Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben nog niet zo lang hier op het forum maar heb gelijk al een vraagje aan jullie!
Mijn hondje heb ik gekocht als zijnde een maltezer maar al snel werd duidelijk dat ze niet raszuiver is...
Ze staat erg hoog op dr pootjes, is nu ong 40 cm schofthoogte (teefje 8mnd). Nu maakt ons dat natuurlijk niet uit want ze is heel leuk en lief maar ik zou graag willen weten wat erdoor zit.
Ik zal er wat foto's bijzetten dan kunnen jullie haar even zien, als je een idee hebt waarmee ze gekruist zou kunnen zijn laat dan een reactie achter dat zou leuk zijn.
Ja poedel dacht ik eerst ook maar ze heeft niet van die puntachtige oortjes!
Ja toen ik haar kocht zagen we wel dat ze wat hoger op de pootjes stond maar we dachten dat dat nog wel bij trok Niet dus haha en dan te bedenken dat ik ook voor een maltezer heb gekozen omdat ze klein zijn haha
geinig bekkie.
maar poedels hebben geen punt oren hoor die hebben van die mooie hangers net als jou hondje.
ik denk iets van een tibetaanse terrier.maar als je voor een maltezer bent gevallen omdat ze zo klein blijven dan verdiep je je daar toch in?
Tibetaanse terrier zou ook nog kunnen ga eens naar het karakter kijken en vergelijken
Heb me er zeker goed in verdiept voordat we een hondje aan gingen schaffen en ook over het ras. Heb haar bij een particulier gekocht en alles zag er goed uit netjes en verzorgt geen schuur maar binnen in huis!
Maar later kwam ik er via de DA achter dat ze opgekocht waren en dat de moeder hond niet de moederhond was...
Verder was/is ze helemaal gezond en ik dacht er niet aan om haar terug te brengen natuurlijk het is mijn hondje en we zijn erg blij met haar (behalve nu met het puberen haha) ben alleen benieuwd wat erdoor zit
twinkeltje schreef:zie niet waarom het niet uit 2 maltezers kan komen hoor welke kleur is dat donkere wand ivoor mag
je kan binnen het ras natuurlijk altijd uitschieters hebben,maar deze is wel heel erg boven de maat.mijn reutje was 25 cm en voor een reu had er misschien 2-3 cm bij gemogen maar meer niet hoor.
twinkeltje schreef:zie niet waarom het niet uit 2 maltezers kan komen hoor welke kleur is dat donkere wand ivoor mag
je kan binnen het ras natuurlijk altijd uitschieters hebben,maar deze is wel heel erg boven de maat.mijn reutje was 25 cm en voor een reu had er misschien 2-3 cm bij gemogen maar meer niet hoor.
ja de hoogte is wel erg hoog dat is waar maar de kleur mag
Allemaal bedankt voor jullie reactie!
Ik denk ook dat het een kruising tibetaanse terrier is, ze staat ook helemaal op haar poten en niet op haar tenen zoals bij veel honden.
En het karakter komt ook wel gedeeltelijk overeen.
Haar vacht krult wel, zeker nu het wat korter is. Maar niet echt heel veel krullen denk dat ik het meer golvend vind! Verder is haar vacht zijdezacht zonder ondervacht...
Als je hond geen stamboom heeft kan het met alles gekruist zijn. Ik denk niet dat ze een stamboom maltezer en een stamboom tibetaan op elkaar gooien en als stamboomloos nestje verkopen.
Wie weet heb je dus helemaal geen maltezer Dat een hondje klein wit en harig is maakt het nog geen ras.
Valerie schreef:Als je hond geen stamboom heeft kan het met alles gekruist zijn. Ik denk niet dat ze een stamboom maltezer en een stamboom tibetaan op elkaar gooien en als stamboomloos nestje verkopen.
Wie weet heb je dus helemaal geen maltezer Dat een hondje klein wit en harig is maakt het nog geen ras.
Ben ik het mee eens...
Maar ik vind het wel een prachtig hondje om te zien !!
Kaily_maltezer schreef:Allemaal bedankt voor jullie reactie!
Ik denk ook dat het een kruising tibetaanse terrier is, ze staat ook helemaal op haar poten en niet op haar tenen zoals bij veel honden.
En het karakter komt ook wel gedeeltelijk overeen.
Haar vacht krult wel, zeker nu het wat korter is. Maar niet echt heel veel krullen denk dat ik het meer golvend vind! Verder is haar vacht zijdezacht zonder ondervacht...
Groetjes Joyce
De Tibetaanse Terriër heeft wel een ondervacht ..... ik zie er eigenlijk niet zoveel Tibetaan in eerlijk gezegd.
Mijn hond lijkt erg op die van jou.. staat ook erg hoog.. er is gezegt dat
het een maltezer zou zijn.. maar ik twijfel of dat ook echt zuiver is....
denk dat er nog wat doorheen zit bij mij ook..
Hoi Jennifer, ja jou hondje lijkt wel een beetje op die van mij haha...
Leek me gewoon leuk om te weten wat erdoor zit, en het kan zoals hierboven gezegd werd van alles geweest zijn maar ik hou't maar op tibetaan dan dat heb ik namelijk al wat vaker gehoord!
Weet niet hoe oud jou hondje is? De mijne is nu 8mnd en nu groeit ze niet zo meer weet niet wanneer de kleinere rassen uitgegroeid zijn?
Kaily_maltezer schreef:Hoi Jennifer, ja jou hondje lijkt wel een beetje op die van mij haha...
Leek me gewoon leuk om te weten wat erdoor zit, en het kan zoals hierboven gezegd werd van alles geweest zijn maar ik hou't maar op tibetaan dan dat heb ik namelijk al wat vaker gehoord!
Weet niet hoe oud jou hondje is? De mijne is nu 8mnd en nu groeit ze niet zo meer weet niet wanneer de kleinere rassen uitgegroeid zijn?
Groetjes Joyce
Mijn hondje is 2 jaar. hij groeit in iedergeval niet meer ik heb hem 1 keer laten knippen bij iemand nou toen kreeg ik hem echt terug als een poedel.. echt zo verschrikkelijk nu bij een nieuw iemand laten knippen en nu lijkt het in iedergeval op een maltezer haha
Mijn hondje is gekruisd met een maltezer en een Shi Tzu...!
Mijne heeft ook vlekken(wel meerdere).
Een vriendin van mij heeft ook deze kruising en die van haar lijkt meer op een maltezer. Die van mij op een Shi-Tzu.