd hem altijd aan de riem, en waarschuw mensen dat ze hun hond bij zich moeten houden want als ze naar hem toelopen is het meteen hap!
Maar ook hier trekken ze zich er weinig van aan.
De hond waar ik het trouwens over heb is voor zijn eerste levensjaar meerdere malen zonder enige reden gegrepen door andere lopende honden. Ik vond dat verschrikkelijk en snap dus heel goed hoe rot jij je daarover voelt.
Bij mijn hond heeft dat nu als gevolg dat zodra hij een andere hond ziet, hij ze meteen wil pakken.
Net alsof ie denkt, ik moet hem voor zijn anders word ik straks weer gegrepen.

Misschien kan je nog eens met die mevrouw gaan praten,
en haar erop wijzen dat ze het jou zo wel heel moeilijk maakt.
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

De eigenaar van de andere hond zit ook niet op de kosten van een DA te wachten dus zal echt wel proberen te voorkomen dat je hondje weer gepakt wordt
dan ben je niet handig bezig o die hond los in onze straat te laten lopen :denken:

Ja ik ben toen behoorlijk geschrokken toen ze gepakt werd, mennn heb nog nooit een hond zooooo horen gillen en schreeuwen, ze was compleet in paniek, heeft mij zelfs nog gebeten toen ik haar opgepakte, zo blind in paniek was ze.

Het is lullig gewoon, ik heb dr aan de lijn (moet wel sinds dat voorval anders ben ik haar kwijt :devil: )komt er een herder, hoppa, blaffen en rennen achter dr aan, en Luna zat vast, kon geen kant op, heb de lijn laten uitrollen en naar die baas geschreeuwd.
Tsja, weet je, je weet dat een klein hondje vrij kwetsbaar is, maar pas als je zoiets mee maakt, weet je het echt, 1 beet kan genoeg zijn.
Ze raakt gewoon in paniek als ze een andere hond ziet, ik blijf op zich heel rustig, roep dr: kom maar, en loop rustig door.
Maar bij bepaald gedrag bij honden voel ik me ook niet meer op mn gemak, vooral niet als ze op dr af komen rennen, los dus, terwijl zij vast niet.

Dus ja, voor mij af en toe angstig, maar meestal gewoonweg hoe zeg ik dat eens om het duidelijkt e maken, niet op mn gemak meer, de lol is er wat vanaf, het relaxte zeg maar...hoop dat het zo goed over komt ;)
Luna, schiet meteen een eind achteruit, tot ze niet verder kan, bij elke hond dus sinds die ontmoeting met die herdershond.
Het komt er op neer dat ik niet meer het risico durf te lopen, door te hopen, door relaxt te blijven, dat de andere hond of honden misschien wel goed zullen reageren...misschien is niet goed genoeg zeg maar.
Ik was altijd al oplettend, keek altijd goed naar het gedrag van andere honden die in de buurt kwamen, maar daar kun je dus niet altijd wat aan zien.

tuurlijk, weer wat losser en relaxter worden en reageren zou fijn zijn, maar zolang die hond nog los door de straat loopt zal ik alles doen dat te ontwijken, ga dus ook echt niet naar het park waar zij loopt met dat beest, dat risico is me te groot, veel te groot, die hond is echt onbetrouwbaar, en zij ook, beest loopt los, dan stel ik Luna er niet bewust nog een keer aan bloot.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Ik vind het zowiezo een plicht om de honden vast te houden en pas los te laten wanneer je er zeker van bent dat er geen honden (voor mij mensen) in de buurt zijn of onverwachts om een hoekje kunnen komen.
En je hond (en) onder apél hebben jou hond hoeft niets te doen maar een ander wel.

WiLuna je kan even naar het bureau in Sneek bellen (volgens mij woon je in Sneek) en vragen naar een wijk agent ze kunnen je daar verder helpen.
Als deze hond al vaker een andere hond gebeten heeft kan er mss wel een aangifte van een ader liggen en is deze hond bekend.

Wat je zelf juist (en dat is best moeilijk) niet moet doen is je hond voor andere honden weghouden daar maak je je eigen hond banger mee want die neemt jou reactie over.
Gewoon doorlopen en mee laten volgen mocht er een andere hond aankomen dan mag jij best je eigen hond beschermen en de eigenaar de hand laten aanlijnen .. of zoals ik dan zou doen .. de hond weg sturen of desnoods slaan met een riem. Ik deed dit omdat men de honden niet onder apel had en ik weet hoe mijn Akita lief kon vechten en wat de gevolgen waren dus lag ik ze haar fijn uit ze kunnen beter van mij een opsodemieter krijgen dan door mijn hond gebeten worden.

