Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doen we dus ook niet meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Dat doen we dus ook niet meer

Ongelezen bericht door Maeve »

Was vanavond nog even een stukje met Nilo gaan fietsen nadat ik had gewerkt. Het was nog licht dus daar moesten we wel van genieten! Ik was richting een park gefietst waar we een aantal andere honden tegen kwamen. De eigenaren gaven aan dat de honden allen vriendelijk waren, geen loopse teefjes. Dus ik heb Nilo losgelaten, kon hij zn energie kwijt dacht ik. Nou, dat doen we dus niet weer! Na een aantal minuten begon er al wat spanning tussen de groep te komen, het waren ook al zo'n 10 honden geloof ik, waaronder veel Labradors. Nilo was als nieuwkomer natuurlijk de pineut en hij liep al gau met zn staart tussen zn poten naar mij toe, gevolgd door zo'n beetje de hele groep.

Een aantal eigenaren viel het toen op dat hij wel echt de pineut was, maar de zogenaamde experts onder ons vonden dit geen probleem, dit was rangorde bepalen. Heb Nilo even bij me gehouden maar hij gaf aan toch wel weer mee te willen rennen, dus heb ik hem laten gaan. Ook dat ging maar eventjes goed, uiteindelijk werd hij onderuit gehaald door die hele groep! En niemand die wat deed, ook dit was rangorde bepalen. :boos: En het gekke was dat die hele groep ook bleef aanvallen, ookal lag Nilo allang op zijn rug en deed niets terug!

Heb dus zelf maar een behoorlijk aantal honden van hem af gehaald aangezien hij echt zo'n beetje was verdwenen onder die berg honden, ze hielden niet op terwijl hij al aan het piepen (schreeuwen) was. Daarna heb ik hem aan zijn tuig er onder weg weten te halen en toen de honden vervolgens nog doorgingen, werden ze gelukkig wél gecorrigeerd door de eigenaren.

Zelfs toen drongen ze erop aan dat ik Nilo maar weer rond liet lopen, want dit hoorde er gewoon bij. Nou, naar die wijze raad hebben we dus niet geluisterd! Ik kon zo snel geen wonden zien, alleen mist hij behoorlijk wat plukken haar. Verder is hij nu ook nog wel zeurderig dus ik hoop niet dat hij zich alsnog heeft bezeerd. Ik weet wel dat ik hem maar weer buiten het spits-uur uitlaat, vind dit echt vervelend!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hij kan best wel wat kneuzingen hebben opgelopen, dat merk je dan morgen waarschijnlijk nog beter.
Nu maar hopen dat deze negatieve ervaring geen invloed heeft op z'n gedrag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij zal op zijn minst een paar blauwe plekken hebben en zijn ziel zal ook wel flink gekneusd zijn.
Kijk hem nog maar eens goed na of er nergens een tand naar binnen is gegaan.

De adviezen die je hebt gekregen in dat park zijn niet geweldig :?
Kende hij die andere honden eigenlijk?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan me inderdaad voorstellen dat hij kneuzingen heeft, het ging behoorlijk hard.

Hij kende de meeste honden wel, maar ziet ze niet vaak. We komen daar niet vaak, maar hij is er toch wel regelmatig geweest.
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:Ik kan me inderdaad voorstellen dat hij kneuzingen heeft, het ging behoorlijk hard.

Hij kende de meeste honden wel, maar ziet ze niet vaak. We komen daar niet vaak, maar hij is er toch wel regelmatig geweest.
Hij hoort dus niet bij de "dagelijkse roedel".
Dan kan dit soms gebeuren.
Griezelig ook voor jou denk ik :(

Als je toevallig Arnica D6 pilletjes of druppels in huis hebt kan je die geven.
Helpt goed bij kneuzingen. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb zelf het idee dat de groep elkaar behoorlijk aan het opfokken waren. Toen ik op het punt stond om weg te gaan met Nilo, kwam er een Border Terrier aan die er dus wel dagelijks is. En ook die werd gegrepen door de groep. En ook de eigenaar van de Border werd raar aangekeken omdat hij zijn hondje optilde om haar uit die groep te halen.

Het was inderdaad best eng, ookal had ik behoorlijk mn verstand op nul. Anders had ik het denk ik niet in mn hoofd gehaald om die vechtende honden in hun nekvel weg te slepen :N:

Bedankt voor de tip! Als hij er morgen nog last van heeft gaan de die druppels maar proberen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Altijd gemakkelijk praten als eigenaar van een hond die niet onderop ligt :roll:
Sneu hoor voor Nilo
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:Ik heb zelf het idee dat de groep elkaar behoorlijk aan het opfokken waren. Toen ik op het punt stond om weg te gaan met Nilo, kwam er een Border Terrier aan die er dus wel dagelijks is. En ook die werd gegrepen door de groep. En ook de eigenaar van de Border werd raar aangekeken omdat hij zijn hondje optilde om haar uit die groep te halen.

