Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In je hoofd zie je het al fout gaan, maarrr...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

In je hoofd zie je het al fout gaan, maarrr...

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben met Vera bezig om heel langzaam een beetje fietsen op te bouwen. Eerst hebben we een tijdje alleen maar lopen naast de fiets gedaan, en nu dan hele, hele kleine stukjes fietsen.
Ik heb een springer, maar ze gaat daar naar mijn zin teveel in hangen, terwijl ze gewoon alleen aan de lijn naast de fiets als een perfect paardje in draf, met slap lijntje, meehobbelt :19: Kortom, ik oefen nu maar zonder springer.

Vanmiddag deden we een klein straatje uitfietsen. Hoeveel afleiding kan je hebben over een paar honderd meter denk ik dan :19: :mrgreen:
Nou, dat viel even tegen. Binnen 10 sec moesten we al een andere hond passeren, dat was het eerste moment dat ik dacht "oepssss!". Maar, hoezee :ok: , Vera keek alleen maar ging niet trekken ofzo.
Halve minuut later ofzo komen we langs een flinke tuin met dito hek eromheen (Vera op 10 cm afstand van dat hek, want netjes aan de binnenkant van de fiets). En uit mijn ooghoeken zie ik van achter uit die tuin een enorme (Oud?) Duitse Herder aan komen rennen. Dat werd rennen en hard blaffen, en eindigde in dat die DH bijna tegen het hek aanknalde in zijn woede dat wij zijn erf durfden te passeren.

Dat was echt een moment dat te kort is om te kunnen handelen, maar net lang genoeg om in je hoofd te denken "oke, daar gaan we, Vera natuurlijk van schrik onder mijn fiets, ik op mijn snuit plat op de weg, en Saar in haar fietsmandje in de kreukels :N: :N: :N: "
Maar wonder boven wonder, onverstoorbare Vera deed alleen even de staart tussen de poten, maar stelde de blik al snel weer in op oneindig, en draafde netjes verder zonder op of om te kijken naar de DH die woest blaffend tegen het hek aan kwam gebeukt.

Pfffffffff, kost je in je hoofd 10 jaar van je leven, maar daar zijn we toch weer goed vanaf gekomen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

:smile: Ik zou het als Saar nog het meeste benauwd gehad hebben. :pale: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

christo schreef::smile: Ik zou het als Saar nog het meeste benauwd gehad hebben. :pale: :mrgreen:
Ik heb werkelijk geeeeen idee hoe Saars kop stond op dat moment. Was ik achterom gaan kijken naar haar dan was het zeker wel fout gegaan :mrgreen:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Nou, netjes toch? En mocht het in de toekomst toch lastiger worden...
je zei toch dat ze altijd zo de blik op oneindig zet als ze iets mag dragen? Anders combineer je dat toch? Iets in de bek en dan naast de fiets :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vera is dus gewoon zo'n hondje dat haar kop erbij houdt.
Als ze aan de fiets loopt, dan loopt ze aan de fiets :pffff:

Dat hád je kunnen weten, want op andere gebieden heeft ze ook wel een tikje hyperfocus :mrgreen:

Saar is het minst te benijden inderdaad ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

jelle schreef:Nou, netjes toch? En mocht het in de toekomst toch lastiger worden...
je zei toch dat ze altijd zo de blik op oneindig zet als ze iets mag dragen? Anders combineer je dat toch? Iets in de bek en dan naast de fiets :mrgreen:
Ja, hahahaahahah, zal ik onthouden "als het toch lastig wordt; handschoen mee voor in d'r snavel" :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Dat hád je kunnen weten, want op andere gebieden heeft ze ook wel een tikje hyperfocus :mrgreen:
Tikje maar :pffff: :mrgreen: Wel praktisch nu ook weer haha.
Saar is het minst te benijden inderdaad ;)
Ik hoorde niks piepen achter me, dus ze zal het wel mee hebben vinden vallen denk ik :mrgreen:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Handig is dat; ik ben met de baas bezig, dus nu ff niet ja?!?

