Wij hebben een hond in het asiel genaamd Rakker. Kruising Husky herder van 11 en een half. Hele energieke hond nog, zou makkelijk 16 kunnen worden.
Nu hebben wij een stagiere die samenwoont met haar vriend en hebben een hondje. Net een jaar volgens mij. Hij gaat daarmee samen.
Rakker is het volgende type hond:
Hij heeft het karakter van een saarloos (volgens iemand van de vereniging). Het is een echte roedelhond. Hij is er graag bij maar ook weer zelfstandig. Voor je er echt iets mee kunt doen moet je eerst zijn respect verdienen. Dat krijg je door hem flink te corrigeren als hij tegen gaat stribbelen. Hij kijkt je dan aan op een manier van, oh jij durft dat bij mij? Oke dan is dat goed.
Haar vriend heeft hem al een keer moeten corrigeren en kon al heel snel zijn speeltjes afpakken. Wat mensen bij ons niet meteen konden. Hij is 1 keer een middag bij hun geweest.
Eigenlijk ging alles goed. Alleen de stagiere moet er nog boven komen te staan, maar ook dat ging de goede kant op. Ook zij kan al speeltjes afpakken. Ze zijn allebei zo, dat als de 1 er mee bezig is dat de ander zich niet bemoeit.
Nu twijfelt de vriend. Waarom? Waarschijnlijk omdat ze in de toekomst kinderen willen. Toch wel binnen nu en 5 jaar. Het kan dus zijn dat Rakker dan nog leeft, aangezien hij echt heel energiek is.
Bij ons is bekend dat hij bij kinderen va 12 jaar kan. Dit vanwege zijn toch wel dominante gedrag.
Maar het is een echte roedelhond, dus als de 2 baasjes erboven staan denk ik dat het wel goed kan komen.
Nu wil Rakker graag zijn aandacht, maar ze kunnen hem nu al aanleren alleen in 1 gedeelte van de huiskamer te komen, wat hij ook netjes deed die dag.
Ik vraag nu eigenlijk advies voor hen wat te doen. Rakker wel nemen? Rakker niet nemen? Hij is al 11 en een half en zit al een jaar in het asiel. Zit nog vol levenslust. En als je ziet dat ze meer kunnen als andere mensen konden in zon korte tijd.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust, dan probeer ik ze voor hen te beantwoorden.
Rakker wordt anders overgebracht naar asiel schagen wanneer er plek is. Zodat hij daar weer meer plaatsingskans heeft.
Groetjes Marieta.
DIt is Rakker