Er is een groep (vooral gepensioneerden) die wekelijks op dinsdagmorgen traint. Om de 3 weken is dat in Riethoven en dat was vandaag. Was vrijdag gebeld dat ik mee kon trainen als ik dat wilde en ja hoor...dat wilde ik wel.

Vanmorgen om half 9 was ik dus daar op het terrein. Eerst de dames uitgelaten en toen even een bakkie koffie (terwijl er gewacht werd op de rest die kwamen trainen).
Rond kwart over 9 werd er gestart.
Eerst een rondleiding gehad over het (prachtige!!!) terrein. Ze hebben een geheel nieuw parcours voor het basiscertificaat aangelegd, werkelijk heel mooi!
Daarna kon ik mijn gang gaan en als ik hulp nodig had moest ik maar roepen.

Dus Biène uit de auto gehaald en eerst richting de toestellen gegaan. Haar een aantal malen over de trap met loopplank laten gaan en vooral geprobeerd haar te remmen, aangezien ze de neiging heeft om halverwege de trap te springen. Dus koekjes op iedere tree en rustig begeleiden. Hetzelfde bij de afloop.

Haag laten springen...weer vol steunen!

Nog een paar keer door de tunnel gestuurd, dat leverde geen enkel probleem op.
Daarna gaan volgen. Zowel aangelijnd als los prima, ook omzetten ging gewoon op het eerste commando. Bij de af tijdens het volgen kroop ze even (mag niet

Haar even af gelegd en even later nog het insluiten geoefend (moesten even wat mensen opgetrommeld worden om te helpen). Geen reactie dus netjes.
Daarna nogmaals de toestellen genomen en toen voorwerpjes gehaald en weggelegd om te zoeken. Gewoon keurig zoals altijd.

Hierna werden voorwerpen weggelegd voor het revieren, dus dat ook nog maar even meegepikt. Volgens mij was het eerste voorwerp geen breekijzer maar iets anders. Biène tekende wel heel duidelijk maar had een extra commando nodig om te gaan liggen, zo ook bij het geweer dat ze vervolgens vond. Weer wat tips erbij gekregen (haar niet te ver laten gaan, letten op streep op het pad als markering

Hierna nog even gekeken bij degenen die aan het speuren waren en daarna bedankt en afscheid genomen (als ik weer mee wilde trainen was ik welkom), moest immers gewoon werken vanmiddag.
Ik bleek nog wel tijd te hebben om zelf even te gaan speuren dus naar eigen terrein gereden en op de wielerbaan achter ons terrein een spoor uitgelegd. Helaas had Biène totaal geen zin meer, de eerste 2 voorwerpen werden nog netjes verwezen maar daarna had madam geen zin meer. Met veel kunst en vliegwerk rond gekomen maar het was bagger.

Dus maar wat pens gehaald, we gaan voorlopig maar eens even slepen om haar wat vaster op het spoor te krijgen.

De dames nog snel een kort rondje bos laten rennen, vonden ze wel lekker geloof ik.

Zo....en nu op de club er wat druk achter zetten dat ze de toestellen gaan plaatsen, want wat regelmatiger die kunnen doen is toch wel practisch.
Maandag hebben we vergadering..ik ben er niet bij (coaching op het werk) maar clubgenoot zou het als punt inbrengen.