Het was inderdaad best eng, ookal had ik behoorlijk mn verstand op nul. Anders had ik het denk ik niet in mn hoofd gehaald om die vechtende honden in hun nekvel weg te slepen :N:

Bedankt voor de tip! Als hij er morgen nog last van heeft gaan de die druppels maar proberen.
Voor Nilo een gelukje dat je verstand op nul stond :ok:
Als je niet had ingegrepen had je nu op zijn minst bij de DA gezeten met hem.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:Ik heb zelf het idee dat de groep elkaar behoorlijk aan het opfokken waren. Toen ik op het punt stond om weg te gaan met Nilo, kwam er een Border Terrier aan die er dus wel dagelijks is. En ook die werd gegrepen door de groep. En ook de eigenaar van de Border werd raar aangekeken omdat hij zijn hondje optilde om haar uit die groep te halen.

Voor Nilo een gelukje dat je verstand op nul stond :ok:
Als je niet had ingegrepen had je nu op zijn minst bij de DA gezeten met hem.
Nou inderdaad, wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren :N: En nu maar heel hard hopen dat hij niet nog onzekerder is geworden. We hadden hem net zover dat hij zich een beetje op zn gemak voelt bij andere honden (waaronder dus in de show ring). Als het niet meer goed komt stoppen we met shows maar jammer zou het wel zijn, hij vind het wel leuk op shows namelijk.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik denk dat het heel goed geweest is dat je nilo 'gered' hebt. een groep opgefokte honden kan best rare dingen doen.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

naja zeg, rangorde bepalen, daar lijkt dit niet eens op.. maar gelukkig begrijpen zij er aaaaalles van.. :boos: hopen dat hij zich morgen weer wat beter voelt en dat dit niet zijn gedrag beinvloed! is het geen optie hem zo snel mogelijk weer in een groep te brengen die niet zo zal reageren(waar je echt 100% zeker van bent) om zo snel mogelijk die negatieve gebeurtenis weer om te buigen?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat sneu voor Nilo.
Hopen dat hij er niks aan overgehouden heeft :ok:

Ik ben altijd voorzichtig met groepen, en vooral met van die baasjes die denken van: lekker sociaal allemaal samen spelen.
Iedereen staat met elkaar te kletsen en niemand kijkt meer naar zijn eigen hond helaas.
Ik weet dat Macho in dat soort situaties ook de pineut is en ik ontwijk dus van die groepjes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Een hond die schreeuwd geef zich niet over en daagt dus daardoor de rest van de roedel uit om steeds verder te gaan (eerst plaats wijzen dan tot uiteindelijk er worden bij komen kijken).

heeeel goed dat je je hnd heb weggehaald!! :ok:

Ik zou zoieiets alleen laten gaan als het mijn eigen honden betreft en er een nieuwe hond bij komt WONEN dus permenent.
Maar komt er een hondje bij om leuk te spelen is dit helemaal niet nodig.

Het is wel degelijk rangorde bepalen maar omdat deze honden niet bij elkaar wonen, en dus geen duidelijke regels zijn in de aanvallende groep, duikt de hele groep op een buitenstaander ipv alleen de ranghogere, wat hier dus thuis gebeurd bij een nieuwe hond.
En inderdaat fokken de honden zich aleen maar op zo en paken vaak uiteindelijk door de oplopende stress (vooral omdat de onzekere honden nu ook een keertje kunnen meeprofiteren en dus aanvallen ipv aangevallen te worden) de buitenstaander veels te hard aan met alle gevolgen van dien.

beter had je dus niet kunnen reageren.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

:ok: Ik dacht vroeger ook dat je het honden het beste zelf uit kon laten zoeken, maar nadat mijn hond op leeftijd van 10 maanden door een grote rotweiler-reu overmatig geintimideerd werd, ben ik daar aardig van teruggekomen. Het heeft me veel tijd en werk gekost om de ergste angst weer uit de hond te krijgen.
Ik heb in een workshop bij Nicky Gootjens, geleerd dat ik Lieuwe, die toen hij jonger was, nogal eens wat angstig op vreemde honden reageerde, aan de lijn moet doen. En dan samen met je hond langs die "engerd" lopen. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat hij aan de ene kant steeds zekerder wordt en aan de andere kant dat hij, als hij een andere hond echt eng vind, zelf al bij me komt.

Ik denk dat je het beste heb gedaan wat je voor Nilo kon doen. Als je hond echt gepakt word door een grote overmacht en echt zwaar geintimideerd heb jij je een goede baas getoond door hem er uit te halen.
De kans is anders dat jij met een angstige hond opgezadeld wordt door z.g. experts.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nou, Nilo heeft gelukkig alleen een paar dikke plekken op zijn achterpoot. Daar is hij ook wat plukken haar kwijt maar lijkt er geen pijn aan te hebben. Vanvond ringtraining gehad en angstig is hij gelukkig ook niet! :ok:
mirandazina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mirandazina »

wijs dat je Nilo eruit hebt gehaald, een gang - up is levensgevaarlijk, de aanvallers blijven doorgaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”