Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

9 maanden Liam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

9 maanden Liam

Ongelezen bericht door MJ »

En wat doet hij het goed. :ok:
Nog steeds zie ik hem met de dag veranderen.
Het is een blij hondje......durft meer en meer . Durft voorzichtig aan te spelen met ons. Een heeeeeeeel voorzichtig trekspelletje, balletje weggooien in huis en daar heel hard achteraan rennen , dan maar blijven rennen , springen over banken en helemaal enthousiast zijn. En met zijn voorpootjes maaien....geweldig ! :cheer:
Met zijn kop op Maxi's kont op de bank liggen. Af en toe met maxi rennen in de tuin.
Met een pensstaaf maak je hem zielsgelukkig. :mrgreen:
Is zelfs goede vriendjes met Dusty aan het worden. Ja, zelfs een garnaal heeft een kop :pffff: , kleine Dust is niet zomaar vriendjes , ze liggen nu zelfs af en toe bij elkaar in de mand ! :mrgreen:
Liam is een ontzettend lief,lief hondje.
Het alleen zijn gaat ook okay, wel een structuur erin.....eerst uit wandelen dan alleen blijven met een pensstaaf , een kong en 2 "speciaal -voor -Liam -alleen -zijn- speeltjes ". (wel onder die voorwaarde dat hij in de keuken verblijft wat afgeschermd is van de huiskamer met kennelpanelen en de keuken geheel sloopvrij gemaakt is. Alles wegpakken , ik heb een bench zonder deurtje met vastgelijmde vloertegels erin dat blijft heel :mrgreen: , theedoeken hoog , kastjes goed dicht anders heb je nog nooit zoiets gezien op de webcam. :N: :mrgreen:)

Vorige week zijn we een weekend weggeweest en ik had de fiets met fietskar mee ( het was daar rustig dus kon ik mooi oefenen :mrgreen: ) en Liam gaat heerlijk liggen in de kar en vindt het mooi!
Samen aan de fiets met Maxi vindt ie ook geweldig en als Maxi los mag doe ik Liam aan de flex zodat hij ook wat meer sprintjes kan trekken en vooruit kan .
* lang leve de remmen op de fiets want rechts blijven lopen moet nog wat beter geleerd worden* :N: :smile:

Heb ik gewandeld met de hondjes en ga ik daarna gelijk boodschapjes halen kan ik ook Liam samen met Dust en Maxi even in de auto laten , zeg 10 minuutjes ...de dekens worden niet meer gesloopt. Hij staat braaf te wachten tot ik terug kom.
Kunstjes doen zijn leuk ! Twistje, buig, snoepjes zoeken, Liam vindt het prachtig . :cheer:

Andere honden hier in huis gaat helemaal goed,andere honden tegenkomen/ontmoeten is soms wat lastiger maar loop ik samen met iemand op is er niets meer aan de hand. :ok:
Aan de halsband zie je een vrijer hondje als dat Liam in een tuigje zit. Daar ben ik nog wat mee aan het stoeien want halsband en 8 meter flex is er soms vol in gaan .( niet echt lekker voor zijn nek dus merendeel heeft ie toch zijn tuigje om :19: )

Mannetje doet het reuze !
Ik ben maar wat gek met mijn 3 kanjers !
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

dit klinkt allemaal super. iedereen gelukkig met elkaar :wink:
Nog heel veel geluk met Liam en natuurlijk Maxi en Dusty.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat klinkt goed Marie. En dat Dust hem zo leuk vindt :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

fijn, mj! mooi te zien, he, hoe zo'n bleu hondje zich toch thuis gaat voelen.

sinds een paar maanden hebben we een hele lieve oppas, die toch met plezier haar volle reutjes en kakaboeboe letterlijk in een hoek zet als ze vervelend gaan doen en ze dan gemeen toespreekt onder dreiging van een pets voor alledrie met de slof :mrgreen: dus we zijn bijzonder met haar ingenomen, en ursula heeft daar tijdenlang op de bank gezeten en geen spier bewogen. alles was eng en stom.

nu loopt ze vrij rond en heeft een wat grotere bek. oppas staat versteld en ik zeg natuurlijk dan heel betweterig 'ik zei het toch, dat het even tijd nodig had!' :wink:

want dat heeft het ook, soms. ach, en die moeite en die tijd die ze zelf nemen is ook weer reuze charmant.

edit: lelijke hypercorrectie.
Laatst gewijzigd door linlin op 11 mar 2009 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Heerlijk :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een heerlijk hondje MJ en wat fijn dat hij het zo goed doet bij jullie :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat klinkt goed :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

super MJ :ok: :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat heerlijk dat het zo goed gaat :ok:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

dat klinkt super :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Wat geweldig om te lezen Marie-José, ik ben echt blij voor je!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ohh wat goed zeg!
Geweldig dat hij het zo fijn heeft.
MJ
Zeer actief

Goed hè ?!
Dank jullie wel voor de leuke reacties.