Heeft niets met een valse hond te maken maar met het karakter, ga ik nu ook niet uitleggen.

9 van de 10 grote honden zijn juist bang van de kleine honden
Si vis pacem, para bellum
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor je reactie (anderen ook trouwens ;))
Ik ga eens even horen hoe en wat.

Het rare heb ik altijd gevonden dat luna echt dicht naast me liep, en rustig was en die bouvier en echt zonder enige aanleiding haar pakte.

Ik heb haar dus toen bewust veel met andere betrouwbare honden kennis laten maken, en laten spelen, snuffelen e.d. dit ging dus goed tot het voorval met de herdershond.
Sinds die tijd is elke hond voor haar een enorme bedreiging, ook honden waar ze goed mee kon.
Als ze rustig op haar af lopen, wat snuffelen dat gaat het redelijk, rent ze niet meer weg, maar die eerst eimpuls om weg te rennen blijft, met een hoop gepiep en gejank er bij, echt zielig, dit is dus niet meer over gegaan :(

Het rotte is dat ik dicht sla als er wat gebeurd, behalve gillen dan, ik zal nooit een vlieg kwaad kunnen doen...zelfs dan durf ik dat niet :N: ja...achteraf...dan wel, ben ik in alle staten maar ja...
Ik ben er regelmatig tussen gaan staan, maar of dat zo verstandig is (alleen bij erg opdringerige honden)
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

WiLuna schreef: Als ze rustig op haar af lopen, wat snuffelen dat gaat het redelijk, rent ze niet meer weg, maar die eerst eimpuls om weg te rennen blijft, met een hoop gepiep en gejank er bij, echt zielig, dit is dus niet meer over gegaan :(
Hoe reageer jezelf als je een andere hond tegen kom?
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

als die rustig is loop ik gewoon er langs, normaal verder zoals ik eerst liep.
Is die hond aangelijnd en blaft, trekt etc. loop ik er wel langs, maar wel zo dat die hond niet bij Luna kan komen zeg maar.

Ja en loopt er dus 1 los die blaffend of Luna af rent, dan schiet ik dus wel in de stress, weglopen lukt dan niet, dus moeilijk doen met die riem etc. om maar niet in de knoop te komen ;)
Ik geef Luna dan wel zoveel mogelijk de ruimte, laat de riem dan uitrollen.

Tips hoe en wat dan te doen???
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Zelf vooral niet met de lijn lopen rommelen. Je kan gewoon doorlopen en als luna begint te blaffen of piepen haar corrigeren. Dit is onwenselijk gedrag.
Er kunnen 2 dingen gebeuren als Luna dit doet. Of ze maakt haar omgeving horendol of de andere hond zal corrigerend optreden.

Als we kijken naar honden in de natuur. Wanneer er 1 in de roedel opdringerig is of "gestoord" reageer dan word dit door een roedelleider gecorrigeerd. In dit geval ben jij de roedelleider. Jij maak uit hoe Luna reageerd, en dat betekend niet gillen als een speenvarken, niet blaffen (heeft geen zin) gewoon doorlopen en negeren of spelen als dit van jou mag.

Het volgende punt.
Mocht er een hond agressief op jou en Luna afkomen dan kan je best een grote mond opzetten niet gillen hahah maar gewoon GA NAAR JE BAAS :@ .. nu mag ik aannemen dat honden welke afgericht zijn zoals KNPV IPO of anders dus getraind om te bijten indien nodig niet loslopen dit zo wel mega stom zijn. Niet iedere hond in deze sport is ook een diensthond of zal daadwerkelijk ook op een burger bijten meestal kunnen ze het spelletje en alleen op een daarvoor bestemd pak bijten, mocht een hond wel burger bijten zijn ze zowiezo niet goed bij hun hoofd om hem los te laten. Ik laat mijn diensthonden ook niet loslopen als ik geen KM overzicht heb lol.

Het kan ook nog zo zijn dat Luna alleen bij jou dit gedrag laat zien en niet bij andere dit komt omdat hij onbewust het gedrag bevestig en/of versterk ;).

