Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatser ballengek maken
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Herplaatser ballengek maken
Ik ken een hond die nog nooit echt met balletjes gespeeld heeft (vanwege vorige eigenaren). Ik denk echter dat ze het wel erg leuk vind als ze het "snapt". Nu kan ze er vrolijk heen rennen en terug rennen maar ze heeft nog niet door wat ze bv met een tennisbal of frisbee moet. Bijtrol of flostouw vind ze wel geweldig. Iemand tips hoe je een hond kan laten zien hoe leuk speelgoed en apporteren is?
-
- Zeer actief
Als ze de bijtrol en flostouw helemaal geweldig vindt, zou ik daar mee beginnen. Doet ze trekspelletjes? Dan trekspelletje touw ietsjes van haar afgooien en kijken of ze het pakt en dan weer trekspelletje als beloning. Dit zo verder uitbouwen, dat je het verder kan gooien. Als ze het helemaal geweldig vindt om achter het touw aan te gaan, eens kijken of het ook lukt met een tennisbal.
Taro wist ook niet wat apporteren was. Met heel veel geduld en in zijn geval een voerdummy ipv een touw, vindt hij het nu echt het einde. Alhoewel een tennisbal nog niet echt zijn ding is. Maar een dummy of wubba kong zijn echt het einde voor hem.
Taro wist ook niet wat apporteren was. Met heel veel geduld en in zijn geval een voerdummy ipv een touw, vindt hij het nu echt het einde. Alhoewel een tennisbal nog niet echt zijn ding is. Maar een dummy of wubba kong zijn echt het einde voor hem.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hanneke2
- Zeer actief
Bijtrol of flostouw weggooien en er zelf achteraan gaan rennen.
Lilo heeft helemaal niks met ballen, maar apporteert sinds kort wel (alleen in huis
) andere dingen. Het spannendste vindt ze dingen die duidelijk van mij zijn, zoals een sok of een handschoen. Dan is het echt zo hard kwispelen dat ze bijna dubbel klapt. Ze rent er in eerste instantie mee weg, maar als ik haar roep en enthousiast beloon voor het lossen en dan weer weggooi 'apporteert' ze vervolgens uit zichzelf.

Lilo heeft helemaal niks met ballen, maar apporteert sinds kort wel (alleen in huis

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Net hoe gek en enthousiast je hem krijgt denk door het object heel leuk en belangrijk te maken...
Dat zeg ik omdat de eerste baas van mijn hond helemaal verbaasd stond toen ik appel ging lopen met hem en de beloning een bal was.. hij bleek nooit echt geinteresseerd te zijn geweest in een bal vroeger..
Maar als je hond de bijtrol ook leuk vind.. waarom dan motiveren voor een bal? Ik loop net zo goed met de bijtrol rond die aan een lus zit hoor..
Dat zeg ik omdat de eerste baas van mijn hond helemaal verbaasd stond toen ik appel ging lopen met hem en de beloning een bal was.. hij bleek nooit echt geinteresseerd te zijn geweest in een bal vroeger..

Maar als je hond de bijtrol ook leuk vind.. waarom dan motiveren voor een bal? Ik loop net zo goed met de bijtrol rond die aan een lus zit hoor..
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden die ballengek zijn, kunnen zichzelf nog steeds heel prima vermaken hoor.Marion. schreef:Waarom wil je dat? Ik heb apporteerhonden, maar no way dat ik die ballen-gek wil maken.
Stokken-gek ook al niet hoor, ik wil ze eigenlijk helemaal niet gek. Ik wil gewoon dat ze zichzelf kunnen vermaken zonder dat ik daarvoor nodig ben als werper.
Jip en Ziva zijn gek van ballen en als ze een bal zien staan ze te dansen of we hem alsjeblieffffft willen gooien. Maar klaar is klaar en dan gaat ze gewoon weer andere dingen doen

