Ik heb een springer, maar ze gaat daar naar mijn zin teveel in hangen, terwijl ze gewoon alleen aan de lijn naast de fiets als een perfect paardje in draf, met slap lijntje, meehobbelt
Vanmiddag deden we een klein straatje uitfietsen. Hoeveel afleiding kan je hebben over een paar honderd meter denk ik dan
Nou, dat viel even tegen. Binnen 10 sec moesten we al een andere hond passeren, dat was het eerste moment dat ik dacht "oepssss!". Maar, hoezee
Halve minuut later ofzo komen we langs een flinke tuin met dito hek eromheen (Vera op 10 cm afstand van dat hek, want netjes aan de binnenkant van de fiets). En uit mijn ooghoeken zie ik van achter uit die tuin een enorme (Oud?) Duitse Herder aan komen rennen. Dat werd rennen en hard blaffen, en eindigde in dat die DH bijna tegen het hek aanknalde in zijn woede dat wij zijn erf durfden te passeren.
Dat was echt een moment dat te kort is om te kunnen handelen, maar net lang genoeg om in je hoofd te denken "oke, daar gaan we, Vera natuurlijk van schrik onder mijn fiets, ik op mijn snuit plat op de weg, en Saar in haar fietsmandje in de kreukels :N: :N: :N: "
Maar wonder boven wonder, onverstoorbare Vera deed alleen even de staart tussen de poten, maar stelde de blik al snel weer in op oneindig, en draafde netjes verder zonder op of om te kijken naar de DH die woest blaffend tegen het hek aan kwam gebeukt.
Pfffffffff, kost je in je hoofd 10 jaar van je leven, maar daar zijn we toch weer goed vanaf gekomen