Je zit niet ver bij mij vandaan ik zou je best een keer willen helpen als ik tijd heb.
Kyra-
Zeer actief

Tsja, weet je, je weet dat een klein hondje vrij kwetsbaar is
Een hond is een hond ;) klein of groot ze hebben allemaal een verschillende oorsprong. Zelfs een grote dog zou bang kunnen zijn voor een teckel :d
of een liever ras een jackie lol
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kyra- schreef:
Tsja, weet je, je weet dat een klein hondje vrij kwetsbaar is
Een hond is een hond ;) klein of groot ze hebben allemaal een verschillende oorsprong. Zelfs een grote dog zou bang kunnen zijn voor een teckel :d
of een liever ras een jackie lol
Yep, een hond is een hond. Maar als er een grote Berner/Herder/Rottweiler etc op mijn Golden af komt gelopen met een wat dominante houding denk ik "hmm, hoop dat ze haar niet tegen de grond schoffelen". Komt zo'n zelfde hond op mijn Maltezer van 5 kilo afgelopen, met zo'n houding, denk ik iets meer dan alleen maar "hmmm".
Kleine hondjes zijn gewoon kwetsbaarder.

Verder denk ik wel dat TS zelf ook net even iets banger is voor grotere honden dan handig :wink: Dat bedoel ik niet als kritiek, want het is begrijpelijk ook (en ik ben ook niet te beroerd om om te lopen met mijn kleine hondje als ik iets niet vertrouw), maar het is lastig om dan de angst van het hondje om te buigen.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Dat is nu net het grootste probleem met kleine honden. Eigenaars die dit denken en tot overmaat van ramp het neurotische gedrag gaan versterken en zelf hun hondjes optillen en het nog erger maken. :denken:

Waarom niet gewoon de roedelleider zijn en jaag de andere hond weg en leer ze gewoon dat ze niet mogen spelen als ze vast zitten ,, aan de lijn is onder apél dus door volgen en ja desnoods de andere hond met een grote mond wegjagen als je geen riem wil gebruiken daarvoor.

Een roedelleider (Alfa) bepaald wat er gebeurd en hoe, en neemt het initiatief tot alles.
Als een andere hond zomaar uit het niets een hond aanvalt zonder enige rede dat is geen normaal gedrag en zal dit moeten worden gecorrigeerd.
Als dit niet door de eigenaar gebeurd dan zal de Alfa het moeten doen en dat zou WiLuna in dit geval voor haar eigen Luna moeten zijn.
Dus je eigen hond beschermen want jou hond mag niet vechten dus moet jij het doen.

Mijn honden mogen niet vechten heb ik een bloedhekel aan en is ook niet nodig (ze mogen zich wel verdedigen als ik te laat ben of niet in de buurt ben maar dan nog zal ik het afmaken oor er tussen te komen. Ik haal mijn hond weg en geef de andere een op sodemieter.

Mss een leuk stukje om te vertellen (of niet voor de katteliefhebbers)
Vorige week was ik aan het werk en loop op ronde met 1 van mijn honden. Hond zag een kat, niets mis mee want ze zijn ze niet gewent en wilde kijken. Kat bleef zitten ook niet verkeerd dus hond wil snuffelen en kat haalt uit.. niets mis mee hond leert er van hoop ik .. maar nee nog een keer proberen 2de keer liep ze door en wat denk je ,, KAT ACHTER ONS AAN.

Gewoon doorgelopen en ja hoor teef kijkt om en kat valt haar aan. Nu kon ik op dat moment niets doen maar toen ik uur later met de reu langs kwam gebeurde het weer .. kat zat te wachten reu wilde spelen kat haalt uit en ik loop door met de reu ,, en ja hoor kat achter me aan reu kijkt om en kat valt hem aan . daar zat ik op te wachten ,, hond staat gewoon onder apél dus blijft naast me maar die kant heeft een vliegles gehad en ik heb er de rest van de week geen last meer van gehad.

Nu kan je zeggen dat is zielig maar wat als die kat zijn nagels in mijn hond zijn ogen zet dan heb ik toch een heel groot probleem .. wel meer dan 1 want die kat is ineens van niemand meer.

Mijn honden mogen niet vechten dus moet ik zorgen dat ze niet hoeven te vechten en knap ik het als hun Alfa op.
Kyra-
Zeer actief

Moos schreef:
Yep, een hond is een hond. Maar als er een grote Berner/Herder/Rottweiler etc op mijn Golden af komt gelopen met een wat dominante houding denk ik "hmm, hoop dat ze haar niet tegen de grond schoffelen".
Een dominante hond doet niets, die zal doorlopen en de andere hond negeren.

