Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En..... merken de puppyboomers al iets?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

En..... merken de puppyboomers al iets?

Ongelezen bericht door Esther80 »

Een paar maanden geleden waren er veel fokkers in afwachting van de loopsheid van hun teefje en plots waren ze ineens allemaal ongeveer tegelijk loops. Een snelle rekensom leert dat de meeste teefjes inmiddels 2 of meer weken geleden gedekt zijn. Dus nu de vraag....... en merken jullie iets?

Maandag is het voor onze Vai "dag 15". Ondanks dat de reu wel een zaadlozing heeft gehad in haar maar niet heeft gekoppeld en al op leeftijd is ben ik voorzichtig met uitspraken over de voortekenen ;-).

Merk ik wat, ja! Ze slaapt meer, wil graag wat meer eten (ze hapte gisteravond nog net niet de vegetarische bamischijf uit mijn hand), ze slaapt meer languit en met wandelen is ze een stuk rustiger dan normaal. Tepels lijken nog hetzelfde alhoewel ze minder hangen dus het buikje is wat strakker en dat klopt, ze is een cm in omvang gegroeid met hetzelfde voer. Ook is ze soms wat afwezig. Ik wil al deze dingen natuurlijk ook graag zien dus misschien zit ik er wel helemaal naast. Ze kan ook schijnzwanger zijn alhoewel ze normaal tijdens en na haar loopsheid totaal niet veranderd in gedrag en ze is 2x lichtjes schijnzwanger geweest, 3 maanden na de loopsheid, te zien door iets melkgift, maar haar tepels waren daarbij zeker niet opgezwollen. Gos, je kunt ze wel zwanger kijken, maar we merken het vanzelf.

Ach ja, we moeten nog even geduld hebben, over ruim 2 weken een echo. Ik zeg nog niet overtuigend NEE maar ook geen JA.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik ben ook wel benieuwd. :mrgreen: Spannend hoor, dat Vai misschien toch wel zwanger is. Ik hoop op leuk nieuws over 2 weken. :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ga er nog steeds van uit dat Nozem niet drachtig is, toch is ze de afgelopen 3 weken een voor haar doen ongewoon vreetmonstertje geweest en heeft ze sinds donderdagochtend ineens in de ochtend geen trek meer in haar eten. Tepels zouden iets rozig kunnen zijn maar daar twijfel ik over, ze lijken iets minder strak te zitten dan normaal, haar omvang heb ik niet gemeten maar ze is erg slank dus ik geloof niet dat daar iets aan veranderd is.
Ze slaapt ook veel, veel op haar rug met de achterpoten wijd.

Maar deze verschijnselen kunnen i.m.o. net zo goed bij een schijndracht horen, of toeval zijn, of alleen zichtbaar omdat ik er nu meer op let dan voor haar loopsheid.
Donderdag a.s. ga ik voor de duidelijkheid wel een echo laten maken.
Dan weet ik maar zeker hoe het zit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn meisje is nog steeds niet loops :jank: :jank:

Maar goed, dat hoort ze 2e helft maart te worden, dus ik moet niet zeuren ;)

Spannend wel, die andere dames!
Ik ben benieuwd :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

blijft toch nog spannend voor de teefjes die gedekt zijn!
het teefje dat kiefer zou gaan dekken heeft een split heat dus we slaan deze even over.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Kaatje hier, gisteren net 3 weken dus a.s. vrijdag de 13e gaan we eindelijk voor een echo.
Alles wat ik zie, meer eetlust, erg knuffelig klimt zo nu en dan gewoon in me, lichte vulling achter de ribbenboog??, iets meer tietjes, sjaggie tegen echt vreemde honden en dan die tuurende blik............... :19:
Kan ook te maken hebben met gewoon een ordinaire schijnzwangerschap :boos:

Ik zit hier nog echt in 't "ik weet 't niet zeker gebied" en da's slopend :jank: :evil: Niet goed voor mij :pffff:
Ben blij dat ik dadelijk weer voor een week ga werken, dan heb ik ook wat anders aan m'n hoofd dan alleen maar kijken naar Kaat :denken:
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Ik noem het zwangerschapsparanoia ;-).

