Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Baas, zo hadden we dat niet afgesproken".

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

"Baas, zo hadden we dat niet afgesproken".

Ongelezen bericht door Moos »

Als Vera iets heeeeeel erg braafs doet wordt ze altijd beloond met de bal. Als ze iets 'gewoon goed' doet is het soms een frolicje (enige koekje dat ze niet regelmatig uitkwat), en soms een 'goed zo'. Maar doet ze iets echt uit de kunst braver dan braaf, knapper dan knap, dan is het even spelen met de bal.

Vandaag was het natuurlijk zo warm, dus ik had geen jas aan, en dus ook geen bal bij me. Laat nou net vandaag de dag zijn dat in het mini mini mini losloopbosje er een gezinnetje gaat zitten picknicken :N: :mrgreen:
Het is dus een heel klein bosje, en er komen vrijwel alleen maar mensen met honden. Vera is dus gewend dat ze iedereen wel mag begroeten daar, want meestal kent ze ze wel, en zo niet, dan is er wel een hond bij om mee te snuffelen.
Maar niet vandaag dus...

Ik had dat gezinnetje al zien zitten, dus toen Vera voor mij de bocht om wilde rennen haar even bij me geroepen. "goed zoo, braaf", en klaar.
Totdat we dus met zijn drietjes (Saar, Vera, en ik) de bocht omliepen en daar direct stuitten op hele vrolijke rennende kindjes, met broodjes.
Saar liep gewoon rechtdoor verder (als je Saar niet roept zal ze nooit zelf contact zoeken, zelfs niet als er broodjes in het spel zijn :mrgreen: ), maar Vera wilde er natuurlijk heen, even gezellig doen "leuk dat ik er ook ben he :cheer: ", van dattum.
Mocht niet, want mevrouw had ook al lang in breed in de modder gelegen, dus bij me geroepen en laten volgen. Deed ze meteen, en heel netjes zonder twijfelen. Maar ja, toen kwamen we dus bij het heikele punt van "geen bal". Ergens diep in een broekzak had ik nog een frolicje tevoorschijn weten te toveren, maar dat werd straal genegeerd "frolic, frolic? dat was niet onze afspraak hoor baas!".
En het flauwe was, dat we een paar keer hetzelfde rondje moeten lopen willen we langer dan 3 minuten onderweg zijn, dus we kwamen nog een keer of 2 langs diezelfde mensen en kinderen.
En elke keer kwam Vera heel netjes volgen, maar elke keer werd dat bekkie ook meer en meer beteuterd "baas, dit klopt niet hoor :jank: ". En ik kon ook stikken in mijn opgegraven frolicje :mrgreen:

Tja, we hadden inderdaad ook samen een afspraak; bij dit soort dingen wordt beloond met de jackpot-bal, en die had ik dus niet. En dat hondje maar steeds braaf volgen, met zo'n snuitje van "afspraak baas, afspraak, wij samen :mann: :hmmm: :jank: ".

Gossie :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Hahahahaha, wat ben je toch een beul zeg! Neem die bal dan ook mee! :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jinx schreef:Hahahahaha, wat ben je toch een beul zeg! Neem die bal dan ook mee! :boos: :mrgreen:
Ja, niet bij nagedacht, die zat in mijn jaszak :mrgreen:

Ik vond het zo aandoenlijk hoe ze dus nog steeds prima luistert dan, ook al weet ze wel dat ik die bal niet heb. Maar dat bekkie erbij, ik zou zweren dat ze wist dat wij samen die afspraak hadden gemaakt. "bij het negeren van hele leuke mensen (of gillende, rennende kinderen met broodjes) gaan we even met de bal spelen".
Alleen nu even niet :jank:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:ach, mensen zoals jij moesten ze gewoon verbieden om een hond te nemen zeg :jank: .
Ja, ik zit me ook in een hoekje diep te schamen :jank:

Scheelt het als ik zeg dat ik al heb zitten googlen op heuptasjes speciaal voor hondenspulletjes? :N: :smile:
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

hahahaha arme hond.

