volgens mij had die hier al eerder gestaan. k had hem al gezien gaat echt snoei hard !!!Nanna schreef:Jeumig...gaat dat er wel vaker zo aan toe?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
over de kop
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
Re: over de kop
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als die zijn bek niet gaan toedoen en blijven met zo een rotvaart er tegen aan, dan ja
Zo een hond moet ik trouwens niet hebben :N: Biek is al erg genoeg, heeft hem 2 tanden gekost en hij blijft nog zo gaan
Wat Fax zal worden... zo als het er nu uitziet, gaat hij Biek zijn kant op :N: Maar compleet geschift is ie gelukkig nog niet.

Zo een hond moet ik trouwens niet hebben :N: Biek is al erg genoeg, heeft hem 2 tanden gekost en hij blijft nog zo gaan

Wat Fax zal worden... zo als het er nu uitziet, gaat hij Biek zijn kant op :N: Maar compleet geschift is ie gelukkig nog niet.
- frank1985
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
nee, valt mee. hond leert zich aanspannen om impact te incasseren (vergelijk het met een vechtsporter
)

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
KNPV kan ik niet over praten, IPO valt wel mee al is het natuurlijk een blessure gevoelige sport. De sprongen met apporteren en het manwerk natuurlijk.frank1985 schreef:gebeuren er eigenlijk veel ongelukken / blesures in de KNPV en IPO...
gaat altijd zo hard................
Ik heb dan ook zo'n harde steller en evensnelle apporteerder en ja hij heeft weleens blessures hierdoor gehad. Je doet er alleen helemaal niets aan, en ik ben er ook niet blij mee dat ie zo'n harde steller is... maar hoe meer je er aan gaat doen hoe harder hij gaat komen heb ik inmiddels de ervaring. Hij gaat alleen maar meer aanzetten. Gelukkig nog nooit zulke salto's als op het filmpje en dat hoop ik ook nooit mee te maken ook.
Paar weken geleden nog is hij dwars door een houten haag gesprongen met apporteren omdat ie alleen maar dat blok wil hebben en dan niet meer denkt dat er nog een haag van 1 meter tussen staat. 3 houten planken dwars door midden. :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
sommige honden timen niet en komen vol door--- daardoor niet vol op de mouw en dan zie je dit..
als je echt slechte beelden van de ipo sport wilt laten zien moet je het filmpje van wk in frankrijk zien te krijgen nanna.. daar waren de pakwerkers niet echt.. goed te noemen wat ten koste ging van veel honden.. en op die momenten besef ik dat ik graag zie hoe pw zijn en hoe ze honden inschatten om zo min mogelijk blessures zowel voor hunzelf als voor de honden te voorkomen...
als je echt slechte beelden van de ipo sport wilt laten zien moet je het filmpje van wk in frankrijk zien te krijgen nanna.. daar waren de pakwerkers niet echt.. goed te noemen wat ten koste ging van veel honden.. en op die momenten besef ik dat ik graag zie hoe pw zijn en hoe ze honden inschatten om zo min mogelijk blessures zowel voor hunzelf als voor de honden te voorkomen...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dat was idd. een drama.... diverse honden gewond en zelfs 1 ingeslapen...blondie schreef:sommige honden timen niet en komen vol door--- daardoor niet vol op de mouw en dan zie je dit..
Zou je toch vanuit gaan dat ze op een WK goede pakwerkers neerzetten... als dat de beste zijn in Frankrijk wil ik niet weten wat het niveau van de rest is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
gaat niet altijd zo hard hoor. En veel hangt af van de pakwerker.frank1985 schreef:gebeuren er eigenlijk veel ongelukken / blesures in de KNPV en IPO...
gaat altijd zo hard................
Ds kan en mag vb op iedereen bijten.
Biek zou niet op onervaren pakwerkers mogen bijten, zéker niet in het stellen. En dan nog is er één in geslaagd van hem 2 tanden uit te trekken

- frank1985
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er moeten hier nog wat filmpjes van dat beruchte WK in frankrijk ergens staan... had ze al gezocht maar kan ze ff niet vinden... zodra ik ze heb zal ik ze plaatsen.frank1985 schreef:waar zit hem dat dan in ? ik bedoel wat doet een goede ervaren pakwerker wel/niet in vergelijking met een mindere of slechte pakwerker ?maart schreef: En veel hangt af van de pakwerker.
Een pakwerker mag de hond niet blokken, dan kan hij zn nek nl breken... hij komt zo hard dat hij direct uitgedraaid moet worden... daarnaast moet een pakwerker kunnen inschatten hoe hij komt, over links, over rechts of door het midden. Ook dit is heel belangrijk voor het tijdig uitdraaien en voorkomen van een blok. Ik heb wat dat betreft een hele moeilijke hond voor een pakwerker, komt over links maar schiet er op het laatste moment voor langs naar rechts... een pakwerker die dit niet ziet kan zn nek breken... daarom laat ik hem ook alleen op ervaren pakwerkers draaien op een hele afstand. Anders maar 2 of 3 meter stellen dan kan het minder snel verkeerd gaan...
zelfs voor bekende pakwerkers is hij nog erg moeilijk af en toe kijk maar naar deze foto's:
Hier heeft ie een week van mank gelopen van deze aktie

en deze 2 zijn uit een filmpje... als je bedenkt dat dit maar een 3 meter afstandje is kun je nagaan hoe dit zou zijn als hij van 50 meter stelt en dus springt:

maar gelukkig komt dit bijna niet voor, maar je moet er dus wel heel voorzichtig mee zijn.
Laatst gewijzigd door malinois op 27 apr 2009 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
moest ook even zoeken maar volgens mij is dit hem..
http://nl.truveo.com/wk-houthakkers/id/ ... 5749873742
Bij de tweede hond.. gaat het gillen door merg en been.. de hond stelt, maar de pw heeft zijn knie zo staan dat de hond vol erin klapt.. weet nu niet of het deze hond was... of een andere die zijn blessure niet overleeft heeft..
Dit filmpje heeft me overigens beter doen beseffen niet zomaar mijn hond op een vreemde pw te laten bijten
wil ze graag heel mee terug naar huis hebben...
Bij de tweede hond.. gaat het gillen door merg en been.. de hond stelt, maar de pw heeft zijn knie zo staan dat de hond vol erin klapt.. weet nu niet of het deze hond was... of een andere die zijn blessure niet overleeft heeft..
Dit filmpje heeft me overigens beter doen beseffen niet zomaar mijn hond op een vreemde pw te laten bijten

-
- Zeer actief
meedraaien met de hond, zodat de hond gelijk rond de pakwerker vliegt en er niet frontaal opvliegt, zoals je ziet bij de foto van Malinois.frank1985 schreef:waar zit hem dat dan in ? ik bedoel wat doet een goede ervaren pakwerker wel/niet in vergelijking met een mindere of slechte pakwerker ?maart schreef: En veel hangt af van de pakwerker.
Dit is een pakwerker die de (schitterend fantastische hond zonder hoektanden :N: ) op een correcte manier opvangt en zo de hond niet hindert:

- frank1985
- Zeer actief
door het wegdraaien van de hond haal je de klap op zijn nek er dus af ?
Als je pakwerker wilt zijn moet je toch ook een opleiding volgen ??
Ik heb 1 keer bij een KNPV club mogen voelen met wat voorn kracht dat gaat. De hgond stond toen gewoon achter mij dus zonder '' aanloop '' en hij beet toen hoog in mijn bovenarm. viel mij heel erg tegen wat voor kracht daar achter zit !! en je voelt het behoorlijk door dat pak heen trouwens
Pakwerker moet dus ook sterk in zijn schoenen staan lijkt mij. toch zie je op filmpjes nog al eens dat de pakwerker valt ( kan ik me overigens goed voorstellen ) is dit dan ook gevaarlijk voor de hond ?
Als je pakwerker wilt zijn moet je toch ook een opleiding volgen ??
Ik heb 1 keer bij een KNPV club mogen voelen met wat voorn kracht dat gaat. De hgond stond toen gewoon achter mij dus zonder '' aanloop '' en hij beet toen hoog in mijn bovenarm. viel mij heel erg tegen wat voor kracht daar achter zit !! en je voelt het behoorlijk door dat pak heen trouwens
Pakwerker moet dus ook sterk in zijn schoenen staan lijkt mij. toch zie je op filmpjes nog al eens dat de pakwerker valt ( kan ik me overigens goed voorstellen ) is dit dan ook gevaarlijk voor de hond ?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan blok je hem niet af... zodat hij zich weg kan gooien langs de pakwerker heen...frank1985 schreef:door het wegdraaien van de hond haal je de klap op zijn nek er dus af ?
als je alleen clubpakwerker wil zijn kun je dat gewoon worden, elke vereniging kan hiervoor de C licencie aanvragen daar hoef je niets voor te doen.Als je pakwerker wilt zijn moet je toch ook een opleiding volgen ??
Wil je wedstrijden draaien zul je minimaal B moeten hebben en hiervoor moet je naar de B-dag. Draai je op deze dag 96 of hoger mag je naar de A-dag, dat is het hoogste wat je kan halen. Op deze dag kun je overigens alsnog B pakwerker worden maar hier wordt er door 3 keurmeesters gekeurd ipv 1 zoals op de B-dag.
ja je moet sterk in je schoenen staan, maar zelfs mijn Xena kreeg de grootste en forste pakwerkers op de knieen en dan niet door haar kracht natuurlijk (ze weegt maar 20 kg) maar doordat ze achter in de knieen kwam van de pakwerker en dan hou je er niets meer aan hoeveel kracht je ook hebt.Pakwerker moet dus ook sterk in zijn schoenen staan lijkt mij. toch zie je op filmpjes nog al eens dat de pakwerker valt ( kan ik me overigens goed voorstellen ) is dit dan ook gevaarlijk voor de hond ?
Gevaarlijk ligt er maar aan hoe je terecht komt... veel honden vinden het raar als ineens het programma niet meer klopt en kunnen daar dus heel raar op reageren... wij hebben hier altijd veel rare dingen gedaan zodat ze gewoon de mouw blijven vasthouden als zoiets gebeurd. En het gebeurd heel af en toe op een training ook weleens maar er echt op trainen is moeilijk.

- frank1985
- Zeer actief
Is toch niet normaal dat dat soort Pakwerkers dan op een WK staan ?? je ziet bijna alle honden mank lopen na het stellen...blondie schreef:moest ook even zoeken maar volgens mij is dit hem..
Dit filmpje heeft me overigens beter doen beseffen niet zomaar mijn hond op een vreemde pw te laten bijtenwil ze graag heel mee terug naar huis hebben...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja nee idd. je gaat er vanuit dat de beste pakwerkers daar dan draaien.... maar nogmaals als dit de beste zijn van dit land... :N:frank1985 schreef:Is toch niet normaal dat dat soort Pakwerkers dan op een WK staan ?? je ziet bijna alle honden mank lopen na het stellen...blondie schreef:moest ook even zoeken maar volgens mij is dit hem..
Dit filmpje heeft me overigens beter doen beseffen niet zomaar mijn hond op een vreemde pw te laten bijtenwil ze graag heel mee terug naar huis hebben...

- frank1985
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies...frank1985 schreef:dan wil je niet weten hoe de minder goede van dat land zijn :N:malinois schreef: maar nogmaals als dit de beste zijn van dit land... :N:
Pakwerk houdt altijd enig risico in... dat neem je op de koop toe als je er aan begint... maar je hoopt wel dat de pakwerker er alles aan zal doen om de hond er ongeschonden uit te laten komen zonder dat een wedstrijdpakwerker de hond niet hoeft te testen, want dat is natuurlijk wel belangrijk... het is geen examen, doe je aan een wedstrijd mee mag je daar ook pakwerk naar gedraaid worden. Maar hij mag geen gevaar voor de hond worden.

- frank1985
- Zeer actief
Tjah idd, ach in elke sport die je met je hond beoefend kan de hond blesures oplopen, dat heb je vast niet altijd in de hand.malinois schreef:precies...frank1985 schreef:dan wil je niet weten hoe de minder goede van dat land zijn :N:malinois schreef: maar nogmaals als dit de beste zijn van dit land... :N:
Pakwerk houdt altijd enig risico in... dat neem je op de koop toe als je er aan begint... maar je hoopt wel dat de pakwerker er alles aan zal doen om de hond er ongeschonden uit te laten komen zonder dat een wedstrijdpakwerker de hond niet hoeft te testen, want dat is natuurlijk wel belangrijk... het is geen examen, doe je aan een wedstrijd mee mag je daar ook pakwerk naar gedraaid worden. Maar hij mag geen gevaar voor de hond worden.
Wat zou je doen als je op een wedstrijd een hele slechte pakwerker zou hebben. kun je daar dan iets tegen doen ?
-
- Zeer actief
Eerlijk gezegd als ik zie dat er voor mij heel veel honden verkeerd opgepakt worden, geblokt worden pakwerkers die op de bek gaan en die hond de mouw mee moeten geven.. honden die mank het veld afkomen.. dan denk ik dat ik pas.. ik zou me terugtrekken als ik het niet vertrouw..frank1985 schreef:Tjah idd, ach in elke sport die je met je hond beoefend kan de hond blesures oplopen, dat heb je vast niet altijd in de hand.malinois schreef:precies...frank1985 schreef:dan wil je niet weten hoe de minder goede van dat land zijn :N:malinois schreef: maar nogmaals als dit de beste zijn van dit land... :N:
Wat zou je doen als je op een wedstrijd een hele slechte pakwerker zou hebben. kun je daar dan iets tegen doen ?
Maar het blijft risico..de enige wedstrijd die ik gelopen heb.. was korte bijtwerk allemaal goed.. en op de afstand die hij normaliter mooi neemt kwam hij als altijd hard aan maar waarschijnlijk door de snelheid en een wat verkeerde timing van hond of pw knalde hij van de mouw.. hij maakt dan een smakkerd maar ze herstellen zo snel omdat ze die mouw willen..
maar op zo;n moment baalt een PW ook.. die wil ook graag netjes die hond op de mouw hebben en mooi werk laten zien, en jij als geleider baalt ook.. en de hond.. ach die herstelt zich en bijt weer in en vervolgt het programma.. meestal ongeschonden..dat was in ons geval gelukkig ook zo

Maar ben je eenmaal zover dat je wedstrijden gaat lopen.. dan krijg je te maken met onbekende pw's en heb je er op te vertrouwen dat er kundige mensen staan die ook voor de honden staan.. het siert een pw nl meer dat als hij maar denkt dat hij de hond niet goed op kan pakken hij dit ook niet doet .. om dus leed als in het filmpje te zien is te voorkomen..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik dit voor me zou zien gebeuren bij meerdere honden zoals in dat filmpje, zou ik me terugtrekken...frank1985 schreef:Tjah idd, ach in elke sport die je met je hond beoefend kan de hond blesures oplopen, dat heb je vast niet altijd in de hand.malinois schreef:precies...frank1985 schreef:dan wil je niet weten hoe de minder goede van dat land zijn :N:malinois schreef: maar nogmaals als dit de beste zijn van dit land... :N:
Mijn hond is belangrijker voor mij.
Maar ik heb het nog nooit zo gezien hoor, dit is erg extreem.
De meeste wedstrijdpakwerkers ken ik wel, weet hoe ze draaien dus weet ook op welke pakwerker welk risico een hond loopt.
Eventueel kun je hier wedstrijden op uitzoeken. Ik heb dit tot op heden niet gedaan maar hou het wel in de gaten gezien het harde stellen van mijn hond.
Sommige wedstrijden moet je bijv. draaien om aan een kampioenschap mee te kunnen doen dus dan heb je weinig te willen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
persoonlijk vind ik dit een geweldig filmpje, heb hem ook op mn hyves staan:

-
- Zeer actief
-
- Erelid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je bij ong. 0.53 kijkt op de tijdlijn... dan valt de pakwerker wel door de snelheid maar zet de hond prima weg... hij blokt hem niet.ranetje schreef:Mooi filmpje malinoismalinois schreef:persoonlijk vind ik dit een geweldig filmpje, heb hem ook op mn hyves staan:
![]()
Kan je, voor een leek als ik, het verschil duidelijk maken?
Wat is er bij deze pakwerkers beter dan bij die in de link die @Blondie heeft opgezocht?
Evenals bij 1.07 en 1.09 ongeveer... de pakwerker draait de mouw precies op tijd weg, de hond bijt in en krijgt geen klap in zn nek doordat de mouw eerst tegen de pakwerker aankomt en dan pas weggezet wordt, dit gaat in een vloeiende beweging.
Ook bij 1.47 en 1.53 hetzelfde hier is het ook goed te zien door de slow motion... pakwerker heeft het er heel moeilijk mee want de hond remt totaal niet af.. .maar zet hem prima weg. Bij die laatste wordt de hond binnendoor gezet dus niet zoals gewoonlijk uitgedraaid naar links (want daar zit de mouw) maar deze hond komt dus over rechts en moet dus door de pakwerker ook aan die kant weggezet worden omdat hij anders alsnog geblesseerd kan worden... dit moet een pakwerker dus in een paar sec. zien en weten wat ermee te doen.
2.43 heel spectaculair om te zien, zeer hard stellende hond en ook heel netjes weggezet, geen blok in een vloeiende beweging weggedraaid... Hij raakt er zelf wel door uit balans maar hersteld zich ook prima...
3.24 is niet te beoordelen op deze manier, dus de hond zal opnieuw moeten stellen... fout van de pakwerker, ik zou er niet blij mee zijn geweest maar je doet er niets aan... je ziet het ook aan de pakwerker... het kan gebeuren... 2e keer stelt hij overigens ook prima en de pakwerker vangt hem ook heel netjes. Weinig DH die zo hard stellen overigens

snap je het een beetje? :N:

- frank1985
- Zeer actief
is een hond ook te trainen zodat hij op een bepaalde snelheid,manier of hoek bijv er in komt ?? of ligt het veelal aan de PW er.malinois schreef:als je bij ong. 0.53 kijkt op de tijdlijn... dan valt de pakwerker wel door de snelheid maar zet de hond prima weg... hij blokt hem niet.ranetje schreef:Mooi filmpje malinoismalinois schreef:persoonlijk vind ik dit een geweldig filmpje, heb hem ook op mn hyves staan:
![]()
Kan je, voor een leek als ik, het verschil duidelijk maken?
Wat is er bij deze pakwerkers beter dan bij die in de link die @Blondie heeft opgezocht?
Evenals bij 1.07 en 1.09 ongeveer... de pakwerker draait de mouw precies op tijd weg, de hond bijt in en krijgt geen klap in zn nek doordat de mouw eerst tegen de pakwerker aankomt en dan pas weggezet wordt, dit gaat in een vloeiende beweging.
Ook bij 1.47 en 1.53 hetzelfde hier is het ook goed te zien door de slow motion... pakwerker heeft het er heel moeilijk mee want de hond remt totaal niet af.. .maar zet hem prima weg. Bij die laatste wordt de hond binnendoor gezet dus niet zoals gewoonlijk uitgedraaid naar links (want daar zit de mouw) maar deze hond komt dus over rechts en moet dus door de pakwerker ook aan die kant weggezet worden omdat hij anders alsnog geblesseerd kan worden... dit moet een pakwerker dus in een paar sec. zien en weten wat ermee te doen.
2.43 heel spectaculair om te zien, zeer hard stellende hond en ook heel netjes weggezet, geen blok in een vloeiende beweging weggedraaid... Hij raakt er zelf wel door uit balans maar hersteld zich ook prima...
3.24 is niet te beoordelen op deze manier, dus de hond zal opnieuw moeten stellen... fout van de pakwerker, ik zou er niet blij mee zijn geweest maar je doet er niets aan... je ziet het ook aan de pakwerker... het kan gebeuren... 2e keer stelt hij overigens ook prima en de pakwerker vangt hem ook heel netjes. Weinig DH die zo hard stellen overigens![]()
snap je het een beetje? :N:
Mooi nummer is dat he onder het filmpje

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
moeilijk.. ik heb hier dus ook een heel hard stellende hond en hoe meer je er aan gaat doen (in een poging hem af te remmen) hoe harder hij gaat komen is mijn ervaring...frank1985 schreef:is een hond ook te trainen zodat hij op een bepaalde snelheid,manier of hoek bijv er in komt ?? of ligt het veelal aan de PW er.
Mooi nummer is dat he onder het filmpje
Een hond moet zichzelf leren om zich een bepaalde kant weg te gooien eigenlijk en verder moet de pakwerker het geheel goed inschatten...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1