Wat ik zelf wel wat moeilijk vindt is dat hij niet (vertrouwd) los kan lopen. Ik gun hem zó om ook lekker te kunnen rennen en darren net als Maxi en Dust en nu kan dat alleen maar aan de flex of 'los' aan de 20 meter lijn of als ik naar het Leesten ga.
Maar ik zie wel een blij hondje met de wandelingen, ook al zit er een lijn aan , dus daar troost ik me maar mee. :mrgreen:

Qua alleen zijn , ja, als je hem de huiskamer geeft heb je geen kamer meer over. :N: De verhalen van de vorige eigenaresse ( die hem uit Spanje heeft laten overkomen en waar hij 3 maanden gewoond heeft) kan ik me dus helemaal voorstellen. Die geloof ik ook direct.Hij schijnt daar de gordijnen uit het plafond getrokken te hebben. En dat zou hij hier ook doen. Als ik per ongeluk wat vergeet uit de keuken te halen is hij helemaal op het rabbat ( heeel druk wat ik dan zie op de webcam) en vind ik het vergetene in honderdduizend stukken terug. Mijn vouwgordijnen in de keuken trek ik dan ook hoog op. :mrgreen:
Maar dan zie ik hem op de webcam ook even slapen in de bench , wat rommelen met zijn speeltjes en op zijn gat zitten met zijn rug tegen de kennelpanelen aan . Er zit al zoveel meer rust in. Als hij merkt dat ik wegga rent hij al naar de keuken om daar te gaan wachten op zijn pensstaaf .
Ik weet zeker dat de stijgende lijn alleen maar doorzet. Ooit hoop ik dat ook hij gewoon los door het hele huis , lekker op zijn gemak alleen thuis kan blijven samen met Dust en Maxi dan.
Misschien zelfs (als hij oud en bejaard is ??? :mrgreen: ) echt los kan buiten . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We blijven stap voor stap, dag voor dag gaan. :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, ik vind dat jullie hartstikke veel bereikt hebben in die negen maanden! :cheer:
Er zijn eigenlijk alleen maar positieve dingen te noemen: dat hij rustig is als hij alleen is, dat hij het met Maxi en Dusty goed kan vinden, dat hij geniet van zijn wandelingen (al is het aan de lange lijn, zolang hij het goed naar z'n zin heeft is het goed, toch?), mee rennen met de fiets, dat hij meer en meer vertrouwen heeft. Allemaal fijn en goed.
Die stijgende lijn kan alleen maar zo doorgaan. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat fijn te horen dat het zo goed gaat :ok: Wees maar trots op je kanjers :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat heerlijk om te lezen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Klinkt geweldig! En geloof me, het kan nog jaaaaren steeds met kleine stapjes vooruit gaan bij een wat onzeker hondje. Dis wie weet waar je volgend jaar staat!
MJ schreef:Goed hè ?!
Dank jullie wel voor de leuke reacties.