De turende blik ken ik trouwens, ow en ze is zorgzamer voor de katten! Waar ze ze normaal nog wel eens een duw van de bank af wil geven wast ze ze nu en als er een kat een haarbal uit moet werken dan staat ze er met de neus bovenop om te zorgen dat het goed verloopt, haha.

Maar verder vooral twijfel. Hoe goed ik ook mijn best doe, ik kan het met van de vorige keer niet herinneren wanneer dat ze dikker werd (echo was eigenlijk niet nodig, we wisten dat ze droeg).

Ik ga voor ons allemaal duimen!

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:Ik ga er nog steeds van uit dat Nozem niet drachtig is, toch is ze de afgelopen 3 weken een voor haar doen ongewoon vreetmonstertje geweest en heeft ze sinds donderdagochtend ineens in de ochtend geen trek meer in haar eten. Tepels zouden iets rozig kunnen zijn maar daar twijfel ik over, ze lijken iets minder strak te zitten dan normaal, haar omvang heb ik niet gemeten maar ze is erg slank dus ik geloof niet dat daar iets aan veranderd is.

Maar deze verschijnselen kunnen i.m.o. net zo goed bij een schijndracht horen, of toeval zijn, of alleen zichtbaar omdat ik er nu meer op let dan voor haar loopsheid.
oeh... ik hoop het zo voor je he.... is het niet zo, is het niet zo ( duh) maar ik gun het je echt , dus mijn duimen draaien.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

yamie schreef:
LongFields schreef:Ik ga er nog steeds van uit dat Nozem niet drachtig is, toch is ze de afgelopen 3 weken een voor haar doen ongewoon vreetmonstertje geweest en heeft ze sinds donderdagochtend ineens in de ochtend geen trek meer in haar eten. Tepels zouden iets rozig kunnen zijn maar daar twijfel ik over, ze lijken iets minder strak te zitten dan normaal, haar omvang heb ik niet gemeten maar ze is erg slank dus ik geloof niet dat daar iets aan veranderd is.

oeh... ik hoop het zo voor je he.... is het niet zo, is het niet zo ( duh) maar ik gun het je echt , dus mijn duimen draaien.
Wat lief van je Noor. :knuffel:
Laatst gewijzigd door LongFields op 07 mar 2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Chad zijn date is succesvol geweest, daar is gisteren een röntgenfoto van gemaakt en er zijn 7 puppies te zien.

Tristan zijn 2 dates zijn nog erg pril, beide fokkers zijn er echter al van overtuigd (door gedrag en idd ook fysieke tekenen) dat beide dames ook drachtig zijn. Zijn duitse date krijgt als het goed is vrijdag een echo.

Succes donderdag Suzanne!
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Spannend, spannend, spannend!!
Ik hoop zo voor jullie dat alle dames drachtig zijn :ok: .
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Spannend voor iedereen hoor !! Maisey gaat als alles goed gaat rond 4 april bevallen :cheer:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier is de dame vreselijk zwanger, de echo liet maar één pup zien, maar ik geloof er geen bal van dat er niet meer in zou zitten. Over een goeie maand weten we het :cheer:
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Voor mijn dame is nu ook ruim drie weken geleden dat ze gedekt is. Hier zijn ook wel een aantal veranderingen te melden. Ze is erg aanhankelijk en slaapt veel. Ook is erg gefixeerd op eten, en dat was ze voorheen niet. Verder heeft ze duidelijk dikkere tepels en is ze in haar flanken ook wat breder aan het worden. Op dinsdag 17 maart gaan we een echo laten maken, dan weten we zeker of ze drachtig is.

Met de dagelijkse wandelingen in het bos is ze echter nog net zo’n ongeleid projectiel als voorheen, ik hou af en toe mijn hart vast. Ik hoop echt dat hier als ze wat zwaarder wordt verandering in komt, eventuele pups zullen in ieder geval al shock-proof zijn. :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

szervusz schreef:Voor mijn dame is nu ook ruim drie weken geleden dat ze gedekt is. Hier zijn ook wel een aantal veranderingen te melden. Ze is erg aanhankelijk en slaapt veel. Ook is erg gefixeerd op eten, en dat was ze voorheen niet. Verder heeft ze duidelijk dikkere tepels en is ze in haar flanken ook wat breder aan het worden. Op dinsdag 17 maart gaan we een echo laten maken, dan weten we zeker of ze drachtig is.

