Heb eerst de 1 gelopen , waar je op 12uur mocht lopen , Henk H was de jury , en hij wilde dat de hond ook op 12uur zelf werkte , dus Yuma moest goed op afstand lopen , en ik mocht geen schapen op mij hielen hebben , wat niet altijd lukte .
Ik had al gezien dat ik Yuma niet op 6 uur moest afleggen met de outrun , want dan was je namelijk je schapen al kwijt ( afvoerpen ) dat werd dus ongeveer 10 over 6 en dat werkte prima Yuma had geen last van de opzetter outrun 20 punten , lift ook goed 8 punten , fetch ook goed 19 punten , drive ging niet verkeerd 27 punten , shed en pen bijde 10 punten samen 94 punten en goed voor een derde plek plus een beker

Na afloop van zo,n 8 mensen besprak Henk de honden die gelopen hadden , hij vond dat Yuma mooi had gelopen en goed luisterde en een talend volle hond was , toen Joop zijn groep werd besproken waar Bowmore in zat zij Henk oh dat is een broer van Yuma leuk hoor twee heel talend volle honden
Toen de klasse 2 , ja en toen vergat ik om Yuma af teleggen op het goede punt ( 10ver 6 ) en weg waren mijn schapen toen Margaret de schapen terug bracht en Yuma ze over moest nemen begon hij weer te mutsen ( Margaret is eng ) en wilde hij dus niet drijven , na even aan gemoderd te hebben ben ik gestopt , hier gaan we dus aan werken schapen bij vreemde vandaan drijven .
Ik ben een heel tevrede mens