Ik ben echt niet zo streng voor hem, vooral mijn vader reageert feller op hem dan ik. Ik ben WEL conseqeunt, maar verder gewoon een watje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overwicht
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Overwicht
Het valt me de laatste tijd op dat ik veel serieuzer word genomen door Nilo dan anderen
Dus wanneer hij bijvoorbeeld op een sok kauwt en ik zeg er iets van, laat hij de sok gelijk vallen. Zou mijn moeder er wat van zeggen, rent hij er vandoor met de zok om haar uit te dagen. Zo gaat het ook als hij mijn ouders uitdaagt. Dan is het voor hun best moeilijk om hem te corrigeren, hij blijft maar doorgaan maar ik hoef zijn naam maar te noemen en hij houd op
Ik ben echt niet zo streng voor hem, vooral mijn vader reageert feller op hem dan ik. Ik ben WEL conseqeunt, maar verder gewoon een watje
Hoe kan dat, dat hij beter op mijn correcties reageert dan op die van bijvoorbeeld mijn ouders? Hebben jullie honden dat ook?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja, wij hebben dat ook. Frenk luistert beduidend beter naar mij dan naar mijn vriend. Ik denk dat dat komt omdat ik veel meer met hem doe, zowel 'gewoon' wandelen als het trainen.
Edit: oh en mijn vriend is niet consequent. Die vind al gauw iets prima.
Wel spelen zij veel samen thuis. En Frenk reageert ook heel sterk op hem als hij thuiskomt bijvoorbeeld.
Dus het is niet zo dat Frenk minder aan hem gehecht is.
Edit: oh en mijn vriend is niet consequent. Die vind al gauw iets prima.
Dus het is niet zo dat Frenk minder aan hem gehecht is.

- Moos
- Zeer actief
Ik ben natuurlijk alleen met de honden, maar volgens mij luisteren ze allebei ook gewoon naar bekenden (en 10 minuten oplopen en je valt onder bekend
).
Ze luisteren beiden naar 'zit' van iemand anders, en ook een "nee" of een geirriteerd uitgesproken "Veraaaaa!" reageert Vera op door te stoppen met voornamelijk springen als er bijvoorbeeld een bal in het spel is :N:
"los" doet ze ook voor anderen bedenk ik me nu.
Als je hun naam roept om ze bij je krijgen moeten ze allebei wel eerst even diep nadenken. Net alsof ze dat voornamelijk enorm gekoppeld hebben aan mijn stem.
Ze luisteren beiden naar 'zit' van iemand anders, en ook een "nee" of een geirriteerd uitgesproken "Veraaaaa!" reageert Vera op door te stoppen met voornamelijk springen als er bijvoorbeeld een bal in het spel is :N:
Als je hun naam roept om ze bij je krijgen moeten ze allebei wel eerst even diep nadenken. Net alsof ze dat voornamelijk enorm gekoppeld hebben aan mijn stem.

- Frenk
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat doet Nilo dan ook weer niet heMoos schreef:Ik ben natuurlijk alleen met de honden, maar volgens mij luisteren ze allebei ook gewoon naar bekenden (en 10 minuten oplopen en je valt onder bekend).
Ze luisteren beiden naar 'zit' van iemand anders, en ook een "nee" of een geirriteerd uitgesproken "Veraaaaa!" reageert Vera op door te stoppen met voornamelijk springen als er bijvoorbeeld een bal in het spel is :N:"los" doet ze ook voor anderen bedenk ik me nu.
- Moos
- Zeer actief
Als je te overdreven leuk doet worden ze wat wantrouwendFrenk schreef:Maar "leuk doen" werd weer niet echt gewaardeerd, tochMoos schreef:Ik ben natuurlijk alleen met de honden, maar volgens mij luisteren ze allebei ook gewoon naar bekenden

- Frenk
- Zeer actief
En terecht tochMoos schreef:Als je te overdreven leuk doet worden ze wat wantrouwendZelfs Vera wordt dan onzeker; gaat ze heel kruiperig doen enzo. Ligt er ook wel een beetje aan hoe je leuk doet. Als hondenmensen leuk doen vinden ze dat ook echt leuk. Niet hondenmensen denken vaak dat ze leuk doen, maar doen dat op een zodanige 'bedreigende' manier dat ze allebei dan denken "hmmm
"
Volgens mij gingen ze trouwens voornamelijk vanwege de knakworst zitten en niet vanwege die 10 min oplopen

- Frenk
- Zeer actief
Frenk zie ik nog niet zo snel 'echt' luisteren naar iemand anders. En als ik erbij loop, dan richt hij zich toch ook vooral op mij.Maeve schreef:Dat doet Nilo dan ook weer niet heAls iemand anders een commando geeft kijkt hij mij eerst aan zo van 'Vind jij ook dat ik moet luisteren?' Zelfs bij mijn ouders doet hij dat
Wellicht heeft dat er mee te maken.

