Jamey mocht als laatste van de 4 trainende honden (er waren ook 2 nog ergere beginnershonden mee, maar die hebben zelfs nog nooit vlakte getraind en de honden weten dus ook nog niet hoe het zoekwerk gaat) aan het werk. Dus haar opgehaald aan de jachtlijn, vervolgens die afgehaald en aan het werk. (Op puin wordt met 'naakte' honden gewerkt)
We werkten bij een flatgebouw die neer was gehaald, maar de kelders stonden nog en het was allemaal goed stevig, maar wel flink puinerig

Maar goed, eerst Jamey langs het hele zoekgebied meegenomen voor grof verkennen, daarna de verschillende ruimtes ingestuurd. Deed ze supernetjes, ze liet zich vooruit sturen, verkende wat achter de puinbergen in de kelders zat.
En bij een kelder kreeg ik een (onduidelijke) verwijzing. Zoals ze als eerste ook op de vlakte ging verwijzen (nu doet ze dat daar duidelijker). Ik herkende hem wel en ging erop in en mee, klimmend, bukkend enz over de puinberg die de ingang deels versperde, een stukje de kelder in (tot echt de ingang), vervolgens weer wachten, ze moest duidelijker verwijzen. Nog een keer verwijzing, nu duidelijker. Dus erop ingegaan en weer een stukje verder meegegaan met haar. Ze vertoonde duidelijk verhoogde activiteit bij een gedeelte, maar ik wilde meer zien, dus ben gaan aanmoedigen ('wat zie je dan, laat het eens zien'. Ze sprong op, maar piepte ook eits, dus ik ben meer gaan vragen, eens zien of ik er geluid uit kon krijgen, en inderdaad, ineens een kruising blaf-piep, en dat was natuurlijk Jackpot, verstek opengemaakt, speeltje van slachtoffer gekregen en gaan spelen, ze was de meest geweldige hond ter aarde

2e oefening zijn ook foto's van, Jamey weer aangezet, laten zoeken, ebetje de weg gewezen, om het zoekterrein te verkleinen (we begonnen onderaan een puinberg, dus ik heb haar omhoog gestuurd) en vervolgens laten zoeken. Ze verwees direct 2 verschillende plaatsen, echt heel mooi om te zien. Ze reageerde eerst heel duidelijk op een plek op de grond, maar vervolgens liep ze door en ging tot mijn stomme verbazing voorstaan op een plek langs een nog staande wand. Trainster vond het natuurlijk helemaal geweldig dat ze ging voorstaan, ik vond het ook wel grappig. Dat dus met stem aangemoedigd en beloond en aangezet tot verder zoeken.
Toen kwam ze weer terug bij de plek op de grond en begon te krabben en in het smalle (dichtgebouwde) gat dat daar zat te kijken, maar na de vorige keer wilde ik iets meer, dus weer gaan aanmoedigen. Na een duidelijk hoorbare piep de eerste steen weggehaald en Jamey weer verder laten zoeken, met veel aanmoediging. Weer een wat hardere piep, nog een steen weggehaald, en daarna nog een.
Toen was het gat groot genoeg dat Jamey naar binnen zou moeten kunnen, dus flink aangemoedigd, slachtoffer ook flink lokken met het speeltje, maar helaas, Jamey durfde echt niet naar binnen toe. Uiteindelijk heeft ze met een heel ver uitgestoken nek het speeltje van het slachtoffer aan weten te pakken en heb ik haar verder beloond. Klaar voor vandaag en een superknap hondje, aangezien het pas de tweede keer op puin was!