Makkelijk zo een heuptasje die heb ik ook. Gekocht een keer bij de scapino. Mooi handig voor lekkers en een tennisbal.
Je hebt ook van die balletjes aan een koord, dat is ook heel handig als je broek aanhebt. Gewoon koord in je zak steken of tussen je broekband.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Herkenbaar :mrgreen: . Donna doet ook alles voor een bal.
Dat is dus de reden dat ik hartje zomer puffend, hijgend en met klotsende oksels in een jas loop :oeps: .
Heel af en toe (maar dan moet het echt warm zijn hoor :F: ) wil ik zo'n "navelbreuktasje" omdoen, maar daar past niet alles meer in sinds Sandy erbij is..., Sandy wil namelijk ook een bal.
Ik ben nu dus maar op zoek naar een jachtvestje of iets dergelijks :U: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Herkenbaar :mrgreen: . Donna doet ook alles voor een bal.
Dat is dus de reden dat ik hartje zomer puffend, hijgend en met klotsende oksels in een jas loop :oeps: .
Heel af en toe (maar dan moet het echt warm zijn hoor :F: ) wil ik zo'n "navelbreuktasje" omdoen, maar daar past niet alles meer in sinds Sandy erbij is..., Sandy wil namelijk ook een bal.
Ik ben nu dus maar op zoek naar een jachtvestje of iets dergelijks :U: .
:mrgreen: Wat we al niet over hebben voor de hond :mrgreen:

Het scheelt hier dat Saar alleen maar geinteresseerd is in koekies, en die prop ik nog wel in een broekzak. Dus dan heb ik ruimte zat in een heuptasje voor Vera's bal :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:ach, mensen zoals jij moesten ze gewoon verbieden om een hond te nemen zeg :jank: .
Ja, ik zit me ook in een hoekje diep te schamen :jank:

Scheelt het als ik zeg dat ik al heb zitten googlen op heuptasjes speciaal voor hondenspulletjes? :N: :smile:
nee :boos: :boos: !!!

:smile2:
:jank: :jank: :jank:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ik heb zojuist een jachtvestje besteld en het leuke is....., er komen Golden Retrieverapplicaties op, zowel op de voor- als achterkant :cheer: :cheer: :cheer: !
Over twee tot drie weken is het vest klaar, dus de zomer moet nog effe wachten. Maar ik ben helemaal blij :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Ik heb zojuist een jachtvestje besteld en het leuke is....., er komen Golden Retrieverapplicaties op, zowel op de voor- als achterkant :cheer: :cheer: :cheer: !
Over twee tot drie weken is het vest klaar, dus de zomer moet nog effe wachten. Maar ik ben helemaal blij :mrgreen: .
Ohh dan wil ik wel een foto :cheer:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moos schreef:
MoniqueDM schreef:Ik heb zojuist een jachtvestje besteld en het leuke is....., er komen Golden Retrieverapplicaties op, zowel op de voor- als achterkant :cheer: :cheer: :cheer: !
Ohh dan wil ik wel een foto :cheer:
Om je alvast een indruk te geven:

Afbeelding

Deze is met Labradors, maar die worden dus vervangen door Goldens en op de achterkant komen twee Goldens met de neuzen naar elkaar.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Leuk :ok:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

http://www.fordogz.nl/ballparkbalhouder-p-30.html

Wat ze misschien ook leuk vindt is een race spelletje met de frolicjes, een frolic weggooien en als ze terug komt rennen, een frolic de andere kant op gooien en zo maar door. Vinden mijn honden een geweldig spelletje.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Belle schreef:http://www.fordogz.nl/ballparkbalhouder-p-30.html

Wat ze misschien ook leuk vindt is een race spelletje met de frolicjes, een frolic weggooien en als ze terug komt rennen, een frolic de andere kant op gooien en zo maar door. Vinden mijn honden een geweldig spelletje.

Haha, wat gaaf die ballenhouder! Heb hem meteen bij mijn favorieten gezet :ok:

Vera is nogal, ehm, gefocussed op 1 ding soms :N: :mrgreen: . Ze wil of een bal of een dummy als beloning op zo''n 'mensen negeer' moment. In principe apporteert ze eigenlijk alles wel, maar als specifiek beloning verwacht ze dan de bal (of soms de dummy, maar die is nog groter om in een zak te stoppen...).
Ik heb geprobeerd haar na het volgen langs die picknickende kindjes met het gooien van een tak te belonen, en die haalt ze dan wel op, maar met zo'n kop van "ja, hier is je tak, nu de bal graag :lees: ".
Frolicjes doet ze dan ook niks mee; al hou ik er eentje in d;r bek, opeten doet ze dan niet.
Het is een typetje soms :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Arme Vera toch :mrgreen: Wij hebben zo'n bal aan een touw, maak ik gewoon aan Nilo's riem vast :ok:
Moos
Zeer actief

Maeve schreef:Arme Vera toch :mrgreen: Wij hebben zo'n bal aan een touw, maak ik gewoon aan Nilo's riem vast :ok:
Ik denk dat een bungelende bal aan haar riem terwijl ze er dus niks mee mag Vera echt tot wanhoop gaat drijven :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hè die arme Vera, ze had het maar weer zwaar vandaag hoor. :pffff:
Voel diepe medelijden met haar haha!
Wat me dan wel weer verbaast en wat natuurlijk top is dat ze dan gewoon alsnog luistert, echt goed!
Moos
Zeer actief

LéonieHonden schreef: Wat me dan wel weer verbaast en wat natuurlijk top is dat ze dan gewoon alsnog luistert, echt goed!
Het is ook best een braaf ding over het algemeen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik had in het verleden gewoon een klein schoudertasje waar de frolicjes en de bal in konden.
Nu heb ik een jachtvestje (zoiets als Monique liet zien :wink: )

In wezen ben je natuurlijk beter af als je je hond niet hoeft "om te kopen" :F: 8)

Zielig voor Vera en slecht van jou hoor dat je haar nu helemaal niet kon belonen :jank: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik had in het verleden gewoon een klein schoudertasje waar de frolicjes en de bal in konden.

In wezen ben je natuurlijk beter af als je je hond niet hoeft "om te kopen" :F: 8)
Zegt zij met d'r schoudertas en jachtvestje :pffff: :mrgreen:
Ik zie dit trouwens ook niet als omkopen; sowieso al niet omdat ze het dus ook gewoon feilloos bleef doen terwijl ze wist dat ik geen bal had :wink:
Maar ook niet omdat er soms nu eenmaal prikkels zijn die zo belangrijk zijn voor de hond, dat je dan zelf ook moet komen met iets wat nog even belangrijker voor ze is. Of dat omkopen is, ik weet het niet, ik vind het meer zorgen dat de prikkel die van jou komt belangrijker is :pffff: :wink: :F: :F:
Zielig voor Vera en slecht van jou hoor dat je haar nu helemaal niet kon belonen :jank: :mrgreen:
Ja :jank: Maar wel gewoon nog luisteren dus he? :pffff: :mrgreen: :mrgreen: Ik heb trouwens twee keer een frolic in d'r bek gestopt, maar ja, dat zij die dan uitkwat kan ik ook niks aan doen. Ondankbaar ding :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ze blijft wel luisteren, ook als ze in de gaten heeft dat die bal niet zomaar komt.
Knappe meid :ok:
wil je niet even aan Frenk uitleggen hoe dat werkt? :N: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:Ze blijft wel luisteren, ook als ze in de gaten heeft dat die bal niet zomaar komt.
Knappe meid :ok:
wil je niet even aan Frenk uitleggen hoe dat werkt? :N: :wink:
Men neme een apporteergek, en men neme een bal.....
Meer kan ik er niet van maken helaas :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Frenk schreef:Ze blijft wel luisteren, ook als ze in de gaten heeft dat die bal niet zomaar komt.
Vera dent gewoon dat die bal vast wel ergens is, maar dat haar sluwe baasje haar uittest, en als ze nou maar braaf is komt het ding ooit wel een keer.
Morgen? Het schaap :smile2:

Ik doe het slimmer :pffff:
Isa draagt d'r eigen bal en als ze superbraaf is, wil ik hem als beloning wel even gooien ;)
Isa doet gewoon alles met bal en al :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef: Vera dent gewoon dat die bal vast wel ergens is, maar dat haar sluwe baasje haar uittest, en als ze nou maar braaf is komt het ding ooit wel een keer.
Morgen? Het schaap :smile2:
En ze kan dat volgens mij zo maanden volhouden inderdaad :mrgreen:
Schaapie :pffff:
Ik doe het slimmer :pffff:
Isa draagt d'r eigen bal en als ze superbraaf is, wil ik hem als beloning wel even gooien ;)
Isa doet gewoon alles met bal en al :mrgreen:
:mrgreen:
Een bal die niet geapporteerd kan worden is maar een halve bal volgens Vera :pffff: :mrgreen:
Hoe noemde je het ook alweer; hyperfocus? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef:Ik had in het verleden gewoon een klein schoudertasje waar de frolicjes en de bal in konden.

Zegt zij met d'r schoudertas en jachtvestje :pffff: :mrgreen:
Ik zie dit trouwens ook niet als omkopen; sowieso al niet omdat ze het dus ook gewoon feilloos bleef doen terwijl ze wist dat ik geen bal had :wink:
Maar ook niet omdat er soms nu eenmaal prikkels zijn die zo belangrijk zijn voor de hond, dat je dan zelf ook moet komen met iets wat nog even belangrijker voor ze is. Of dat omkopen is, ik weet het niet, ik vind het meer zorgen dat de prikkel die van jou komt belangrijker is :pffff: :wink: :F: :F:
:mrgreen:
Ik vind het geen omkopen :pffff: :wink:
Werd er alleen wel eens op aangesproken. :wink:

Ja :jank: Maar wel gewoon nog luisteren dus he? :pffff: :mrgreen: :mrgreen: Ik heb trouwens twee keer een frolic in d'r bek gestopt, maar ja, dat zij die dan uitkwat kan ik ook niks aan doen. Ondankbaar ding :roll: :mrgreen:
Heel ondankbaar :mrgreen:
Waren die frolicjes uit je broekzak nog eetbaar dan?
Worden bij mij van die uitgedroogde harde smakeloze dingen.
Al zou Rana zelfs dat nog niet uitkwatten.
Van baasje gekregen namelijk :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: :mrgreen:
Ik vind het geen omkopen :pffff: :wink:
Werd er alleen wel eens op aangesproken. :wink:
Weet ik wel :mrgreen: Ik wilde alleen ook nog even verduidelijken :pffff: :mrgreen:

Heel ondankbaar :mrgreen:
Waren die frolicjes uit je broekzak nog eetbaar dan?
Worden bij mij van die uitgedroogde harde smakeloze dingen.
Al zou Rana zelfs dat nog niet uitkwatten.
Van baasje gekregen namelijk :ok: :wink:
Ja hoor, het was nog een hele lekkere sompige mini frolic. Maar ze moest 'm niet.
Nu wil ze dus vanaf 10 weken al geen koekjes als ze denkt dat er een apportje in het spel zou kunnen zijn, en ze is sowieso, voor een Retriever :mrgreen: ,zeikerig met eten. Lust lang niet alles, en kwat ook makkelijk dingen uit.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Een bal die niet geapporteerd kan worden is maar een halve bal volgens Vera :pffff: :mrgreen:
Hoe noemde je het ook alweer; hyperfocus? :mrgreen:
Dat heeft Is aook wel, maar net iets anders.

Die wil heel graag dat je de bal gooit, maar ze wil 'm eigenlijk niet geven.
Dus dan holt ze vast vooruit terwijl ze de bal nog vast heeft...
Ja, dat gaat niet, dus ze laat hem node los, om dan als een gek vooruit te hollen zodat ze die bal zo snel mogelijk weer terug heeft :mrgreen:
En als je 'm niet snel genoeg pakt, pakt ze hem zelf weer en holt ze er weer mee vooruit....
Ja, ook wel hyperfocus, maar net iets anders dus ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Lust lang niet alles, en kwat ook makkelijk dingen uit.
Isa lust alles, het hoeft niet lekker te zijn ook, als het maar eten is :mrgreen:
Maar als ze moet kiezen tussen een brokje en een bal....
Wat zeg ik: als ze moet kiezen tussen een biefstuk en een bal...

Isa gaat voor de bal, hoe dan ook!

Afbeelding

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Interval beloning in z'n zuiverste vorm :pffff: :smile:
ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Lust lang niet alles, en kwat ook makkelijk dingen uit.
Isa lust alles, het hoeft niet lekker te zijn ook, als het maar eten is :mrgreen:
Maar als ze moet kiezen tussen een brokje en een bal....
Wat zeg ik: als ze moet kiezen tussen een biefstuk en een bal...

Isa gaat voor de bal, hoe dan ook!
Rana kiest niet...............
Die zorgt dat ze allebei te pakken krijgt :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”