Ik geloof dat ik het voor elkaar heb. Wekenlang was er niet door de botte kop heen te dringen... (het is en blijft natuurlijk een basset griffon vendéen hé), maar eergister begon er een kwartje te vallen, en gister en vandaag zag ik al goeie vooruitgang.
Ik heb het over los staan...
Even uitleggen, voor het showen zitten de meeste mensen normaal achter een bgv om ze in stand te zetten zoals op deze foto:

Maar hij is er van overtuigd dat een bgv ook prima los kan staan, en dan een kwestie van haar staart omhoog houden. Ja ja... ik had er een hard hoofd in... :N:
Maar eergister zag ik dat ze het commando staan ook aan daadwerkelijk staan begon te koppelen, ipv alles te doen (zit, lig, etc) behalve het juiste. En nu... nu zijn we aan het uitbreiden... Om langer te blijven staan. We zitten al op bijna een minuut... (ok soms minder, maar toch)
Knap meisje, of knap meisje.
Nu moet ik het nog voor elkaar zien te krijgen dat ze én blijft staan én betast mag worden door een vreemde, zonder dat ze gelijk de keurmeester in zijn nek springt om zijn oren uit te likken. :N:
Wie o wie stelt zich beschikbaar als proefkeurmeester???