Met de dagelijkse wandelingen in het bos is ze echter nog net zo’n ongeleid projectiel als voorheen, ik hou af en toe mijn hart vast. Ik hoop echt dat hier als ze wat zwaarder wordt verandering in komt, eventuele pups zullen in ieder geval al shock-proof zijn. :mrgreen:
Dat klinkt zeer hoopvol! :ok:
Waarom ga jij pas op 17 maart een echo laten maken en niet eerder?
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

LongFields schreef:
szervusz schreef:Voor mijn dame is nu ook ruim drie weken geleden dat ze gedekt is. Hier zijn ook wel een aantal veranderingen te melden. Ze is erg aanhankelijk en slaapt veel. Ook is erg gefixeerd op eten, en dat was ze voorheen niet. Verder heeft ze duidelijk dikkere tepels en is ze in haar flanken ook wat breder aan het worden. Op dinsdag 17 maart gaan we een echo laten maken, dan weten we zeker of ze drachtig is.

Vanaf de eerste dekking zou ze inderdaad al op vrijdag 13 maart 28 dagen zijn. Ik zou dus ook al eerder kunnen gaan, misschien doe ik dat ook wel. Denk je dat als ik op dinsdag pas ga dat het dan te laat is?
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

szervusz schreef:
LongFields schreef:

Vanaf de eerste dekking zou ze inderdaad al op vrijdag 13 maart 28 dagen zijn. Ik zou dus ook al eerder kunnen gaan, misschien doe ik dat ook wel. Denk je dat als ik op dinsdag pas ga dat het dan te laat is?
het zal er niet zozeer om gaan dat je te laat bent, want dat ben je nooit met een echo lijkt me. maar dat al eerder uitsluitsel hebt, dus voor je eigen nieuwsgierigheid
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

klopt inderdaad, als je later bent is het veel moeilijker te zien.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

vreemd, kunnen jullie dit verklaren?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Inge O schreef:
Jeannettebo schreef:vreemd, kunnen jullie dit verklaren?
ja, ik denk omdat het voordeel van het 'blaasje vocht' weg is en het vruchtje zelf nog niet dens genoeg is om het duidelijk tussen het andere weefsel te onderscheiden.
ik had al even een ander topic geopend om hoer on-topic te kunnen blijven

maar er si toch nog steeds vruchtwater?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

thanx,
misschien is het dan lastiger te onderscheiden, doordat de vruchten groter zijn en dichter tegen elkaar aanliggen. ook neemt neem ik aan het vruchtwater af in de vruchtzak naarmate de vrucht groeit, waardoor dat onderscheid tussen twee vruchten ook weer moeilijker wordt.

aan de andere kant zou je verschillende hartjes moeten kunnen zien kloppen.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

@Mizzysilver: gaaf hoor

@inge o: idd iets om verder uit te zoeken. wat ook mee kan spelen zijn de slagschaduws etc die sterker worden als het groeit, maar waarbij deze artefacten dan over andere vruchten kan vallen

en om terug te komen op wat eerder werd gezegd over de foto, dat lijkt me eigenlijk niet erg gewenst. alles is nog in aanleg. daar ga je toch geen foto van maken. dan liever een echo of een da zoeken die een echo kan maken
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Jeannettebo schreef:
en om terug te komen op wat eerder werd gezegd over de foto, dat lijkt me eigenlijk niet erg gewenst. alles is nog in aanleg. daar ga je toch geen foto van maken. dan liever een echo of een da zoeken die een echo kan maken
nee hoor na een bepaalde dag kan zonder dat het nadelig is een foto gemaakt worden
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Jeannettebo
Zeer actief

jores schreef:
Jeannettebo schreef:
nee hoor na een bepaalde dag kan zonder dat het nadelig is een foto gemaakt worden
dat kan je nooit per definitie zeggen bij röntgen straling. met röntgen hoor je te werken volgens ALARA, as low as reasonable Achievable, ofetwel zo laag als redelijkewijs mogelijk. dat geldt voor mensen, maar ook voor dieren.
ik kan het heel moeilijk uit gaan leggen, met stochastische en deterministische effecten, maar dan kan niemand er nog een touw aan vast knopen. het zal heus weing effect hebben als alles volledig is aangelegd. maar ten tijde dat er over het algemeen een echo wordt gedaan zou ik zeker niet kiezen voor een foto, omdat alles nog in aanleg is.
nu is de stralenbelasting van 1 zo'n foto zeer gering, maar het is niet nodig, en je kan het ook met een echo af. waarom dan een foto maken.

overigens zijn de gevolgen straling nihil, maar niet 0
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Jeannettebo schreef:
jores schreef:
Jeannettebo schreef:
dat kan je nooit per definitie zeggen bij röntgen straling. met röntgen hoor je te werken volgens ALARA, as low as reasonable Achievable, ofetwel zo laag als redelijkewijs mogelijk. dat geldt voor mensen, maar ook voor dieren.
ik kan het heel moeilijk uit gaan leggen, met stochastische en deterministische effecten, maar dan kan niemand er nog een touw aan vast knopen. het zal heus weing effect hebben als alles volledig is aangelegd. maar ten tijde dat er over het algemeen een echo wordt gedaan zou ik zeker niet kiezen voor een foto, omdat alles nog in aanleg is.
nu is de stralenbelasting van 1 zo'n foto zeer gering, maar het is niet nodig, en je kan het ook met een echo af. waarom dan een foto maken.

overigens zijn de gevolgen straling nihil, maar niet 0
Ten tijde waarop over het algemeen een echo wordt gemaakt maakt - als het goed is- geen DA een röntgenfoto, omdat dan alle teven "leeg" zijn ;-)
Je kunt pas dracht vaststellen middels foto als het skelet is aanlegd, op dag 44/45. Dat is dus een stuk later dan het echo tijdstip.

Overigens kun je ze gewoon gedurende de hele dracht zien op de echo. Wel zijn er bepaalde momenten waarop je ze (de vruchtblazen c.q ampullen) kunt vóelen, dan een periode van niet om de redenen boven beschreven, en na die periode weer wel.
Ik heb verschillende tijdstippen op de echo gezien en ook rond de 45 dagen. Dat was héél erg mooi om te zien, je ziet niet alleen het hartje, maar ook koppetje, pootjes etc. Er lag een pup bijvoorbeeld heel zoet op zijn pootje te sabbelen.

Overigens zou ik zelf bij twijfel een paar dagen later gaan. Je hebt kans dat ze nog nauwelijks vindbaar zijn als je iets te vroeg bent en je drie dagen later over de vruchten "struikelt". Maar meestal mag je bij twijfel een paar dagen later terugkomen. Mijn moeder mocht dat ook toen er maar 4 in leken te zitten..hebben we niet gedaan omdat voldoende was te weten dat ze dragend was, maar dat waren er dus 11 ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik duim voor iedereen dat de gedekte teven drachtig zijn :D
Over mijn dametje is geen twijfl mogelijk, ze is nu 7 weken drachtig en tonnetjerond. Woensdag had ze een buikomvang van 54 cm, dus dat wordt nog wat.
Kiri is trouwens een JAck Russell ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik hoop voor jullie allemaal op schitterende nestjes :ok:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

fes/lou schreef:Ik duim voor iedereen dat de gedekte teven drachtig zijn :D
Over mijn dametje is geen twijfl mogelijk, ze is nu 7 weken drachtig en tonnetjerond. Woensdag had ze een buikomvang van 54 cm, dus dat wordt nog wat.
Kiri is trouwens een JAck Russell ;)
Oh verdorie, vergeet ik dat helemaal. Ook hier wordt gehoopt dat alle dames in blijde verwachting zijn en tevens alvast gefeliciteerd aan de zekere gevallen!!
Het wachten op de verlossende echo duurt soms zó lang!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik vind een foto laten maken ook onnodig hoor... hier gewoon met een echo gedaan
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

voor degene die in afwaching zijn voor een echo...
VEEL SUCCES !! :ok:
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”