Voor onze studie moeten we een onderzoek doen naar een probleem dat te maken heeft met de mens-dier-relatie. Wij hebben gekozen voor het te ver doorfokken van honden, zoals engelse bulldoggen, chihuahua's enz.
Het is de bedoeling dat we voor- en tegenstanders interviewen en in een verslag en presentatie de verschillende meningen tegenover elkaar zetten.
Nu denk ik dat we tegenstanders genoeg kunnen vinden, maar het vinden van voorstanders zou nog wel eens lastig kunnen zijn. Ze zullen er vast zijn, anders waren er niet zoveel honden met gezondheidsproblemen door fokkerij. Ik denk alleen dat ze er nietzo snel voor zullen uitkomen (ook ivm de ophef rond crufts).
Zelf hadden wij het idee om langs een fokker van een probleemras te gaan, de hondenbescherming/dierenbescherming te interviewen en een rasvereniging te interviewen. Ook heb ik hier al wat topics doorgenomen om wat extra informatie te krijgen.
Hebben jullie nog tips of ideën over hoe we dit zouden kunnen aanpakken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kunnen jullie ons helpen?
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- veertje
- Zeer actief
Voor shows hebben we de tijd niet helaas, tenzij er dit weekend eentje is? We hebben namelijk maar 2½ week hiervoor
Dat we zorgvuldig onze vragen moeten kiezen hadden we al bedacht. Het is niet onze bedoeling om die mensen een heel kruisverhoor af te nemen, maar we willen alleen hun mening weten. Daarom gaan we het liefste ook even langs om de vragen te stellen, dat lijkt me toch wat beter overkomen dan via de telefoon of de mail.
Een ander idee dat we hadden was het interviewen van een dierenarts.
Dat we zorgvuldig onze vragen moeten kiezen hadden we al bedacht. Het is niet onze bedoeling om die mensen een heel kruisverhoor af te nemen, maar we willen alleen hun mening weten. Daarom gaan we het liefste ook even langs om de vragen te stellen, dat lijkt me toch wat beter overkomen dan via de telefoon of de mail.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Als je fokkers bij jullie in de buurt op belt met je vraag, gewoon zoals je het hier ook brengt, wat het onderwerp is en dat je geen kruisverhoor af wilt nemen en zelf volkomen objectief in de situatie staat, kun je toch hun mening peilen? Kun je daarna eventueel een afspraak plannen. Als ik jullie was, zou ik als het moeilijk gaat, de fokker anoniem laten blijven.veertje schreef:Voor shows hebben we de tijd niet helaas, tenzij er dit weekend eentje is? We hebben namelijk maar 2½ week hiervoor![]()
Iemand die hart heeft voor een ras als de Chihuahua's of Engelse bulldog en deze honden fokt, dus daar geschikte baasjes voor wil vinden, wil er vast wel wat over kwijt lijkt me zo.
(Persoonlijk hou ik ook niet van die doorgefokte hondjes, maar goed.)
- veertje
- Zeer actief
Het is misschien wat scheef geformuleerd. Ik bedoel meer voorstanders van 'het fokken richting rasstandaard waarbij de gezondheid uit het oog wordt verloren'Martijn schreef:Voorstanders van "het te ver doorfokken"?
Nee, dat lijkt me moeilijk.
Welke studie doe je?
Ik denk ook dat het moeilijk zal zijn om iemand te vinden die daar voor is. Ik denk ook dat ons dat niet lukt, maar ik denk wel dat de mening van iemand die een ras als een engelse bulldog fokt zal verschillen van de mening van iemand van de hondenbescherming bijvoorbeeld.
En ik studeer dierwetenschappen
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5