Had het je al vaker zien schrijven: dat jij niet wilt dat TT correctie van jou af komt, waarom niet?
Bij alle soorten correctie, dus ook als ik de tt zou gebruiken, wil ik JUIST dat hond weet dat die correctie bij mij vandaan komt, net zoals hij weet dat beloningen bij mij vandaan komen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mal?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Mal?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- frank1985
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Omdat de hond voor/met mij moet werken, een hond wil graag baasje blij maken (als de band goed is), dus laat je merken als je niet/minder blij met hem ben en wanneer je wel (heel) blij met hem bent.frank1985 schreef:als ik vragen mag waarom vind jij dan dat de hond juist moet weten dat het van jou komt ??
Correcties gaan vergezeld van stem, zodat hond weet dat IK het ben die corrigeerd. IMO komt het de duidelijkheid/consequentheid naar je hond toe alleen maar ten goede als het duidelijk is hoe, wat en waarom je beloont/corrigeert.
Mss zit het verschil door de andere programma's, hoewel ik er van overtuigd ben dat mijn vader het niet anders deed in zowel IPO als KNPV.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
- frank1985
- Zeer actief
tjah deze uitleg snap ik dan ook wel weer heel erg goed !Selena schreef:Omdat de hond voor/met mij moet werken, een hond wil graag baasje blij maken (als de band goed is), dus laat je merken als je niet/minder blij met hem ben en wanneer je wel (heel) blij met hem bent.frank1985 schreef:als ik vragen mag waarom vind jij dan dat de hond juist moet weten dat het van jou komt ??
Correcties gaan vergezeld van stem, zodat hond weet dat IK het ben die corrigeerd. IMO komt het de duidelijkheid/consequentheid naar je hond toe alleen maar ten goede als het duidelijk is hoe, wat en waarom je beloont/corrigeert.
Mss zit het verschil door de andere programma's, hoewel ik er van overtuigd ben dat mijn vader het niet anders deed in zowel IPO als KNPV.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd. omdat ik niet wil dat de correctie van mij komt...
overigens geldt dit met name voor het appel gedeelte. Ik ben daar alleen maar leuk en geweldig in principe (uitgezonderd de stemcorrecties).
ik vind het heel moeilijk om het zo ff op papier uit te leggen, ik ga er es over denken hoe ik dit uit moet leggen, kom er op terug
En Xantos komt je tegemoet als je hem fysiek corrigeert... aangezien dat alleen maar heel veel stress opleverde zowel bij geleider (man) als hond werkt dit veel en veel beter.
*edit* aanvulling

ik vind het heel moeilijk om het zo ff op papier uit te leggen, ik ga er es over denken hoe ik dit uit moet leggen, kom er op terug

En Xantos komt je tegemoet als je hem fysiek corrigeert... aangezien dat alleen maar heel veel stress opleverde zowel bij geleider (man) als hond werkt dit veel en veel beter.
*edit* aanvulling

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi