Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pups mee naar het buitenland...
Moderator: moderatorteam
-
murmel
pups mee naar het buitenland...
weet iemand of een 2 maand oude pup zonder zijn moeder mee kan naar een ander land binnen de europese unie en hoe zit het met vaccinaties?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat mag wel maar dan moet je een bewijs hebben dat ma geënt is en dat je pup niet in een gebied is geweest waar rabiës is.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
murmel
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Naar Nederland is dat iig wel zo.. maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat naar België niet mag.. Ik ben al aan het zoeken waar ik dat precies gelezen heb..ranetje schreef:Toch wel als ze niet ouder zijn dan 8 weken?Janneke&Mirtillo schreef:Naar Nederland mag het wel, maar volgens mij mogen er geen honden (ook geen pups) ingevoerd worden in Belgie zonder rabies enting..
Met een verklaring dat ze rechtstreeks vanuit het nest worden overgebracht?
In Duitsland heb je een door de fokker ondertekende verklaring nodig dat de pup niet buiten het nest is geweest.
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het volgende gevonden. Gaat over het importeren van honden uit de VS naar België:
- The Rabbies Vaccination
Only those rabies vaccinations given after the implantation of the microchip will be considered valid. There is a waiting period of 21 days after the rabies vaccination has been administered, before an animal can enter Belgium.
There will be no derogation granted for a kitten or puppy. Kittens and puppies, like older animals, must be vaccinated against rabies. Only rabies vaccinations admitted from the age of 3 months will be considered valid and the waiting period of 21 days is applicable.
Edit: Gevonden op de site van de Belgische ambassade in Washington http://www.diplobel.org/usa/TravelingBe ... Ferret.asp
Only those rabies vaccinations given after the implantation of the microchip will be considered valid. There is a waiting period of 21 days after the rabies vaccination has been administered, before an animal can enter Belgium.
There will be no derogation granted for a kitten or puppy. Kittens and puppies, like older animals, must be vaccinated against rabies. Only rabies vaccinations admitted from the age of 3 months will be considered valid and the waiting period of 21 days is applicable.
Edit: Gevonden op de site van de Belgische ambassade in Washington http://www.diplobel.org/usa/TravelingBe ... Ferret.asp
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Janneke&Mirtillo schreef:Ik heb het volgende gevonden. Gaat over het importeren van honden uit de VS naar België:
Maar geldt dat dus ook voor importeren uit landen binnen Europa?
Dat vanuit Amerika andere regels gelden zou ik me kunnen voorstellen?
niet om dwars te liggen
Ik ben gewoon benieuwd hoe dat dan precies zit.
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog iets gevonden. (Jaah.. weinig (zin om iets) te doen op dit moment
)
Reizen BINNEN de EU naar België:
België: dieren jonger dan 3 maanden en niet gevaccineerd tegen rabiës zijn toegelaten voor zover ze afkomstig zijn uit een van volgende rabiësvrije landen:
Cyprus
Denemarken
Groot Hertogdom Luxemburg
Finland
Griekenland
Ierland
Italië
Nederland
Noorwegen
Malta
Portugal
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
IJsland
Zweden
Zwitserland
Een bijkomende voorwaarde hierbij is evenwel dat de dieren naast identificatie en paspoort ook vergezeld zijn van een door de eigenaar ondertekende verklaring. Daarin moet bevestigd worden dat het dier sinds zijn geboorte op zijn geboorteplaats heeft verbleven en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met rabiës.
Deze info komt van de site van de Belgische "federale overheidsdienst": https://portal.health.fgov.be/portal/pa ... TAL#ancre1
Er staat ook nog:
Reizen van BUITEN de EU naar België:
Er geldt een algemeen verbod voor dieren jonger dan 3 maanden afkomstig uit landen die niet voorkomen in de landentabel (Europese landenlijst)
Voor andere landen worden enkel dieren jonger dan 3 maanden en niet gevaccineerd tegen rabiës toegelaten indien ze afkomstig zijn uit een van volgende rabiësvrije landen: IJsland, Noorwegen, Zwitserland.
Een bijkomende voorwaarde hierbij is evenwel dat de dieren vergezeld zijn van een door de eigenaar ondertekende verklaring. Daarin moet bevestigd worden dat het dier sinds zijn geboorte op zijn geboorteplaats heeft verbleven en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met rabiës.
(welke landen er op de Europese landenlijst staan, werd me niet helemaal duidelijk..)
Reizen BINNEN de EU naar België:
België: dieren jonger dan 3 maanden en niet gevaccineerd tegen rabiës zijn toegelaten voor zover ze afkomstig zijn uit een van volgende rabiësvrije landen:
Cyprus
Denemarken
Groot Hertogdom Luxemburg
Finland
Griekenland
Ierland
Italië
Nederland
Noorwegen
Malta
Portugal
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
IJsland
Zweden
Zwitserland
Een bijkomende voorwaarde hierbij is evenwel dat de dieren naast identificatie en paspoort ook vergezeld zijn van een door de eigenaar ondertekende verklaring. Daarin moet bevestigd worden dat het dier sinds zijn geboorte op zijn geboorteplaats heeft verbleven en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met rabiës.
Deze info komt van de site van de Belgische "federale overheidsdienst": https://portal.health.fgov.be/portal/pa ... TAL#ancre1
Er staat ook nog:
Reizen van BUITEN de EU naar België:
Er geldt een algemeen verbod voor dieren jonger dan 3 maanden afkomstig uit landen die niet voorkomen in de landentabel (Europese landenlijst)
Voor andere landen worden enkel dieren jonger dan 3 maanden en niet gevaccineerd tegen rabiës toegelaten indien ze afkomstig zijn uit een van volgende rabiësvrije landen: IJsland, Noorwegen, Zwitserland.
Een bijkomende voorwaarde hierbij is evenwel dat de dieren vergezeld zijn van een door de eigenaar ondertekende verklaring. Daarin moet bevestigd worden dat het dier sinds zijn geboorte op zijn geboorteplaats heeft verbleven en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met rabiës.
(welke landen er op de Europese landenlijst staan, werd me niet helemaal duidelijk..)
Laatst gewijzigd door Janneke&Mirtillo op 07 mei 2009 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze met de landentabel, de lidstaten van de EU bedoelen.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... opese_Unie
Dan zou het dus uiteindelijk helemaal geen probleem zijn om de pup te importeren zonder rabiësenting. Beetje vaag dat niet alle EU lidstaten dan in dat ene rijtje staan..
Misschien toch een idee om er even een telefoontje tegen aan te gooien
Ik had het toen ook helemaal uitgezocht voor Mirtillo.. en uiteindelijk alles toch nog maar even nagevraagd..
Dan zou het dus uiteindelijk helemaal geen probleem zijn om de pup te importeren zonder rabiësenting. Beetje vaag dat niet alle EU lidstaten dan in dat ene rijtje staan..
Misschien toch een idee om er even een telefoontje tegen aan te gooien