Een dominante hond is een Alfa reu of teef, een rang hogere gaat nooit naar een rang lagere toe. Daardoor zijn ze Alfa geworden. Naar een rang lagere gaan wil zeggen dat ze zich verlagen
Moos
Zeer actief

Kyra- schreef:
Mijn honden mogen niet vechten dus moet ik zorgen dat ze niet hoeven te vechten en knap ik het als hun Alfa op.
Ah ja, zo wordt ie helemaal mooi. Dus als mijn honden gegrepen worden door een hond die op hen afgerend komt is dat mijn schuld? Mijn honden vechten namelijk niet, die worden alleen een enkele keer besprongen.
Jij kon toch ook niet ingrijpen bij die kat de eerste keer? Hoe zou ik dat dan moeten doen bij een dier van 30-40 kilo die mijn hond komt grijpen als jij niet eens een kat weg kan houden :wink:
En al zou het vaker gebeuren, en weet je dus wat een bepaalde hond doet, als een Bouvier echt wil heeft hij zo een hondje formaat kat in zijn bek hoor. En als zo'n hond dan aan komt gelopen gaat mijn hondje van een paar kilo toch echt op de arm.
Neeeee, die moet ik laten staan, en dan een Bouvier in mijn eentje weg proberen te brullen. Met de kans dat dat niet lukt en dan mijn hondje weer in zijn bek bungelt.
Dacht ik even niet :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 03 mar 2009 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Kyra- schreef:
Moos schreef:
Yep, een hond is een hond. Maar als er een grote Berner/Herder/Rottweiler etc op mijn Golden af komt gelopen met een wat dominante houding denk ik "hmm, hoop dat ze haar niet tegen de grond schoffelen".

Een dominante hond is een Alfa reu of teef, een rang hogere gaat nooit naar een rang lagere toe. Daardoor zijn ze Alfa geworden. Naar een rang lagere gaan wil zeggen dat ze zich verlagen
Je kent wel veel rangorde regeltjes he? :mrgreen:

Dus een hond die met een hoge houding nadert zal er nooit opduiken? Goh, kom ik toch soms honden tegen die die regeltjes zelf niet gelezen hebben :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Dacht ik even niet :wink:
Precies, Frenk gaat mooi de lucht in als ik denk dat dat nodig is. En echt niet dat 'ie zich daardoor "hoger" gaat voelen :piew:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Kyra, volgens mij gelden roedelregels alleen binnen de roedel.Een vreemde hond maakt daar geen deel van uit.
Willuna, ik denk dat het al helpt als je bij voorbaat gepiep en gejank niet als zielig ziet maar als bescherming van zichzelf.Een grote hond zou wellicht de tegenaanval aangaan, een kleine hond kan weinig anders dan roepen; ik geef me óver.
Kyra-
Zeer actief

Moos schreef:
Kyra- schreef:
Moos schreef:

Je kent wel veel rangorde regeltjes he? :mrgreen:

Jezelf een klein beetje verdiepen in het gedrag en communicatie van honden kan geen kwaad en kan je zelfs helpen tijdens trainen

Dus een hond die met een hoge houding nadert zal er nooit opduiken? Goh, kom ik toch soms honden tegen die die regeltjes zelf niet gelezen hebben :mrgreen: :wink:
Wil niet zeggen dat ze dan ook per definitie dominant zijn :)
Frenk
Zeer actief

Kyra- schreef:
Moos schreef:Je kent wel veel rangorde regeltjes he? :mrgreen:

Jezelf een klein beetje verdiepen in het gedrag en communicatie van honden kan geen kwaad en kan je zelfs helpen tijdens trainen
Misschien moet je even de "meest up-to-date regelboekjes" erbij pakken. Dan zou je weten dat een heleboel van wat jij hierboven schrijft allang achterhaald is.
Zo is in rang dalen omdat je naar de ander toeloopt echt volledig flauwekul.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Kyra- schreef:
Wil niet zeggen dat ze dan ook per definitie dominant zijn :)
Nee, en waar zeg ik dat dan?

Daarnaast gaat het m.i daar helemaal niet over :19: Het gaat erom dat als je mini hondje mogelijk aan wordt gevallen je die moet beschermen, en dat je er dan echt niet altijd komt met de aanvallende hond wegjagen. Aangezien ik mijn kleine hondjes graag heel en levend houd ben ik dan niet te beroerd om ze op te tillen. Zal misschien in 6 jaar dat ik die kleine hondjes heb 3 keer zijn voorgekomen overigens hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”