Erg mooie locatie en mooi land waar de clinic werd gehouden .
De eerste dag moest iedereen als die aan de buurt was eerst zijn problemen vertellen en wat hij of zij wilde trainen , nou ik heb mijn verhaal gedaan , dat Yuma oneranderen niet zit te wachten met een vreemde op het veld , en dat ik het drijven wilde oefenen , en dat hij wat dicht op de schapen uit kwam tijdends de outrun , laat maar zien zij Julie hoe je het doet dan ik kijken wat er fout gaat , nou en er nog nog al wat fout mijn hele houding en beweging was veel te streng , en ik liet de hond dingen doen die hij dan ook braaf deed , ik dacht voor mijn hond en het is toch echt de bedoeling dat Yuma gaat nadenken .
Over Yuma zij ze het is een softi met fire in his eye,s

De eerste sessie mocht ik dus mijn mond dicht houden en Yuma zelf laten lopen , Yuma had het gevoel wel nou ik nog en dat kwam met de tweede sessie in de middag en dat is toch een leuke afsluiting , en waar ik echt verbaast over was Yuma zijn ogen stonden veel rustiger ( Julie wees mij er op )
De tweede dag gingen de meeste mensen werken om op het juiste moment druk op je hond te geven en die weer los te laten zodat je hond echt ging werken voor de baas , en nou was ik weer te lief naar mijn hond toe als ik naar Yuma toe liep moest ik hem aankijken en was het de bedoeling dat Yuma weg kijkt en uit flankt , dat lukte naar een paar keer aardig , is echt heel apart dat je hond dan niet weg scheurt ( wat Yuma altijd deed ) maar een rustige flank laat zien .
In de middag zijn we daar een kleine oudrun bij gaan oefenen , wat een paar keer heel goed ging , hij kwam dan op een mooie afstand achter de schapen .
Ik heb weer genoeg stof om te trainen , en ga zeker volgend jaar weer , vind haar manier van les geven echt super