Wat ik zelf wel wat moeilijk vindt is dat hij niet (vertrouwd) los kan lopen. Ik gun hem zó om ook lekker te kunnen rennen en darren net als Maxi en Dust en nu kan dat alleen maar aan de flex of 'los' aan de 20 meter lijn of als ik naar het Leesten ga.
Maar ik zie wel een blij hondje met de wandelingen, ook al zit er een lijn aan , dus daar troost ik me maar mee. :mrgreen:
Ik heb met allebei ook lang aan de lijn gelopen (maar geen negen maanden :wink:), en als ze niks beters weten kunnen ze daar best blij mee zijn. Maar in hoeverre is het niet 'vertrouwd'? Ik bedoel, drukke wegen in de buurt durf ik zelf ook niet aan, maar bij schrik komen ze meteen naar mij toe, en als ze achter een haas aan gaan de weilanden in loop ik wel het risco dat ik sta te koukleumen tijdens het wachten, maar ze komen altijd weer terug.
Qua alleen zijn , ja, als je hem de huiskamer geeft heb je geen kamer meer over. :N: De verhalen van de vorige eigenaresse ( die hem uit Spanje heeft laten overkomen en waar hij 3 maanden gewoond heeft) kan ik me dus helemaal voorstellen. Die geloof ik ook direct.Hij schijnt daar de gordijnen uit het plafond getrokken te hebben. En dat zou hij hier ook doen. Als ik per ongeluk wat vergeet uit de keuken te halen is hij helemaal op het rabbat ( heeel druk wat ik dan zie op de webcam) en vind ik het vergetene in honderdduizend stukken terug. Mijn vouwgordijnen in de keuken trek ik dan ook hoog op. :mrgreen:
Maar dan zie ik hem op de webcam ook even slapen in de bench , wat rommelen met zijn speeltjes en op zijn gat zitten met zijn rug tegen de kennelpanelen aan . Er zit al zoveel meer rust in. Als hij merkt dat ik wegga rent hij al naar de keuken om daar te gaan wachten op zijn pensstaaf .
Lilo heeft hier voor kapitalen gesloopt toen ze nog niet dagelijks los kon rennen, ik denk dat het 1 bepaald met het ander te maken heeft.
:wink:
Ik weet zeker dat de stijgende lijn alleen maar doorzet. Ooit hoop ik dat ook hij gewoon los door het hele huis , lekker op zijn gemak alleen thuis kan blijven samen met Dust en Maxi dan.
Misschien zelfs (als hij oud en bejaard is ??? :mrgreen: ) echt los kan buiten . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We blijven stap voor stap, dag voor dag gaan. :wink:
En zo moet het ook. Lekker genieten van dat hondje, en van elke stap vooruit. :ok:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Heerlijk dat hij zo zijn plekje heeft gevonden bij je en steeds meer 'eigen' wordt :ok:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat heerlijk Marie :cheer: Liam is al een kanjer van zichzelf maar door jouw engelengeduld durft hij dat te laten zien :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een blij en positief verhaal Marie-José, super! :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Toppie MJ, klinkt super :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat fijn MJ :ok:
Het lijkt mij ook dat er al heel wat bereikt is, in "nog maar" negen maanden :wink:
Er komt vast nog wel een tijd dat je terug verlangt naar z'n streken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat geweldig.Och, dat loslopen komt misschien ook nog wel maar volgens mij heb je nu al een gelukkige hond :ok:
MJ
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Ik heb met allebei ook lang aan de lijn gelopen (maar geen negen maanden :wink:), en als ze niks beters weten kunnen ze daar best blij mee zijn. Maar in hoeverre is het niet 'vertrouwd'? Ik bedoel, drukke wegen in de buurt durf ik zelf ook niet aan, maar bij schrik komen ze meteen naar mij toe, en als ze achter een haas aan gaan de weilanden in loop ik wel het risco dat ik sta te koukleumen tijdens het wachten, maar ze komen altijd weer terug.
Liam is weg. :19:
Hij komt wel .....ooit ...een keer....maar hoe ik zijn gedrag zie bij het Leesten :19: dan zal ik hem nooit en te nimmer zo ergens waar het niet omheind is los doen.
Ik vind het daar al moeilijk om hem los te laten. Als ik ga ga ik op doordeweekse rustige dagen .
Liam rent en holt en is zo'n 3 kwartier gewoon compleet uit zicht. Ik hoor hem wel...hij heeft 2 koeiebellen om zodat ik de kant op kan lopen waar hij is en heb ik hem dan in het zicht dan is er een kans dat ik hem kan roepen en dat hij ook komt. Heel blij :mrgreen: om ook gelijk weer te willen vertrekken. Eigenlijk vind ik zelf toch wel onverantwoord om Liam los te doen. Ook bij het Leesten. Liam komt 9 van de 10 niet bij roepen als hij echt los is en buiten is, ik heb geen vat op hem dan en gebeurt er wat ( bijv conflict met andere honden dan kan ik helemaal niets omdat ik er niet bij ben) En aan de andere kant ....los aan de 20 meter lijn luistert hij best braaf en heeft ie ook best een vrijheid. En ik heb controle daar ik op die lijn kan stappen.
Maar....inwendig vreet het dan weer aan me dat ik Liam tekort doe als hij ook niet af en toe los mag. :roll: :wink:
En ik zal het mezelf ook nooit vergeven als er wat gebeurd met Liam omdat ik hem losgegooid heb wetende dat hij dan niet luistert.
Dat is een dilemma wat blijft bij mij. :roll:
Laatst gewijzigd door MJ op 12 mar 2009 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief

MJ schreef: Liam is weg. :19:
Hij komt wel .....ooit ...een keer....maar hoe ik zijn gedrag zie bij het Leesten :19: dan zal ik hem nooit en te nimmer zo los doen.
Ik vind het daar al moeilijk om hem los te laten.
Liam rent en holt en is zo'n 3 kwartier gewoon compleet uit zicht. Ik hoor hem wel...hij heeft 2 koeiebellen om zodat ik de kant op kan lopen waar hij is en heb ik hem dan in het zicht dan is er een kans dat ik hem kan roepen en dat hij ook komt. Heel blij :mrgreen: om ook gelijk weer te willen vertrekken. Eigenlijk vind ik zelf toch wel onverantwoord om Liam los te doen. Ook bij het Leesten. Liam komt 9 van de 10 niet bij roepen als hij echt los is en buiten is, ik heb geen vat op hem dan en gebeurt er wat ( bijv conflict met andere honden dan kan ik helemaal niets omdat ik er niet bij ben) En aan de andere kant ....los aan de 20 meter lijn luistert hij best braaf en heeft ie ook best een vrijheid. En ik heb controle daar ik op die lijn kan stappen.
Maar....inwendig vreet het dan weer aan me dat ik Liam tekort doe als hij ook niet af en toe los mag. :roll: :wink:
Zo 'los' aan de 20 meter lijn heb ik ook een hele tijd gedaan bij Silka en ik merkte niet dat ze daar vreselijk onder leed. Ik liet 'r ook overal snuffelen (liep ik zelf door de blubber maar ach... :wink: ), graven, stukjes rennen (ik rende dan mee) en voor het echte racewerk gingen we fietsen. Dat vond (en vind) ze heerlijk. (Zal de husky of malamute in haar zijn die dan los komt! :mrgreen: )
En je weet, hier is het uiteindelijk 'goed' gekomen. Ze rent niet of nauwelijks meer bij me vandaan om op jacht te gaan, spoortjes te volgen. Dus wie weet gaat dat met Liam ook nog wel lukken!
En als het niet lukt, dan heeft 'ie het net zo goed naar z'n zin. Dat weet ik zeker. :ok:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Rami schreef:
Zo 'los' aan de 20 meter lijn heb ik ook een hele tijd gedaan bij Silka en ik merkte niet dat ze daar vreselijk onder leed. Ik liet 'r ook overal snuffelen (liep ik zelf door de blubber maar ach... :wink: ), graven, stukjes rennen (ik rende dan mee) en voor het echte racewerk gingen we fietsen. Dat vond (en vind) ze heerlijk. (Zal de husky of malamute in haar zijn die dan los komt! :mrgreen: )
Haha, dat racen doet Liam ook. Wanneer Maxi los mag met fietsen klik ik Liam aan de flex en dan gaat ie hard ! Al dravend dan. Prachtg gezicht. Ik moet hem alleen nog leren rechts te blijven . Al fietsen met een flex is niet zo handig als ie links en rechts gaat en dan vooral aan de linkerzijde ineens stopt. :N: :smile:
'Los' aan de lange lijn rent Liam er ook heel wat af. Achter Maxi aan of Liam loopt wat te snuffelen en ik loop door ( langs het kanaal bijv) dan komt ie er ook als een gek aanstuiven met de lange lijn achter zich aan slepend.
Kijk....deze was van het najaar. Toch al weer bijna een half jaar terug alweer. Gut , wat gaat de tijd snel.
Afbeelding
En je weet, hier is het uiteindelijk 'goed' gekomen. Ze rent niet of nauwelijks meer bij me vandaan om op jacht te gaan, spoortjes te volgen. Dus wie weet gaat dat met Liam ook nog wel lukken!
En als het niet lukt, dan heeft 'ie het net zo goed naar z'n zin. Dat weet ik zeker. :ok:
Ik vind het echt geweldig dat Silka het zo knap doet. Petje af voor jullie beidjes. :ok:
En wie weet met Liam :wink: .
Hihi, misschien , zoals Hanneke schrijft: wie weet waar we volgend jaar staan.
Mannetje doet het , vind ik iig, erg knap. En heeft zó zijn eigen plekkie bij ons veroverd. :I:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat klinkt dat allemaal goed M-J :ok: :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

MJ schreef: 'Los' aan de lange lijn rent Liam er ook heel wat af. Achter Maxi aan of Liam loopt wat te snuffelen en ik loop door ( langs het kanaal bijv) dan komt ie er ook als een gek aanstuiven met de lange lijn achter zich aan slepend.
Kijk....deze was van het najaar. Toch al weer bijna een half jaar terug alweer. Gut , wat gaat de tijd snel.

Mannetje doet het , vind ik iig, erg knap. En heeft zó zijn eigen plekkie bij ons veroverd. :I:
Wat een leuk filmpje! En die bellen, haha, die komen me ook bekend voor. Dat wachten moet Sil van mij ook, nog steeds (bijv. bij onoverzichtelijke stukken, bochten, fietspaden en dergelijke). Ze kent het commando wacht en gaat dan midden op het pad staan wachten tot die langzame baas er ook eindelijk is. :mrgreen:
En ik vind Liam ook knap! En het ontroert me gewoon nog elke dag dat volwassen honden (met een shit-load aan ingesleten gedrag) zo vreselijk hun best doen om 't 'goed' te doen. Ik zie dat bij Liam ook heel sterk. :ok:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

klinkt al met al heel positief :ok:

de rest gaat ook komen alleen dat duurt wat langer :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”