Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weet je hond hoe laat het is?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

weet je hond hoe laat het is?

Ongelezen bericht door Podenji »

en dan bedoel ik niet de dingen die elke dag of een paar keer per week voorkomen zoals tijd om te wandelen of tijd voor eten.

hier een paar eigen voorbeelden, ben benieuwd of jullie honden ook zulke dingen hebben en wat dan precies :wink:
ik zeg van te voren niets tegen ze wat het ze duidelijk kan maken wat we gaan doen of met wie.

ik trainde eerst om de week met smitthy en dan met cy, voor lio en thirza gold hetzelfde, ze wisten exact wanneer ze aan de beurt waren, want dan ging de een vast bij de deur staan en de ander bleef lekker liggen.

Ook weten ze wanneer ik naar het bos ga of wanneer ik gewoon een ronde hier in de wijk doe, ik zeg dat niet van te voren, maar het lijkt alsof ze mn gedachten kunnen lezen, als ik naar het bos ga lopen ze direkt naar de auto, ben ik dat niet van plan dan lopen ze gewoon door naar de straat.

als ik naar een show ga dan was ik de honden die ik mee neem, de volgende dag als ik op sta dan maken alleen de gewassen honden aanstalten om weg te gaan, de rest blijft gewoon liggen. Overigens weet Cy het zoizo van te voren, want die gaat na de laatste uitlaatronde dan linea recta naar de badkamer en gaat in de douchebak staan :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze zien het aan dingen die zo subtiel zijn dan wij lompe mensen het zelf niet door hebben.

Dus ja, ze lezen ons. Niet onze gedachten, maar wel onze lichaamstaal ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ze zien het aan dingen die zo subtiel zijn dan wij lompe mensen het zelf niet door hebben.

Dus ja, ze lezen ons. Niet onze gedachten, maar wel onze lichaamstaal ;)
ja dat denk ik ook hoor, kijk als de honden niet buiten zijn of met elkaar/ zichzelf spelen en slapen, maar gewoon bij ons binnen dan doen ze niets anders dan ons observeren dus zij merken de kleinste hints op, maar ik vraag me wel af hoe zich dat bij de honden van anderen zich uit.

daarbij geloof ik wel dat je telepathie kunt hebben met je dieren, ik heb dat bv sterk met Cy, als ie naast me op de bank ligt te slapen, en ik denk aan iets dat ie moet gaan doen, dan doet ie dat op een gegeven moment ook.
ja klinkt wellicht wat vaag, maar ik zit dan gewoon stil en concentreer me op mn gedachten richting Cy,simpele commandos die hij kent, ik denk dan bv "kijk me aan" en dat doet ie dan ook en als ik denk "geef een kusje" dan doet ie dat ook. ( 9 van de 10 keer )
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Podenji schreef:
daarbij geloof ik wel dat je telepathie kunt hebben met je dieren, ik heb dat bv sterk met Cy, als ie naast me op de bank ligt te slapen, en ik denk aan iets dat ie moet gaan doen, dan doet ie dat op een gegeven moment ook.
ja klinkt wellicht wat vaag, maar ik zit dan gewoon stil en concentreer me op mn gedachten richting Cy,simpele commandos die hij kent, ik denk dan bv "kijk me aan" en dat doet ie dan ook en als ik denk "geef een kusje" dan doet ie dat ook. ( 9 van de 10 keer )
Daar geloof ik helemaal niet in :wink:

Ik denk dat ze inderdaad bepaalde signalen oppikken die wij niet doorhebben.
Ik merk dat bij bepaalde dingen bij Vera nu weer omdat zij pas geleden als pup is gekomen. Ik ga dezelfde straat uit om naar het bos te gaan, en voor een kort rondje. Alleen naar het bos is op een gegeven moment links, kort rondje is rechtdoor.
Vera is gegaan van "als een dwaas naar links trekken terwijl ik dus rechtdoor wilde", naar "opkijken naar mij om te zien welke kant ik op wilde", naar "exact meelopen zoals ik het in mijn hoofd had (wat Saar dus ook doet)".
Dat is volgens mij dat leerprocess naar het oppikken van hele subtiele signalen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, die manier van contact leggen, daar geloof ik ook wel in.

Hier weten de dames ook precies wat we gaan doen.
Maar ze zien het dus aan soms niet heel subtiele dingen.
Zo heeft Orpa een andere riem voor het grote bos, dan voor het kleine, en dus gaat ze met de ene naar de hoek en de andere naar de auto. ;)

En door de week eten ze gelijk met mij, maar vrijdag, zaterdag en zondag (als ik niet alleen ben 's avonds) eten ze nadat wij hebben gegeten.
Ze zeuren nooit een seconde te vroeg of te laat ;)

En meer van die dingen :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Moos schreef:
Podenji schreef:
Daar geloof ik helemaal niet in :wink:

Ik denk dat ze inderdaad bepaalde signalen oppikken die wij niet doorhebben.
Ik merk dat bij bepaalde dingen bij Vera nu weer omdat zij pas geleden als pup is gekomen. Ik ga dezelfde straat uit om naar het bos te gaan, en voor een kort rondje. Alleen naar het bos is op een gegeven moment links, kort rondje is rechtdoor.
Vera is gegaan van "als een dwaas naar links trekken terwijl ik dus rechtdoor wilde", naar "opkijken naar mij om te zien welke kant ik op wilde", naar "exact meelopen zoals ik het in mijn hoofd had (wat Saar dus ook doet)".
Dat is volgens mij dat leerprocess naar het oppikken van hele subtiele signalen.
Ja dat denk ik ook. Dat je onbewust toch lichaamstaal laat zien, ook al is het maar klein. :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ja, die manier van contact leggen, daar geloof ik ook wel in.
ik dus ook, ik sna dat ze veel halen uit inimini subtiliteiten, maar als je hond slaapt en jij zit doodstil, dan moet dat wel telepathie zijn, ik ga het proberren uit te werken, kijken of ik er meer mee kan bereiken met hem, ook dit vergt oefening natuurlijk :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben weet altijd precies wanneer ik hem een varkensoor wil geven. Ik denk dat hij dat waarschijnlijk wel aan hele kleine gedragingen kan merken, en dat hij daardoor er zo op reageert. Knappe hondjes :ok:
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

mijn hond heeft een horloge :mrgreen: weet dus precies hoe laat het is, maar zonder dollen, hij heeft wel een inwendig klokje, vooral als het om eten gaat :wink:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Al zit ik rustig op de bank,als het tijd wordt om te gaan eten,dan staat Mickey precies op tijd op :wink:
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Wanneer ik heb gelopen met Dana schijnt ze merken wanneer ik daarna weg moet of wanneer ik gewoon thuisblijf.
Als ik weg moet loopt ze regelrecht de bench in en gaat daar liggen, als ik vrij ben gaat ze prinsheerlijk op de bank liggen ;)
Ik geloof wel in een soort van telepathie, maar ik denk dat Dana het vooral aan mij ziet :mrgreen: Ik ben misschien meer gestresst of haastiger wanneer ik wegmoet ofzo, ik moet toch een trein zien te halen.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nee ik geloof niet in telepathie of dergelijke. Ik geloof wel in hele subtiele signalen die de hond oppakt. Of het signalen zijn die de baas geeft of signalen die van buiten af komen, ligt aan de situatie. Zo heeft Romeo hier ooit de eind tune van as the world turns aan het eten gekoppeld. Nu nog als hij die tune hoort, dan is hij blij blij blij. Ook als we toevallig sávonds laat voorbij toevallig voorbij de tune zappen en hij het hoort. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”