Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muilkorf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mirandazina
geregistreerd lid

muilkorf

Ongelezen bericht door mirandazina »

kennissen van ons hebben een huisje in duitsland, als we daar naar toe willen moet onze Bullmastiff een muilkorf hebben, nu heb ik op internet gezicht maar vind niets geschikts, weet er iemand een adres waar je muilkorven op maat kan laten maken en dan het liefst een leren.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

kan je niet helpen met je vraag.. maar waarom moet hij een muilkorf om? is dat verplicht in duitsland ofzo :denken: ?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

In Duitsland moet elke hond met een schofthoogte van (ik geloof) meer dan 40 cm een muilkorf hebben. Die hoeft niet om, maar je moet hem als eigenaar wel bij je hebben.
In sommige plaatsen in Duitsland is het overigens wel verplicht om de hond gemuilkorft te laten rondlopen.
mirandazina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mirandazina »

dit staat er voor Duitsland als je honden mee op vakantie daar naar toe neemt:

Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mag een bandje ook?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik geloof het niet dat een lintje mag
maar wil je wel de tip meegeven om eerder zo'n grote korf te kopen
dan zo'n snuitje
want die korf is voor de hond veel prettiger
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

pammetje schreef:ik geloof het niet dat een lintje mag
maar wil je wel de tip meegeven om eerder zo'n grote korf te kopen
dan zo'n snuitje
want die korf is voor de hond veel prettiger
Mee eens.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb mijn Bordeauxdoggen verschillende keren mee naar Duitsland genomen. Bij diverse deelstaten geinformeerd of ze gemuilkorft moesten zijn, maar dat hoefde voor toeristen niet. Ja als je langer dan 4 weken verblijft, maar hoe controleren ze dat?

Ook in Oostenrijk waar je verplicht bent een muilkorf bij je te hebben voor alle rassen hebben we nooit problemen gehad.

Als je toch per se een muilkorf wil hebben, dan kan je de Baskerville voor Rottweilers proberen. http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_pr ... Muilkorven
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sjalot schreef:Ik heb mijn Bordeauxdoggen verschillende keren mee naar Duitsland genomen. Bij diverse deelstaten geinformeerd of ze gemuilkorft moesten zijn, maar dat hoefde voor toeristen niet. Ja als je langer dan 4 weken verblijft, maar hoe controleren ze dat?

Ook in Oostenrijk waar je verplicht bent een muilkorf bij je te hebben voor alle rassen hebben we nooit problemen gehad.

Als je toch per se een muilkorf wil hebben, dan kan je de Baskerville voor Rottweilers proberen. http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_pr ... Muilkorven
je bent het wel verplicht in duitsland en Oostenrijk... heb het voor de zekerheid aan diverse instanties en aan een agent gevraagd die ik tegen kwam.
Als je een etterbak hebt die het wel eist heb je een groot probleem.
heb ze altijd in de auto liggen maar nog nooit gebruikt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
claartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door claartje »

ben blij dit te lezen, mij ouders gaan af en toe naar vrienden in papenburg en nemen de hond dan altijd mee. volgens mij weten ze dit niet eens. zou voor mijn ouders een reden zijn de hond thuis te laten, dat arme beest van 13 krijg je echt geen muilkorf meer om ben ik bang.

en hoe zit dat als je op doorreis bent? als wij naar denemarken en scandinavie gaan komen we uiteraard wel door duitsland heen?!
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

als toerist ben je verplicht als je langer dan 4 weken in het land verblijft... anders niet..Zie bovenstaand ergenss :wink: dus doorreis is natuurlijk geen probleem:)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou ik heb dit gevonden:

Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.

In de auto moet je rekening houden met een aantal regels zodat je hond veilig vervoerd wordt. Hij mag niet voorin op de bijrijdersstoel of op de schoot van de bestuurder. Hij mag uiteraard wel op de achterbank. Niet los, maar voorzien van een speciale hondengordel. Deze zijn via DogsIncluded verkrijgbaar. Klik hier om naar de Roadie veiligheidsgordel te gaan. In de achterbak met een opvangnet of een hek kan ook maar is duurder in aanschaf en niet echt veilig.

bron:http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eva-Joy schreef:als toerist ben je verplicht als je langer dan 4 weken in het land verblijft... anders niet..Zie bovenstaand ergenss :wink: dus doorreis is natuurlijk geen probleem:)
ook op doorreis door duitsland moet je een muilkorf bij je hebben. Je moet hem nl ter plekke op kunnen doen als oom agent daar om vraagt... en dat wordt lastig als je hem niet hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
claartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door claartje »

ondanks dat het ernstig is dat me dus niet goed heb laten voorlichten, moest ik toch even lachen. ik wist dat echt niet en kom al 24 jaar minimaal 1 keer door duitsland heen en weer 1 keer terug. maar in de praktijk nog veel vaker. hmmm.... zal daar de volgende keer dat we naar het noorden gaan toch eens even goed rekening mee houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”