Boomer heeft dat met trainen.. Dan mogen er geen honden aan hem komen, reu of teef, want hij snauwt ze weg: hij is met mij bezig! Over het algemeen dan toch, want zelf wil hij soms wel gaan buurten.. :roll:
Na de les is alles ok, dan kan er gespeeld worden. Maar dan heb ik toch liever negeren..:)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Marjoleine schreef: Dat hád je kunnen weten, want op andere gebieden heeft ze ook wel een tikje hyperfocus :mrgreen:
Heel praktisch. Ik heb ooit eens zo'n hondje gehad, Wopke.
Als die naast de fiets liep, kon je roepen en fluiten wat je wilde: ze liep naast de fiets.

Er ging eens een dame met fiets en al onderuit op nog geen 10 meter afstand, maar Wop liep gewoon door. Ze keek niet eens. Ze liep naast de fiets. :pffff:

Verder was ze heel gewoon, hoor :mrgreen:

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:
Marjoleine schreef: Dat hád je kunnen weten, want op andere gebieden heeft ze ook wel een tikje hyperfocus :mrgreen:
Heel praktisch. Ik heb ooit eens zo'n hondje gehad, Wopke.
Als die naast de fiets liep, kon je roepen en fluiten wat je wilde: ze liep naast de fiets.

Er ging eens een dame met fiets en al onderuit op nog geen 10 meter afstand, maar Wop liep gewoon door. Ze keek niet eens. Ze liep naast de fiets. :pffff:

Verder was ze heel gewoon, hoor :mrgreen:
:mrgreen:

Vera is verder ook heel gewoon :pffff: :19: Tikkeltje hyperfocus op alles wat geapporteerd en gedragen kan worden, en schijnbaar ook naast de fiets.
Niks mis mee :pffff: :mrgreen: (behalve dan soms als iemand anders een bal wil gaan gooien, dan gaat ze een beetje hoog stuiteren. Tikkeltje maar ook he Marjolein? :N: ).
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk dat het zo goed ging, hebben hier iemand in ons dorp die ook een Golden aan de fiets probeert te laten lopen.. :N:
Die gaat niet zo goed als Vera haha!
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Top dat ze dat zo goed doet :ok: :mrgreen: Hier een met enorme jachtpassie, als ze een fazant ruikt moet je de hakken in het zand zetten om niet meegesleurd te worden :wink:

Loopt ze vorige week naast de fiets steekt er een fazant over op het fietspas :N: Na een
streng doorlopen van mij liep ze tot mijn stomme verbazing ook keurig verder naast de fiets :ok: :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

dan kan je toch best trots zijn op je hondje in zo'n situatie :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Niks mis mee :pffff: :mrgreen: (behalve dan soms als iemand anders een bal wil gaan gooien, dan gaat ze een beetje hoog stuiteren. Tikkeltje maar ook he Marjolein? :N: ).
Ik doe niet moeilijk over op ooghoogte voorbijkomende hondjes :mrgreen:

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Niks mis mee :pffff: :mrgreen: (behalve dan soms als iemand anders een bal wil gaan gooien, dan gaat ze een beetje hoog stuiteren. Tikkeltje maar ook he Marjolein? :N: ).
Ik doe niet moeilijk over op ooghoogte voorbijkomende hondjes :mrgreen:
Nee :mrgreen: Het is ook niet herkenbaar verder natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:wat is het toch ook een rothond zeg, bahh :roll: :19: !

:F:
Ja, d'r is echt helemaal niks an. We hebben ook helemaal geen 'klik' ofzo :19:

:F: :F: :F:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Knap hoor van Vera! :ok:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:wat is het toch ook een rothond zeg, bahh :roll: :19: !

:F:
Ja, d'r is echt helemaal niks an. We hebben ook helemaal geen 'klik' ofzo :19:

:F: :F: :F:
ja, zoiets gebeurt gewoon, merk ik nu ook bij mijn kat, dat je denkt 'hoe krijg ik dat beest hier zo snel mogelijk weer weg :roll: .
Ja hahahahaah, volgens mij is wat jij met de nieuwe kat hebt precies wat ik heb met Vera :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Had jij even geluk :mrgreen: Wij gingen laatst wel onderuit vanwege een plotseling blaffende hond :boos:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Jeetje wat knap zeg! Maar enkele commentaren later klinkt het eigenlijk doogewoon Vera :mrgreen:.

Toch (toch?? :smile:) durf ik het met Yanthe niet. Ik wil ook al een tijdje het fietsen starten, maar wilde eerst het "volgen" of "naast" in dat koppie verankerd hebben. Maarja, onze cursus hebben we afgebroken voor we goed en wel begonnen waren en nu zit ik met die kwetbare poot in het gips....nu durf ik helemaal niet meer!!

Ik dacht laatst...ik kan anders wel zachtjes door het park en zij los ernaast :idea:!! Maar dan zie ik weer hoe die dame kei-vrolijk tegen me op gaat springen om éven te vertellen hoe leuk dit wel niet is baasje, of dat ' baasje sneller moet, en ik denk, neu..........:N: WIJ wachten nog even!

Maar wat een lekker Hyperfocusveraatje toch :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

Madelief schreef:
Toch (toch?? :smile:) durf ik het met Yanthe niet. Ik wil ook al een tijdje het fietsen starten, maar wilde eerst het "volgen" of "naast" in dat koppie verankerd hebben. Maarja, onze cursus hebben we afgebroken voor we goed en wel begonnen waren en nu zit ik met die kwetbare poot in het gips....nu durf ik helemaal niet meer!!
Nee, met je gipsen pootje zou ik ook maar even wachten inderdaad!
Ik dacht laatst...ik kan anders wel zachtjes door het park en zij los ernaast :idea:!! Maar dan zie ik weer hoe die dame kei-vrolijk tegen me op gaat springen om éven te vertellen hoe leuk dit wel niet is baasje, of dat ' baasje sneller moet, en ik denk, neu..........:N: WIJ wachten nog even!

Maar wat een lekker Hyperfocusveraatje toch :ok:
Nou, ik heb Vera inderdaad ook al een keer een paar honderd meter los naast de fiets gehad, en dat kwam meer neer op "los ergens in de buurt van de fiets" :mrgreen: Om de zoveel seconden kwam ze met een noodgang langsrennen, grijns van oor tot oor "leuk he baas, ben ik weerrrrrrrrrr :cheer: ". Maar gelukkig zonder springen :mrgreen:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Fijn dat t meteen zo goed gaat.

Met Roan hoefde ik de eerste 1-2 km niet te trappen, en dan maar hopen dat we geen hond of overstekende kat tegenkwamen . Is gelukkig altijd goed gegaan.

Los naast de fiets ging beter, dan liep hij voor me of kwam dan ineens voorbij vliegen.
Is 1x fout gegaan, hadtie een halve boom in zn bek en die bleef een beetje tussen mn spaken steken.
Niet gevallen, maar wel een mega dikke knie omdat ik die tegen mn fiets stootte.

Leentje had t al bij de vorige eigenaar geleerd.
Ze trekt wel een beetje hoor, maar ik heb dr n paar trappen gegeven dus dat zal nu wel minder zijn. Hoor ik m nog zeggen.
Beesje was als de dood voor de fiets :( :evil:

Heeft n paar mnd geduurt voor ze daar overheen was.

Kenji meteen mee begonnen met aan de fiets te wennen. Liepen we korte stukjes zodat ze leerde rechts te lopen en niet te trekken.
Heeft niet echt geholpen, ook bij haar hoef ik de eerste km niet te trappen.
En in t begin had ze er een handje van om steeds voor de fiets te willen springen om die draaiende band te vangen.

En daar lagen we dan een x, maar daarna heeft ze t nooit meer gedaan.

Wel steeds de riem in dr bek willen houden, niet erg maar dan moet je niet vol enthousiasme tegen vrouwtje dr stuur springen om perse dat handvat vd lijn te kunnen pakken. :N:

Waar ze alle3 wel een handje van hebben / hadden, als ze loslopen ineens vlak voor je stoppen om op dat ene plekje te gaan snuffelen.
Zodat je of vol in de remmen moet of maar net uit kan wijken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Leuk hoor dat het goed gaat!

Ik heb er nooit zo over nagedacht maar inderdaad ook spike is makkelijk naast de fiets en ging eigelijk als vanzelf. Ik dacht dat het door de snelheid kwam maar misschien inderdaad de focus op fietsen/doorgaan etc. Een heel enkele keer stap ik nog wel preventief al als we een erg leuke hond ''op links''hebben voor de zekerheid trouwens; liever dat dan over mijn hond fietsen.... ook dat vertrouwen van mij zal nog wel komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”