- Moos
- Zeer actief
Maar wel luisteren naar jouw "zit"Frenk schreef:En terecht tochMoos schreef:Als je te overdreven leuk doet worden ze wat wantrouwendZelfs Vera wordt dan onzeker; gaat ze heel kruiperig doen enzo. Ligt er ook wel een beetje aan hoe je leuk doet. Als hondenmensen leuk doen vinden ze dat ook echt leuk. Niet hondenmensen denken vaak dat ze leuk doen, maar doen dat op een zodanige 'bedreigende' manier dat ze allebei dan denken "hmmm
"
Volgens mij gingen ze trouwens voornamelijk vanwege de knakworst zitten en niet vanwege die 10 min oplopen

- Moos
- Zeer actief
Als hij van je ouders ook geen commando's aan wil nemen kan ik me voorstellen dat hij ook niet erg op correcties van hun reageert inderdaadMaeve schreef:Dat doet Nilo dan ook weer niet heMoos schreef:Ik ben natuurlijk alleen met de honden, maar volgens mij luisteren ze allebei ook gewoon naar bekenden (en 10 minuten oplopen en je valt onder bekend).
Ze luisteren beiden naar 'zit' van iemand anders, en ook een "nee" of een geirriteerd uitgesproken "Veraaaaa!" reageert Vera op door te stoppen met voornamelijk springen als er bijvoorbeeld een bal in het spel is :N:"los" doet ze ook voor anderen bedenk ik me nu.
Als je hun naam roept om ze bij je krijgen moeten ze allebei wel eerst even diep nadenken. Net alsof ze dat voornamelijk enorm gekoppeld hebben aan mijn stem.Als iemand anders een commando geeft kijkt hij mij eerst aan zo van 'Vind jij ook dat ik moet luisteren?' Zelfs bij mijn ouders doet hij dat
Wellicht heeft dat er mee te maken.

- Frenk
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nouuu, voor Vera is zit een behoorlijke zelfbeheersing bij een hand vol knakworst hoor; springen is meer haar ding danFrenk schreef:Ja, haha, is niet zo lastig met een handvol worst...Moos schreef:Maar wel luisteren naar jouw "zit"
Ik ben gewoon het rare knakworst-vrouwtje met dat rare hondje die de hele tijd verliefd achter Vera aan banjert en de uitnodigende blikken van Saar volkomen negeert.
Ik heb ook wel erg mensgerichte honden sowieso. Kan me goed voorstellen dat een wat eenkenniger type bijvoorbeeld echt niet zomaar naar iemand anders gaat luisteren

- Frenk
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Overwicht
Volgens mij luisterd Nilo beter naar jou, omdat je consequent bent. Als een hond ergens "onderuit" kan komen zal hij dat gewoon proberen. Als het hem duidelijk is dat nee, nee is en ja is ja dan weet hij dat hij moet luisteren.Maeve schreef:Het valt me de laatste tijd op dat ik veel serieuzer word genomen door Nilo dan anderenDus wanneer hij bijvoorbeeld op een sok kauwt en ik zeg er iets van, laat hij de sok gelijk vallen. Zou mijn moeder er wat van zeggen, rent hij er vandoor met de zok om haar uit te dagen. Zo gaat het ook als hij mijn ouders uitdaagt. Dan is het voor hun best moeilijk om hem te corrigeren, hij blijft maar doorgaan maar ik hoef zijn naam maar te noemen en hij houd op
![]()
Ik ben echt niet zo streng voor hem, vooral mijn vader reageert feller op hem dan ik. Ik ben WEL conseqeunt, maar verder gewoon een watjeHoe kan dat, dat hij beter op mijn correcties reageert dan op die van bijvoorbeeld mijn ouders? Hebben jullie honden dat ook?
Jouw ouders zijn niet zo consequent, dus zal hij proberen of het niet anders kan, ergo niet (zo snel) luisteren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1