Misschien dat een sok er omheen helpt? Hier vinden ze ballen leuk, maar sokballen zijn helemaal het einde.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Dat bedoel ik. Ik heb een hekel aan fanatici. In welke zin dan ook. Misschien scheelt het dat ik ze niet "snel" moe hoef te maken. En dat we niet meer trainen. En de opper-beloning voor beiden een dikke knuffel ergens in de akker is. Zal ik ze vast ook wel geleerd hebben, maar ik vind het wel makkelijk. Ook wel zo vriendelijk voor hun lijntjes.Lysette schreef:Jip en Ziva zijn gek van ballen en als ze een bal zien staan ze te dansen of we hem alsjeblieffffft willen gooien. Maar klaar is klaar en dan gaat ze gewoon weer andere dingen doenHier vinden ze het heerlijk om achter een bal aan te crossen en ik vind het ideaal omdat ik ze, als het nodig is, snel moe kan maken en omdat het ideaal is als beloning tijdens de training.
-
- Zeer actief
Ik doel ook meer op beloning in de vorm van een bal of wat dan ook.. en niet om ze moe te maken.. maar meer als stimulans om te leren luisteren, en de aandacht te vragen en krijgen als balbeloning ter stimulans overigens..Marion. schreef:Dat bedoel ik. Ik heb een hekel aan fanatici. In welke zin dan ook. Misschien scheelt het dat ik ze niet "snel" moe hoef te maken. En dat we niet meer trainen. En de opper-beloning voor beiden een dikke knuffel ergens in de akker is. Zal ik ze vast ook wel geleerd hebben, maar ik vind het wel makkelijk. Ook wel zo vriendelijk voor hun lijntjes.Lysette schreef:Jip en Ziva zijn gek van ballen en als ze een bal zien staan ze te dansen of we hem alsjeblieffffft willen gooien. Maar klaar is klaar en dan gaat ze gewoon weer andere dingen doenHier vinden ze het heerlijk om achter een bal aan te crossen en ik vind het ideaal omdat ik ze, als het nodig is, snel moe kan maken en omdat het ideaal is als beloning tijdens de training.
de ene loopt hier lekker met zijn beloning in de bek als het ware.. maar reageert dan ook nog op mijn vraag voor aandacht..omdat hij gewoon meer op mij let.. die ander kan andere zaken nog interessanter vinden.. dan vind ik het fijn dat ze bal of speeltjes gericht is zodat ik die aandacht op mij terug kan pakken.. als ik iets interessants bij me heb..
vorm van iets heel leuk vinden is dus de stimulans om meer baasgericht te blijven.. of dat nu een bal een tak of wat dan ook is zal me niet boeien.. als ik die aandacht maar weer heb op momenten dat dat noodzakelijk is..
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach fanatici vind ik een groot woord, ze vinden het gewoon heel erg leuk. En daar kan ik alleen maar van genieten. Een knuffel vinden ze ook leuk, maar dan voor thuis. Buiten willen ze actie! (en zonder bal zorgen ze daar zelf wel voor en zeuren ze ook niet om een bal). Ik wil geen honden die leven rondom een bal en het een kl*te wandeling vinden als ze geen bal hebben, maar er is ook een weg tussenin.Marion. schreef:Dat bedoel ik. Ik heb een hekel aan fanatici. In welke zin dan ook. Misschien scheelt het dat ik ze niet "snel" moe hoef te maken. En dat we niet meer trainen. En de opper-beloning voor beiden een dikke knuffel ergens in de akker is. Zal ik ze vast ook wel geleerd hebben, maar ik vind het wel makkelijk. Ook wel zo vriendelijk voor hun lijntjes.Lysette schreef:Jip en Ziva zijn gek van ballen en als ze een bal zien staan ze te dansen of we hem alsjeblieffffft willen gooien. Maar klaar is klaar en dan gaat ze gewoon weer andere dingen doenHier vinden ze het heerlijk om achter een bal aan te crossen en ik vind het ideaal omdat ik ze, als het nodig is, snel moe kan maken en omdat het ideaal is als beloning tijdens de training.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto